Μερικές ώρες μόλις μετά τη δημοσίευση του άρθρου από τον PascaL είχαμε νέα όσον αφορά στους κανονισμούς που θα ισχύουν από το 2013 στον χώρο της F1 (Tυχαίο; Δεν νομίζω!). Όπως είχε αναφερθεί και παλιότερα σε άρθρο μου, υπεύθυνοι για την κατάρτιση ενός προσχεδίου το οποίο θα κατατεθεί στην FIA αρχικά και μετέπειτα στις ομάδες για εξέταση είναι οι κκ Patrick Head και Rory Byrne. Μεταξύ τους έχουν 17 παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών με τις Williams, Benetton και Ferrari οπότε δεν μιλάμε για κάποιους γραφιάδες που έχουν δει μονοθέσιο μόνο από την τηλεόραση. Μαζί τους εργάζονται και σχεδιαστές από τις ομάδες ώστε να καταλήξουν σε ένα σετ κανονισμών που θα ευχαριστεί τους πάντες. Ο μοναδικός περιορισμός που τους επιβλήθηκε ήταν σε καμία περίπτωση τα μονοθέσια που θα προκύψουν από αυτούς του κανονισμούς να μην είναι περισσότερο από 5 δευτερόλεπτα το γύρο πιο αργά από τα τωρινά. Φυσικά δεν διευκρινίστηκε  για ποια πίστα μιλάμε και δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία. Αυτό που υποδεικνύει αυτός ο περιορισμός είναι ότι έχουν γίνει και γίνονται προσομοιώσεις σε υπολογιστές και δεν είναι καθαρά θεωρητικό το μοντέλο.  Ας γίνουμε όμως λίγο πιο συγκεκριμένοι για τα μέχρι τώρα αποτελέσματα.

  • Αρκετά μικρότερες εμπρός και πίσω πτέρυγες (αεροτομές).
  • Πολύ μεγαλύτερο ποσοστό της συνολικής κάθετης αεροδυναμικά παραγόμενης δύναμης (downforce) θα προέρχεται από το πάτωμα σε σχέση με τις αεροτομές.
  • Σημαντική μείωση της συνολικής κάθετης αεροδυναμικά παραγόμενης δύναμης (downforce).
  • Για πρώτη φορά μετά το 1982, το πάτωμα των μονοθεσίων δεν θα είναι ίσιο ούτως ώστε να παράγει downforce.
  • Κατά μέσο όρο, το ποσοστό που θα μπορεί ο οδηγός να είναι full throttle σε έναν γύρο θα πέσει από το 70% που είναι τώρα στο 50%.
  • Τα ελαστικά θα παραμείνουν περίπου ως έχουν για να εξασφαλίζουν μεγάλες ταχύτητες στις στροφές.

Το δίδυμο Head και Byrne δουλεύουν πάνω στους κανονισμούς από τον Μάρτιο του 2010 και έχουν πλέον ένα προσχέδιο το οποίο και θα παρουσιάσουν στον Charlie Whiting πριν το στείλουν στις ομάδες. Στόχος τους όπως γίνεται εμφανές ήταν αφενός τα μονοθέσια να γίνουν περισσότερο οικονομικά, κυρίως όσον αφορά στις καταναλώσεις τους –υπολογίζουν έως και 35% μικρότερη κατανάλωση όταν ολοκληρωθούν οι κανονισμοί- και “πράσινα” χωρίς όμως να χάσουν την ταχύτητα τους. Επίσης, θεωρητικά τουλάχιστον, ρίχνοντας το βάρος του downforce στο πάτωμα –μην βάζετε στο μυαλό σας πλαϊνά skirts που ξύνουν την άσφαλτο και άλλα τέτοια, απλά το μονοθέσιο θα είναι πιο χαμηλό στο κέντρο του από ότι στα πλάγια- και όχι στις πτέρυγες, θα είναι πιο εύκολες οι προσπεράσεις, ή αν μη τι άλλου οι προσπάθειες για προσπέρασμα. Τίποτα ακόμα δεν είναι οριστικό αλλά φαίνεται ότι γίνεται δουλειά και αν υπάρξει και ομόνοια από τους κατασκευαστές ίσως να καταλήξουν κάπου καλά.

[Πηγή: BBC | Photo Copyright: Shaun Curry/Getty Images]

  • Και ήμουν έτοιμος να ετοιμάσω άρθρο ρε Alex!!!! Αλήθεια!!!

    Λέτε να τους επηρέασε το άρθρο μου;;;!!!!!! :P :P

    Και αυτό που λένε για “πράσινα” μονοθέσια είναι μ@λ@κίες!!!

    Μόνο το 3% των ρύπων παράγεται από τα μονοθέσια!!!!

    Το γράφω και στο άρθρο μου…

    • Sorry Γιώργο, μπαίνω στα χωράφια σου το ξέρω αλλά δεν μπορούσα να αντισταθώ :P Μόλις μαθαίνω κάτι πρέπει να το μοιραστώ.
      Συμφωνώ για τα πράσινα μονοθέσια. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και μάλιστα η κορωνίδα του πρέπει να ωθούν την τεχνολογία μπροστά με κάθε δυνατό τρόπο και όχι να αναλλώνονται σε μικροπολιτικά παιχνιδάκια κάποιων.

  • johnnyxp64

    ο AB εχει και αλλα οσο αφορα τα μοτερ για το 2013 fantazomai ta etoimazei……θα δείτε! ;-)
    πολα αν οχι ολα ειναι ρευστα όμως!

    • ετοιμάζεται! αύριο θα είναι έτοιμο!

  • Alx.Aiva: Sorry Γιώργο, μπαίνω στα χωράφια σου το ξέρω αλλά δεν μπορούσα να αντισταθώ Μόλις μαθαίνω κάτι πρέπει να το μοιραστώ.
    Συμφωνώ για τα πράσινα μονοθέσια. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και μάλιστα η κορωνίδα του πρέπει να ωθούν την τεχνολογία μπροστά με κάθε δυνατό τρόπο και όχι να αναλλώνονται σε μικροπολιτικά παιχνιδάκια κάποιων.  

    Ρε συ δεν το λέω γι’ αυτό!!!! Καλά έκανες και ετοίμασες!!! Σιγά!!! Τι άρθρο σου τι άρθρο μου!!!!! :D :D