Όπως είχα γράψει στο αντίστοιχο άρθρο για το θέαμα, οι πίστες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην αύξηση η μείωση του θεάματος, αφού το επηρεάζουν σε έναν μεγάλο βαθμό. Ξέρουμε ότι σχεδιαστής κάθε νέας πίστας είναι ο αρχιτέκτονας Hermann Tilke.

Είμαι σίγουρος πως πολλοί από εσάς δεν συμπαθούν τις σχεδιαστικές επιλογές του Γερμανού. Λοιπόν, σας έχω καλά νέα. Ένας ακόμα που κατηγορεί τον Tilke είναι και ο Jackie Stewart. Ο Σκοτσέζος, 3 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 το 1969, 1971 και 1973, πιστεύει ότι η εμφανής έλλειψη που υπάρχει στα προσπεράσματα σε σχέση με την δική του εποχή είναι εξαιτίας της χάραξης της πίστας και όχι των μονοθεσίων.

Ο 71χρονος κατηγορεί τον Tilke, λέγοντας ότι οι πίστες που σχεδιάζει δεν “τιμωρούν” τον οδηγό σε περίπτωση λάθους, όπως επίσης, δεν προωθούν τα προσπεράσματα.

Η πεποίθησή μου είναι, ότι ο κυριότερος λόγος για την έλλειψη προσπερασμάτων στις σύγχρονες πίστες είναι οι ίδιες οι πίστες, αφού στο σύνολό τους έχουν σχεδιαστεί από τον ίδιο άνθρωπο, τον Γερμανό αρχιτέκτονα Hermann Tilke.

Οι νέες πίστες θα πρέπει να πάρουν το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί. Με απλά λόγια, είναι σε μεγάλο βαθμό αντιγραφή της καθεμιάς, έχοντας την τάση να μην τιμωρούν τα λάθη των οδηγών.

Οι περιοχές εκτός πίστας είναι τόσο μεγάλες και χωρίς εμπόδια. Έτσι, οι οδηγοί μπορούν να κάνουν αρκετά λάθη χωρίς να χάσουν την θέση τους. Αυτό είναι εντελώς λάθος.

Ο Stewart προτείνει μία λύση στον Tilke, αφού λέει ότι πρέπει να ανασχεδιάσει κάποιες στροφές, έτσι ώστε να “τιμωρούνται” τα λάθη των πιλότων.

Ο Tilke σχεδιάζει πίστες σχεδόν από τις αρχές τις δεκαετίας του 1990. Σε ορισμένα σημεία έχει κάνει πολύ καλή δουλειά, δημιουργώντας φανταστικές ανέσεις και πολυτέλειες για το άθλημα. Όμως, φοβάμαι πως για τους θεατές δεν έχει κάνει πολλά. Αν οι πίστες δεν αλλάξουν, οι θεατές και οι τηλεθεατές ίσως θα πρέπει να ζήσουν χωρίς τα προσπεράσματα.

Τι θα γίνει αν ο Tilke επανασχεδιάσει κάποιες στροφές έτσι ώστε να τιμωρείται όποιος οδηγός βγαίνει εκτός;

Τι θα συμβεί αν η επιφάνεια των εκτός πίστας περιοχών αλλάξει, έτσι ώστε η πρόσφυση του αυτοκινήτου να αλλάξει και ο οδηγός χάνει πολύ έδαφος, είτε όταν τον κυνηγάνε είτε όταν κυνηγάει για να περάσει;

Εύλογα ερωτήματα από τον Σκοτσέζο. Θα απαντηθούν όμως ποτέ;

[Πηγή: thef1times | Photo copyright: CHRISTOPHE ARCHAMBAULT/AFP/Getty Images]