Ήθελα να κάνω το αυτό το θέμα εδώ και αρκετό καιρό αλλά κρίνοντας εκ των υστέρων η απόφαση μου να περιμένω μέχρι και το Tokyo Auto Salon ήταν μάλλον ορθή. Ο τίτλος νομίζω είναι αρκετά περιεκτικός για το τι να περιμένετε σε αυτό το άρθρο, αν λοιπόν είστε και εσείς φίλος του GT-R μπορείτε να συνεχίσετε την ανάγνωση, αν όχι είναι στο χέρι σας αν θα το κλείσετε ή όχι. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα GT-R ήταν πάντα από τα αγαπημένα αυτοκίνητα των βελτιωτών είτε μιλάμε για R32, R33, R34 ή το πιο πρόσφατο R35. Συνδυάζουν εξαιρετικές επιδόσεις με απίστευτη οδική συμπεριφορά και φοβερό tuning potential οπότε το γιατί τα προτιμούν δεν αποτελεί ερωτηματικό. Ας αφήσουμε όμως τις σάλτσες για να προχωρήσουμε στο ψητό. Απλά να προειδοποιήσω ότι η σειρά που εμφανίζονται τα αυτοκίνητα είναι τυχαία και δεν κρύβει τίποτα από πίσω.

1. Top Secret Super GT-R

Τι να πει κανείς για την Top Secret… Ιδρυτής της εταιρίας ο περίφημος “Smokey” Nagata, ένας τρελός Γιαπωνέζος που έχει αφήσει καπνό και λάστιχο σχεδόν σε όλον τον πλανήτη. Πάντα μας έδινε αμάξια φτιαγμένα με πάθος για αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω όπως η περίφημη Supra με κινητήρα V12 και δύο turbo. Ένα τέτοιο είναι και το GT-R που ετοίμασε. Φοράει το BB900 turbo kit της εταιρίας, με JUN εκκεντροφόρους, πιστόνια και μπιέλες από την HKS, συμπλέκτη και πρώτη ταχύτητα της Dodson και πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της HKS Kansai Service. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι 900 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. και πιστέψτε με όταν σας λέω ότι αν είναι Top Secret τότε σημαίνει ότι το έχει “κάψει” ο Smokey άρα δεν θα σπάσει εύκολα.

Εξίσου εντυπωσιακό με τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι και το εξωτερικό του αυτοκινήτου στο χαρακτηριστικό χρυσό χρώμα της Top Secret. Dry carbon καπό, original Top Secret design εμπρός προφυλακτήρας (μην σας ξεγελάει η ομοιότητα με την αναθεωρημένη έκδοση του GT-R, όταν σχεδιαζόταν ο προφυλακτήρας της Top Secret ξέρανε πώς θα ήταν το facelift) και ένα διακριτικό Bodykit που ολοκληρώνεται με την πίσω –μεγαλύτερη- αεροτομή δημιουργούν ένα όμορφο σύνολο. Πληροφορίες για τις επιδόσεις δεν υπάρχουν δυστυχώς αλλά μπορώ να σας πω ότι η Top Secret ετοιμάζει και ένα κτήνος με 1100+ άλογα…

2. Mine’s Japan R35 GT-R

H Mine’s για αυτούς που δεν παρακολουθούν ιδιαίτερα την γιαπωνέζικη βελτιωτική σκηνή, θεωρείται από πολλούς η αυθεντία στην βελτίωση των GT-R. Το τελευταίο της project δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το R35 GT-R και στο Tokyo Auto Salon παρουσίασε την τελική εκδοχή του. Βασικό χαρακτηριστικό του ο κινητήρας με την ονομασία Super Response Complete Engine. Είναι ο ίδιος VR38DETT που κινεί και το απλό GT-R όμως η Mine’s τον πήγε σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο. Τα πιστόνια είναι σφυρήλατα με επίστρωση για λιγότερη τριβή της Mahle και οι μπιέλες είναι τιτανίου I-beam με αποτέλεσμα μόνο από αυτά τα δύο να έχουν εξοικονομηθεί περίπου 2 κιλά -συνολικά από όλους τους κυλίνδρους- εξαιρετικά σημαντικής μάζας. Οι εκκεντροφόροι είναι της Mine’s και εξασφαλίζουν την άνετη αναπνοή του κινητήρα. Το φίλτρο αέρα έχει αντικατασταθεί στο εργοστασιακό φιλτροκούτι, η πεταλούδα εισαγωγής έχει αλλαχθεί όπως και οι σωληνώσεις αλλά και ο τομέας της τροφοδοσίας καυσίμου (αντλίες και μπεκιέρες και μπεκ ψεκασμού). Φυσικά εφοδιάζεται με την εξάτμιση τιτανίου Silence-VX Pro Titan 3. Όλα αυτά τα διαχειρίζεται ο εγκέφαλος της Mine’s VX-ROM. Το αποτέλεσμα σύμφωνα με άτομα που έχουν οδηγήσει τον κινητήρα είναι άκρως εντυπωσιακό, με άμεση, ωμή δύναμη σχεδόν σε όλο το φάσμα στροφών. Η μέγιστη δύναμη φτάνει τα 800 άλογα στις 6.300 σ.α.λ. και η ροπή ακουμπάει τα 100 kg/m στις 4.600 σ.α.λ. Και για να είμαστε ειλικρινείς θα έπρεπε να είναι εντυπωσιακό γιατί ο κινητήρας μαζί με το turbo kit κοστίζει 35.000-60.000 δολάρια (ανάλογα με τις επιλογές).

Η Mine’s όμως δεν σταμάτησε εκεί. Έχουμε και λέμε: Carbon χείλος στον εμπρός προφυλακτήρα, καπό, πίσω αεροτομή, πόρτες, πορτμπαγκάζ, πλαϊνά skirts, κάλυμμα κινητήρα και καθρέπτες έχουν αντικαταστήσει τα εργοστασιακά κομμάτια αναγνωρίζοντας το πρόβλημα βάρους που έχει το GT-R. Στον τομέα της ανάρτησης βρίσκουμε την ECSTA Full Spec Suspension 3 με Sachs αμορτισέρ και Hyperco ελατήρια και το αμάξι πατάει σε πολύ ελαφριές Rays ζάντες 20 ιντσών και Bridgestone Potenza RE070R ελαστικά. Ο συμπλέκτης είναι πρωτότυπο της Mine’s και τέλος στα φρένα δεν έχει αλλάξει τίποτα πέρα από τα τακάκια. Περιμένω να το αναλάβουν οι γιαπωνέζοι της Option Press σε κάποιο Best Motoring για να επαληθεύσουν το πόσο τέρας είναι!

3. Axell Nissan R35 GT-R

H Axell Auto είναι μία εταιρία που κατασκευάζει bodykits για διάφορα μοντέλα. Αλλά ήταν μία ευκαιρία για εμένα να κάνω ένα “δύο-σε-ένα”. Ο λόγος που το λέω αυτό; Επειδή αυτό το R35 αφενός φοράει ένα wide bodykit της Axell Auto και από την άλλη φοράει το πολυαναμενόμενο GT800 turbo kit της HKS. Οι γραμμές του bodykit κρύβονται σχετικά από το semi-matte μαύρο χρώμα αλλά και πάλι είναι αρκούντως δραματικό. Τα σαφώς φαρδύτερα φτερά εμπρός και πίσω επέτρεψαν στην Axell να τοποθετήσει εξαιρετικά φαρδιά ελαστικά (275/35/20 εμπρός και 335/30/20 πίσω) ενώ για τα υπόλοιπα νομίζω δεν χρειάζονται πολλά λόγια… το βλέπετε άλλωστε.

Για το GT800 turbo kit της HKS όμως πρέπει να πούμε κάτι παραπάνω (στο link θα βρείτε ένα πολύ ενδιαφέρον video που εξηγεί κάποια πράγματα. Είναι στα Ιαπωνικά αλλά έχει αγγλικούς υπότιτλους) . Αυτό που κάνει το kit τόσο ξεχωριστό είναι το απόλυτα συμμετρικό design του εμπνευσμένο από τους turbo V6 κινητήρες της F1. Η HKS χρησιμοποίησε και τα δύο turbos της GT II σειράς της, το απλό και το reverse rotation με αποτέλεσμα ο κινητήρας να είναι πολύ πιο compact και μαζεμένος στο engine bay. Φυσικά πιστόνια και μπιέλες είναι σφυρήλατα ενώ τοποθετήθηκε και φλάντζα για να ρίξει την συμπίεση στο 8,7. Ο τομέας της τροφοδοσίας είναι επίσης της HKS με μπεκ και αντλίες υψηλότερης παροχής, τo intercooler αντικαταστάθηκε και η εισαγωγή και εξαγωγή απελευθερώθηκαν με πιο ελεύθερο φίλτρο αέρα και την Superior Spec R εξάτμιση τιτανίου αντίστοιχα. Φυσικά ο εργοστασιακός εγκέφαλος θα τα είχε χαμένα με τα καινούρια δεδομένα οπότε προτιμήθηκε ο F-CON V Pro. Με όλα αυτά το GT-R αποδίδει 804 άλογα στις 6.800 σ.α.λ. και 104 kg/m ροπής στις 3.800 σ.α.λ. για να κάνει την ζωή των ελαστικών λίγο πιο δύσκολη.

4. AMS Alpha 10 Nissan GT-R

Η AMS έχει αρχίσει να μπαίνει στο προσκήνιο της βελτιωτικής σκηνής τα τελευταία χρόνια αλλά από ότι φαίνεται ήρθε για να μείνει. Από την πρώτη σχεδόν μέρα που παρουσιάστηκε το Ιαπωνικό θαύμα που λέγεται GT-R ασχολήθηκε ενδελεχώς με αυτό και το Alpha10 πακέτο της AMS είναι το τελευταίο και πιο δυνατό από την σειρά Alpha. Ο blueprinted VR38 αποδίδει σύμφωνα με την AMS 980 άλογα και 1.178 Nm ροπή στους τροχούς με την βοήθεια του Alpha10 turbo system. Τα περιφερειακά του κινητήρα περιλαμβάνουν ότι και τα υπόλοιπα GT-R που παράγουν τόση δύναμη. Όλα τα εσωτερικά μέρη είναι σφυρήλατα, η εισαγωγή, η εξαγωγή, το intercooler, η τροφοδοσία, και ο εγκέφαλος είναι όλα aftermarket και το kit έχει περάσει ατελείωτες ώρες ρύθμισης (τόσο για απλή βενζίνη όσο και για αγωνιστική) σε δυναμόμετρο και δρόμο. Στην μετάδοση που είναι και η αχίλλειος πτέρνα του αυτοκινήτου επιλέχθηκε ένα kit της Sheptrans με εξαρτήματα της Dodson και της PPG για αξιοπιστία. Το επιστέγασμα όλων αυτών; Το ρεκόρ που κατέχει αυτή τη στιγμή το Alpha10 για GT-R δρόμου στα 400 μέτρα από στάση. 9.19 δευτ με 262.52 χλμ/ώρα ταχύτητα εξόδου είναι εξωπραγματικές επιδόσεις για -μη ελαφρωμένο- αυτοκίνητο δρόμου.

http://www.youtube.com/watch?v=IqvCbdI1MF8

Παράλληλα όπως φαίνεται και από αυτό το video δεν έχει χάσει την καθημερινή ευχρηστία του.

http://www.youtube.com/watch?v=yvOxJFnnw7k

Υ.Γ. Ενόσω γράφονται αυτές οι γραμμές, η AMS ετοιμάζει τα Alpha11 και Alpha12 (με υπερκυβισμένο στα 4.0 λίτρα block) για κάποιους απαιτητικούς πελάτες της οπότε έχουμε να δούμε ακόμα αρκετά.

5. Blitz Nissan R35 GT-R

Τελευταίο στη λίστα μου με τα αξιολογότερα R35 αυτή τη στιγμή είναι το GT-R της Blitz. Έκανε το ντεμπούτο του στo Tokyo Auto Salon του 2009 και έφτασε στην μορφή που το βλέπετε φέτος. Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο GT-R διαφορετικό είναι ότι θα είναι το αυτοκίνητο με το οποίο θα τρέχει ο Ken Nomura στο πρωτάθλημα D1  στην Ιαπωνία. Ναι, καλά καταλάβατε, είναι πισωκίνητο (δες το video στη συνέχεια!). Η Blitz πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων την τετρακίνηση –αντικαθιστώντας παράλληλα το πίσω διαφορικό με ένα μπλοκέ της Nismo- καθώς επίσης και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων για χάρη ενός σειριακού εξατάχυτου της Hollinger! Αλλαγμένος στον τομέα της μετάδοσης είναι και ο συμπλέκτης γιατί κακά τα ψέματα ο εργοστασιακός δεν θα άντεχε για πολύ. Ο κινητήρας δεν έχει υποστεί πολλές αλλαγές: Η εισαγωγή και η εξαγωγή έχουν αλλαχθεί με εξαρτήματα της Blitz όπως και το intercooler. Την διαχείριση έχει πλέον ο MoTeC M800 αφού σε αγωνιστικούς ρυθμούς η εργοστασιακή ECU απλά δεν επαρκεί. Το εσωτερικό σε μεγάλο βαθμό έχει γδυθεί, το εργοστασιακό ταμπλό έχει φύγει και τη θέση του έχουν πάρει το display του MoTeC με κάποια όργανα εποπτείας της Blitz. Φυσικά τόσο το τιμόνι όσο και τα καθίσματα έχουν αλλαχθεί. Το στήσιμο του αμαξιού πλέον βασίζεται σε ένα custom σετ αναρτήσεων της DG-5 ειδικά για το R35 και το σύστημα πέδησης είναι το εργοστασιακό με αλλαγμένα τακάκια. Οι ζάντες είναι μαγνησίου σφυρήλατες 20 ιντσών και τα ελαστικά είναι τα Dunlop SP Sport DSST -χάρη στον σπόνσορα του Nomuken-. Τέλος δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε μία αναφορά στην προσπάθεια για μείωση του βάρους αφού με την εγκατάλειψη της τετρακίνησης, το γδύσιμο του αυτοκινήτου, το άφθονο carbon σε όποιο πάνελ μπορούσε να εφαρμοστεί, την αφαίρεση του κλιματισμού και οτιδήποτε άλλου δεν είναι απολύτως απαραίτητο για αγώνες, το βάρος πρέπει να έπεσε αρκετά. Δυστυχώς νούμερα δεν υπάρχουν καθώς το αυτοκίνητο είναι ακόμα σε φάση εξέλιξης αλλά ελπίζουμε στο D1 (ή οποιονδήποτε άλλο θεσμό υπάρχει) του χρόνου να το δούμε τελειωμένο πια με τον τρελό Nomuken στο τιμόνι.

http://www.youtube.com/watch?v=5vls0c9GiAM

Σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμα βελτιωμένα R35 GT-R στον κόσμο αλλά αυτά είναι τα προσωπικά μου αγαπημένα. Ακόμα πάντως ο χορός συνεχίζεται κυρίως με crate engines που παρουσιάζονται πέρα δώθε αλλά και πακέτα που εκτοξεύουν την ιπποδύναμη πάνω απο τα 1.000 άλογα… Ακόμα και η Cosworth σε λίγο καιρό θα παρουσιάσει την δική της εκδοχή! Κάπου είχα διαβάσει όταν είχε πρωτοπαρουσιαστεί το R35 GT-R ότι ο κινητήρας δεν αντέχει υψηλές ιπποδυνάμεις, οτι οι βελτιωτές δεν θα μπορέσουν να “σπάσουν” την ECU, ότι η μετάδοση δεν αντέχει κ.ά. τέτοια. Από ότι φαίνεται αν υπάρχουν τα μέσα, η διάθεση και το μεράκι όλα γίνονται. Να’ναι καλά το διαδίκτυο γιατί μας φέρνει αυτά τα δημιουργήματα στην οθόνη του σπιτιού μας!

Υ.Γ. Αυτή η λίστα μπορεί να χρησιμεύσει και ως οδηγός αγοράς. Αν κάποιος έχει GT-R και τον βοήθησα με κάποιο τρόπο ας επικοινωνήσει μαζί μου να με πάει μία βόλτα :D

[Πηγές Top Secret, Mine’s, Octanereport, AMS, Themotorreport, GTRblog, NAGTROC]