Το θέμα των κινητήρων ανοίγει και πάλι στη Formula 1. Όχι, αυτή τη φορά δεν θα μιλήσουμε για τους turbo κινητήρες, αλλά για τους τωρινούς κινητήρες (ατμοσφαιρικοί V8), και πιο συγκεκριμένα γι’ αυτούς της Mercedes-Benz και της Renault. Ποιος από τους δύο είναι ο καλύτερος κινητήρας; Ο FO 108Y της Mercedes ή ο RS 27 της Renault. Πρόσεξε, όχι ο ισχυρότερος, αλλά ο καλύτερος. Υπάρχει διαφορά. Μην μπερδεύεσαι από τα αυτοκίνητα παραγωγής.

Κατά γενική ομολογία, FO 108Y, που υπάρχει στα μονοθέσια της Mercedes, της McLaren και της Force India, είναι ο πιο ισχυρός του πρωταθλήματος. Ωστόσο, επίσης κατά γενική ομολογία, ο RS 27, που υπάρχει στα μονοθέσια της Renault, της Red Bull και της Lotus, είναι ο πιο οικονομικός του πρωταθλήματος, πράγμα πολύ σημαντικό αν σκεφτούμε τις ποσότητες καυσίμου που έχουν στα ρεζερβουάρ τους τα μονοθέσια από την αρχή του αγώνα. Λέγεται μάλιστα, ότι ο RS 27 είναι κατά 10% πιο οικονομικός σε σχέση με τους υπόλοιπους κινητήρες! Αυτό σημαίνει ότι στα 150 κιλά καυσίμου, τα μονοθέσια που έχουν γαλλικό κινητήρα ξεκινούν 15 κιλά ελαφρύτερα! Δεν είναι λίγα, έτσι;

Από την άλλη, ακούγεται ότι ο FO 108Y είναι 25-30 άλογα ισχυρότερος από τον RS 27! Επίσης δεν είναι λίγα. Πέρυσι είδαμε ότι η Red Bull υστερούσε σε απόδοση στη Monza, εκεί όπου η ιπποδύναμη παίζει πολύ σημαντικό ρόλο λόγω των πολύ μεγάλων ευθειών.

Επίσης, τα μονοθέσια με τον RS 27 μπορούν να ξεκινούν με περισσότερα καύσιμα (περίπου ίδια με τους ανταγωνιστές τους) και να ρυθμίσουν τον κινητήρα τους σε πλήρη ισχύ για περισσότερη ώρα κατά τη διάρκεια του αγώνα, έτσι ώστε μέσω του φυσητού διαχύτη να παράγεται περισσότερη κάθετη δύναμη από τις μεγαλύτερες ποσότητες καυσαερίων που βγαίνουν από τις εξατμίσεις. Η Renault δήλωσε γι’ αυτό:

Ο RS 27 είναι εξαιρετικά καλός στην κατανάλωση καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί θα μπορούν να είναι περισσότερη ώρα με πλήρη ισχύ του κινητήρα. Αυτό δίνει μεγαλύτερη ροή καυσαερίων για τον φυσητό διαχύτη. Με απλά λόγια, όσο περισσότερα καύσιμα καίγονται, τόσο περισσότερα καυσαέρια παράγονται, επομένως και κάθετη δύναμη.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Norbert Haug, δήλωσε:

Δεν ξέρω τους αριθμούς των ανταγωνιστών μας. Αλλά ο κινητήρας μας και το KERS μας λέγεται επανειλημμένα ότι είναι κριτήριο στην βιομηχανία. Δεν το λέμε εμείς, αλλά οι άλλοι. Αυτό κάνει τους ανταγωνιστές μας να κάνουν υπεύθυνη δουλειά, όπως και αν ονομάζεται, Ferrari, Renault, η Cosworth, δεν υπάρχει αμφιβολία. Χρησιμοποιώντας λιγότερο καύσιμο από τους ανταγωνιστές σου, γενικά είναι γιατί έχεις λιγότερη ενέργεια. Νομίζω ότι στη συγκεκριμένη κατανάλωση, είμαστε πολύ καλά. Σε απόλυτη κατανάλωση, για το λόγο που είπα, το προτιμώ, αν δεν είμαστε οι καλύτεροι.

Κάτι ακόμα είναι και το μέγεθος του κινητήρα. Πολλοί υποστηρίζουν ότι η Red Bull θέλει τους κινητήρες της Mercedes λόγω της περισσότερης ιπποδύναμης. Φήμες, όμως, λένε ότι ο Adrian Newey, τεχνικός διευθυντής της αυστριακής ομάδας, θέλει τον κινητήρα της Renault επειδή έχει το μικρότερο μέγεθος απ’ όλους. Αυτό του δίνει μεγαλύτερη σχεδιαστική ελευθερία στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, που είναι πολύ σημαντικό για την παραγωγή της συνολικής κάθετης δύναμης του μονοθεσίου. H RB7 (όπως και η RB6 του 2010) είναι εντυπωσιακά λεπτή στο πίσω μέρος. Αυτό σημαίνει ότι μεγαλύτερες ποσότητες αέρα φτάνουν στον διαχύτη, πράγμα σημαντικό για την κάθετη δύναμη που παράγει το αυτοκίνητο, όπως και  την αεροδυναμική του συμπεριφορά.

[Πηγή: yallaf1]

  • gazokiller

    θα’θελα κάποιες διευκρινίσεις….
    πρώτον γιατι δε συμπεριελαβες στη σύγκριση κ μοτέρ της Ferrari…
    επισης, εφόσον τους κινητήρες του κατασκευζουν, οι εταιριες μπορουν να αλλαξουν καποια τους στοιχεία με βαση την ομαδα που προμηθεύουν???
    πχ. η διάταξη των εξατμισεων εξαρταται απο την ομαδα ή απο την εταιρία κινητήρων??

    • Η σύγκριση αυτή γίνεται γιατί δεν γνωρίζουμε ποιος από τους FO 108Y και RS 27 είναι καλύτερος για το μονοθέσιο. Ο 056 της Ferrari δεν είναι ο καλύτερος, γιατί και έχει λιγότερα άλογα από τον FO 108Y και έχει υψηλότερη καταλάνωσε από τον RS 27. Αν και νομίζω πως γενικά είναι ο κινητήρας με την μεγαλύτερη κατανάλωση… Είναι ο 3ος καλύτερος κινητήρας πίσω από τους FO 108Y και RS 27 και μπροστά από τον CA2011 της Cosworth…
       
      Για το άλλο που με ρωτάς, δεν μπορώ να γνωρίζω να βεβαιότητα τι και που οι ομάδες μπορούν να επέμβουν στους κινητήρες που παίρνουν από τους κατασκευαστές. Κατανοώ το νόημα της ερώτησης, και έχω την εντύπωση ότι π.χ σε όλη διάταξη των εξατμίσεων μπορούν να επέμβουν. Που αλλού μπορούν να επέμβουν και να κάνουν κάποιες τροποποιήσεις, δεν γνωρίζω. Δυστυχώς…

    • gazokiller

      θα το πάρω ως έγκυρη την απάντηση σου…αν κ δε εχω δει πουθενα στοιχεια που να αναφερουν κατι τετοιο για τον κινητηρα της Ferrari…ότι όντως ειναι ο χειρότερος απο τους 2…
      όσο για τις εξατμίσης, θεωρω ότι αν οι ομάδες έχουν την ελευθερία να τροποιουν τις εξατμίσεις μπορούν να βρουν τεραστια οφέλη απο αυτές τις αλλαγες…καθως γνωρίζουμε οτι οι εξατμισεις παιζουν σημαντικο ρολο στη ροη του κινητηρα…
       

    • Πέρυσι, αν δεν κάνω λάθος, ακουγόταν ότι ο 056 κατανάλωνε το περισσότερο καύσιμο απ’ όλους! Νομίζω, μάλιστα, ότι μιλούσαν για διαφορά 10 λίτρων περισσότερου καυσίμου σε όλο τον αγώνα! Δεν μπορώ να γνωρίζω αν αυτό το νούμερο είναι πραγματικό. Επίσης, οι μηχανικοί της Ferrari σε συνδυασμό με τους ειδικούς της Shell μπορεί να έχουν κάνει τον 056 να χρειάζεται λιγότερο καύσιμο σε σχέση με πέρυσι.

  • LJ

    Θα δωσω ενα ποντο σε αυτον της Merc γτ αν δεν κανω λαθος ειναι ο μονος που δεν ζητηθηκε να γινουν επεμβασεις μετα το κ καλα ”παγωμα” της εξελιξης των κινητηρων. Η Renault εκανε επεμβασεις δυο φορες αν θυμαμαι καλα.

    • mika

      Akribws..Klaigotan sth FIA giati eixe meinei pisw se ippodynamh!!!!
      Mercedes all the way for me..
      ;-)

  • Monder

    ean alaxoun oi exatmiseis se toso pousarismenous kinhthres dn paizei rolo ante na dwsei 1-2 aloga k na miosei thn katanalosh 1l sta 100km otan kaine 86l/100km.to 8ema katanalwshs den alazei me ta kausima einai pios diaxeirizete to kausimo o idios o kinhthras pos einai h eisagwgh tou o 8alamos kayshs ta embola tou h sxesh sumpieshs k sto telos h exatmish gia na alaxei kati apo o’la auta prepei na alaxoun sxedon ola alla to kuriotero einai o 8alamos kaushs.perish ean 8umaste h RBR eixe stis katatakthries dokimes to retarded ignition pou estelne kausaeria sto diaxuth akoma k otan o odhgos dn patouse gkazi auto ean exete paei se anavash einai to turbo lag pou leme to turbo antilag pou kanei to 8oruvo sta8ero otan o odhgos dn pataei gkazi gia na gurnaei h turbina.auto to sustima omws katastrefei exatmiseis k valvides eksagwghs. to 8ema einai oti stin praksh o renault exei perissoteres mhxanikes efarmoges otan exei 15l ligotera kausimo k na pigainei perissoterh wra terma gkazi ean exei to idio kausimo opws k einai mikroteros k dn nomizw pia meta tin anava8mish pou ekane perish h renault na min anevase ta aloga

  • Monder

    auto elipe kontzam mhnalogws eimai xeexexex :P ekana plhrh analush pisteuw alla san tou pascal oxi xaxaxaxaxa