Έτσι για να θυμόμαστε που και που ότι κάποτε υπήρχε στην χώρα μας εργοστάσιο της Nissan που κατασκεύαζε εδώ αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα μέσα σε 15 χρόνια λειτουργίας, να έχει κατασκευάσει περισσότερα από 150.000 αυτοκίνητα, κάνοντας την Nissan να βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στη χώρα μας για πάρα πολλά χρόνια.


Η ιστορία γνωστή, στις 27 Απριλίου το 1995 μπήκε λουκέτο στο εργοστάσιο ΤΕΟΚΑΡ λόγω αυξημένων φορολογικών επιβαρύνσεων, λόγω ότι δεν μπορούσε να κάνει εξαγωγή αυτοκινήτων σε τρίτες αγορές λόγω άδειας αλλά και το ότι δεν μπορούσε να κατασκευάσει μικρά αυτοκίνητα, οδήγησε την Nissan να κλείσει το εργοστάσιο και να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στην Αγγλία 100 φορές μεγαλύτερο από αυτό του Βόλου.

  • Darth Phaethon

    Έτσι είναι λόγω γραφειοκρατίας και συνεχώς αλλαγμένης φορολογίας (προς τα πάνω συνήθως) δεν υπάρχει σοβαρή επιχείρηση που θα επενδύσει Ελλάδα….

    Ακόμα και αυτές που είναι εδώ το σκέφτονται να φύγουν..

    Στην Ελλάδα πρέπει να χρωστάς για να πας μπροστά.

  • βασικά το εργοστάσιο της Nissan είχε μειωμένη φορολόγηση εκείνη την περίοδο αλλά η είσοδος μας στην ΕΕ στην ουσία ήταν αυτή που ανάγκασε το κράτος να του “φέρεται” όπως τις υπόλοιπες εταιρίες

  • david17

    kai i citroen den eixe ergostasio edo ?

  • Αρχικά τα εργοστάσιά ή καλύτερα οι γραμμές συναρμολόγησης στον Βόλο αρχικώς ήταν 4 και εκ παραλλήλου η ανεξάρτητη Namco που μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε σαν τον πρώτο πραγματικό κατασκευαστή.

    Συγκεκριμένα

    – Opel : Συναρμολογούσε την πρώτη γενιά των προσθιοκίνητων Kadett.
    – Alfa Romeo : Συναρμολογούσε την Alfasud.
    – Τεοκάρ : Συναρμολογούσε τα Nissan Sunny & Cherry.
    – Steyer : Στη Θεσσαλονίκη από το 1968, συναρμολογούσε κυρίως φορτηγά, ελαφρά επαγγελματικά και στρατιωτικά οχήματα.
    – Namco : Κατασκεύαζε επάνω σε δικό της σασί και με μηχανή της Citroen (την θρυλική 2CV) ένα είδος ελαφρού επαγγελματικού Jeep (όχι 4χ4) το επονομαζόμενο “Citroen Ponny”Ηταν κάτι ανάλογο με το Citroen Mehari για όσους το θυμούνται, αλλά με μεταλλικό σασί. Μικρό, ευέλικτο, αξιόπιστο και προπαντός φτηνό. Πληροφοριακά αναφέρω ότι για το συγκεκριμένο όχημα είχε ενδιαφερθεί και ο Αμερικανικός στρατός.

    Τώρα το γιατί δεν κράτησαν αυτές οι εταιρείες.

    – Φορολογική πολιτική;

    Σύμφωνα με κάποιο βιβλίο που κυκλοφόρησε αναφερόμενο στην Namco, το Ελληνικό κράτος όχι μόνο δεν βοήθησε την εν λόγω βιομηχανία να αναπτυχθεί, αλλά από την πρώτη στιγμή την είδε σαν αγελάδα προς άρμεγμα. Κάτι ανάλογο πιστεύω δε έγινε και με τις υπόλοιπες εταιρείες.

    – Συνδικαλισμός;

    Από λεγόμενα των τότε εργαζομένων, οι χώροι εργασίας είχαν καταντήσει χώροι πολιτικής αντιπαλότητας. Λέγεται δε ότι την τελευταία εργάσιμη μέρα πριν κλείσει οριστικά η Opel, μερίδα εργαζομένων άνοιγαν σαμπάνιες αφού είχαν κατορθώσει να νικήσουν το πολυεθνικό κεφάλαιο.

    Πάντως η Opel αν και ποτέ δεν το είπε επίσημα, άφησε όμως να εννοηθεί ότι ένας από τους βασικούς λόγους του κλεισίματος, ήταν η κακή ποιότητα συναρμολόγησης που έφτανε στα όρια του σαμποτάζ. Πολλά παράπονα ακούστηκαν από τους τότε ιδιοκτήτες που ανέφεραν για μισοβιδωμένους προφυλακτήρες, εισροή νερών, κακής ποιότητας βαφή κλπ. κλπ.

    Τους λόγους που σταμάτησε και η Alfa Romeo, δεν τους γνωρίζω, αλλά φαντάζομαι ότι ίσως ήταν οι ίδιοι με την Opel.

    Η μόνη εταιρεία που κράτησε μέχρι τις αρχές της 10ετίας του 1990 ήταν η Τεοκάρ. Αλλά αλίμονο και αυτής η μοίρα ήταν προδιαγεγραμμένη με τον ερχομό των αυτοκινήτων με καταλύτη.

    Πάντως το Ελληνικό αυτοκίνητο δεν υποστηρίχτηκε ποτέ, ούτε κάν με κίνητρα για την αγορά του. Βλέπετε η τρελή φορολογία που εφαρμοζόταν τότε στα εισαγόμενα έπρεπε να ισχύει και για αυτά γιά να είναι εναρμονισμένα και να μη υφίσταται αθέμιτος ανταγωνισμός. Έτσι το Ελληνικό δημόσιο, προτίμησε να θυσιάσει αυτές τις έστω μικρές παραγωγικές του μονάδες από το να χάσει τους φόρους που άμεσα εισέπραττε. Κοντόφθαλμη οικονομική πολιτική; Ίσως. Άραγε όμως από τους τότε κρατούντες, κάθισε κανείς ποτέ να σκεφτεί ποιά θα ήταν τα μακροπρόθεσμα οφέλη αν αυτές οι βιομηχανίες είχαν παραμείνει στον Ελληνικό χώρο;

  • david17

    se merika themata akoma kai ego aporo !! poso anoita skeftonte oi politikoi kai giati den kanoun kati kalo gia to kratos tous kai skeftonte mono tous eautous tous e?

    prospathiste na kanete ena eigii kratos kai tha exete esoda poli kala oloi !! autoi oxi protimane na kataklevoun to dimosio kai na ta tseponoun xoris na kanoun tpt !!!

    KRIMA kai pio poli krima pou sinexizoun kai tous psifizoun….