Η Skoda στη Γενεύη θα παρουσιάσει στη Γενεύη νέο λογότυπο καθώς και ένα νέο πρωτότυπο το οποίο θα βασίζεται στο Joyster. Το νέο logo θα τοποθετηθεί στα αυτοκίνητα MY2012 και μπορεί να χαρακτηριστεί απλούστερο από το σημερινό, με μικρές αλλαγές στα χρώματα ενώ οι λέξεις Auto Skoda δεν υπάρχουν πλέον

Σε ότι αφορά το πρωτότυπο, έχει κατασκευαστεί πάνω στην πλατφόρμα του Volkswagen Golf και θα φορά τους κινητήρες του Scirocco και σχεδιαστικά θα δείχνει το πως θα μοιάζουν τα μοντέλα της εταιρίας στο μέλλον. Στο περίπτερο της Skoda θα βρίσκεται και το Skoda Fabia Monte Carlo edition, μια έκδοση που έχει δημιουργηθεί ώστε να εορταστούν τα 100 χρόνια του ιστορικού rally του Monte Carlo αλλά και τα 110 χρόνια συμμετοχής της Skoda στους αγώνες.

Στόχος της Skoda είναι έως το 2018 να καταφέρει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της.

[Πηγή: Skoda]

Δελτίο Τύπου

ŠKODA AUTO AT THE 2011 GENEVA MOTOR SHOW

  • New corporate design and new logo ushers in a new era of the brand’s development
  • New concept car reflects the Skoda’s new design language
  • Special edition Fabia Monte Carlo celebrates the brand’s motorsport achievements

Mladá Boleslav, 22 February, 2011 – Highlighting its achievements and the brand’s new direction, Škoda Auto will present a new corporate design at the forthcoming Geneva Motor Show. With strong growth over the last 20 years and the best–ever sales result achieved in 2010, the Czech car manufacturer has set new ambitious goals to at least double its sales by 2018. Furthermore, the brand is set to present a concept car at the Geneva Motor Show which reflects Škoda’s new design language.

Škoda’s recent success will act as a springboard for its further growth plans. In addition to its current product portfolio, Škoda will reveal a concept car which reflects the brand’s new design language. The car boasts clearly defined shapes and a great sense of detail and a new logo which will adorn new Škoda’s models from 2012.

The traditional winged-arrow logo features a new spectrum of colours to look even more distinct and precise than ever before. The new corporate design will be adopted across all Škoda’s communications, as well as dealers. To this end, the design and layout of showrooms are going to be substantially modernised, too.

Škoda is celebrating 110 years of its motorsport efforts in 2011. To commemorate this landmark, Škoda will premiere the Fabia Monte Carlo, a special-edition model with a sports-tuned chassis, a dynamic look including black accessories and a sports interior.

The brand made a great start to its 110th motorsport season when Freddy Loix in a Fabia Super 2000 finished second at the 100th Monte Carlo Rally in late January.

Škoda Auto’s 1,918 m2 stand reflects its new corporate design and is situated in Hall 2 of the Palexpo exhibition centre in Geneva.

  • alex

    omg… πρώτα η lancia βγάζει αμερικανιές, μετά η skoda υιοθετεί λογότυπο που ταιριάζει σε εταιρία κατασκευής πλαστικών παιχνιδιών…. WHAT NEXT…?!! η volvo θα βγάλει κινέζικο λογότυπο??

  • mika

    Oute emena m aresei…
    Moiazei poly pseftiko!!
    Den bohthaei ka8olou th Skoda na anebei sta matia twn agorastwn oxi pia san mia budget etaireia,alla san mia firma pou prosferei poly value for money gia ta aytokinhta ths…
    To shma ayto thn kanei na eksakolouthei na deixnei “fthnh”…
     

  • Ontws den einai wrai, polu aploiko..protimotero to twrino..