Η Honda έδωσε νέες λεπτομέρειες, φωτογραφίες και video για την ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Civic η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα και αυτή στη Φρανκφούρτη τον Σεπτέμβριο. Το Ευρωπαικό Civic θα είναι διαθέσιμο μόνο ως πεντάθυρο hatchback σε αντίθεση με τo Αμερικάνικο, το οποίο είναι διαθέσιμο σε 2-πορτο coupe και 4-θέσιο sedan.
Στο σημερινό δελτίο τύπου μας μιλάνε για το πως οι μηχανικοί της Honda έχουνε κάνει την καμπίνα λιγότερο θορυβώδες. Ο Kazuo Sunaoshi, υπεύθυνος ανάπτυξης του σασί δηλώνει:
Δεν βελτιώσαμε τον θόρυβο και την ηχομόνωση μόνο με μια τεχνική. Ήταν συνδυασμός πολλών διαφορετικών μικρών λεπτομερειών. Η μεγάλη πρόκληση ήταν πετύχουμε ένα αποτέλεσμα παρόμοιο με αυτό των ανταγωνιστών μας, πράγμα για το οποίο είμαι περήφανος που καταφέραμε και το κάναμε.
Το νέο Civic όσο και το νέο CR-V θα κατασκευάζονται για την Ευρωπαϊκή αγορά, στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Αγγλία. Οι πωλήσεις του μοντέλου θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2012.
[Πηγή: Honda]
[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]
NEW HONDA CIVIC PROMISES A QUIET AND REFINED DRIVE
The new 2012 Honda Civic will offer a quieter and more refined driving experience to ensure comfortable journeys on all road conditions.
The development team worked hard to sharpen every detail of the design, build and aerodynamics, to optimise the interior refinement in the new Civic. The engineers spent time testing the car in Europe to tune the new Civic to suit the varying road conditions. They also made good use of Honda’s anechoic (echo-free) chamber in its R&D facility in Swindon to fine-tune the cabin insulation. One of the results of the work in the anechoic chamber was to modify the design and construction of the roof lining, and how it interacts with the bodywork.
The new Civic’s aerodynamic efficiency also played a key role in maximising its refinement. Several members of the development team called upon their Formula One experience to help deliver a car that combines a low coefficient of drag with excellent high-speed stability. Hours of meticulous work in the Honda wind tunnel has improved performance, reduced fuel consumption and resulted in an exceptionally quiet interior.
“We did not improve the noise and refinement of the new Civic through just one technique,“ commented Kazuo Sunaoshi, Development Leader – Chassis. “It was the accumulation of lots of little details. My big challenge was to match the noise and vibration levels of our European competitors. I am proud to say that we have achieved our goals.”
The third of five films on the development of the new Civic features Honda engineers discussing noise and refinement . The video can be viewed at www.honda.co.uk/newcivic
The new Honda Civic that’s more confident, clever and versatile makes its debut at the Frankfurt Motor Show in September.
[/learn_more]