Όπως είχα γράψει στο αντίστοιχο άρθρο για το θέαμα, οι πίστες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην αύξηση η μείωση του θεάματος, αφού το επηρεάζουν σε έναν μεγάλο βαθμό. Ξέρουμε ότι σχεδιαστής κάθε νέας πίστας είναι ο αρχιτέκτονας Hermann Tilke.

Είμαι σίγουρος πως πολλοί από εσάς δεν συμπαθούν τις σχεδιαστικές επιλογές του Γερμανού. Λοιπόν, σας έχω καλά νέα. Ένας ακόμα που κατηγορεί τον Tilke είναι και ο Jackie Stewart. Ο Σκοτσέζος, 3 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 το 1969, 1971 και 1973, πιστεύει ότι η εμφανής έλλειψη που υπάρχει στα προσπεράσματα σε σχέση με την δική του εποχή είναι εξαιτίας της χάραξης της πίστας και όχι των μονοθεσίων.

Ο 71χρονος κατηγορεί τον Tilke, λέγοντας ότι οι πίστες που σχεδιάζει δεν “τιμωρούν” τον οδηγό σε περίπτωση λάθους, όπως επίσης, δεν προωθούν τα προσπεράσματα.

Η πεποίθησή μου είναι, ότι ο κυριότερος λόγος για την έλλειψη προσπερασμάτων στις σύγχρονες πίστες είναι οι ίδιες οι πίστες, αφού στο σύνολό τους έχουν σχεδιαστεί από τον ίδιο άνθρωπο, τον Γερμανό αρχιτέκτονα Hermann Tilke.

Οι νέες πίστες θα πρέπει να πάρουν το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί. Με απλά λόγια, είναι σε μεγάλο βαθμό αντιγραφή της καθεμιάς, έχοντας την τάση να μην τιμωρούν τα λάθη των οδηγών.

Οι περιοχές εκτός πίστας είναι τόσο μεγάλες και χωρίς εμπόδια. Έτσι, οι οδηγοί μπορούν να κάνουν αρκετά λάθη χωρίς να χάσουν την θέση τους. Αυτό είναι εντελώς λάθος.

Ο Stewart προτείνει μία λύση στον Tilke, αφού λέει ότι πρέπει να ανασχεδιάσει κάποιες στροφές, έτσι ώστε να “τιμωρούνται” τα λάθη των πιλότων.

Ο Tilke σχεδιάζει πίστες σχεδόν από τις αρχές τις δεκαετίας του 1990. Σε ορισμένα σημεία έχει κάνει πολύ καλή δουλειά, δημιουργώντας φανταστικές ανέσεις και πολυτέλειες για το άθλημα. Όμως, φοβάμαι πως για τους θεατές δεν έχει κάνει πολλά. Αν οι πίστες δεν αλλάξουν, οι θεατές και οι τηλεθεατές ίσως θα πρέπει να ζήσουν χωρίς τα προσπεράσματα.

Τι θα γίνει αν ο Tilke επανασχεδιάσει κάποιες στροφές έτσι ώστε να τιμωρείται όποιος οδηγός βγαίνει εκτός;

Τι θα συμβεί αν η επιφάνεια των εκτός πίστας περιοχών αλλάξει, έτσι ώστε η πρόσφυση του αυτοκινήτου να αλλάξει και ο οδηγός χάνει πολύ έδαφος, είτε όταν τον κυνηγάνε είτε όταν κυνηγάει για να περάσει;

Εύλογα ερωτήματα από τον Σκοτσέζο. Θα απαντηθούν όμως ποτέ;

[Πηγή: thef1times | Photo copyright: CHRISTOPHE ARCHAMBAULT/AFP/Getty Images]

  • Monder

    sumfonw en meri 8a eprepe na einai ligo pio plateies k na exoun 2 agonistikes grammes tote isos doume kati diaforetiko

  • George F

    το εψαξα για το 2010 ..και τα πραγματα ειναι διαφορετικα σε πολους τομεις , τοσο στον αριθμο συνολικων προσπερασματων ανα πιστα οσο και στα ονοματα οδηγων με τις περισοτερες προσπερασεις..
    Bahrain
    Total overtakes: 21

    Drivers: most overtaking moves:
    Robert Kubica (6),
    Nico Hulkenberg (4),
    Adrian Sutil (3)

    Australia
    Total overtakes: 41

    Drivers: most overtaking moves:
    Michael Schumacher (9),
    Fernando Alonso (8),
    Lewis Hamilton (6)

    Malaysia
    Total overtakes: 24

    Drivers: most overtaking moves:
    Rubens Barrichello (7),
    Lewis Hamilton (5)

    China
    Total overtakes: 82

    Drivers: most overtaking moves:
    Lewis Hamilton (13),
    Fernando Alonso (10),
    Sebastian Vettel (9)

    Spain
    Total overtakes: 11

    Drivers: most overtaking moves: Sebastien Buemi (4),
    Vitaly Petrov (3)

    Monaco
    Total overtakes: 4

    Drivers: most overtaking moves: Fernando Alonso (4)
    Lap 78 – 3 Schumacher passed 8 Alonso for 6th – ruled illegal by stewards

    Turkey
    Total overtakes: 29

    Drivers: most overtaking moves:
    Rubens Barrichello (7),
    Nico Hülkenberg (7),
    Sebastien Buemi (6)

    Canada
    Total overtakes: 65

    Drivers: most overtaking moves:
    Felipe Massa (10),
    Nico Rosberg (8),
    Rubens Barrichello (7)

    Europe
    Total overtakes: 15

    Drivers: most overtaking moves: Michael Schumacher (4),
    Jaime Alguersuari (2),
    Timo Glock (2),

    Great Britain
    Total overtakes: 29

    Drivers: most overtaking moves: Sebastian Vettel (9),
    Felope Massa (8),
    Vitantonio Liuzzi (4)

    Germany
    Total overtakes: 16

    Drivers: most overtaking moves:
    Jaime Alguersuari (5),
    Adrian Sutil (4),
    Pedro de la Rosa (2)

    Hungary
    Total overtakes: 8

    Drivers: most overtaking moves:
    Kamui Kobayashi (2)

    Belgium
    Total overtakes: 67

    Drivers: most overtaking moves:
    Jaime Alguersuari (9),
    Fernando Alonso (9),
    Sebastian Vettel (8)

    Italy
    Total overtakes: 15

    Drivers: most overtaking moves:
    Adrian Sutil (6),
    Jaime Alguersuari (3),
    Mark Webber (3)

    Singapore
    Total overtakes: 28

    Drivers: most overtaking moves:
    Nick Heidfeld (6),
    Robert Kubica (6),
    Jaime Alguersuari (3),

    Japan
    Total overtakes: 8

    Drivers: most overtaking moves: Kamui Kobayashi (4), Timo Glock (1),
    Lewis Hamilton (1),
    Michael Schumacher (1),
    Jarno Trulli (1)

    Korea
    Total overtakes: 37

    Drivers: most overtaking moves:
    Adrian Sutil (8),
    Vitaly Petrov (5),
    Sebastien Buemi (4),

    Brazil
    Total overtakes: 34

    Drivers: most overtaking moves:
    Felipe Massa (7),
    Adrian Sutil (5),
    Jenson Button (4),
    Vitaly Petrov (4)

    Abu Dhabi
    Total overtakes: 13

    Drivers: most overtaking moves:
    Nico Rosberg (4),
    Jaime Alguersuari (3),
    Vitaly Petrov (3)

    τα στοιχειά είναι από το http://cliptheapex.com/community/pages/2010-overtaking-bahrain/ και έχει αναλυτικά τα πάντα για κάθε προσπέρασμα *ποιος πέρασε ποιον και σε ποιον γύρο * και πολλά αλλά ..απλά χρειάζεται μια απλή εγγραφή

    επίσης ενδιαφέρον στατιστικά όσον αφόρα τις προσπεράσεις ανά έτος
    http://cliptheapex.com/community/pages/formula-one-overtaking/

    πολλά προσπεράσματα πέρυσι ..μάλλον χρειάζεται ένας καλύτερος σκηνοθέτης στην F1.