Όχι, δεν τα έχω χάσει ακόμα. Ούτε την Κύριακη έβλεπα αγώνα στο DVD. Τον ίδιο βλέπαμε. Ξέρω ότι η Ferrari έκανε το δεύτερο 1-2 για φέτος. Τώρα θα σκέφτεστε, γιάτι τέτοιος τίτλος ; Έχετε δίκιο αλλά κάντε λίγο υπομονή και θα διαβάσετε σε λίγο τι ακριβώς εννοώ.

Ας πάρουμε τα πράγματα λίγο από την αρχή. Ποιος είναι ο στόχος κάθε ομάδας ; Φυσικά να κατακτήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Εεε καλά όχι και όλων των ομάδων. Δηλαδή η HRT έχει στόχο τον τίτλο για φέτος ; Όχι ότι θα τον έχει του χρόνου -αν θα υπάρχει στο grid- αλλά λέμε τώρα. Άλλα αν κοιτάζεις κάθε χρόνο μέσα από την Ιταλική διόπτρα θα βλέπεις μόνο την κορυφή. Λογικό νομίζω. Ferrari είναι. Και η McLaren τον ίδιο στόχο έχει. Και η Red Bull μαλλον για τα επόμενα χρόνια θα έχει κλειδωμένο τον συγκεκριμένο στόχο. Το θέμα είναι πιο… όπλο θα είναι πιο δυνατό ώστε η σφαίρα να φτάσει ταχύτερα στον -κοινό- στόχο …

Πάμε τώρα αποκλειστικά και μόνο στην Ιταλική ομάδα. Η Ferrari έντυσε στα κόκκινα τον El Nano γιατί θέλει να κατακτήσει τον τίτλο φυσικά. Ναι αλλά η κάθε ομάδα έχει 2 αγωνιστικές φόρμες και όχι 1. Τη δεύτερη και μικρότερη (λόγω ύψους) φόρμα φορά ο Felipe Massa. Και όταν μία ομάδα θέλει κούπες πρέπει να έχει 2 όδηγους και όχι 1,5. Ο Massa, ωστόσο μετά από την 2η θέση στο Bahrein δεν έκανε τίποτα σπουδαίο. Δεν ξέρω αν οι επιδόσεις του ήταν απόρροια του περσινού τραυματισμού στην Ουγγαρία. Ίσως. Μέτα σκέφτηκα ότι μπορεί να ανησυχεί για το συμβόλαιο του. Έληγε στο τέλος του 2010. Αλλά έγινε ανανέωση μέχρι το τέλος του 2012. Θα μου πείτε ότι τα συμβόλαια είναι για να σπάνε. Ναι, αλλά αυτό εξαρτάται από τον οδήγο. Αν πάει καλά ο Massa γιατί να τον σουτάρει η Ferrari. Φέτος λοιπόν δεν πήγαινε κάλα. Δεν ήταν ο Massa του 2008. Για μένα ήταν θέμα ψυχολογίας. Ήμουν σίγουρος ότι κάποτε, σε κάποιον αγώνα θα μας έδειχνε τον καλό του εαυτό.

Και αυτό έγινε στο Γερμανικό GP. Έιχα γράψει μετά τις κατατακτήριες (σε σχόλιο) ότι ο Massa άνοιξε τα μάτια του. Ε, λοιπόν, στον αγώνα σηκώθηκε από το κρεββάτι, πάνω στο οποίο τόσους μήνες κοιμόταν. Ήταν σε χειμερία νάρκη. Και τι κάνει ένα ζώο όταν ξυπνάει από χειμερία νάρκη ;; Έχει φοβερή πείνα και μάλιστα δεν… μασάει να τα βάλει και με δυνατότερα ζώα. Και ο Massa αυτό ακριβώς έκανε. Δεν μάσησε και τα έβαλε με το θεριό που ακούει στο όνομα Fernando Alonso. Και μάλιστα μπορούσε να τον νικήσει. Ήθελε όσο κανείς άλλος οδηγός την νίκη. Έβγαζε μάτι. Έπαιξε φοβερή άμυνα απέναντι στις επιθετικές κινήσεις του Ferni. Και μάλιστα με επιτυχία ! Άλλα μέχρι εκεί. Ήταν να μην ανοίξει το στόμα του ο Βασιλιάς της Ferrari. Και τι είπε ; Ότι αυτή η κατάσταση είναι ηλίθια ! Δηλαδή ποια κατάσταση ; Η άμυνα που έπαιζε η άλλη F10 ήταν ηλίθια ! Ναι αλλά το μονοθέσιο δεν πάει μόνο του κάποιος το οδηγεί. Και αυτός ήταν ο φουκαράς ο Felipe. Δηλαδή είπε τον Massa ηλίθιο ; Και γι αυτόν ηλίθιος είναι αυτός που θέλει να κρατήσει την θέση του ;

Έτσι ο Massa έλαβε διαταγή να αφήσει να περάσει ο Βασιλιάς. Του είπαν στην ενδοεπικοινωνία: “Ο Fernando είναι ταχύτερος από εσένα. Παρακαλώ να το επιβεβαιώσεις”. Η φράση αυτή είναι κωδικοποιημένη. Ναι αλλά ο κωδικός δεν είναι και τόσο δυνατός και δεν χρειάζεται να φωνάξουμε χάκερ για τον σπάσει. Πάμε λίγο στην 2η από τις 2 προτάσεις της διαταγής. Στην επιβεβαίωση. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι περίμεναν τον Massa να τους πει στον ασύρματο οτι πράγματι ο Alonso ήταν ταχύτερος. Όπως και ο παρουσιαστής, κ. Τάκης Πουρναράκης. Λάθος ! Δεν ήθελαν να ακούσουν τον Massa. Ήθελαν να δουν τον Massa. Να τον δουν να στρώνει κόκκινο χαλί στον Ferni. Και έτσι έγινε. Αυτή ήταν η επιβεβαίωση που του ζήτησαν. Μόνο αυτή. Οπική και όχι ακουστική.

Τι έμαθε, λοιπόν, ο Massa από αυτόν τον αγώνα ; Ότι νικάς ΜΟΝΟ όταν πίσω σου ΔΕΝ είναι ο Alonso ! Τι ένοιωσε ο Βραζιλιάνος μόλις έλαβε την διαταγή ; Γλάστρα, φυτό, ένα παιχνίδι στα χέρια του κακομαθημένου παιδιού. Του Alonso. Που οι γονείς του, του κάνουν όλα τα χατίρια. Και αν δεν του τα κάνουν θα αρχίσει να κλαίει. Και όταν κλαίει τον ακούει όλος ο κόσμος. Που θα ήταν η ψυχολογία του Massa αν έπαιρνε την νίκη ; Στο ζενίθ ! Και που είναι τώρα ; Δεν ξέρω αν είναι στο ναδίρ. Πάντως δεν είναι στο ζενίθ. Είναι πολύ χαμηλότερα.

Και ο Massa καλώς ή κακώς είναι οδηγός ψυχολογίας. Οπώς και οι περισσότεροι οδηγοί. Αν λοιπόν ο Massa νικούσε στην Γερμανία θα έκλεινε πάρα πολλά στόματα και θα έκοβε πάρα πολλές γλώσσες. Για διάφορους λόγους. Γιατί θα έπαιρνε νίκη εκεί που όλοι τον είχαν ξεγράψει. Γιατί δεν θα έπαιρνε μια απλή νίκη. Θα ήταν νίκη απέναντι στον Alonso. Θα ήταν ένα χαστούκι στον Alonso. Και έστι η ψυχολογία του θα ήταν στα ουράνια. Και έτσι θα βλέπαμε έναν Massa από τα παλιά. Έναν Massa που παίρνει το 100% από το μονοθέσιο του. Και σίγουρα αυτό θα βοηθούσε την Ferrari στην κατάκτηση του 17ου πρωταθλήματος στην ιστορία της. Μήπως όμως αντί να ξανακερδίσει τον καλό και ανταγωνιστικό Felipe, τον έχασε οριστίκα ; Μήπως ο Βραζιλιάνος ξαναπέσει σε χειμερία νάρκη ;; Πλέον κατάλαβε πολύ καλά ότι είναι ο νούμερο 2 οδηγός της ομάδας. Ή καλύτερα το ένοιωσε. Ήταν έτοιμος να τους βουλώσει τα στόματα, αλλα τελικά αυτοί του έδεσαν τα χέρια.

Ο προεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, είπε πως όσοι οδηγούν για την Ferrari ξέρουν καλά ότι η όμαδα είναι πάνω από άτομα. Ναι αλλά εγώ σας χαζός που είμαι ρωτάω τον πρόεδρο: Γιατί το 2008 στην Βραζιλία, όταν πρωτάθλημα πήρε ο Hamilton ο μηχανικός σας, έσπασε την τζαμάρια όταν είδε ότι ο Lewis τερμάτισε 5ος και όχι 6ος όπως θα ήθελε ; Δείτε το εδώ. Αφού έσεις πήρατε το πρωτάθλημα κατασκευαστών κύριε πρόεδρε ! Γιατί τόσο εκνευρισμός ; Ακόμα μια ερώτηση στον κύριο πρόεδρο: Γιατί στην Κίνα ο Alonso προσπέρασε τον Massa στην είσοδο του pit lane ; Αφού ο Ισπανός έχει την ομάδα πάνω από τον εαυτό του… ! Και μια τελευταία ερώτηση στον πρόεδρο: Ποιος οδηγός έχει την ομάδα πάνω από τον εαυτό του ; Ας μου πει έναν. Όχι πολλούς…

Αυτό είναι το θέμα για την Ferrari αν βάζει την ομάδα πάνω από τους οδηγούς. Θα βρει ο Massa το κουράγιο και την ψυχολογία να κάνει αυτά που ξέρει στο όνομα της ομάδας ; Ή αφού ξέρει οτι δεν πρόκειται να νικήσει αν πίσω του είναι ο Alonso, θα κάνει βόλτες με την F10 και έτσι η ομάδα που -τάχα- είναι πάνω απ όλους θα πορευθεί με 1,5 οδηγό. Για να μην πω λιγότερο απο 1,5. Αυτά περνάν από το κεφάλι σας κ. πρόεδρε ; Το καλό της ομάδας είναι να έχει 2 οδηγούς. Αν όμως εσείς κόβετε τα πόδια του 2ου οδηγού στο όνομα του πρώτου, τι μας μένει κ. πρόεδρε ; Μήπως 1,5 ;

[Photo Copyright: Mark Thompson/Getty Images)]