Σύμφωνα με ανακοίνωση της εισαγγελίας του Μονάχου, κλείνει ο φάκελος της έρευνας για την BMW καθώς από την προκαταρκτική εξέταση δεν προέκυψαν πουθενά στοιχεία πως η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει παραπλανήσει ή αλλοιώσει τα στοιχεία για τις εκπομπές καυσαερίων των οχημάτων της. Το μόνο πρόβλημα που προέκυψε με την BMW είναι πως χρησιμοποίησε λάθος έκδοση λογισμικού σε 7.600 πετρελαιοκίνητες Σειράς 5 και Σειράς 7 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2012 και 2017 που φορούν τον 3,0-λιτρο εξακύλινδρο tri-turbo diesel κινητήρα. Η BMW έχει ανακαλέσει και διορθώσει το ζήτημα, τοποθετώντας σε αυτά το σωστό λογισμικό. Ωστόσο η εταιρία συμφώνησε να πληρώσει πρόστιμο ύψους 10 εκατ. ευρώ και το θέμα θα λήξει εξωδικαστικά.

Το λάθος λογισμικό προοριζόταν για άλλα μοντέλα με τον ίδιο κινητήρα, γι ‘αυτό και ο καθαρισμός των καυσαερίων ήταν συντονισμένος για διαφορετική διαμόρφωση κινητήρα. Το λάθος λογισμικό δεν είχε κανένα πλεονέκτημα στην πράξη ή στις δοκιμές, γεγονός που αποκλείει την σκόπιμη χειραγώγηση από την πλευρά της εταιρείας.

Επί σχεδόν 6 μήνες οι ερευνητές της εισαγγελίας του Μονάχου έχουν κάνει “φύλο και φτερό” τα αρχεία της BMW προκειμένου να διαπιστωθεί αν η εταιρεία είχε αλλοιώσει τις μετρήσεις εκπομπών ντίζελ και είχε παραπλανήσει τους καταναλωτές. Κατά την διάρκεια αυτής της εξέτασης, κανένα μέλος της εταιρείας δεν συνελήφθη ή κατηγορηθεί για οτιδήποτε. Και όπως δείχνουν τα πράγματα δεν πρόκειται να συμβεί κάτι τέτοιο για αυτή την υπόθεση στο μέλλον.

Από την μεριά της εταιρείας ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό αν θα συμμορφωθεί με την επιβολή του προστίμου κλείνοντας με αυτό τον τρόπο την υπόθεση, ή θα θελήσει να προσφύγει στην δικαιοσύνη προκειμένου να ρίξει φως στην υπόθεση και να την κάνει ευρύτερα γνωστή στο καταναλωτικό κοινό, αποτινάσσοντας από πάνω της όλες τις υπόνοιες που τυχόν είχαν δημιουργηθεί.