“Μέσα στο καλοκαίρι, διάστημα στο οποίο αναμένεται να ολοκληρωθούν τα τελευταία έργα που κατασκευάζονται στην Ηπειρο, σκοπεύει η κυβέρνηση να αρχίσει να επιβάλλει την πληρωμή χαρατσιού διοδίων και στην Εγνατία οδό, παρά το γεγονός ότι το συνολικό κόστος του έργου, που στοίχισε περί τα 6,5 δισ. ευρώ, πληρώθηκε από τον ελληνικό λαό. Ως πρόσχημα για την επιβολή των διοδίων προβάλλεται το κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, που υπολογίζεται στα 60 εκατ. ευρώ το χρόνο, αλλά και τα δάνεια συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ που συνάφθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ για την ολοκλήρωσή του, με εγγύηση τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια!

Αρχικά θα λειτουργήσουν δύο σταθμοί διοδίων (ο ένας στον Πολύμυλο Κοζάνης και ο άλλος δίπλα στα Γιάννενα), με ευθύνη της κρατικής εταιρείας «Εγνατία ΑΕ». Ωστόσο πρόθεση της κυβέρνησης είναι η λειτουργία των υπόλοιπων 11 σταθμών διοδίων να ανατεθεί κατόπιν διαγωνισμού σε ιδιώτες, με αντάλλαγμα να αναλάβουν αυτοί το κόστος συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, αλλά και την κατασκευή σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (καφετέριες, βενζινάδικα κ.ά.), από τη λειτουργία των οποίων, βέβαια, θα εισπράττουν μεγάλα επιπλέον κέρδη.

Στο μεταξύ, ενώ ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του έργου, παρατηρούνται ήδη διάφορες κακοτεχνίες, οι οποίες διερευνάται αν οφείλονται στους μελετητές ή στους κατασκευαστές. Ειδικότερα, πριν από ένα μήνα εμφανίστηκε καθίζηση σε μήκος 500 μέτρων στην εργολαβία Γρεβενά – Παναγιά. Η ζημιά αποκαταστάθηκε προσωρινά, ενώ για την οριστική αντιμετώπισή της θα χρειαστούν πρόσθετες εργασίες, είναι, δε, πιθανόν να υπάρξουν διακοπές στην κυκλοφορία. Κακοτεχνίες και ελλείψεις παρατηρούνται και στη σήραγγα Δρίσκου (δεν έχει ολοκληρωθεί το φρέαρ εκκαπνισμού), με αποτέλεσμα πριν από μια βδομάδα να κλείσει για αρκετές ώρες η κυκλοφορία στο τμήμα από τον κόμβο Ιωαννίνων ως τον κόμβο Αράχθου και η κυκλοφορία να διεξάγεται από την παλιά εθνική οδό…”

[via: epirusgate]