Με τις πρώτες spy φωτογραφίες της έκδοσης παραγωγής του LRX να κάνουν τον γύρο του κόσμου τις τελευταίες ημέρες, η Land Rover ανακοίνωσε ότι θα το μικρό της SUV θα είναι διαθέσιμο και σε υβριδική και σε προσθιοκίνητη έκδοση όταν αυτό βγει στην παραγωγή το 2011. Το πρωτότυπο που φωτογραφήθηκε κάπου στην Αγγλία διέθετε 3 πόρτες και φυσικά ήταν βαριά καμουφλαρισμένο ώστε να μην φανούν αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες του.
Το LRX ανήκει στην κατηγορία C και θα είναι το πρώτο Land Rover που θα είναι διαθέσιμο και σε προσθιοκίνητη έκδοση. Μηχανικά το αυτοκίνητο θα εφοδιάζεται με έναν κινητήρα πετρελαίου 2.2 λίτρων προερχόμενο από το PSA Group ο οποίος αποδίδει 185 άλογα. Το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί αρχικά στην έκθεση του Παρισιού τον προσεχή Σεπτέμβρη και θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του μέσα στο 2011.
Μάλιστα το 2013 θα προστεθεί και μία υβριδική έκδοση με τις δοκιμές του να ξεκινήσουν στα τέλη του 2010 και θα γίνουν πάνω σε ένα Range Rover Sport το οποίο θα εφοδιάζεται με έναν 3.0 λίτρων turbo πετρελαιοκινητήρα και με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος θα μπορεί να κινεί μόνος του το LRX για περίπου 30 χλμ . Η κίνηση των δύο κινητήρων θα μεταδίδεται στους τροχούς μέσω ενός αυτόματου 8-τάχυτου κιβωτίου ZF. Τώρα σε ότι αφορά τις τιμές πώλησής του αυτές αναμένονται να κοστίζουν στην Αγγλία γύρω στις €35.000 για την δικίνητη έκδοση και τις €40.000 για την τετρακίνητη.
[Πηγή: Land Rover | via: Motor Authority]
Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)
LAND ROVER ANNOUNCES INTRODUCTION OF 2WD AND HYBRID TECHNOLOGY
Land Rover has announced that it will introduce a 2WD option (in addition to the 4WD derivative) for the new compact Range Rover. On sale in 2011, the 2WD vehicle will emit less than 130g/km of CO2 – making it the lightest, most fuel efficient Range Rover ever.
Jaguar Land Rover has committed to investing £800 million in developing environmental technologies and remains committed to developing vehicles with sustainable features which respond to customer demand.
Phil Popham, Land Rover managing director said: “Land Rover has announced that the all-new compact Range Rover will be available in 2WD. This is good news for the company and for our customers. A 2WD option is just one way in which we are developing our vehicles efficiency whilst adding to the Land Rover range and expanding our customer base. We will continue to make the ‘world’s finest all-terrain vehicles’ for those customers who require 4WD but will also now offer an alternative to those that don’t.”
As part of the introduction of 2WD, Land Rover will be focussing on three main areas of technology to reduce the weight of Land Rover vehicles, reduce parasitic losses and increase powertrain efficiency. The use of hybrid technology is also part of the significant developments for the larger vehicles in the range. The first diesel hybrid will be available in 2012 and on the road in 2013.
By the end of 2010 Land Rover will be testing the first diesel hybrid prototype called the ‘range_e’ which is being developed using a Range Rover Sport platform. Tests of this vehicle will use the existing 3.0 litre TDV6 diesel engine featuring a ZF 8-speed automatic transmission. The goal is to achieve a range of 20 miles using electric power only emitting less than 100 g/km of CO2 emissions and to achieve a top speed of around 120mph.
Land Rover has over 60 years of experience developing supremely capable vehicles with pioneering technology such as Terrain Response. Land Rover sells its vehicles in over 160 countries world-wide and is constantly looking at the market place and developing vehicles that customers in all these markets want to buy.
|