Για να γίνεις η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου και να κάνεις 10 εκατ. πωλήσεις τον χρόνο τι χρειάζεται; Ασφαλώς να δίνεις στο κοινό αυτοκίνητα και τεχνολογίες που εξυπηρετούν όσο γίνεται περισσότερο τις ανάγκες του. Ο τομέας ανάπτυξης αυτών των προϊόντων λέγεται με απλά λόγια έρευνας και ανάπτυξης (R&D στα αγγλικά) με το Autoline Detroit να κάνει μια σχετική έρευνα για το πια αυτοκινητοβιομηχανία ξοδεύει περισσότερα στον τομέα αυτό.


Στην πρώτη θέση βρίσκεται με η VW η οποία πέρυσι ξόδεψε 9.2 δις δολάρια την ώρα που η Toyota ξόδεψε ένα δις λιγότερο, ενώ η GM 1.5 δις λιγότερο. Αναλυτικά η λίστα ανά δις ευρώ και ανά % των συνολικών εσόδων τους στη συνέχεια.

R&D Spending
  1. Volkswagen: $9,200,440,000
  2. Toyota: $8,491,860,465
  3. General Motors: $6,962,000,000
  4. Daimler: $6,497,660,000
  5. Honda: $5,668,604,651
  6. Ford: $5,000,000,000
  7. Nissan: $4,659,276,546
  8. BMW: $3,399,580,000
  9. PSA: $2,780,500,000
  10. Renault: $2,457,560,000
  11. Hyundai: $2,121,524,000
  12. Chrysler: $1,500,000,000
  13. Fiat: $1,357,420,000
  14. Kia: $771,541,555
R&D as % of Revenue
  1. BMW: 5.5%
  2. Honda: 5.5%
  3. Volkswagen: 5.4%
  4. General Motors: 5.1%
  5. Daimler: 5.0%
  6. Renault: 4.7%
  7. Nissan: 4.6%
  8. Ford: 3.9%
  9. Toyota: 3.8%
  10. PSA: 3.7%
  11. Chrysler: 3.6%
  12. Fiat: 2.8%
  13. Hyundai: 2.1%
  14. Kia: 2.0%

[Πηγή: ANNUAL REPORTS | Via: Autoline Detroit | Photo Copyright: Sean Gallup/Getty Images]

  • προς τιμήν τους είναι αυτό, αλλά εγώ δε βλέπω καμια καινοτομία με σφραγίδα VW

    • πω, προβλέπω σφαγή πάλι στο θέμα αυτό :P

    • δεν είπα κακία…
      ειλικρινά χαίρομαι όλες τις εταιρίες, ανεξαρτήτητου κλάδου, που δίνουν τεράστια σημασία στο r & d!
      απλά, άποψη μου, δε βλέπω πως τόσα λεφτά μετουσιωνονταί σε πράξη!!!

    • hellboy

      :)

    • Phaethon

      Πως δεν βλέπεις?? Κάνανε τα αυτοκίνητα να κινούνται μόνα τους …..

    • pariah

      Όχι και καμία καινοτομία…Απλώς δεν είναι vw αλλά vw group (ελληνιστί vag)….Όπου εκεί βάλτε από όλες τις εταιρίες και δεν εννοώ skoda seat αλλά vw,audi, bugatti, porsche lamborghini….Και το σημαντικό είναι η διπλανή στήλη  “r&d as % of”  που βλέπεις τι γυρνάει στην εταιρία….

    • Phaethon

      Η δεύτερη στήλη είναι το RnD σαν ποσοστό επί των εισόδων…

    • hellboy

      εδω και 30 χρονια το ιδιο συστημα…….εδω και 30 χρονια το drive by wire(κλεμενο απο την τεχνολογια των αεροσκαφων των αρχων του ’70)…………

  • Greg2179

    εχει βγαλει ηλεκτροκινητο εστω και concept η VW?
    αν ναι ποιο?αν οχι γτ?ερευνα και αναπτυξη σε τί κανουνε?

    • hellboy

      τεσταρουν καφετιερες(στα γραφεια) ποια θα αντεξει!!!!

    • έλα μην γινόμαστε και υπερβολικοί. τόσα ηλεκτρικά έχει βγάλει !!!

  • hellboy

    απλα τα πραγματα οι καφετιερες της vw(και ολου του γκρουπ) διαφημηζωνται περισοτερο(αυτο ονομαζουν αναπτυξη)για αυτο τον λογο εχουν ενα revenue των 5.4% που ειναι τα εσωδα απο τις πωλησεις και τα χρηματα απο τις επιχωριγησεις οπως εγινε προσφατα (με το συστημα που μελετα 30 χρονια τωρα και ολο χρηματα περνει) ολη η vw γκρουπ ειναι παραμυθι.γιατι κυριε δεν μπορεις να λες οτι δινεις $9,200,440,000 εκατομυρια και στο τελος να παρουσιαζεις ενα αυτοκινητο ιδιο με το παλιο.ποιες οι καινοτομιες σου κοντρα στην Daimler(μερσεντες)η οποια εχει δωσει $6,497,660,000 και η οποια ειναι απο την ιδια χωρα με εσενα και εχει δωσει 100000000 πραγματα στην αυτοκινηση τα τελευταια 50 χρονια??αντε να κοροιδεψτε την goldman saks κυριοι της vw.ακομα και η χιουνται που δινει $2,121,524,000 και 7 εκατομυρια λιγοτερα εχει κανει τα αυτοκινητα της πολυ ποιο αποδοτικα ποιοτικα και σε χτυπαει αμεσα στα επομενα 2 χρονια,και ολο το κατορθομα της χιουνται βρισκετε στο οτι δουλευει 10 χρονια ασταματητα να βελτιωθει σαν μπραντ και να γινει καλυτερη απο εσενα γερμανε παραμυθα(πρωην βολκσβαγεν)γιατι το γκρουπακι σου γερμανε παραμυθα πουλα τεχνογνωσιες και τεχνολογιες αλλων στην προσπαθεια σου  να ανταγωνιστεις κατι το οποιο δεν δημιουργηθηκες,να ανταγωνιστεις τα ακριβα μπραντ της χωρας σου,γερμανε παραμυθα κατσε στα αυγα σου αποδεξου οτι εισαι ενα μπραντ μικρο-μεσαιο,γιατι δεν σε βλεπω να την βγαζεις θα υποσκελιστεις ακομα και απο την τατα(την ινδικη) γιατι φιλτατε γερμανε παραμυθα ολοι αυτοι δουλευουν και δεν βγαζουν νουμερα για να παρουσιαζουν στον κοσμο……………………………………………………………………

    • πολύ χώσιμο αγόρι!!!
      μ’αρεσεις!!!
      χαχαχαχα!!!
      σε νιώθω πως γράφεις στο πληκτρολόγιο!!!
      πρόσεχε όμως μην ανεβαίνει η πίεση!!

    • hellboy

      υποσχομαι θα μεινω cool!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • εγώ ως παράδειγμα θα έλεγα ότι είναι η KIA, έχει κάνει τεράστια άλματα προόδου την τελευταία 5ετια!

    • hellboy

      εξελιζετε μαζι με την χιουνται(παρακλαδι γαρ)γι’αυτο δεν την προτιμησα!

    • Greg2179

      και τί να το κανω εγω οτι η χιουνται βελτιωθηκε αποδοτικα ποιοτικα?
      εγω ξερω οτι σε χιουνται μεσα αμα καποιος πεσει πανω μου θα γινω χαλκομανια ή τουλαχιστον το αμαξι θα παει κατευθειαν για αποσυρση.
      οτι ειναι σκυλια ναι οκ αλλα μν συγρινουμε και τις βουρτσες με τις ταβανοβουρτσες
      μαλλον εκανα χρονια να ξυπνησω απο την τελευταια φορα που κοιμηθηκα και εγινε η VW μικρομεσαιο μπραντ – wtf?

    • συγνωμη που θα στο πω ωμά…
      αλλά αυτά ειναι στερεότυπα κ προκαταλήψεις!!!
      κ η VW τι brand ειναι??
      premium ή luxury???
      γιατί εγώ ξέρω ότι volkswagen σημαίνει το αυτοκίνητο του λαού!!!

    • hellboy

      ποιοτικα ενοω και σε θεμα ασφαλειας(τωρα εσυ αν βλεπεις τα κινεζικα δεν ξερω αλλα τα χιουνται περνουν 4 αστερια στα κρασ τεστ τα ευρωπαικα).
      “γω ξερω οτι σε χιουνται μεσα αμα καποιος πεσει πανω μου θα γινω
      χαλκομανια ή τουλαχιστον το αμαξι θα παει κατευθειαν για αποσυρση” το ’80 ναι,το ’90 ισως.το 2011 οχι ειναι τελειος λαθος.
      “μαλλον εκανα χρονια να ξυπνησω απο την τελευταια φορα που κοιμηθηκα και εγινε η VW μικρομεσαιο μπραντ – wtf?”απο οσο ξερω εχουν κυκλοφορισει απο τοτε που συσταθηκε η εταιρια σημειωνε,σκαραβαιος,γκολφ(μεγαλο luxury αυτοκινητο),πολο,τζετα(κυριος για ταξι),πασσατ(για μικρο-μεσαιους),συνεπως ανεκαθεν ηταν μικρομεσαια εταιρια,καθως αν δεν ηταν μικρομεσαια δεν θα αγωραζε την αουντι,πορσε και λοιπες(σεατ και σκοντα για να εχει sub-brands)ετσι?!καθως και το ονομα της ειναι βολκσ=λαος βαγεν=οχημα.
      “οτι ειναι σκυλια ναι οκ αλλα μν συγρινουμε και τις βουρτσες με τις ταβανοβουρτσες”οσο γι’αυτο μαλλον δεν εχεις ψαχτει σε θεμα τεχνολογιων,η βολκς εχει μεινει πολυ πισω πριν 3-4 μερες εδω ειχε δημοσιευτει ενα αθρο για το νεο χιουνται που θα εχει κινητηρα 1,6 και το αυτοκινητο θα το στησουν οι κορεατες απενατι απο τα 2λιτρα της βολκσβαγεν.συνεπως κανεις δεν συγκρινει βουρτσες,οδοντοβουρτσες,πατανοβουρτσες,σιδηροβουρτσες και λοιπες βουρτσες!!!!!
      ΥΣ. διαβασε : https://www.autoblog.gr/2011/08/15/spy-photos-hyundai-veloster-turbo-2012/

    • pariah

      Το ότι θα το στήσουν απέναντι στα 2.0lt δεν μου λέει τίποτα. Και τον 1.4 tsi τον έβγαλαν απέναντι στα 2.0lt και οι φαουβέοι….Όπως επίσης αν δεν κυκλοφορήσει πρώτα και αποδείξει την αξία του σε γαργάλημα δεν μου λέει τίποτα, γιατί ο 2.0lt tsi και συγκεκριμένα ο παλιός με τις ΚΚΚ και όχι με τις ΙΗΙ σηκώνει πολύ πείραγμα και αντέχει ενώ των opc για παράδειγμα @@@ 

    • hellboy

      δεν μου λεει κατι αν πειραζετε ο κινητηρας απο την στιγμη που η χιουνται χτυπαει 2λιτρους τελος.αποδικνειει το γνωστο,ο γερμανος κινητηρας ειναι παραμυθι!

    • pariah

      a) Kai o wankel χτύπαγε ατμοσφαιρικούς τρίλιτρους και τουρμπάτους δίλιτρους αλλά στα 60k km πήγαιναν για αλλαγή τα μαχαίρια του ρότορα για να επανέλθει η συμπίεση στα φυσιολογικά.
      β) Και ο 1.4 tsi ακόμη και τώρα έχει για πλάκα τους δίλιτρους της hyundai είναι αντίλογος τώρα αυτός;;;Χώρια ότι τον 2.0 tsi στον ξεκινάνε από τα 170 και στον πάνε στα 275…ποιον χτυπάνε;;;;

      Αν δεν κυκλοφορήσει για να δείξει επί του πρακτέου τι κάνει δεν έχει να λέει κάτι…Στα λόγια όλοι ωραίοι είναι…Όσο για το πείραγμα, το πόσο βελτιώνεται δείχνει ανοχές και αντοχές….Για αυτό και ο 1.4 δεν είναι για πολλά πολλά…Λογικό κι όλας όμως….

    • hellboy

      εχει οβερκλοκιν ενας κινητηρας,μαλιστα,και στα 270 τι γινετε βλεπεις τα εμολα ν πετανε πανω απο το μοτερ.ασε μας ρε αδερφε με την παναρχαια γερμανικη τεχνολογια.ο βανγκελ οσοτονδουλυανοι ερμανοι ειχεπολλα προβληματα και το προβλημα που λες το ειχε το μοτερ του 1983 μεχρι το 2003 να ανακοινωσουν την 2ρη γενια του βανγκελ,που θελει αλαγη στα 100χιλιαδες χιλιομετρα δεν καιει λαδι.ο tsi που ηταν τοσα χρονια που η ρενο ειχε παντα ενα μοτερ τουρμπο,η μιτσουμπισι ειχε παντα ενα wrc(εβο) που ο ιαπωνικος 1,1 παραγει 80 αλογα την στηγμη που το γερμανικο 1,4 παραγει 65!!!!
      βαλαμε τουρμπινα να δωσουμε λιγο μπουστ στο μοτερ να πουλισουμε κανενα αμαξι ποιο ακριβα?????απλο ειναι………

    • pariah

      Aν ρωτήσεις κανέναν ιδοκτήτη  RX8 θα σου πει αυτός αν πέφτει ή όχι η συμπίεση στα 60000χλμ…Και εκέίνο το διάστημα έβγαζε και η mazda wankel μοτερ όπως ο ίδιος λες μετά άρα μην λέμε και μλκς ότι όσο το δούλευαν οι Γερμανοί είχε προβλήματα…Γενικά σαν μοτέρ είναι πολύ ιδιαίτερο…Τα 270άρια μοτέρ φτάνουν πρώτο στάδιο μέχρι και 400+ και έμβολο μπιέλα κοκ δεν έχει φύγει…Του 10αριού όμως σε πρώτο στάδιο δεν είναι λίγα που έχουν πάει για μοτέρ από τον Σαρακάκη, ρώτα και κανέναν από κει μέσα να σου πει πόσα έχουν ετοιμοπαραδοτα μοτέρ…..Τώρα που κολλάει η mitsubishi και μόνο σαν αναφορά δεν καταλαβαίνω όπως και η renault….

    • Karatzanis

      Αυτό για την ασφάλεια είναι εντελώς ανακριβές! Αν είσαι μέσα σε hyundai θα βγεις όπως θα έβγαινες και από ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο του ομίλου VW (και για την ακρίβεια καλύτερα, ανάλογα με το είδος της πρόσκρουσης) καθότι στον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP έχει αποσπάσει 5 αστέρια σε όλα τα μοντέλα της.

  • George31

    Εγω παιδια θα συμφωνησω με τον φιλο και θα πω οτι η hyundai εχει εξελιχθει απιστευτα.εχωντας 2 hyundai στην οικογενεια εχω  να πω οτι περα απο το θεμα της ποιοτητας σε υλικα γιατι ειναι παλια μοντελα απο θεμα αξιοπιστιας δεν εχουν ταιρι.πλεον και με την εξελιξη εχουν φτασει σε τρομερο επιπεδο.και καλα θα κανει η vw να μην φλυαρει και να το παιζει μουρη αλλα να κανει αυτα που λεει και καμια φορα πραξη…

  • Georgetagaras

    Για ακόμη μια φορά βλέπω το γνωστό θέμα με την VW. Ερευνα και ανάπτυξη δεν σημαίνει μόνο τη δημιουργία ενός συστήματος νέου αλλά και η εξέλιξη… Σε αυτό το κομμάτι έχει κάνει πολλά. Park assistant , park sensors , brake assistant καθώς και άλλα. Αυτοκίνητο που πηγαινει μόνο του απο την Audi . Που είναι η Mercedes σε αυτό. Υβριδικά σαφώς και έχει και είναι υπο δοκιμή συνέχεια. Η Honda και η Toyota τι σου έχουν προσφέρει? Η Mersedes σαφώς σου έχει προσφέρει πολλά διότι είχε την δύναμη που έχει ο όμιλος vw πολλά χρόνια πριν. Οσο για όλα τα συστήματα μην νομίζεις πως η μια πέρνει απο την άλλη αλλα πρέπει να τα κατασκευάσει η ίδια. Οσο για ιδέες που βγήκαν και τελικά δεν είναι τόσο λειτουργήσημες υπάρχουν ένα σωρο… Οσο για το όνομα της VW . Μπορεί κάποτε να ήταν όπως λέτε οχημα του λαου αλλα δεν σημαίνει πως μια εταιρεία δεν εξελίσσεται. Επίσης τα χρήματα αυτά απο ολους τους μεγάλους εχουν το αποτέλεσμα να έχουν βελτιωθεί όλα τα οχήματα.

    • hellboy

      να με συνχωρεις αλλα Park assistant της vw(ayto enoeis?http://www.youtube.com/watch?v=U-ViVPyU0MI&feature=related-diabazeis ta sxolia-vw 2008)??την ιδια ωρα που τογιοτα δημιουργησε το αυτοματο παρκαρισμα(http://www.youtube.com/watch?v=9_2VigYuai4 to 2007)??!!!!!!!park sensors??μπαινουν σε ολα τα αυτοκινητα για 150 ευρα και ξεκινησε ετσι μετα το ενσωματωσαν οι εταιριες με πρωτη την μερσεντες καπου στο ’98(αν θυμαμαι καλα).
      brake assistant?? τεχνολογια αεροσκαφων!!!!!
      Αυτοκίνητο που πηγαινει μόνο του απο την Audi σιγα μην εβγαλε και τον k.i.t.t.!!!!!!!!!!!
      μα η εξελιξη δεν ειναι να κοροιδευεις τον κοσμο με αυτοκινητο που δεν ειναι ιδιο 3 χρονια μετα(δεν δικαολογιτε αουντι α2 να εχει ξεφτυσμενα κουμπια και να καταρεουν ηλεκτρικα συστηματα στα 3-4 χρονια νορμαλ χρησης.και το ρενο 19-20ετιας- να ειναι με ενα καθαρισμα σαν καινουργια!!)
      οσω για το μπραντ οποιος αγωραζει ακριβα μπραντ δεν ειναι το ακριβο μπραντ που θελει να πλασαρετε,βλεπε τατα-αυτη με το νανο-εχι την τζαγκουαρ οτι και ναβγαλει ο ινδος δεν προκειτε να γινει τζαγκουαρ.καθως για να ξερεις απλα η μερσεντες ειναι η πρωτη που που εφαρμωσε crash test το ’50,κατι που οι αλλοι εμαθαν το ’80 να χρησημοποιουν
      Που είναι η Mercedes σε αυτό??η μερσεντες εχει δωσει το καλυτερο συστημα εν ετη 1997 απο τα μακραν το καλυτερο για την σειρα A το ντροπ οφ του κινητηρα http://www.youtube.com/watch?v=5M435-j7Dmk (στο 3:10) το οποιο αν σκεφτεις της βολκσ βαγεν επεφτε με την παραμικρη συνγκρουση το μοτερ κατω(μιλαω για πασσατ του 1996).

    • pariah

      Ακριβώς…Μην λέμε και ότι θέλουμε για τα αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους…Εδώ η bmw  το βάλανε και σε πίστα και έγραψε χρόνο, όποιος θέλει ας το βρει στο top gear. Όσο για την mercedes, μια φορά ρώτησαν τον carlos ghosn σχετικά με την nissan και με το τι ήθελε απο αυτήν. Είχε πει ότι ενώ έχει αποτελέσματα το r&d τους όταν βγαίνουν στην παραγωγή έχουν αστοχίες και σε αυτό θα ήθελε να πλησιάσουν,τουλάχιστον (ούτε καν φτάσουν) την mercedes. Μην συγκρίνετε αυτές τις εταιρίες με κάποιους κολοσσούς….ABS, ESP κ.α. ποιοι τα έβγαλαν;;;Το πρώτο mercedes,bmw, bosch….Ξαναλέω αν θέλετε να είστε ακριβοδίκαιοι ξεχωρίστε την porsche-lamborghini και ξαναμετρείστε τις καινοτομίες….

    • hellboy

      ABS, ESP κ.α. ποιοι τα έβγαλαν;;;επιδη την απαντηση στην εχω αλλα εσυ ξερεις οτι σου πλασαρουν  θα στην πω.ΔΕν ηταν η μερσεντες ΔΕΝ ηταν η βεμβε ΔΕΝ ηταν ουτε κατα διανοια η μπος,1 συστημα abs ντακοτα/dc4 νταγκλας 1936,esp λοκχεντ μαρτιν 1950(μαχητηκα τζετ 1της γενιας)οτι εχει σχεση με το συστημα πεδισης ακομα και αναρτησεις(αν σκεφτεις οτι ολα τα αυτοκινητα μεχρι  5χρονια μετα 2ρο παγκοσμιο πολεμο και λιγο πιο μετα ειχαν σουστες και ελατηρια)ειναι καθαρα αεροπορικα συστηματα 1 συστημα,abs-fly by wire-drive by wire,εγινε απο την vw-αυτοματος πιλοτος που λες της bmw δεν ισχιει για τον απλο λογο σε πιστα,συνεπως στιθηκαν πομποι και αναμεταδωτες θεσης στο οχημα οπωτε ηξερε που θα ειναι,τωρα αυτο αν το πεις καινοτομια δεν ειναι.το ανωθεν συστημα fly by wire+αυτοματος πιλοτος ,δηλαδη σηκωνετε το αεροπλανο μονο του απο  πχ.αθηνα και παει λονδινο προσγειωνετε χωρις να ακουμπιξει ο πιλοτος το χειριστηριο,αυτο οφειλετε στον υπολογιστη του αεροπλανου και τους πομπους που περναει και ειναι διασκορπισμενοι σε ολο τον κοσμο,συνεπως το συστημα αυτοακυρωνετε για τα αυτοκινητα!!!!!!υπερβολικα πανακριβο να υπαρξουν πομποι στην ασφαλτο(το ειχαν πει για το μελλον του αυτοκινητου-ντοκιμαντερ)συνεπως οτι ανεφερες σαν γερμανικες καινοτομιες δεν υφισταντε.

  • Monder

    kalispera k apo mena 8a sumfonisw apoluta me ton hellboy exei tixei na doulepsw me germanous to mono pou kseroun na kanoun einai na poulane fukia gia metaksotes kordeles… me olo to vag group na kinigaei thn toyota…@9aff43128aad04b4c33d67c7c162ae90:disqus  sugnwmh file alla liga ta logia sou gia tous iapwnes… h toyota exei thn 4h genia ubridikwn na einai h prwth pou provlepse k ebgale to 1999 sthn paragwgh to prius milas gia thn honda k to Vtec tis millas gia thn nissan k to GTR ths k min ksexasw oi koreates basistikan sto iapwniko protupo k exoun ftasei edw pou exoun ftasei ean kapoia mera deite k kinezika autokinhta kalutera apo to vag min aporisete gt oi kinezoi apo edw k pera vasizoun to susthma tous sto koreatiko dld sto iapwniko ntaxi iapwnes dn einai alla einai polu k exoun lefta oi bastardoi

    • pariah

      Φίλε μου όποιος έχει τα γένια έχει και τα χτένια….Και εκεί που μετράει το innovation είναι στους αγώνες…Τράβα δες τώρα πόσα πρωταθλήματα του ΠΠΡ έχουν όλες μαζί οι γιαπωνέζικες εταιρίες και πόσα μόνο η lancia integralle….Αυτά χωρίς να βάλουμε άλλες εταιρίες και χωρίς να βάλουμε άλλους αγώνες. Στο motorsport που παίζεις για την νίκη η πλάστιγγα γέρνει σε Ευρώπη μεριά….

    • hellboy

      παλι λαθος εισαι μακλαρεν-χοντα.τιποτα αλλο.

    • pariah

      Μάλιστα….πόσους τίτλους πήρε αυτός ο συνδυασμός και πόσους π.χ η ferrari;;;;Για πες μου στο lemans πόσους τίτλους έχουν πάρει οι Γιαπωνέζοι;;;Μήπως 1 και αυτόν με την mazda;;;Για το ΠΠΡ δεν είπες τίποτα…οπότε το τίποτα άλλο πες το πουθενά αλλού….Με το να γίνεσαι εμπαθής και μονόπλευρος δεν γίνεται δουλειά…Τα του καίσαρος τω καίσαρι…..

    • pariah

      Aν και εκείνες τις εποχές έπαιζε σημαντικότερο ρόλο ο οδηγός με το μοτέρ…η mclaren είναι από την Oζάκα ή από το Τόκιο;;;;

    • hellboy

      1)φοραγε μοτερ χοντα ολα τα μηχανικα ηταν χοντα για να σου θυμισω σενα προστ+οι 2 μαζι 5 τιτλους τουλαχιστον,2 )toyota celica  wrc  σου λεει κατι αρχες ’90 5 συνεχομενους??subaru impreza μεχρι το 2002 4 τιτλους???μηπως θες να σου πω και για το datsun 240z 1970???και καισαρα μονοδπλευρος γινετε καποιος που σου εξηγει????εμπαθεις γιατι εχεις αδικο????μηπως πρεπει να κανεις επιγωντος μαθηματα στην ιστορια της f1 και wrc??????η απλα γνωρισες το wrc απο τον λοεμπ και την f1 απο τον σουμαχερ?????????οσο για την συμπληρωση που κανεις ειναι παλι λαθος!!!!!!!!αν δεν ειχες μοτερ και ειχες οδηγο(πχ. lotus 1985 Ayrton Senna) παλι δεν εκανες δουλεια.οι λαντσια πηρε wrc μετα την φυγη των τερατων της αουντι που ειχαν και οδηγους και αυτοκινητα…….

    • pariah

      a) To οτι η lancia ξαναέκανε σερί μετά την φυγή των quattro δεν μου λέει τίποτα. Εγώ δεν είπα πότε τα πήρε αλλά ότι πήρε περισσότερα (αλλά έκανα λάθος…πήρε 1 λιγότερο ,mea culpa…)β) Αναφέρομαι στα πρωταθλήματα κατασκευαστών όπου όλοι μαζί οι Ιάπωνες έχουν 7….
      γ)Η ΤΟΥΟΤΑ γιατί είχε ένα κενό ανάμεσα στην celica gt4 και corolla;;;Μήπως την είχαν τιμωρήσει με αποκλεισμό ελέω παρατυπίας τους σχετικά με το περιοριστικό στόμιο των κινητήρων της;;;;

      Οπότε μάλλον δεν έμαθα το ΠΠΡ ελέω λεμπ…. και για να μην  νομίζεις ότι λέω του κεφαλιού μου ορίστε και τα πρωταθλήματα http://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Championship

      δ)Τα μηχανικά ήταν honda το σασί όμως mclaren ο καθένας έδωσε τα φώτα του εκεί που ήταν γνώστης και στην τελική ανάμεσα στα πόσα χρόνια της f1 μου ανέφερες μόνο αυτή την περίοδο…

      Δεν λέω ότι δεν έχουν τίποτα στους αγώνες προσφέρει οι Ιάπωνες αλλά όπως και να το κάνεις υστερούν σε παλμάρε έναντι των ευρωπαίων….Υπόψην έχω και toyota και εμπαθής δεν γίνομαι με καμία αυτοκινητοβιομηχανία πόσο μάλλον από την στιγμή που η Ελλάδα δεν έχει τίποτα…

      Τέσπα δεν έχει νόημα να το συνεχίσω όταν απαντάς όπου θέλεις όπως θέλεις….

  • VanPerseF1

    Τα ίδια Παντελάκι μου τα ίδια Παντελή μου….

  • Exo_polo

    δεν μπορω να καταλαβω γιατι υπαρχουν τοσα ατομα που μισουν την VW,δεν μισουν ολα τα γερμανικα αλλα μονο τα VW.τι σας χαλαει δεν μπορω να καταλαβω,ο twincharger? to DSG 7?το R32? H Lambo? η τετρακινηση quattro? τα 1200κατι αλλογα που βγαζει η veyron? τα porsche?

    τι εχει να δειξει ο ιταλος ή ο ιαπωνας τοσο περισσοτερο απο το Group και το απαξιώνετε τοσο πολυ λες και ειναι αυτοκινητα για απόσυρση ??