Ακόμα, καμιά ομάδα δεν έχει καταφέρει να κάνει την εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου της τόσο εύκαμπτη όσο της RB7. Μπορεί, όμως, το ατύχημα του Sebastian Vettel στο FP1 της Τουρκία να τις βοηθήσει ακόμα περισσότερο στη λύση του μυστηρίου για το πως το αυστριακό μονοθέσιο περνάει τα τεστ της FIA.


Άγνωστα καλώδια ή σύρματα παρατηρήθηκαν στα υποστηρίγματα της αεροτομής. Σύμφωνα με τον Oriol Puigdemont, ανταποκριτή της El Paris, αυτό άνοιξε πολλές συζητήσεις για το τι μπορεί να είναι. Όμως, μπορεί να είναι απλά καλώδια για τις κάμερες που τοποθετούνται γύρω από την ομάδα για να παρακολουθούν το μονοθέσιο.

Εμείς δεν μπορούμε να καταλάβουμε και πολλά, όμως οι ειδικοί τεχνικοί των ομάδων θα ξέρουν κάτι περισσότερο από εμάς. Λέγεται ότι οι ομάδες που είναι πιο κοντά στην κατασκευή μιας εύκαμπτης εμπρός αεροτομής είναι η Ferrari και η Mercedes. Για να δούμε, οι φωτογραφίες θα τους βοηθήσουν, ή δεν έχουν σχέση με την ευκαμψία της πτέρυγας;

[Πηγή: GMM | Photo copyright: REUTERS/Osman Orsal, Red Bull Racing/Mark Thompson/Getty Images, AP Photo/Thanassis Stavrakis, AP Photo/Frank Augstein]

  • LJ

    Χμμμ 8α εχει ψωμι το θεμα.ΓΤ δεν πιστευω κανεις απο εμας να θεωρει οτι ειναι φυσιολογικη η κινηση της μπροστα πτερυγας.

  • cosacher

    Δεν το νομίζω να είναι καλώδια για κάμερες και τηλεμετρία… Λίγο απίθανο για μένα να τοποθετήσουν σε ένα τόσο ευαίσθητο και σημαντικότατο εξάρτημα της αεροδυναμικής τέτοια πράγματα… Ασε που οι κάμερες τοποθετούνται αλλού.
    Εχω την εντύπωση ότι τα σύρματα αυτά φροντίζουν όχι για την ευκαμψία αλλά για την ακαμψία ώστε πρίν τον αγώνα οι αεροτομές να περνάνε στα σχετικά τέστ. Κατα τη διάρκεια  όμως της λειτουργίας στην πίστα τα σύρματα ειτε χαλαρώνουν λόγω των πολύ ισχυρών πιέσεων και ταλαντώσεων είτε σπάνε, δίνοντας στην αεροτομή την ευλυγισία που χρειάζονται …

    • parsik

      φιλε cosacher δεν νομιζω να χαλαρωνουν ειτε να σπανε μονα τους. Αν οντως ειναι για την πτερυγα μαλλον γινεται χειροκινητα ( κουμπι ισως).. Οπως και να χει πολυ παραξενο… Οποιος εχει περαιτερω γνωσεις ας βοηθησει γιατι φαινεται πολυ ενδιαφερον.. Go mclaren go

  • cosacher

    Στο κάτω κάτω αν είναι για τηλεμετρία πως γίνεται και μόνο η RedBull έχει και οι άλλοι δεν έχουν σκεφτεί να βάλουν;

  • kriakos29

    ta pragmata mperdeuontai polu. an ontos auto einai sirmatosxoino tote uparxei megalo thema. nomizo pos stous kanonismous oti uparxei athro to opoio leei pos o odigos den mporei na metabalei tin mprostini pteriga alla apla opos tin exoun rithmisei apo tis dokimes  kai efoson vriskontai se park ferme.an ontos auto einai to mustiko tis kai kala kinoumenis pterigas tote auto simenei pos kai to persino monothesio itan paranomo. opote protathlitis einai o alonso kai nomizo aksia kai protathlitria einai i mclaren. alla tha prepei kai na midenistei kai sto fetino protathlima gia osous bathmous exei mazepsei. alla den nomizo na ginei tpt apo ola auta. krima giati oloi apo oti katalaba edo kai mia dekaetia ekmetaleuontai i kalitera paranomoun alla kanenas den tous pirazei…… den thelo kai auto to athlima na katantisei san to elliniko podosfairo. ti les giorgo gia ola auta pou leo? dose mou kai esu mia apadisei? exei uparksei thema kai stin f1 me auta ta sirmatosxoina i kalodia i oxi? apla esu to anakalipses to thema?

  • Είναι ιδιοφυΐα αυτος ο νίουει…

    • Kάτσε να δούμε τι ακριβώς θα γίνει… το θεωρώ απίθανο με κάποιο τρόπο να ελέγχεται από τους οδηγούς. Π.Χ σε περίπτωση που σπάσουν μια πτέρυγα κατά την διάρκεια του αγώνα τι γίνεται;;; Πως κρύβουν το συρματόπλεγμα; Και αυτοί εκεί στη FIA δεν το έχουνε δει άραγε;

  • Παιδιά, για να ξεκαθαρίσουμε το θέμα. Ο οδηγός ΔΕΝ μπορεί να επηρεάζει την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου του! Αυτό είναι ξεκάθαρο από τους κανονισμούς της FIA!

    Ωστόσο, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν αυτά είναι καλώδια για τις κάμερες ή σύρματα για την ευκαμψία και ακαμψία της αεροτομής. Επίσης, δεν μπορώ να ξέρω αν και οι άλλες ομάδες έχουν παρόμοια συρματόσχοινα σε εκείνο το σημείο.

    Αν μάθω κάτι παραπάνω θα υπάρξει ενημέρωση! Θα πρέπει να περιμένουμε…

    • kriakos29

      giorgo to epsaksa ligo to thema. uparxei se kapio site foto tou

  • kriakos29

    stin deuteri foto fenete ksekathara pou einai oi kameres ……… opote ti ginete?

  • kriakos29

    giorgo to epsaksa ligo to thema. uparxei se kapio site foto tou soumaxer pou espase i prostini aerotomitis mercedes tou. einai kontini i lipsi kai apo tin esoteriki tou spasimatos. alla den eida kati to paromio metin rbr. kalodia gia kameres to vrisko gelio giati an deis kai stin 2 foto pou exete valei  apo to atixima , paratiris oti oi kameres vriskontai pano sto rinxos kai oxi kapou pano stin aerotomi. opote ti na theloun ekei ta kalodia. ostoso se auto pou rotaei o autoblogger tha po mia diki mou pithanei lisi . alla min ksexnate oti vriskomaste se ena spor pou ola ginontai. mporei na to kseroun kai na to kriboun gia diaforous logous. opos gia na sproksoun ton mikro mia pithanei lusi. otan spasei i pteriga tha elega oti to exei skefti kai auto o andrian . ti ginetai se pithanei allagi aerotomis? to pio pithano einai na sindeetai to sirmatosxino tis aerotomis me to soma tou monothesiou. kapios tropos tha uparxei. dld mia perioxi enosioste na mporei na leitourgei . alla se periptosi spasimato na diaxorizete kai na min fenete  se 2 komatia.

    • να προμοτάρουν κάποιον αποκλείεται, μπορεί να το κάνουν κρυφά αλλά όχι έτσι! οι άλλες ομάδες θα αντιδρούσαν!

  • Αν είναι κάτι παράνομο, λογικά θα έχουμε κάτι από τις ομάδες. Όχι απαραίτητα καταγγελία στη FIA, αλλά έστω και σχολιασμό. Ελπίζω να τους το ρωτήσει κάποιος δημοσιογράφος!! Γιατί δεν βάζουν εμένα να τους πάρω συνέντευξη???!!! :lol:

    ΑΒ, μπορούμε να κανονίσουμε τίποτα???! :lol:

    • Ναι κάτσε να πάρω τον Μπέρνι τώρα στο κινητό :P

  • kriakos29

    ante gia na doume…..

  • f1 maniac 2560r

    ANDRIAN NEWEY ΔΥΣΚΟΛΑ ΚΟΝΤΡΑΡΕΤΑΙ..ΧΤΙΖΕΙ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ ΜΕ ΤΗ RED BULL..AS TON KRATAΓE H MC LAREN….

    • Αυτός ήθελε να φύγει για να πάει σε μία ομάδα που δεν θα υπάρχει τόσο πίεση…

    • Ακριβώς! μεγάλο λάθος που τον άφησε να φύγει η mclaren!

      Γιώργο θέλεις να πεις ότι πήγε στην redbull και δεν τον πιέζουν;;; μπορεί τα πρώτα χρόνια να γινόταν αυτό, αλλά πλέον νομίζω ότι εργάζεται full time!

    • Η πρώτη του χρονιά στην Red Bull ήταν το 2007. Τότε η ομάδα δεν πήγαινε καλά. Με την αλλαγή, όμως, των κανονισμών η ομάδα πετάει! Φυσικά και τώρα έχει μεγάλη πίεση!

      Φυσικά, δεν είναι ο μόνος λόγος που έφυγε από την McLaren.

      Έχω ένα αρθράκι στο μυαλό μου αποκλειστικά για τον Adrian Newey…

      Περισσότερα δε λέω! :P :P

      Θα δείτε!!!

    • για να δούμε!

  • cosacher

    Υλικά όπως το συρματόσχοινο για παράδειγμα έχουν την ιδιότητα να χαλαρώνουν από τη χρήση. Άλλα πάλι υλικά σπάνε. Αν βάζανε κάποιο κουμπί στο όχημα θα θεωρούταν παράνομο γιατί ουσιαστικά ρυθμίζει ο οδηγός την μπρος αεροτομή. Ενώ τώρα μπορεί να θεωρηθεί φθορά ή καταπόνηση. Άραγε αν μετρούσαν μετά τον αγώνα την ελαστικότητα της , θα ήταν  η ίδια με πριν τον αγώνα;   …άγνωστο.
    Όσο για τιμωρία της RBR (αν ισχύει κάτι τέτοιο που λέμε) δεν το βλέπω καθώς δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία που να προβλέπει με ποιο τρόπο θα επιτυγχάνεται η σχετική ακαμψία ούτε το αν η “φθορά” θα επιτρέπεται να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της. {αν κάνω λάθος διορθώστε με}. Άσε που η FIA θα αισθανθεί γελοία αν παραδεχθεί ότι ξεγελάστηκε σε κάτι που το έχει ελέγξει υποτίθεται…Το ποιο πιθανό είναι να αντιγράψουν την πατέντα και οι άλλες ομάδες και τότε θα αρχίσει το πρωτάθλημα για τα καλά.

    • Πολύ καλή εκδοχή αυτή!!!! ;) ίσως εδώ κρύβεται το μυστικό!

  • f1 maniac 2560r

    ειναι δυνατον να ασχολειστε με τα καλωδια για της καμερες?????ελεοςςςςςς

    • γιατί έχω την εντύπωση ότι οι κάμερες είναι ασύρματες πλέον;;;

  • autoblogger: για να δούμε!

    Υπομονή!!

    :D :D