Πέρυσι είχαμε τους διαχύτες, φέτος έχουμε την ειδική εισαγωγή αέρα και την πίσω αεροτομή της McLaren που συνδυάζονται κατά κάποιο τρόπο. Στην αρχή οι ομάδες (η Red Bull και η Ferrari) κατέθεσαν ένσταση στην FIA για την νομιμότητα της πίσω αεροτομής της McLaren λόγω μιας οπής που υπάρχει σε αυτή. Οι ομάδες ισχυρίστηκαν ότι η οπή στην πτέρυγα, μαζί με τον σχεδιασμό του καλύμματος του κινητήρα που δημιουργεί ένα πτερύγιο και την εισαγωγή αέρα πάνω από κεφάλι του πιλότου εμποδίζουν τον αέρα να πάει στην πίσω πτέρυγα με αποτέλεσμα το μονοθέσιο να έχει μεγαλύτερη τελική στις ευθείες .Η FIA δια του εκπροσώπου της Charles Whiting, εξέτασε το μονοθέσιο και το έκρινε καθόλα νόμιμο!

Επίσης η McLaren στο πάνω μέρος του ράμφους των μονοθεσίων της έχει τοποθετήσει μία ειδική εισαγωγή αέρα η οποία μπορεί και αλλάζει την ροή του αέρα προς την πίσω αεροτομή.

Ο Webber κοιτά να δει πως δουλεύει το σύστημα

Πως γίνεται αυτό; O οδηγός του μονοθεσίου στις ευθείες, όταν δεν πατάει το φρένο, χρησιμοποιώντας το γόνατο του φράζει την ροή του αέρα που περνά μέσα από την ειδική εισαγωγή που κατευθύνεται με αγωγούς στο πίσω πτερύγιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πάει λιγότερος αέρας στην πίσω πτέρυγα πετυχαίνοντας έτσι μεγαλύτερη τελική ταχύτητα που σύμφωνα με τις υπόλοιπες ομάδες ανέρχεται στα επιπλέον 10 χλμ/ώρα. Στις στροφές ο οδηγός αφήνει τον αέρα να περάσει από την εισαγωγή να πάει στην πίσω πτέρυγα πετυχαίνοντας έτσι μεγαλύτερη κάθετα παραγόμενη αεροδυναμική δύναμη, ώστε να έχει καλύτερο κράτημα.

Οι υπόλοιπες ομάδες αντέδρασαν και ζήτησαν από την FIA να το εξετάσει αν είναι νόμιμο. Μετά την εξέταση κρίθηκε ότι είναι νόμιμο αφού η McLaren βρήκε το παραθυράκι στους κανονισμούς με τους οδηγούς να μην μπορούν να χαρακτηριστούν κινούμενα αεροδυναμικά μέρη.

Απίστευτη έμπνευση από την McLaren με την “πατέντα” να την αντιγράφουν σίγουρα και οι υπόλοιπες ομάδες στους επόμενους αγώνες! Μερικές φωτογραφίες για το πως υποτίθεται ότι δουλεύει το σύστημα μπορείτε να βρείτε στη συνέχεια.


[via: f1technical, f1t-bahrain, scarbsf1]