Το θέμα των κινητήρων ανοίγει και πάλι στη Formula 1. Όχι, αυτή τη φορά δεν θα μιλήσουμε για τους turbo κινητήρες, αλλά για τους τωρινούς κινητήρες (ατμοσφαιρικοί V8), και πιο συγκεκριμένα γι’ αυτούς της Mercedes-Benz και της Renault. Ποιος από τους δύο είναι ο καλύτερος κινητήρας; Ο FO 108Y της Mercedes ή ο RS 27 της Renault. Πρόσεξε, όχι ο ισχυρότερος, αλλά ο καλύτερος. Υπάρχει διαφορά. Μην μπερδεύεσαι από τα αυτοκίνητα παραγωγής.

Κατά γενική ομολογία, FO 108Y, που υπάρχει στα μονοθέσια της Mercedes, της McLaren και της Force India, είναι ο πιο ισχυρός του πρωταθλήματος. Ωστόσο, επίσης κατά γενική ομολογία, ο RS 27, που υπάρχει στα μονοθέσια της Renault, της Red Bull και της Lotus, είναι ο πιο οικονομικός του πρωταθλήματος, πράγμα πολύ σημαντικό αν σκεφτούμε τις ποσότητες καυσίμου που έχουν στα ρεζερβουάρ τους τα μονοθέσια από την αρχή του αγώνα. Λέγεται μάλιστα, ότι ο RS 27 είναι κατά 10% πιο οικονομικός σε σχέση με τους υπόλοιπους κινητήρες! Αυτό σημαίνει ότι στα 150 κιλά καυσίμου, τα μονοθέσια που έχουν γαλλικό κινητήρα ξεκινούν 15 κιλά ελαφρύτερα! Δεν είναι λίγα, έτσι;

Από την άλλη, ακούγεται ότι ο FO 108Y είναι 25-30 άλογα ισχυρότερος από τον RS 27! Επίσης δεν είναι λίγα. Πέρυσι είδαμε ότι η Red Bull υστερούσε σε απόδοση στη Monza, εκεί όπου η ιπποδύναμη παίζει πολύ σημαντικό ρόλο λόγω των πολύ μεγάλων ευθειών.

Επίσης, τα μονοθέσια με τον RS 27 μπορούν να ξεκινούν με περισσότερα καύσιμα (περίπου ίδια με τους ανταγωνιστές τους) και να ρυθμίσουν τον κινητήρα τους σε πλήρη ισχύ για περισσότερη ώρα κατά τη διάρκεια του αγώνα, έτσι ώστε μέσω του φυσητού διαχύτη να παράγεται περισσότερη κάθετη δύναμη από τις μεγαλύτερες ποσότητες καυσαερίων που βγαίνουν από τις εξατμίσεις. Η Renault δήλωσε γι’ αυτό:

Ο RS 27 είναι εξαιρετικά καλός στην κατανάλωση καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί θα μπορούν να είναι περισσότερη ώρα με πλήρη ισχύ του κινητήρα. Αυτό δίνει μεγαλύτερη ροή καυσαερίων για τον φυσητό διαχύτη. Με απλά λόγια, όσο περισσότερα καύσιμα καίγονται, τόσο περισσότερα καυσαέρια παράγονται, επομένως και κάθετη δύναμη.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Norbert Haug, δήλωσε:

Δεν ξέρω τους αριθμούς των ανταγωνιστών μας. Αλλά ο κινητήρας μας και το KERS μας λέγεται επανειλημμένα ότι είναι κριτήριο στην βιομηχανία. Δεν το λέμε εμείς, αλλά οι άλλοι. Αυτό κάνει τους ανταγωνιστές μας να κάνουν υπεύθυνη δουλειά, όπως και αν ονομάζεται, Ferrari, Renault, η Cosworth, δεν υπάρχει αμφιβολία. Χρησιμοποιώντας λιγότερο καύσιμο από τους ανταγωνιστές σου, γενικά είναι γιατί έχεις λιγότερη ενέργεια. Νομίζω ότι στη συγκεκριμένη κατανάλωση, είμαστε πολύ καλά. Σε απόλυτη κατανάλωση, για το λόγο που είπα, το προτιμώ, αν δεν είμαστε οι καλύτεροι.

Κάτι ακόμα είναι και το μέγεθος του κινητήρα. Πολλοί υποστηρίζουν ότι η Red Bull θέλει τους κινητήρες της Mercedes λόγω της περισσότερης ιπποδύναμης. Φήμες, όμως, λένε ότι ο Adrian Newey, τεχνικός διευθυντής της αυστριακής ομάδας, θέλει τον κινητήρα της Renault επειδή έχει το μικρότερο μέγεθος απ’ όλους. Αυτό του δίνει μεγαλύτερη σχεδιαστική ελευθερία στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, που είναι πολύ σημαντικό για την παραγωγή της συνολικής κάθετης δύναμης του μονοθεσίου. H RB7 (όπως και η RB6 του 2010) είναι εντυπωσιακά λεπτή στο πίσω μέρος. Αυτό σημαίνει ότι μεγαλύτερες ποσότητες αέρα φτάνουν στον διαχύτη, πράγμα σημαντικό για την κάθετη δύναμη που παράγει το αυτοκίνητο, όπως και  την αεροδυναμική του συμπεριφορά.

[Πηγή: yallaf1]