“Μέσα στο καλοκαίρι, διάστημα στο οποίο αναμένεται να ολοκληρωθούν τα τελευταία έργα που κατασκευάζονται στην Ηπειρο, σκοπεύει η κυβέρνηση να αρχίσει να επιβάλλει την πληρωμή χαρατσιού διοδίων και στην Εγνατία οδό, παρά το γεγονός ότι το συνολικό κόστος του έργου, που στοίχισε περί τα 6,5 δισ. ευρώ, πληρώθηκε από τον ελληνικό λαό. Ως πρόσχημα για την επιβολή των διοδίων προβάλλεται το κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, που υπολογίζεται στα 60 εκατ. ευρώ το χρόνο, αλλά και τα δάνεια συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ που συνάφθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ για την ολοκλήρωσή του, με εγγύηση τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια!


Αρχικά θα λειτουργήσουν δύο σταθμοί διοδίων (ο ένας στον Πολύμυλο Κοζάνης και ο άλλος δίπλα στα Γιάννενα), με ευθύνη της κρατικής εταιρείας «Εγνατία ΑΕ». Ωστόσο πρόθεση της κυβέρνησης είναι η λειτουργία των υπόλοιπων 11 σταθμών διοδίων να ανατεθεί κατόπιν διαγωνισμού σε ιδιώτες, με αντάλλαγμα να αναλάβουν αυτοί το κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, αλλά και την κατασκευή σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (καφετέριες, βενζινάδικα κ.ά.), από τη λειτουργία των οποίων, βέβαια, θα εισπράττουν μεγάλα επιπλέον κέρδη.

Στο μεταξύ, ενώ ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του έργου, παρατηρούνται ήδη διάφορες κακοτεχνίες, οι οποίες διερευνάται αν οφείλονται στους μελετητές ή στους κατασκευαστές. Ειδικότερα, πριν από ένα μήνα εμφανίστηκε καθίζηση σε μήκος 500 μέτρων στην εργολαβία Γρεβενά – Παναγιά. Η ζημιά αποκαταστάθηκε προσωρινά, ενώ για την οριστική αντιμετώπισή της θα χρειαστούν πρόσθετες εργασίες, είναι, δε, πιθανόν να υπάρξουν διακοπές στην κυκλοφορία. Κακοτεχνίες και ελλείψεις παρατηρούνται και στη σήραγγα Δρίσκου (δεν έχει ολοκληρωθεί το φρέαρ εκκαπνισμού), με αποτέλεσμα πριν από μια βδομάδα να κλείσει για αρκετές ώρες η κυκλοφορία στο τμήμα από τον κόμβο Ιωαννίνων ως τον κόμβο Αράχθου και η κυκλοφορία να διεξάγεται από την παλιά εθνική οδό…”

[via: epirusgate]

  • Panos225

    Το κοστος λειτοργιας και συντηρισης ενος αυτοκινητοδρομου (και ιδιως της Εγναντιας Οδου που ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ – 600+ χιλιομετρα) πρεπει απο καπου να βγουν. Μία εταιρια λειτουργια (αν ειναι μία) που θα αναλαβει την συντηριση του δρομου πρεπει απο καπου να εισπρατει εσοδα για να παρεχει την συντηριση, την 24ωρη παρακολουθηση μεσω καμερω και με τις περιπολιες,πρεπει να πληρωθουν ΟΛΟΙ αυτοι οι εργαζομενοι που θα εργαζονται στην : 1 συντηριση (ελαφρια= πλησιμο-καθαρισμα απο σκουπιδια,αλλαγη στηθαιων ασφαλειας,πλυσιμο διοδιων,αλλαγη τυχων πινακιδων,) του δρομου, 2: στις περιπολιες του αυτοκινητοδρομου οι οποιες χρειαζονται εξοπλισμο και αυτοκινητα για να περιπολουν, στην 3: βαρια συντηριση του αυτοκινητοδρομου ( καθηζισεις αν υπαρχουν,συντηριση γεφυρων,συντηριση συρραγγων,συντηριση και μετριση τραχητιτας οδοστροματος, κατολισθησεις πρανων και βραχων) στην 4: κοινοπραξια πρασινου( ενας δρομος δεν ειναι μονο ασφαλτος,φωτα,στηθεα και διαγραμισεις,αλλα υπαρχουν και δεντρα ωστε και να ομορφαινει το περιβαλλον και να δειχνει και το οικολογικο προφιλ της εταιριας αλλα και να ξεκουραζεται το ματι-το πρασινο βοηθα,το λενε οι ερευνιτες) και συντηριση πρασινου, 4: ηλεκτρολογοι,ηλεκτρομηχανικοι και υδραυλικοι, 5: κεντρο διαχειρισης κυκλοφοριας αυτοκινητοδρομου, 6: δωρεαν οδικη βοηθεια που παρεχετε μεσω του τελους των διοδιων σε ολους τους χρηστες, 7: τροχαια αυτοκινητοδρομου που παρακολουθει και (καλως ή κακος) ειναι το αρμοδιο οργανο του κρατους που επιλαμβανεται των ατυχηματων και των παραβασεων 8: αν εχουν σταθμους με πυροσβεστες σκορπισμενους κατα μηκος τους αυτοκινητοδρομου και αλλα που δεν γνωριζω. ΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ για να πληρωθουν ΟΟΟΟΟΟΟΛΟΙ αυτοι οι εργαζομενοι πρεπει να βγουν απο καπου.Αφηστε δε που ενας αυτοκινητοδρομος παρεχει ΚΑΙ εργασια σε τοπικες κοινωνιες απασχολοντας τους νεου ή μη των τοπικων κοινονιων.
    Αν δεν θελουμε διοδια,σε 5 χρονια αυτος ο αυτοκινητοδρομος θα καταντησει οπως ειχαν καταντησει ΟΛΟΙ οι δρομοι που ειχαν παραμεληθει μετα την κατασκευη τους.Στηθεα-μπαριερες ξεχαρβαλωμενες απο κααααααποιο παλιο ατυχημα που αν πεσει καποιος πανω τους θα παθει χειροτερο κακο απ οταν επεσε ο πρωτος και σωθηκε (θα λειτπυργησουν μετα σαν κοφτερες λεπιδες οι κατα τ’αλλα ”μπαριερες αφαλειας”) παντου θα υπαρχουν σκουπιδια και βρωμιες και βεβαια θα εχουμε πληρωσει και για να φτιαχτει ο δρομος μεσα απο τους φορους και ουσιαστικα δρομο δεν θα εχουμε.Θυμαστε τι γινοταν μεχρι προσφατα στην Ε.Ο Ελευσινας – Πατρα που τωρα πια ονομαζεται Ολυμπια Οδος που ηταν ενα μαυρο χαλι και οποτε γινοταν ατυχημα μπλοκαρε ολος ολ δρομος;Και δεν λεω μονο για τα ατυχηματα,εστω μια βλαβη να γινοταν,αν δεν ειχες μαζι σου καμια 10ρια τριγωνα να τα βαλεις 300μετρα πισω,σε ειχαν παρει παραμαζωμα τα φορτηγα και ειχες φτασει Πατρα μαζι με την νταλικα,κολλημενος πανω της.Ενω τωρα ερχονται τα κιτρινα αυτοκινητα (σαν αυτα της Αττικης Οδου,ιδια,μονο που γραφουν Ολυμπια Οδος ή Αυτοκινητοδρομος Μωρεας (για την Κορινθο-Τριπολη) και σε καλυπτουν.
    Προτυμο να πληρωνω χαρατσι-διοδια και να υπαρχει δουλεια μεσω των διοδιων σε τοσους εργαζομενους παρα να μπαινω τσαμπα και να ειναι ενας αυτοκινητοδρομος που μονο αυτοκινητοδρομος δεν ειναι.Ολοι οι πλεον καινουργιοι αυτοκινητοδρομοι που θα γινουν θα ακολουθησουν το παραδειγμα της Αττικης Οδου,που μετα απο 10 σχεδον χρονια που λειτουργει παραμενει σαν καινουργεια γιατι την συντηρουν,την εποπτευουν και εχουν και αψογη εξυπηρετιση αν παθεις καποια βλαβη.Μεχρι να σταματησεις,ερχονται απο πισω σου και σε ρωτανε τι επαθες. (Το επαθα προσφατα και ηρθαν σε λιγοτερο απο 3λεπτα αφου ειχα σταματησει).Αυτα

    • Πάνο, για να τα γράφεις αυτά, προφανώς δε ξέρεις πως λειτουργούν τα ΣΔΙΤ μέσω των οποίων υλοποιούνται οι “σύγχρονες” -όπως τουλάχιστον τις περιγράφεις και όπως όλοι θα τις θέλαμε- υποδομές. Παράλληλα ξεχνάς ποιος ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, το αρχικό προβλεπόμενο κόστος αλλά και χρονοδιάγραμμα της κατασκευής. Προσωπικά θα περίμενα απο μια ολοκληρωμένη / τεκμηριωμένη απάντηση, να μη παραβλέψει τόσο βασικά σημεία!

  • Panos225

    Γνωριζω οσο μπορω καλα απ την θεση που ειμαι και εργαζομαι τι σημαινει συγχρονοι αυτοκινητοδρομοι.Μην ξεχνας οτι ο δρομος ξεκινησε πριν ποοοοοοοοοολλα χρονια με το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. να την κατασκευαζει και βεβαια οχι και τοοοοοσο καλα και γι αυτο καποια στιγμη σταματησε και την εδωσαν να την ολοκληρωσουν οι ιδιωτες με αποτερω σκοπο την εκμεταλευση τους (ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ,ΕΙΜΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ) την εισπραξη διοδιων.Θα το ξαναπω και ας γινω κουραστικος: Καλυτερα να πληρωνω διοδια και να εχω ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΤΑΧΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ και να δουλευει κοσμος στις προαναφερθεισες θεσεις,παρα μια λωριδα ΜΕ διοδια φθηνα και δρομο καρμανιολα.Τα λεφτα που σπαταλησαν για να την φτιαξουν με την συμπραξη του δημοσιου και της τοτε ΕΟΚ,πηγαν σε βιλες-αναψυκτηρια-πισινες-δεξαμενες πυροσβεσεις και ακριβα αυτοκινητα για προσωπικη χρηση των ανθρωπων που μπορουσαν να τα καταχραστουν.
    Και σχολιασα το αρθρο οτι θα μπουν διοδια και ποιος ο λογος που θα πρεπει αυτα να δικαιολογηθουν.Το ΣΔΙΤ δεν νομιζω να υπαρχει σαν αναφορα στο αρθρο autobloger αλλα αυτο: Εγνατία Οδός:Χαράτσια διοδίων από το καλοκαίρι.Sorry κιολας

    • Εγώ πάλι, γνωρίζω καλά από τη θέση που εργάζομαι πως δουλεύουν τα ΣΔΙΤ και σου λέω ότι ένας δρόμος θα πρεπε να παρέχεται σε έναν ήδη φορολογούμενο πολίτη ως κοινωνικό κεφάλαιο και όχι ως χαράτσι!

  • Panos225

    Δηλαδη, αν καταλαβα, λες να ειναι δωρεαν για ολους τους φορολογουμενους πολιτες και να μην πληρωνουν διοδια-χαρατσι. Σωστα;
    Αυτο γινετε μονο στην Σουηδια, σε καποιους αυτοκινητοδρομους της Αγγλιας και σε ορισμενους της Γερμανιας. Στις υπολοιπες χωρες της Ευρωπης απ οσο εχω ταξιδεψει πληρωνεις. Οχι σε μετωπικους σταθμους διοδιων. Στην εισοδο περνεις χαρτακι {(Ιταλια-Γαλλια-)&Ελβετια σε ορισμενους} και στην εξοδο που βγαινεις πληρωνεις το ποσό που σου αναλογει.
    Τωρα ,εξακολουθω να μην καταλαβαινω το γιατι σας προβληματιζουν τα 22 ευρω απ την Ηγουμενιτσα μεχρι τον Εβρο, δεν μπορω να το καταλαβω! Ενδεικτικα η γεφυρα Ριο Αντιριο Χαρ.Τρικουπης κοστιζει 12 ευρω χθες που περασα. Δεν λεω πολλα ειναι, αλλα κερδιζω μια ωρα στο ταξιδι μου. Οποιος θελει μπορει να μην χρεισιμοποιησει ΟΥΤΕ την Εγναντια Οδο (να παει απο τα χωρια και να κανει 2μερες και να καψει 3πλασια βενζινη), ΟΥΤΕ την γεφυρα Ριου-Αντιριου (να παει με το καραβι,να ζησουν και αυτοι που δουλευουν) ,ΟΥΤΕ καμια αλλη Οδο ή αυτοκινητοδρομο. Δεν σου βαζει κανεις το πιστολι στον κροταφο για να χρησιμοποιησεις ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ κανενα αυτοκινητοδρομο ή οδο ταχεια κυκλοφοριας. Παντα δινονται εναλλακτικες για να παει καποιος εκει που θελει. Απλα ολοι μας θελουμε να παμε οσο ταχυτερα γινεται και με ασφαλεια στον προορισμο μας και περα απ’την βενζινη (επειδη δεν εχουμε Ι.Χ. πετρελαιοπηγη, αλλιως…) να μην πληρωσουμε ΤΙΠΟΤΑ παραπανω. Και μετα απο 10 χρονια να εχουμε το αποτελεσμα που ειχαμε ΟΛΑ αυτα τα χρονια απο τους ΜΗ συντηριμενους δρομους που ΚΑΙ αυτους πληρωναμε (αλλα δεν παραπονιομασταν ΠΟΤΕ) και δρομους καρμανιολες ειχαμε.
    Οσο για το ΣΔΙΤ, δυστυχως τα λεφτα τα εφαγαν (ναι θα το πω αλλη μια φορα) και ΔΥΣΤΥΧΩΣ αυτοι που θα την πληρωσουν για αλλη μια φορα (οπως καθε φορα αλλωστε) ειμαστε ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΣΥ αγαπητε, με τους φορους-χαρατσια. Περιμενω απαντηση σου (και προς Θεου δεν εχω κατι εναντιον σου @ngel)