Red Bull Steering Wheel 2011

H Formula 1 επιστρέφει ξανά σε αγωνιστική δράση σε λίγες ώρες με τις κατατακτήριες δοκιμές στο Alber Park, αλλά τι θα έλεγες να ρίχναμε μια ματιά στο τιμόνι των μονοθεσίων που περισσότερο φέτος θα μοιάζει με πίνακα ενός jumbo 747 παρά με τιμόνι αγωνιστικού αυτοκινήτου, αφού στα ήδη υπάρχοντα κουμπιά προστέθηκαν ακόμη το κουμπί του KERS αλλά και της κινούμενης πίσω πτέρυγας.

Κατασκευασμένο από carbon το κάθε τιμόνι μπορεί να κοστίσει έως και 35.000 ευρώ, μπορεί να αφαιρεθεί μέσα σε λιγότερα από 5 δευτερόλεπτα για λόγους ασφαλείας ενώ έχει μόλις 3/4 στροφής από άκρη σε άκρη.

Μπορεί η κάθε ομάδα να έχει διαφορετική διάταξη αλλά πάνω κάτω όλες ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία. Εκτός από τα κουμπιά του KERS και της κινούμενης πίσω πτέρυγας ο οδηγός μπορεί να ανεβάζει και κατεβάζει ταχύτητες καθώς και να ενεργοποιεί τον συμπλέκτη. Μπορεί να επιλέξει απευθείας το κενό στο κιβώτιο, την όπισθεν αλλά και να ρυθμίσει τα διαφορικά, την κατανομή της πέδησης, το καύσιμο, τα προγράμματα και τις στροφές του κινητήρα, να μιλήσει με τα pit, να ενεργοποιήσει τον περιοριστή ταχύτητας αλλά και πιει νερό ή ηλεκτρολύτες κατά την διάρκεια του αγώνα. Η οθόνη ενημερώνει τον οδηγό για το πότε να αλλάξει ταχύτητα αλλά και να διαβάσει διάφορα μηνύματα.

Ο Nick Heidfeld, οδηγός της Lotus Renault σε πρόσφατη συνέντευξη του δήλωσε ότι οι οδηγοί πλέον είναι σαν να παίζουν πιάνο καθώς οδηγούν με τόσα κουμπιά ενώ οι πιλότοι ίσως τελικά προβούν σε απεργία μιας και δεν θέλουν την πίσω κινούμενη πτέρυγα. Η μαγεία ξεκινά σε λίγες ώρες, ως τότε δες το video που είχε δώσει η Ferrari πέρυσι για το τιμόνι της F10 που σε σχέση με το φετινό δεν διαθέτει τα κουμπιά του KERS και της κινούμενης πίσω πτέρυγας.