Σύμφωνα με την Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) των ΗΠΑ τα επίπεδα της οικονομίας καυσίμων των αυτοκινητοβιομηχανιών για το 2022 βελτιώθηκαν σημαντικά ενώ μειώθηκαν και αυτά των εκπομπών ρύπων.
Συγκεκριμένα, η μέση κατανάλωση καυσίμου για ένα αυτοκίνητο το 2022 ανήλθε στα 26 μίλια ανά γαλόνι (9,05 λίτρα/100 χλμ), βελτιωμένα κατά 0,6 μίλια/γαλόνι συγκριτικά με το 2021, ενώ οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά μίλι μειώθηκαν στα 337 γραμμάρια (347 γραμμάρια το 2021).
Σε σχέση με το 2004, η μέση κατανάλωση καυσίμου έχει βελτιωθεί κατά 35% (6,7 μίλια ανά γαλόνι), ενώ οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά 27% (123 γρ/μίλι), με την EPA να εκτιμά πως η οικονομία καυσίμου θα κυμανθεί το 2023 στα 26,9 μίλια ανά γαλόνι (8,74 λίτρα/100 χλμ), με τις εκπομπές CO2 να μειώνονται σε λιγότερο από τα 330 γραμμάρια ανά μίλι.
Αν εξαιρέσεις την Tesla, η Hyundai ήταν φέτος η εταιρία με τον χαμηλότερο μέσο όρο κατανάλωσης στις ΗΠΑ. Τα μοντέλα της νοτιοκορεατικής εταιρίας έχουν μέση κατανάλωση καυσίμου 28,6 μίλια ανά γαλόνι (8,22 λίτρα/100 χλμ) και 302 γραμμάρια εκπομπές CO2 ανά μίλι.
Μεταξύ των 13 μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι 7 παρουσίασαν βελτίωση στην μέση κατανάλωση καυσίμου και οι 8 στις μέσες εκπομπές CO2.
Η έκθεση έδειξε ότι η Tesla πούλησε επιπλέον πιστώσεις εκπομπών ρύπων και η General Motors και η Mercedes-Benz αγόρασαν πιστώσεις το 2022. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν πιστώσεις για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις.
Η EPA τονίζει πως η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, plug-in υβριδικών και αυτοκινήτων με κυψέλες υδρογόνου αυξήθηκε στο 7% το 2022 και προβλέπεται να φτάσει στο 12% το 2023. Η μέση αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε στα 491 χλμ, 4 φορές περισσότερο από την μέση αυτονομία του 2011.
Η έκθεση έδειξε ότι οι Αμερικανοί συνέχισαν να απομακρύνονται από τα σεντάν, τα wagon και τα hatchbacks μοντέλα (27% επί του συνόλου) και να αγοράζουν περισσότερα SUV, που έφτασαν στο 54% του συνόλου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η μέση ιπποδύναμη των νέων αυτοκινήτων συνεχίζει να αυξάνεται ραγδαία, ενώ το βάρος αυξάνεται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς.
Συγκεκριμένα, η μέση ιπποδύναμη έχει αυξηθεί κατά 23% σε σύγκριση με το 2004, η κατανάλωση έχει μειωθεί κατά 35%, ενώ το μέσο βάρος όλων των οχημάτων έχει αυξηθεί κατά 5% σε σχέση με το 2004.