Η πίσω πτέρυγα της F150 είναι ενεργοποιημένη

Ξέραμε ότι από το 2011 η πίσω πτέρυγα θα είναι κινούμενη και πως ο οδηγός θα μπορεί να την χρησιμοποιεί όταν είναι λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο πίσω από το προπορευόμενο μονοθέσιο. Αυτό θα μπορούσε να το κάνει από τον 3ο γύρο του αγώνα και έπειτα.

Ποιο είναι το νέο; Η FIA αποφάσισε να θέσει μια “ζώνη προσπεράσματος” για κάθε πίστα. Έτσι, για κάθε πίστα ορίζεται μια ζώνη 600 μέτρων σε κάποια από τις ευθείες. Μόνο σε αυτά τα 600 μέτρα η πτέρυγα θα μπορεί να κινηθεί. Πηγές αναφέρουν πως αυτά μέτρα θα είναι τα τελευταία 600 μέτρα κάποιας ευθείας, λογικά της μεγαλύτερες της πίστας.

Ο λόγος που γίνεται αυτό; Η FIA θέλει να εξασφαλίσει ότι τα προσπεράσματα δεν θα είναι υπερβολικά εύκολα. Μερικές προσομοιώσεις δείχνουν ότι σε αυτά τα 600 μέτρα η διαφορά της τελικής ταχύτητας των 2 μονοθεσίων θα είναι 10-12 Km/h, ανάλογα με τον σχεδιασμό και το set-up των μονοθεσίων.

Αυτά βέβαια ισχύουν μόνο για τους αγώνες, γιατί στις κατατακτήριες και στις ελεύθερες δοκιμές η χρήση της κινούμενης πίσω πτέρυγας θα είναι ελεύθερη και απεριόριστη.

Ο νέος αυτός κανονισμός των 600 μέτρων θα δοκιμαστεί αρχικά στις 10-13 Φεβρουαρίου στις δοκιμές της Χερέθ, ενώ το ολοκληρωμένο τεστ θα γίνει στις 3-6 Μαρτίου στις δοκιμές του Μπαχρέιν. Φυσικά, ανάλογα με τα αποτελέσματα τα 600 μέτρα μπορούν να αυξηθούν ή και να μειωθούν.

Αν νομίζετε πως όλοι οι οδηγοί είναι ενθουσιασμένοι με την κινούμενη πίσω πτέρυγα και με το K.E.R.S κάνετε λάθος!

Ο Rubens Barrichello της Williams υπαινίχθηκε ότι η Formula 1 γίνεται όλο και λιγότερο διασκεδαστική, αφού συνεχίζει να επηρεάζεται από διάφορους διακόπτες που πρέπει να χρησιμοποιεί ένας οδηγός κατά τη διάρκεια του αγώνα. Μαζί με πολλά κουμπιά που βρίσκονται στο τιμόνι υπάρχουν και τα κουμπιά του K.E.R.S και της κινούμενης πτέρυγας.

Ο Βραζιλιάνος, που είναι και ο πιο έμπειρος οδηγός της ιστορία του αθλήματος τόνισε:

Δεν είναι ευχάριστο. Πατάς κουμπιά, αλλάζεις ταχύτητα, πατάς και κρατάς. Αυτό δεν είναι μηχανοκίνητος αθλητισμός. Είναι υπολογισμοί.

Στον αντίποδα, ο Michael Schumacher δηλώνει στο Auto Motor und Sport ότι οι νέες ιδέες που εφαρμόζονται είναι θετικές για την Formula 1.

Είναι μια καλή καινοτομία. Ξέρουμε ότι υπάρχει πρόβλημα βλέποντας αυτοκίνητα να ακολουθούν άλλα. Αν δεν υπάρχει δραματική αλλαγή μεταξύ αεροδυναμικής και μηχανικής πρόσφυσης, πρέπει να γίνει κάτι άλλο. Αυτό μπορεί να βοηθήσει. Δεν υπάρχει κουμπί μόνο για να περνάς κάποιον. Θα μπορούσαμε να κλείσουμε το κενό με το μονοθέσιο και μετά να πάρουμε το slipstreaming για να ξεκινήσουμε μια μάχη. Ή αυτό μπορεί να μην ήταν αρκετό.

Ο Fernando Alonso αντιμετώπισε μερικά προβλήματα με τα κουμπιά της πτέρυγας και του K.E.R.S, αλλά όλοι θα τα συνηθίζουν μέσα από την εξάσκηση που κάνουν στις δοκιμές.

[Πηγή: autosport]