Οσμή σκανδάλου χειραγώγησης εκπομπών ρύπων από την BMW

Σχετικά άρθρα

Η Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινήτων Μεταφορών της Γερμανίας (KBA) έχει ξεκινήσει διαδικασίες κατά της BMW λόγω υποψιών πως η εταιρία παραποιεί τις εκπομπές ρύπων της X3 με τον 2,0-λιτρο diesel κινητήρα.

Εκπρόσωπος της KBA ανέφερε πως η υπόθεση αφορά υποψίες χρήσης λογισμικού στον έλεγχο του κινητήρα, χωρίς να παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες για την υπόθεση ή τον αριθμό των αυτοκινήτων που επηρεάζονται.

Εκπρόσωπος της BMW είπε πως η εταιρία δεν σχολιάζει μια υπόθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη, με την γερμανική Bild που έφερε το θέμα στη δημοσιότητα, να επικαλείται εσωτερικά έγγραφα της KBA, που αναφέρουν πως η X3 με τον 2,0-λιτρο diesel κινητήρα εκπέμπει λιγότερα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) όταν – μεταξύ άλλων – ο κλιματισμός είναι απενεργοποιημένος. Κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών δοκιμών, συνήθως το σύστημα κλιματισμού είναι κλειστό και άτομα που είναι εξοικειωμένα με τη διαδικασία αναφέρουν πως αυτό δεν επιτρέπεται.

Η KBA ισχυρίζεται ότι η BMW εγκατέστησε παράνομο λογισμικό στις diesel X3 ώστε να φαίνεται πως παράγουν λιγότερους ρύπους από τους πραγματικά παραγόμενους. Λογισμικά που χειραγωγούσαν τις εκπομπές ρύπων οδήγησαν το VW Group το 2015 στην ανάκληση 11 εκατομμυρίων αυτοκινήτων της, με την υπόθεση να μένει στην ιστορία ως Dieselgate και να κοστίζει στο γερμανικό κολοσσό περισσότερα από 32 δισ. ευρώ σε κόστη επισκευών ,πρόστιμα, αποζημιώσεις και νομικά έξοδα κυρίως στις ΗΠΑ.

Η BMW φέρεται να αρνείται τις κατηγορίες μέχρι στιγμής, χαρακτηρίζοντάς το ως ελάττωμα παραγωγής. Ωστόσο, εάν η KBA θεωρήσει ότι το τέχνασμα λογισμικού είναι δόλιο, η BMW θα μπορούσε να καταλήξει αντιμέτωπη με ποινικές ή/και αστικές κυρώσεις. Η KBA εξετάζει τώρα εάν η BMW έχει τοποθετήσει αντίστοιχα λογισμικά και σε άλλα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της.

Η BMW ήταν προφανώς πολύ έξυπνη με το τέχνασμα εκπομπών ρύπων, γι’ αυτό χρειάστηκε τόσος χρόνος για να βρεθεί κάτι,

είπε μια πηγή στην Bild.

Αυτό δεν είναι το πρώτο ζήτημα της BMW με εκπομπές ρύπων. Τον Φεβρουάριο του 2019 η εισαγγελία του Μονάχου επέβαλε πρόστιμο ύψους 8,5 εκατ. ευρώ στην BMW, επειδή η γερμανική εταιρία είχε εγκαταστήσει λάθος λογισμικό διαχείρισης κινητήρα σε 7.965 αυτοκίνητά της, που είχε ως αποτέλεσμα αυτά να εκπέμπουν υψηλότερους ρύπους.

Τότε η BMW είχε δηλώσει ένοχη και σύμφωνα με την εισαγγελία του Μονάχου, η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν βρέθηκε να είχε παραπλανήσει ή να είχε αλλοιώσει τα στοιχεία για τις εκπομπές καυσαερίων των οχημάτων της. Το μόνο πρόβλημα που προέκυψε με την BMW ήταν πως χρησιμοποίησε κατά λάθος μια λανθασμένη έκδοση λογισμικού σε 7.695 πετρελαιοκίνητες Σειράς 5 και Σειράς 7 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2012 και 2017 που φορούσαν τον 3,0-λιτρο εξακύλινδρο tri-turbo diesel κινητήρα. Η BMW έχει ανακαλέσει και διορθώσει το ζήτημα, τοποθετώντας σε αυτά το σωστό λογισμικό.

Το λάθος λογισμικό προοριζόταν για άλλα μοντέλα με τον ίδιο κινητήρα, γι’αυτό και ο καθαρισμός των καυσαερίων ήταν συντονισμένος για διαφορετική διαμόρφωση κινητήρα. Το λάθος λογισμικό έκανε τα μοντέλα να εκπέμπουν λιγότερο ΝΟx κατά τη διάρκεια εργοστασιακών δοκιμών σε σχέση με τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες (RDE).

Επί σχεδόν 6 μήνες οι ερευνητές της εισαγγελίας του Μονάχου είχαν κάνει “φύλο και φτερό” τα αρχεία της BMW, προκειμένου να διαπιστωθεί αν η εταιρεία είχε αλλοιώσει τις μετρήσεις εκπομπών ντίζελ και είχε παραπλανήσει σκοπίμως τους καταναλωτές.

Όμως το τρέχον ζήτημα που αντιμετωπίζει η BMW με την KBA θα μπορούσε να καταλήξει να της κοστίσει πολύ περισσότερα χρήματα. Εκπρόσωπος της KBA είπε στη Bild:

Η επιτήρηση της αγοράς από την KBA κίνησε τη διαδικασία ακρόασης κατά της BMW τον Αύγουστο του 2023. Πρόκειται για την υποψία μιας λειτουργίας στον έλεγχο του κινητήρα της X3 με τον 2,0-λιτρο diesel κινητήρα. Οι εν λόγω εγκρίσεις τύπου εκπομπών για το αυτοκίνητο εκδόθηκαν τότε από την Ιρλανδική Αρχή Έγκρισης Τύπου. Η ιρλανδική αρχή έγκρισης NSAI και η KBA βρίσκονται σε στενή επαφή.

Πρόκειται για μια εν εξελίξει διαδικασία, το συμπέρασμα (απόφαση) της οποίας δεν μπορεί να προβλεφθεί με βάση την αξιολόγηση των υφιστάμενων αποτελεσμάτων μετρήσεων. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη την ακρόαση του κατασκευαστή και τα αποτελέσματα των περαιτέρω μετρήσεων και αναλύσεων.

ΠηγήBild.de

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...