Η προσπάθεια για κατασκευή όλο και καθαρότερων κινητήρων από τους κατασκευαστές είναι μεγάλη. Δεν θα ήταν τόσο μεγάλη όμως εάν δεν πίεζε και η Ευρωπαϊκή Ένωση τους κατασκευαστές αυτοκίνητων. Ως γνωστόν, μέχρι σήμερα υπάρχει σε εφαρμογή η νόρμα περί καυσαερίων Euro 4. Από τον Γενάρη του 2011 όμως θα τεθεί σε ισχύ η νέα νόρμα περί ρύπων Euro 5. Για να κάνει πιο σκληρό και άμεσο το μέτρο για την κατασκευή κινητήρων Euro 5 η Ε.Ε., ”απείλησε” με μεγάλα πρόστιμα όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες θα εξακολουθούν να εισάγουν ή να κατασκευάζουν κινητήρες Euro 4 και μετά την 01/01/2012.

Προκειμένου λοιπόν να πληρώνουν υπέρογκα πρόστιμα σε μια εποχή που έτσι και αλλιώς λόγω παγκόσμιας κρίσης έχουν μειωθεί τα κέρδη τους, απλά κατάργησαν τις εκδόσεις με τους ρυπογόνους κινητήρες. Αν θυμάστε καλά πριν κάποιους μήνες είχε γραφτεί ότι σταμάτησε η παραγωγή του Ford Focus ST αλλά και του Honda Civic Type-R. Και τα δύο αρκετά σε κυβικά και ιπποδυνάμεις (και λίγο βενζινοβόρα). Ήρθε όμως και η σειρά του Fiat Panda 100HP.

Σήμερα το απόγευμα ξεκινήσαμε με έναν φίλο μου να πάμε να ρωτήσει και να ”κλείσει” το Panda 100HP. Οι προτεραιότητες που είχε θέσει για την αναζήτηση αυτοκινήτου ήταν ιδανικές για το συγκεκριμένο, χώροι για τέσσερα άτομα, ατμοσφαιρικό που να μην σέρνεται στο δρόμο, μικρό σχετικά σε διαστάσεις και τιμή μέχρι €14.000. Όμως ο πωλητής σήμερα στην Fiat μας είπε ότι καταργήθηκε λόγο ρύπων και δεν έχουν στοκ αυτοκίνητα γιατί οι καταναλωτές προτιμούν πιο πολύ το 500αράκι.

Κρίμα που το έφαγαν και αυτό οι ρύποι.Ήταν αρκετά σβέλτο, έστριβε πολύ καλά και φρέναρε και γενικότερα άξιζε τα λεφτά του. Λέτε όμως να του φορέσουν τον δικύλινδρο turbo των 900cc και να το αυξήσουν στα 100PS;;;!!! Ίδωμεν.