Όχι, δεν τα έχω χάσει ακόμα. Ούτε την Κύριακη έβλεπα αγώνα στο DVD. Τον ίδιο βλέπαμε. Ξέρω ότι η Ferrari έκανε το δεύτερο 1-2 για φέτος. Τώρα θα σκέφτεστε, γιάτι τέτοιος τίτλος ; Έχετε δίκιο αλλά κάντε λίγο υπομονή και θα διαβάσετε σε λίγο τι ακριβώς εννοώ.

Ας πάρουμε τα πράγματα λίγο από την αρχή. Ποιος είναι ο στόχος κάθε ομάδας ; Φυσικά να κατακτήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Εεε καλά όχι και όλων των ομάδων. Δηλαδή η HRT έχει στόχο τον τίτλο για φέτος ; Όχι ότι θα τον έχει του χρόνου -αν θα υπάρχει στο grid- αλλά λέμε τώρα. Άλλα αν κοιτάζεις κάθε χρόνο μέσα από την Ιταλική διόπτρα θα βλέπεις μόνο την κορυφή. Λογικό νομίζω. Ferrari είναι. Και η McLaren τον ίδιο στόχο έχει. Και η Red Bull μαλλον για τα επόμενα χρόνια θα έχει κλειδωμένο τον συγκεκριμένο στόχο. Το θέμα είναι πιο… όπλο θα είναι πιο δυνατό ώστε η σφαίρα να φτάσει ταχύτερα στον -κοινό- στόχο …

Πάμε τώρα αποκλειστικά και μόνο στην Ιταλική ομάδα. Η Ferrari έντυσε στα κόκκινα τον El Nano γιατί θέλει να κατακτήσει τον τίτλο φυσικά. Ναι αλλά η κάθε ομάδα έχει 2 αγωνιστικές φόρμες και όχι 1. Τη δεύτερη και μικρότερη (λόγω ύψους) φόρμα φορά ο Felipe Massa. Και όταν μία ομάδα θέλει κούπες πρέπει να έχει 2 όδηγους και όχι 1,5. Ο Massa, ωστόσο μετά από την 2η θέση στο Bahrein δεν έκανε τίποτα σπουδαίο. Δεν ξέρω αν οι επιδόσεις του ήταν απόρροια του περσινού τραυματισμού στην Ουγγαρία. Ίσως. Μέτα σκέφτηκα ότι μπορεί να ανησυχεί για το συμβόλαιο του. Έληγε στο τέλος του 2010. Αλλά έγινε ανανέωση μέχρι το τέλος του 2012. Θα μου πείτε ότι τα συμβόλαια είναι για να σπάνε. Ναι, αλλά αυτό εξαρτάται από τον οδήγο. Αν πάει καλά ο Massa γιατί να τον σουτάρει η Ferrari. Φέτος λοιπόν δεν πήγαινε κάλα. Δεν ήταν ο Massa του 2008. Για μένα ήταν θέμα ψυχολογίας. Ήμουν σίγουρος ότι κάποτε, σε κάποιον αγώνα θα μας έδειχνε τον καλό του εαυτό.

Και αυτό έγινε στο Γερμανικό GP. Έιχα γράψει μετά τις κατατακτήριες (σε σχόλιο) ότι ο Massa άνοιξε τα μάτια του. Ε, λοιπόν, στον αγώνα σηκώθηκε από το κρεββάτι, πάνω στο οποίο τόσους μήνες κοιμόταν. Ήταν σε χειμερία νάρκη. Και τι κάνει ένα ζώο όταν ξυπνάει από χειμερία νάρκη ;; Έχει φοβερή πείνα και μάλιστα δεν… μασάει να τα βάλει και με δυνατότερα ζώα. Και ο Massa αυτό ακριβώς έκανε. Δεν μάσησε και τα έβαλε με το θεριό που ακούει στο όνομα Fernando Alonso. Και μάλιστα μπορούσε να τον νικήσει. Ήθελε όσο κανείς άλλος οδηγός την νίκη. Έβγαζε μάτι. Έπαιξε φοβερή άμυνα απέναντι στις επιθετικές κινήσεις του Ferni. Και μάλιστα με επιτυχία ! Άλλα μέχρι εκεί. Ήταν να μην ανοίξει το στόμα του ο Βασιλιάς της Ferrari. Και τι είπε ; Ότι αυτή η κατάσταση είναι ηλίθια ! Δηλαδή ποια κατάσταση ; Η άμυνα που έπαιζε η άλλη F10 ήταν ηλίθια ! Ναι αλλά το μονοθέσιο δεν πάει μόνο του κάποιος το οδηγεί. Και αυτός ήταν ο φουκαράς ο Felipe. Δηλαδή είπε τον Massa ηλίθιο ; Και γι αυτόν ηλίθιος είναι αυτός που θέλει να κρατήσει την θέση του ;

Έτσι ο Massa έλαβε διαταγή να αφήσει να περάσει ο Βασιλιάς. Του είπαν στην ενδοεπικοινωνία: “Ο Fernando είναι ταχύτερος από εσένα. Παρακαλώ να το επιβεβαιώσεις”. Η φράση αυτή είναι κωδικοποιημένη. Ναι αλλά ο κωδικός δεν είναι και τόσο δυνατός και δεν χρειάζεται να φωνάξουμε χάκερ για τον σπάσει. Πάμε λίγο στην 2η από τις 2 προτάσεις της διαταγής. Στην επιβεβαίωση. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι περίμεναν τον Massa να τους πει στον ασύρματο οτι πράγματι ο Alonso ήταν ταχύτερος. Όπως και ο παρουσιαστής, κ. Τάκης Πουρναράκης. Λάθος ! Δεν ήθελαν να ακούσουν τον Massa. Ήθελαν να δουν τον Massa. Να τον δουν να στρώνει κόκκινο χαλί στον Ferni. Και έτσι έγινε. Αυτή ήταν η επιβεβαίωση που του ζήτησαν. Μόνο αυτή. Οπική και όχι ακουστική.

Τι έμαθε, λοιπόν, ο Massa από αυτόν τον αγώνα ; Ότι νικάς ΜΟΝΟ όταν πίσω σου ΔΕΝ είναι ο Alonso ! Τι ένοιωσε ο Βραζιλιάνος μόλις έλαβε την διαταγή ; Γλάστρα, φυτό, ένα παιχνίδι στα χέρια του κακομαθημένου παιδιού. Του Alonso. Που οι γονείς του, του κάνουν όλα τα χατίρια. Και αν δεν του τα κάνουν θα αρχίσει να κλαίει. Και όταν κλαίει τον ακούει όλος ο κόσμος. Που θα ήταν η ψυχολογία του Massa αν έπαιρνε την νίκη ; Στο ζενίθ ! Και που είναι τώρα ; Δεν ξέρω αν είναι στο ναδίρ. Πάντως δεν είναι στο ζενίθ. Είναι πολύ χαμηλότερα.

Και ο Massa καλώς ή κακώς είναι οδηγός ψυχολογίας. Οπώς και οι περισσότεροι οδηγοί. Αν λοιπόν ο Massa νικούσε στην Γερμανία θα έκλεινε πάρα πολλά στόματα και θα έκοβε πάρα πολλές γλώσσες. Για διάφορους λόγους. Γιατί θα έπαιρνε νίκη εκεί που όλοι τον είχαν ξεγράψει. Γιατί δεν θα έπαιρνε μια απλή νίκη. Θα ήταν νίκη απέναντι στον Alonso. Θα ήταν ένα χαστούκι στον Alonso. Και έστι η ψυχολογία του θα ήταν στα ουράνια. Και έτσι θα βλέπαμε έναν Massa από τα παλιά. Έναν Massa που παίρνει το 100% από το μονοθέσιο του. Και σίγουρα αυτό θα βοηθούσε την Ferrari στην κατάκτηση του 17ου πρωταθλήματος στην ιστορία της. Μήπως όμως αντί να ξανακερδίσει τον καλό και ανταγωνιστικό Felipe, τον έχασε οριστίκα ; Μήπως ο Βραζιλιάνος ξαναπέσει σε χειμερία νάρκη ;; Πλέον κατάλαβε πολύ καλά ότι είναι ο νούμερο 2 οδηγός της ομάδας. Ή καλύτερα το ένοιωσε. Ήταν έτοιμος να τους βουλώσει τα στόματα, αλλα τελικά αυτοί του έδεσαν τα χέρια.

Ο προεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, είπε πως όσοι οδηγούν για την Ferrari ξέρουν καλά ότι η όμαδα είναι πάνω από άτομα. Ναι αλλά εγώ σας χαζός που είμαι ρωτάω τον πρόεδρο: Γιατί το 2008 στην Βραζιλία, όταν πρωτάθλημα πήρε ο Hamilton ο μηχανικός σας, έσπασε την τζαμάρια όταν είδε ότι ο Lewis τερμάτισε 5ος και όχι 6ος όπως θα ήθελε ; Δείτε το εδώ. Αφού έσεις πήρατε το πρωτάθλημα κατασκευαστών κύριε πρόεδρε ! Γιατί τόσο εκνευρισμός ; Ακόμα μια ερώτηση στον κύριο πρόεδρο: Γιατί στην Κίνα ο Alonso προσπέρασε τον Massa στην είσοδο του pit lane ; Αφού ο Ισπανός έχει την ομάδα πάνω από τον εαυτό του… ! Και μια τελευταία ερώτηση στον πρόεδρο: Ποιος οδηγός έχει την ομάδα πάνω από τον εαυτό του ; Ας μου πει έναν. Όχι πολλούς…

Αυτό είναι το θέμα για την Ferrari αν βάζει την ομάδα πάνω από τους οδηγούς. Θα βρει ο Massa το κουράγιο και την ψυχολογία να κάνει αυτά που ξέρει στο όνομα της ομάδας ; Ή αφού ξέρει οτι δεν πρόκειται να νικήσει αν πίσω του είναι ο Alonso, θα κάνει βόλτες με την F10 και έτσι η ομάδα που -τάχα- είναι πάνω απ όλους θα πορευθεί με 1,5 οδηγό. Για να μην πω λιγότερο απο 1,5. Αυτά περνάν από το κεφάλι σας κ. πρόεδρε ; Το καλό της ομάδας είναι να έχει 2 οδηγούς. Αν όμως εσείς κόβετε τα πόδια του 2ου οδηγού στο όνομα του πρώτου, τι μας μένει κ. πρόεδρε ; Μήπως 1,5 ;

[Photo Copyright: Mark Thompson/Getty Images)]

  • johnnyxp64

    να μεταφρστει ΤΩΡΑ στα Ιταλικα και να σταλει στην SCF παρακαλω!
    ΤΩΡΑ ομως! ;-)

  • Πολύ ωραίο άρθρο, αλλά εγώ ρωτάω!

    Πότε η Ferrari είχε δύο οδηγούς Νούμερο 1 ? η απάντηση είναι εύκολη, ΠΟΤΕ!

    Πάντα κάποιον προμοτάριζε τον έναν από τους δύο οδηγούς που είχε (είτε ανοικτά είτε παρασκηνιακά)

    Οι περιπτώσεις άπειρες με ποιο τρανταχτή αυτή του schumacher ο οποίος είχε 3 team mate, τον irvine, τον baricchelo και τον massa στρατιωτάκια του.

    Ποιος θα ξεχάσει αυτό που είχε γίνει το 2002 όταν ο baricchelo ήταν μπροστά από τον Γερμανό σε όλη την διάρκεια του αγώνα αλλά τον άφησε να τον περάσει ακριβώς 5-10 μέτρα πριν τον τερματισμό; Φυσικά τότε ο Jean Todt είχε δώσει εντολή να τον αφήσει να τον περάσει ώστε να πάρει το πρωτάθλημα…

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Σωστός !!!!! Μ αρέσει που η Ferrari θέλει να έχει δίδυμο Alonso-Vettel !! Της… Κυριακής θα γίνεται !!!!!!! ;)

    • εγώ αλλιώς θα το χαρακτήριζα,, της π….ς

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Ναι, μπορείς να το πεις και έτσι. Εγώ απλά το είπα πιο κόσμια !! :P

  • Για ακόμη μια φορά άριστος ο Γιώργος. Εξηγεί με πολύ ωραίο τρόπο, τον τρόπο που λειτουργεί πάντα η Scuderia.

    Η ομάδα έτσι και αλλιώς τους ίδιους βαθμούς θα έπαιρνε είτε έβγαινε πρώτος ο alonso είτε o massa αφού πάλι 1-2 θα έκανε.

    Τον έφαγαν τον Massa, τα κυκλώματα και οι χορηγίες του Ισπανού ( Santander)

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Τι κάνουν τα λεφτά……… Ούτε ο Χριστός δεν γλίτωσε απο αυτά……

  • Υπέροχο άρθρο που απεικονίζει την πραγματική αδικία στην οποία έρχεται αντιμέτωπος ο Massa και οτι δεν χρειάζεται στην Formula1 να είσαι ο ταχύτερος αλλα ο πιο γκρινιάρης! Του χρόνου σύμφωνα με νέους κανονισμούς καταργείται to teamradio γιατι θα έχει σύμβαση ο Alonso να το έχει μόνο αυτός ώστε να μιλάει απεριόριστα προς όλους και με 150MB internet για τα pitstop! :P Όπως και ο Σούμι έτσι και αυτός ποτε δεν είχαν τα κότσια να αντιμετωπίσουν στα ίσια του Teammates τους με φόβο μην χαθεί η δήθεν φήμη τους!

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Θα τον παίρνουν στο κινητό!!! :) :) :)

  • an0nymouS

    αδερφέ πολύ ωραίο το άρθρο σου.. μπράβο!!!

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Thanks a lot mate !!!

  • johnnyxp64

    14 comments se 5lepta! kala kaneis apo mas den doulei simera? :P LOL

    • τέτοια ώρα;;; εγώ γύρισα σπίτι :P :D

  • dim78

    Καταρχην θα μου επιτρεψεις μια διορθωση.Πρωτος στοχος καθε ομαδας στην F1 ειναι το πρωταθλημα οδηγων και μετα των κατασκευαστων.Ξερω ακουγεται οξυμωρο αλλα ετσι ειναι.Ημουν καποια χρονια στην Ιταλια και ο ιδιος ο Montezemolo ελεγε πως το πρωταθλημα οδηγων ειναι σαν το Campionato ενω το κατασκευαστων σαν το Coppa Italia.

    Συνεπως απο την στιγμη που ο Massa δεν εχει ρεαλιστικες ελπιδες για πρωταθλημα βοηθουμε τον Alonso που εχει.Δεν νομιζω οτι ειπε κανεις στον βραζιλιανο στην αρχη της χρονιας πως εσυ εισαι ο δευτερος οδηγος και ο Alonso o πρωτος.Ουτε και οταν ηταν στην ομαδα με τον Raikkonen συνεβη κατι τετοιο.Απλα αποκτα το προνομιο του πρωτου οδηγου ο ισπανος τωρα λογω βαθμολογιας.Φυσικα για εμας που ειμαστε απλοι θεατες ειναι κοροιδια αυτες οι πρακτικες ομως την οπτικη της Ferrari την κατανοω χωρις να την ασπαζομαι κιολας.Τουλαχιστον ετσι αποφευγονται σκηνες τυπου RedBull στην Tουρκια.Φανταζεστε πως θα αισθανθηκαν στην RedBull βλεποντας τους οδηγους τους να συγκρουουνται και να βγαινουν νοκ-αουτ?Δεν θα ηθελα να βρισκομουν στην θεση τους!

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Φυσικά. Το λέω και με μια δόση ειρωνίας. Παρακάτω αν δεις αναφέρω το συμβάν του 2008. Πήρε πρωτάθλημα η Ferrari και ο μηχανικός σπάει το τζάμι ??? Επίσης στο Woking υποδέχθηκαν τον Hamilton για το πρωτλαθλημα που πήρε. Στην Ferrari έκαναν κάτι τέτοιο για το πρωτάθλημα κατασκευαστών ??? Όχι φυσικά ! Πάνω από όλα είναι ο οδηγός. Ότι και να λένε.

      Ο Montezemolo είπε πως ο Alonso υπέγραψε στην Ferrari για το καλό της ομάδας !!!! Ποιος ο Alonso !!! Που είναι απίστευτα εγωιστής άνθρωπος. Αυτά λένε και πολλά άτομα σταματούν να παρακολουθούν αγώνες Formula 1. Νομίζουν ότι είμστε χαζοί… Ποιον παει να κοροιδέψει ο Montezemolo ???

  • david17

    ego pistevo pos i ferrari pige na apofigi to simvan pou egeine me tis RBR ton enimerosan pos einai pio grigoros o alonso kai auto itan !!!

    o tropos pou ton afise o massa giauto egeine to thema nomizo !!!
    giati to ekane kai fanike pos itan prostagi na ton afisi ekeini tin ora !!tha mporouse poli apla na kanei allous 2-3 girous kai na pigenei pio xalara kai na ton perasi o alonso kai den tha ginotan autos o ntoros!!

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Φίλε αν μία ομάδα έχει 2 οδηγούς που δεν ξέρουν να παλεύουν χωρίς… φιλάκια μεταξύ τους, δεν είναι καλά τα πράγματα. Ο Massa είναι πρωταθλητής για 30 δευτερόλεπτα και ο Alonso για 2 χρονίες. Δεν ξέρουν να μάχονται ?? Εγώ πιστευώ ότι ξέρουν. Αλλά η Ferrari δεν θέλει να μας το δείξουν.

      Τα 2 McLaren μας το έδειξαν στην Τουρκία. Ξέρουν τι θα πει μάχη. Ειδικά ο Hamilton. Άλλωστε και από το 2007 που μπήκε στην Formula 1 έχει κάνει τις περισσότερες προσπεράσεις απ όλους του οδηγούς μέχρι στιγμής.

      Και τα 2 RBR δεν ξέρουν να το κάνουν καλα. Θυμάσαι… Δεν χρειάζεται να τα λέω.

  • γαβριήλ

    poly kalo to arthro once again!

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Thanks φίλε μου !! :D

  • Ακόμη ένα εντυπωσιακό άρθρο με απίστευτη ανάλυση! Μπράβο Γιώργο! Συνέχισε δυνατά!

  • KOSTAS

    Πρώτος στόχος κάθε ομάδας είναι- κακά τα ψέμματα- το πρωτάθλημα ΟΔΗΓΩΝ!
    Με αυτό το κριτήριο ότι έγινε στο γερμανικό gp είναι λογικό!

    • καλά λογικό δεν το λες, άλλα οκ ! ίσως δικαιολογείται έτσι ! αλλά μην βγαίνει ο υπεύθυνος της ομάδας κ λέει ότι τον massa τον έπιασε λόξιγκας και ανέβασε 3 ταχύτητες γι’αυτό τον πέρασε ο alonso…

  • KOSTAS

    ναι είναι γελοίο όπως το έκαναν γιατί έτσι φοβούνται την τιμωρία και λένε αστείες δικαιολογίες..

  • CRUSADER

    Αγαπητέ συντάκτη, εγώ αυτό που κατάλαβα από το παραπάνω κείμενο είναι ή ότι υπάρχει μεγάλη εμπάθεια με τη Ferrari και τον Alonso ειδικότερα ή ότι απλά δεν έχεις συμμετάσχει ποτέ σε κάποιου είδους ανταγωνιστικό πρωτάθλημα (οτιδήποτε και αν είναι αυτό) και δεν καταλαβαίνεις κάποια πράγματα.
    Σε οποιαδήποτε από αυτές τις περιπτώσεις σε δικαιολογώ για τα αδικαιλόγητα που γράφεις, καθώς είναι πάνω από τις δυνάμεις σου για να κατανοήσεις το λογικό και αυτονόητο.

    Σε κάθε άλλη όμως περίπτωση απλά υποκρίνεσαι…

    Και επειδή δεν θα μπορούσα να αναλύσω καλύτερα το σκεπτικό μου, σε προσκαλώ να διαβάσεις το εξής άρθρο:
    http://www.msfree.gr/ms.php?id=15311

    Φιλικά,
    Σπύρος

    • Μου αρέσει που υπάρχουν διαφορετικές απόψεις αρκεί αυτές να διατυπώνονται με κόσμιο τρόπο ώστε να γίνετε συζήτηση

      το άρθρο στο msfree δεν το έχω διαβάσει, το διαβάζω και επιστρέφω να σχολιάσω :D

    • CRUSADER

      Πιστεύω πως ο τρόπος που εκφράστηκα ήταν κόσμιος. Αν έχετε αντίθετη άποψη ζητάω συγνώμη. Στόχος μου δεν ήταν να προσβάλλω κανέναν προσωπικά αλλά να εκφράσω την αντίθεση μου προς τα συμπεράσματα του συντάκτη.

      Αναμένω τα σχόλια σας φυσικά :)

    • Μα αυτό λέω! ότι μου άρεσε ο τρόπος που διατύπωσες την αντίθεση σου !

      P.S: Τεράστιο το άρθρο στο msfree, ακόμη δεν το διάβασα όλο

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Φίλε Σπύρο,

      Όχι, δεν έχω εμπάθεια με κανέναν οδηγό και καμία ομάδα. Έχω διαβάσει το άρθρο του κ. Σειτανίδη. Ξέρω καλά το site του ms|free. Από εκεί ξεκίνησα να γράφω σχόλια. Και η αντικειμενικότητα μου ήταν θέμα συζήτησης αρκετές φορές. Και τα σχόλια ήταν θετικά για εμένα. Φανατικοί φίλοι της Ferrari και του Alonso θαύμαζαν την αντικειμενικότητά μου.

      Πρέπει να καταλάβεις κάτι. Ο τίτλος – Κέρδισε ή έχασε η Ferrari στην Γερμανία ; – είναι για τον Felipe Massa. Δεν ξέρω αν οι Ιταλοί με αυτό που έκαναν έχασαν οριστικά τον παλιό και ανταγωνιστικό Massa, που άρχισε να φαίνεται στην Γερμανία. Δεν κρίνω τα team orders. Επίσης δεν λέω οτι τα κάνει μόνο η Ferrari. Όχι. Φυσικά και όχι. Αλλά δεν μου αρέσουν τα team orders. Ξέρεις ότι είναι ένας από τους λόγους που αρκετοί φίλοι της Formula 1 σταμάτησαν να παρακολουθούν το άθλημα ; Γιατί πιστεύουν ότι τους κοροϊδεύουν μέσα στα μούτρα τους. Επίσης δεν γίνεται να μας λεει ο Montezemolo ότι ο Alonso υπέγραψε στην Ferrari βάζοντας την ομάδα πάνω από τον εαυτό του. Άλλη κοροϊδία και αυτή.

      Επαμαλαμβάνω: Δεν έχω στόχο να θίξω τα team orders. Αν το έκανα αυτό θα έγραφα πολύ περισσότερες και διαφορετικές προτάσεις και επίσης κάποια από αυτά που διαβάσατε δεν θα τα διαβάζατε

      Προσπάθησα να μπω στην θέση του Massa. Πως ένοιωσε την στιγμή που του έδιναν την εντολή. Μπες λίγο στην θέση του. Κατάλαβε πολύ καλά ότι είναι ο νούμερο 2 οδηγός της ομάδας. Επίσης κατάλαβε οτί φέτος πολύ δύσκολα θα νικήσει. Γιατί πολύ δύσκολα αν είναι πρώτος σε έναν αγώνα δεν θα έχει πίσω του τον Ισπανό. Όπως και να το κάνουμε είναι κορυφαίος οδηγός αγώνων ο Ferni.

      Σπύρο, μια χαρά εκφράστηκες. Και καλά έκανες και έγραψες μια διαφορετική άποψη. Φύσικα και δεν περιμένω να συμφωνούν όλοι με αυτά που γράφω. Δεν το θέλω άλλωστε.

      Τέλος, το <> δεν χρειάζεται να το γράφεις. Ξέρω με ποιο σκοπό το έγραψες, αλλά είμαστε μεγάλα παιδιά και μπορούμε να κάνουμε ειρηνικές συζητήσεις. Δυστυχώς, όπως θα έχεις δει, στο ms|free υπάρχουν άτομα που δεν μπορούν να το κάνουν αυτό και έτσι κλειδώνουν τους σχολιασμούς.

  • dim78

    Θα συμφωνησω με τον crudader.Ειναι αφελες να πιστευει καποιος πως χρησιμοποιει team orders μονο η Ferrari.Απλα καποιοι ειναι πιο διακριτικοι και κομψοι στην εκτελεση τους.Δηλαδη αν στο τελος του πρωταθληματος διεκδικει το πρωταθλημα μονο ο Hamilton, και ο Button πρεπει να του παραχωρησει την θεση του για να βγει πρωταθλητης ο Lewis,
    πιστευετε πως δεν θα του το ζητησει(διαταξει) η McLaren αυτο το πραγμα?

  • Λοιπόν, το διάβασα το αρθρο και θα μείνω στο κομμάτι που αναφέρει για τους χορηγούς

    Ποια είναι λοιπόν η θέση μου για το συμβάν; Καλά έκαναν! Ναι, καλά ακούσατε. Έπρεπε να γίνει για το καλό της ομάδας και στην τελική, ήταν λιγότερο κοροϊδία από το «save fuel». Το «συγνώμη Felipe» του Smedley μου κάνει περισσότερο από το «άλλαξε χαρτογράφηση». Ναι, σε έναν ιδεατό κόσμο θα θέλαμε ισότιμες μάχες και οι νίκες να κρίνονται βάσει ικανοτήτων. Σίγουρα. Σας έχω νέα όμως. ΔΕΝ ζούμε σε έναν ιδεατό κόσμο. Ζούμε σε ένα κόσμο που οι χορηγοί πιέζουν αφόρητα και για να συνεχίσουν να πληρώνουν θέλουν αποτελέσματα, νίκες, επιτυχίες. Εδώ δεν πείραξε το πώς ήρθε η νίκη τον Montezemolo, λέτε να πείραξε τη Santander; Δεν νομίζω… και δεν είναι καθόλου τυχαίο! “

    Λοιπόν, το διάβασα το αρθρο και θα μείνω στο κομμάτι που αναφέρει για τους χορηγούς
    “…. Ποια είναι λοιπόν η θέση μου για το συμβάν; Καλά έκαναν! Ναι, καλά ακούσατε. Έπρεπε να γίνει για το καλό της ομάδας και στην τελική, ήταν λιγότερο κοροϊδία από το «save fuel». Το «συγνώμη Felipe» του Smedley μου κάνει περισσότερο από το «άλλαξε χαρτογράφηση». Ναι, σε έναν ιδεατό κόσμο θα θέλαμε ισότιμες μάχες και οι νίκες να κρίνονται βάσει ικανοτήτων. Σίγουρα. Σας έχω νέα όμως. ΔΕΝ ζούμε σε έναν ιδεατό κόσμο. Ζούμε σε ένα κόσμο που οι χορηγοί πιέζουν αφόρητα και για να συνεχίσουν να πληρώνουν θέλουν αποτελέσματα, νίκες, επιτυχίες. Εδώ δεν πείραξε το πώς ήρθε η νίκη τον Montezemolo, λέτε να πείραξε τη Santander; Δεν νομίζω… και δεν είναι καθόλου τυχαίο! “

    Το είχα γράψει και προηγουμένως ότι βασικός λόγος να βγει ο alonso νικητής δεν ήταν τόσο το πρωτάθλημα οδηγών αλλά τα χρήματα των χορηγών του Ισπανού αφού δεν ξέρουμε τι έχει ειπωθεί στην αρχή του αγώνα ούτε τους όρους των συμβολαίου του Ισπανού και του Massa.

    Καταλήγω στο συμπέρασμα ότι όσο και αν προσπαθήσουμε να καταλάβουμε εάν η Ferrari έπραξε σωστά  στο hockenheim δεν θα βγάλουμε ασφαλές συμπέρασμα γιατί δεν γνωρίζουμε τις συμφωνίες που έχουνε γίνει παρασκηνιακά τόσο των χορηγών όσο και της ίδιας της ομάδας.

    Αυτό που θα μείνει από όλη αυτή τη συζήτηση είναι ότι ακόμη ένα team order (από τα πολλά) καθόρισε ακόμη μια νίκη σε έναν αγώνα της F1. Ίσως αυτό που να μας πείραξε περισσότερο είναι ο τρόπος που δόθηκε το team order παρά το αποτέλεσμα.

  • CRUSADER

    Η παράμετρος με τους χορηγούς είναι μια αλήθεια.
    Όμως επίσης μια αλήθεια είναι ότι ο Alonso ήταν καταφανέστατα πιο γρήγορος από τον Massa και σε αντίθεση με αυτόν έχει ελπίδες για τον τίτλο!

    Άρα χορηγοί ή όχι, για εμένα έπρεπε να περάσει μπροστά ο Alonso.
    Και αφού δεν τα κατάφερε 2,3 φορές που προσπάθησε γιατί ο Massa είχε ξεροκεφαλιάσει, ήταν σε πανικό, μπλόκαρε τροχούς, έκανε ζιγκ-ζαγκ και κινδύνευε να του καταστρέψει τον αγώνα με μια σύγκρουση τότε πολύ καλά έκαναν από τα pit και υπέδειξαν την αλλαγή θέσεων. Είναι πολύ απλό και πολύ λογικό για εμένα στο μυαλό μου και πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί είναι κατακριτέο κάτι τέτοιο.