Σήμερα η Honda ανακοίνωσε ότι το τέλος του έτους σταματάνε οι πωλήσεις του Civic Type-R στην Ευρώπη. Ο λόγος της απόφασης αυτής, είναι ότι ο κινητήρας του δεν πληροί τα αυστήρα στάνταρ του EuroV οπότε σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν μπορεί πλέον να πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.


Ας θυμηθούμε όμως κάποια ιστορικά πράγματα για το αυτοκίνητο.  Η τελευταία γενιά του Civic Type-R πρωτοπαρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 2006 στην έκθεση της Γενεύης και ένα χρόνο αργότερα στο σαλόνι του Παρισιού παρουσιάστηκε η έκδοση παραγωγής. Αυτό που το έκανε να διαφέρει από τον ανταγωνισμό ήταν φυσικά ο κινητήρας του, ο οποίος ήταν ατμοσφαιρικός απόδοσης 201 ίππων. Όπως ήταν φυσικό το αυτοκίνητο είχε τους fans (όπως το βρετανικό περιοδικό TopGear που του απένειμε το τίτλο του “Καλύτερου hot hatch του 2007”) και τους haters του (όπως το βρετανικό επίσης, EVO magazine που έλεγε οτι δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές του, Golf GTI, Leon Cupra, Ford Focus).

Σε ότι αφορά το μέλλον τώρα, η επόμενη γενιά του Civic αναμένεται μέσα στο 2011 και θα είναι ελαφρύτερο, οικονομικότερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον. Σε ότι αφορά την έκδοση Type-R δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα ακόμη επισήμως, αλλά φυσικά δεν θα εφοδιάζεται με τον τωρινό ατμοσφαιρικό πολύστροφο κινητήρα που οι περισσότεροι petrolheads (ασχέτως εταιρικής προτίμησης) λατρέψανε εξαιτίας του υψηλού ορίου περιστροφής και του ήχου που παρήγαγε κοντά στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Το πιθανότερο είναι να διαθέτει είτε κάποιο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα είτε κάποια υβριδική λύση με σαφή σπορ προσανατολισμό. Ίδωμεν…

[Πηγή: Honda]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

  • johnnyxp64

    opoios prolave prolave pleon tha einai silektiko kai tha kostizei trela lefta! :(

    • Όποιος θέλει να το πάρει καλό θα ήταν να βιαστεί ώστε να παραγγείλει πριν το τέλος του έτους!!!!

  • βαδίζουμε προς μια GAY εποχή!!!

    • johnnyxp64

      kara GAY! kai den einai oti eimaste mi oikologoi antitheta! alla re paidia mexri stigmis den exei vgei ena amaxei me foveres epidoseis xoris tourbo kai makakies esto ilektriko pou na exei auta pou exei ena typeR stin timi ayti i kai ftinotero!

      exoume gemisei GAY hubrid pou den kanoun TIPOTA! dioti to yvridiko apo mono tou ama den to odigeis sosta den kanei oikonomia!!!!!

      kai einai ola psofia! gia na paro amaxi me empidoseis akros oikologiko simera prepei na exo pano apo 100.000euro!

      les kai ola ta typeR pane kathemera ston kofti kai kene kai xalaei o planitis apo ta typeR! eno apo ta prius pou den pane vima kai oi mtataries otan alaxtoun kai petiounte einai toxikes kai ama to gkazoseis to prious KAI perisottero einai kalitera?!!!!!

      @@kakies!

  • Θα συμφωνήσω σχεδόν απόλυτα johnny…Δεν υπάρχει αξιοπρεπές “οικολογικό” (ή για να το πω καλύτερα υβριδικό) αμάξι επιδόσεων. Ωστόσο αν κάποιος είναι στο σωστό δρόμο για να μας παρουσιάσει κάτι τέτοιο, νομίζω αυτός είναι η Honda. Αν αληθεύουν οι φήμες ετοιμάζει και υβριδικό Type-R αλλά υβριδικό διάδοχο για το S2000…Προς το παρόν είναι μόνο φήμες, ο χρόνος θα δείξει.

    • johnnyxp64

      may GOD protect us! (που λεν και στο χουριο μ) :P

  • Mika

    Proswpika, den tha mou leipsei ka8olou…Anhkw stous haters (geia sou re Evo!!!) Kalo aytokinhto otan bghke,alla ousiastika emeine to idio kai abeltiwto tosa xronia, poly grhgora sxedon olos o antagwnismos to kseperase..Fysiko epakolou8o loipon…Den tha mas leipsei..
    As frontize h Honda na to beltiwsei..Tipota..To parathse etsi,opws kai to S2000 gia na to riksei stis ybridikes malakies typou Prius kai CRZ…(allo anekdoto ayto)..
    Kai panta to Type R htan akribo xwris na yparxei logos,afou poly grhgora htan katwtero tou antagwnismou..
    Prosfores gia kapoia ashmi htan apla anekdota gia na gelame oloi..

    Makari h Honda na ksypnshsei kai na mpei sto paixnidi tou turbo antagwnismou.Hmarton, kapote eftiaxne apisteytous turbo kinhthres gia th F1!!!!Kai na mh to riksei sta ybridika kai pws tha swsoume to planhth,giati den exoume to 8arros, to baros kai ta cohones gia na sygkri8oume me ton antagwnismo kai apla plasaroume ena enallaktiko oikologiko profil..
    Makari na bgw psefths alla den blepw fws sto tounel..

    • johnnyxp64

      νομιζω “μαγκια” δεν ειναι να πιανεις τις επιδοσεις με turbo! αλλα με ατμοσφαιρα χωρις να ζοριζεις μοτερ και να τρως τον αγλεορα απο καυσικο και να πρεπει να εχεις 1αγχος παραπανω, να κρυωσει η τουρμπινα, να ζεσταθει, να ειναι λαδωμενει τκλ κτλ VTEC και τα μυαλα στα καγκλελα παιδια! 201αλλογα οταν τα ηθελες αμεσα οπως τα ηθελες!

      και γιατι να χαλασει μια συνταγη που δουλευει τελεια?
      οσο για την τιμη θα συμφωνισω, ναι παντα ηταν αρκετα τσιμπημενο και για αυτο δεν μπορεσα να το αποκτισω κι εγω και παρα πολλοι αλλοι…… αμα κατεβαζε την τιμη κανα 5.000χιλιαρο θα ηταν τοτε ποιο ανταγωνιστηκο…και μηλαμε για Ιαπωνα! σκυλη μεχρι τελους!

      κι εγω περημενω απο τους ιαπωνες να κανουν τρελα στα νεα μοντελα αλλα θελω ηλεκτρικα φθηνα και ποιοτικα και γρηγορα!

      στην εξελιξη των μοτερ τωρα 3-4ετη η Γερμανοι ειναι μπροστα…..βλεπε TSI & DSG….στα 16,+κατι χιλιαρικα για 150-180αλογακια 1400μοτερ, αλλα τουρμο, και απο την αλλη ομως πολυ θφηνω και αξιοποιστα πλεον τα TSI!

    • Mika

      Den einai 8ema magkias h kati allo.Einai 8ema na eisai antagwnistikos ki oxi na paratas ena montelo pou einai etsi apo th prwth mera,mexri twra pou ADYNATEIS na to ekselikseis na kaiei ligotero,giati an to kaneis opws einai twra,mallon tha kopseis aloga ki ayto einai akoma pio asetio,opote les payw th paragwgh tou..Ki ayto legontas dh8en pws einai koryfaio kai den peirazetai allo..
      Nai, einai ena enallaktiko kai poly kalo sport montelo,poly grhgora omws kseperasthke sto synolo tou apo ta perissotera hot hatches, sto synolo tou ellhnikou kai ksenou typou,hlektronikou h entypou..Einai enas allos dromos,pio agwnistikos se ais8hsh, alla mexri ekei..
      Kai adikaiolhta akribos,afou ksanalew htan mh ekseliksimos..
      Oso gia to kinhthra,opws diabasa epanhleimena,apo pollous syntaktes,alla kai odhgous agwnwn, xamhla den leei polla, einai sxetika nekros an den ftaseis tis 6500rpm..Apo ekei mexri tis 8-8500 strofarei, den lew..Paei omws h odhgisimothta mesa sth polh, ki otan piezeis kati gia na pareis, ayto kaiei…Sto turbo me th roph, mporeis na exeis 6h kai na kineisai katw apo 2000 xalara ki aneta,ki ekei den kaiei…

      Symfwnw gia th timh, ki egw allwste, an ekane 4-5 pio katw, tha to eixa parei edw kai 2 xronia…

  • Mika είναι όλα θέμα επιλογών. Η Honda αποφάσισε τα τελευταία χρόνια να ενισχύσει το οικολογικό προφίλ της για να εξασφαλίσει βιοσημότητα και τους αναγκαίους πόρους για μελλοντικά σχέδια. Το Prius είναι Toyota και το CRZ όποιος το έχει οδηγήσει λέει οτι είναι πολύ καλό αμάξι (εγώ περιμένω ακόμα, δεν είχα την τύχη για να έχω προσωπική άποψη), χωρίς αυτό να σημαίνει οτι είναι “καθαρόαιμο”, στο κάτω κάτω δεν το πλασάρουν ως τέτοιο. Τώρα για το Type-R δεν ήταν καθόλου γρήγορα κατώτερο του ανταγωνισμού, κάθε άλλο. Μπορεί στην ευθεία να μην είχε την ταχύτητα των turbo ανταγωνιστών του αλλά στις στροφές κάθε άλλο παρά πίσω έμενε. Δεν ήταν drag car αλλά αυτοκίνητο για να ευχαριστηθείς μια ωραία ορεινή διαδρομή με πολλές συνεχόμενες ανοιχτές και κλειστές στροφές. Δοκίμασε να βγεις γρήγορα απο φουρκέτα με το Golf ή το Focus ST και θα αγοράσεις το χωράφι απέναντι. Πρέπει να περιμένεις να ισιώσεις τους τροχούς και μετά να πατήσεις γκάζι. Αυτή είναι η διαφορά του Type-R με τους ανταγωνιστές του. Και οι κινητήρες της Honda ήταν τεχνολογικά διαμάντια ασχέτως απο τις προτιμήσεις του καθενός. Διάλεξαν διαφορετικό δρόμο και δεν νομίζω οτι μπορεί να τους κατηγορήσει κανείς αν δει τα αποτελέσματα που δώσανε (βλ NSX, Integra, S2000).

    • Mika

      Symfwnw se arketa mazi sou..Einai ontws 8ema epilogwn kai biwsimothtas ths Honda,einai omws kai 8ema adynamias na mpei sto xwro me tous pollous antagwnistes, se oles tis kathgories,ki etsi akolou8ei ena diko ths dromo pou den exei kai pollous symmetexontes akoma..Opote,einai pio safe etsi..
      Epishs symfwnw pws einai gia na eyxaristiesai odhghsh se strofilikia, klp..Diafwnw omws s oti yposthrizeis gia to Golf Gti,pros8etw ki egw kai gia alla opws to Leon Cupra aplo h R, to Megane RS, kai to Scirocco..Mporei na einai diafoterikh h ais8ish pou pairneis h opoia aresei se megalytero eyros koinou, alla m ayta ta kalosthmena, stribeis eksisou grhgora kai eyxarista…Mporei ki egw na nomiza arxika opws kai polloi oti ta turbo einai mono gia ey8eia, den einai ka8olou omws etsi..Kai apo tote pou exoun bgei oi energhtikes anarthseis, polla turbo, opws kai to Golf, einai “trapezia” stis strofes, den tromazoun kai den agxwnoun ton odhgo tous..Mporei na mhn idrwneis, kai na mhn pairneis th porwsh tou Type R, pou esy isws apozhtas..Omws ayto den se kanei pio argo, to anti8eto..
      Aksizei na dei kaneis tis entypwseis sth pista, einai einai Serres, eite Megara, eite allou, diaforwn periodikwn, px Drive kai 4troxoi, h thn odhgsh se merh me kleistes kai anoiktes strofes, blepe Doksa Ring, opws to lene xaideytika..Na dei ta grafhmata se strofes, kampes,taxythtes perasmatwn, klp klp…Ayto 8a anaireseis polles apo tis apopseis pws to Type R stribei kalytera…
      I repeat..Mporei na allazei h ais8ish pou pairneis..Ayto gia arketous arkei..To apotelesma omws leei alla..

      P.S. Sorry gia to Prius, Insight h8ela na pw (allh mpakatela ayth,alla anyway…)

  • Tomy

    Το civic type-r, όπως κ το clio rs, είναι race replica! Τα παίρνεις κ τα κατεβαζεις αναβασεις ή τα βάζεις πίστα! Ποια από τα Leon, Golf, astra κλπ hatch είναι σε αγώνες; Αυτά είναι για την νοικοκυρά ή τον αναγνώστη του power, max κτλ που στήνεται σε φανάρια κ τον ενδιαφέρουν τα άλογα κ τα 0-100, πατάει μόνο γκάζι κ παει μόνο του! Όταν πιάσουν οι στροφές όμως ψάχνουν το ραδιόφωνο..
    Στο type-r κ τα όμοια του πρέπει να το ψάξεις, να ασχοληθείς κ όταν ανακαλύψεις τον τροπο λειτουργίας απλά πετάς…
    Υ.Γ. 1 για όσους λένε για μηδενική εξέλιξη ας ψάξουν το mugen R να αναθεωρήσουν..
    Υ.Γ. 2 η μαγεία της ατμόσφαιρας είναι ο ήχος τους στις υψηλές rpm που ονειρεύονται τα turbo! Φανταστείτε η f1 να γίνει 1,6 turbo, θα χάσει την ψυχή της..
    Άλλωστε όλες οι εταιρίες Porsche, Ferrari, Pagani στα κορυφαία sport μοντέλα προτιμούν ατμοσφαιρικά σύνολα κ αφήνουν τα turbo για τους νεοπλουτους..
    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ευνουχιζονται, τα αυτοκίνητα πλέον απαιτούν από τον οδηγό όλο κ λιγότερα, σε λίγο ίσως κ καθόλου οδηγό…

  • Tomy

    Είμαι κάτοχος ενός mini Cooper s κ μπορώ να σου πω ότι δεν έχει καμία σχέση με το type r ή το Clio rs! Επίσης έχω οδηγήσει το focus rs ενός φίλου με 400ps, pss9 κτλ.. Το turbo σε κάνει μαγκα, μπαίνεις μέσα πατάς γκαζι κ πας γρηγορα! Σε στροφές όμως δεν είναι τόσο οδηγησιμο όσο τα ατμοσφαιρικά, η τερατωδης ροπή σπάει την πρόσφυση κ σε αναγκάζει να είσαι πολύ επιφυλακτικος στο γκαζι μην μπορώντας να εκμεταλευτεις όλη αυτή την δύναμη! Στο top gear Ιουλίου που συγκριναν σε ορεινή διαδρομή impreza cosworth, focus rs500, golf R, megane rs cup, scirocco R, Clio RS cup νικητής βγαίνει το Clio…

  • Mika

    Proswpika,8ewrw to Cooper S sou anwtero odhgika apo to Type R..Efamilo tou Clio RS, 8a to protimousa ki apo ayto..
    Fysika, an milas gia ena tsitwmeno mprostokinhto me 400 ps kai full piesh, den tha einai filiko stis strofes!!!Ennoeitai!!!
    Normal omws ergostasiaka turbo me 210-240 ps opws ta parapanw,den kanoun biaia ksespasmata kai einai filika akoma ki an piestoun..H roph tous einai ekei gia na bohthaei sthn odhghsh,kai thn exeis dia8esimh me to kalhmera,den xtypas koftes gia na thn pareis..
    To Mazda 3MPS me ta 260ps isws na ksefeygei apo ayto kai na ypoferei apo trellh ypostrofh logw rophs, idiws to perasmeno montelo, to twrino einai pio filiko..

  • Κατά τη γνώμη μου η Honda πρέπει να σταματήσει τις διακρίσεις των αγορών (τουλάχιστον της Ευρωπαϊκής με την Ιαπωνική) και να δίνει και σε εμάς τους Ευρωπαίους τα JDM καλούδια. Αν είχαμε στην Ευρώπη το JDM Civic Type-R νομίζω η συζήτηση θα ήταν πολύ διαφορετική. Για να μην αναφέρω το φανταστικό Integra Type-R. Δυστυχώς μόνο οι τυχεροί στην Γηραιά Αλβιώνα μπορούν να απολαύσουν αυτά τα αυτοκίνητα μέσω προσωπικών εισαγωγών. Αλλά ξεφεύγω απο το θέμα… :D

  • Mika

    Swsth parathrhsh!Alla me ta an klp, den ginetai dystyxws douleia..

  • Tomy

    Η σύγκριση που σου έκανα ήταν εμπειρικη κ τελείως αντικειμενική! Το προσωπικό μου αυτοκίνητο το παει γρήγορα με το καλημέρα κ η μάνα μου, το type R του κολλητου μου μόλις το οδήγησε πρώτη φορά δεν σου κρύβω ότι μου φάνηκε πιο αργό, ειδικά μέσα στην πόλη που δουλεύει σε πιο χαμηλές rpm! Όταν όμως άρχισα να μαθαίνω το πως δουλεύει σε ορεινές διαδρομές κ σε πίστα σε διαβεβαιώνω ότι ήμουν πιο γρήγορος! Επιπλέον επειδή πρέπει να οδηγας με φορά, με γραμμές χωρίς πολλές διορθώσεις, γιατί δεν συγχωρεί κ χάνεις χρόνο μέχρι να ξαναμαζεψεις, σε παει μπροστά σαν οδηγό! Αν μπεις σε πίστα κ ακολουθήσεις έναν οδηγό turbo θα δεις ποσο πιο ατσουμπαλος είναι απλα επειδή δεν χρειάζεται να ασχοληθεί για να παει γρήγορα! Οπότε εγώ με οδηγικα κριτήρια ψηφίζω type R και Clio RS, γιατί αν πας με αυτά γρήγορα τότε ξέρεις σίγουρα να πας κ με τα turbo, το αντίστροφο δεν ισχύει!
    Θυμησου τον κανιβαλισμο των WRC από τα kit car σε ασφαλτινες διαδρομές πράγμα που δεν ήταν τυχαίο…
    Αυτό http://i.autoblog.com/2007/06/28/official-japan-gets-honda-civic-mugen-rr/ είχε ερθει στην Ευρώπη και ήταν το κορυφαίο προσθιοκινητο, ψαχτε για video, θα βρείτε μέχρι κ εναντίον R8 σε ορεινή διαδρομή! Επιπλέον έχει το record για προσθιοκινητο στην tsukuba, την πίστα για time attack της Ιαπωνίας..

  • Maria

    …..εγώ απλά ξέρω, όσον αφορά τους τούρμπο κινητήρες, ότι έχουν ξεπεράσει τα διάφορα μειονεκτήματα του παρελθόντος κ είναι εξίσου ανταγωνιστικά με τους υπόλοιπους κινητήρες……δεν είναι τυχαίο ότι μια κορυφαία εταιρεία όπως η Μερσεντές, εγκατέλειψε τους κομπρέσορες κ επενδύει πλέον στους διπλο-τούρμπο κινητήρες;-)