14 Αυγούστου 1988, είκοσι τρία χρόνια συμπληρώθηκαν χθες απο την ημερά θανάτου του μεγάλου ιδρυτή της ένδοξης μάρκας με σήμα το αλογάκι, αλλά η μνήμη του Enzo Ferrari είναι ακόμη πολύ ζωντανή. Ο πρόεδρος της Ferrari, Luca Cordero di Montezemolo, συνέγραψε την παρακάτω επιστολή εκ μέρους όλων όσων εργάζονται για την εταιρία, τους ιδιοκτήτες της Ferrari και τους λάτρεις της μάρκας του Maranello, θέλοντας να εκφράσει τις σκέψεις για τον άνθρωπο που δημιούργησε Ferrari.

Το παράδειγμα του ιδρυτή είναι πάντοτε παρών και σε μια θλιβερή επέτειο όπως η σημερινή, είναι σημαντικό να αναβιώσει τη μνήμη του, ειδικά για τη νεότερη γενιά

και πρόσθεσε

Ήταν ένας άνθρωπος που ήξερε πώς να κοιτάει προς το μέλλον, ακόμα και σε μια εποχή που η χώρα μας είχε βυθιστεί προς μια δραματική κρίση, αυτός κυνηγούσε την επιδίωξη των στόχων του, με απίστευτη αποφασιστικότητα. Το όνειρό του έγινε πραγματικότητα η οποία σήμερα αντιπροσωπεύει μια αγωνιστική και βιομηχανική οντότητα που θαυμάζετε και ζηλεύετε απ’όλο τον κόσμο. Είμαι βέβαιος ότι, όπως και ο ίδιος μας παρακολουθεί από ψηλά, είναι στην ευχάριστη θέση να βλέπει ότι η Ferrari συνεχίζει να παράγει όλο και πιο καινοτόμα αυτοκίνητα και ότι είμαστε ακόμα στην κορυφή στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, εκπληρώνοντας τα όνειρα των εκατομμυρίων θαυμαστών της μάρκας οπουδήποτε είναι στον κόσμο.

Μια μικρή αναφορά στον Enzo Ferrari από εμένα, γεννήθηκε στη Modena το Φεβρουάριο του 1898, μεγάλωσε με μικρή τυπική εκπαίδευση αλλά όμως είχε ισχυρή επιθυμία για αγωνιστικά αυτοκίνητα. Κατά τη διάρκεια του Α ‘Παγκοσμίου Πολέμου είχε καταταγεί στο Γ’ τμήμα Πυροβολικού Άλπεων του ιταλικού στρατού. Μετά το πέρας του πολέμου και ενώ ξεπέρασε την σοβαρή πανδημία γρίπης που έπληξε την χώρα, η αναζήτηση δουλειάς τον βρήκε σε μια θέση εργασίας για μια μικρότερη εταιρεία αυτοκινήτων που ονομαζόταν CMN (Costruzioni Meccaniche Nazionali), και είχε να κάνει με τον επανασχεδιασμός των αμαξωμάτων που χρησιμοποιούνται σε μικρά επιβατικά αυτοκίνητα. Έλαβε μέρος σε αγώνες το 1919 με την ομάδα της CMN, αλλά είχε μικρή επιτυχία.

Το 1920 άφησε την CMN για λογαριασμό της Alfa Romeo, που με τα αυτοκίνητα της γνώρισε μεγαλύτερες επιτυχίες. Το 1923 σε εναν αγώνα στη Ραβέννα, ζήτησε για έμβλημα από τη μητέρα του το “όρθιο άλογο”(prancing horse) που κοσμούσε την άτρακτο του μαχητικού αεροπλάνου με αρχιπιλότο τον Francesco Baracca SPAD S.XIII κατά τη διάρκεια του Α’ΠΠ που το πήρε από τα συντρίμμια του αεροπλάνου μετά το μυστηριώδη θάνατό του. Το σήμα εμφανίστηκε στο πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο το 1932.

Η εμπλοκή του με την Alfa Romeo διήρκεσε έως το 1933, όταν λόγω οικονομικών δυσκολιών η Alfa απέσυρε την αγωνιστική της δραστηριότητα.

Το 1937 η Alfa ξανά άνοιξε το αγωνιστικό της τμήμα, υποβαθμίζοντας τον Ferrari σε Διευθυντή Αθλητισμού υπό την διεύθυνση μηχανολογίας της Alfa Romeo. Ο Ferrari σύντομα αποχώρησε, αλλά μια ρήτρα συμβολαίου του τον περιόριζε από τους αγώνες ή και τον σχεδιασμό τος για τέσσερα χρόνια.

Προς απάντηση των γεγονότων ο Ferrari ίδρυσε την Auto-Avio Costruzioni, μια εταιρία που προμήθευε εξαρτήματα σε άλλες αγωνιστικές ομάδες. Ο Ferrari κατάφερε να κατασκευάσει δύο αυτοκίνητα για το Mille Miglia του 1940, με οδηγούς τον Alberto Ascari και Lotario Rangoni. Κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου η εταιρεία του είχε εμπλακεί στη παραγωγή οχημάτων για την κυβέρνηση του Μουσολίνι. Μετά από βομβαρδισμούς του εργοστασίου του, μετακόμισε από τη Modena στο Maranello. Δεν θα περάσουν 3 χρόνια απο την λήξη του Β’ΠΠ, κατά τα οποία ο Ferrari προσπάθησε να αποτάξει απο πάνω του τη φασιστική φήμη, όταν το 1947 ιδρύει αυτό που όλοι σήμερα ξέρουμε ως Scuderia Ferrari SpA.

Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

[Πηγή: Ferrari, thescuderia]

Δελτίο Τύπου

Maranello, 14 August – Twenty three years to the day have passed since his death, but the memory of Enzo Ferrari is still very much alive. On behalf of everyone who works for the company, of Ferrari owners and enthusiasts of the Maranello marque, we wanted to express our thoughts about the man who created Ferrari.

“The example of the Founder is ever present and on a sad anniversary like this one, it is important to revive his memory, especially for the youngest generation,” said President Luca di Montezemolo to www.ferrari.com. “He was a man who knew how to look to the future, even at a time when our country was plunging towards a dramatic crisis, pursuing his objectives with incredible determination. His dream became reality which today represents a sporting and industrial entity that is admired and envied all over the world. I am sure that, as he watches us from up above, he is happy to see that Ferrari continues to produce ever more innovative cars and that we are still at the top in motor sport, fulfilling the dreams of millions of fans of the marque wherever they are in the world.”

Those who wish to pen their own thoughts on the Founder can send a message (in English or Italian) to press.office@ferrari.com and the most significant will be published over the next few days at the formula1.ferrari.com site.

  • Από τους ανθρώπους που άλλαξαν την ιστορία της αυτοκίνησης. Απλά!

    • θα έλεγα έγραψε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην ιστορία της αυτοκίνησης!

    • FERRARI-PURE PASSION

      Gazo απλα Σ’ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!!!!!!!!!!!!!

  • Radimusq

    Απλά θαυμαζεις αυτο που έχει καταφέρει ο συγκεκριμένος άνθρωπος. Έχει κάνει πολλές καρδιές να είναι κόκκινες για πάντα.

  • Chrisevo

    Πολύ απλά ο ιδρυτής μιας από τις πιο ιστορικές εταιρίες αυτοκινήτου στον πλανήτη!!….

  • Draculis

    gazokiller είσαι μέλος της ομάδας του autoblog?