Από το 2009 και μετά, η απαγόρευση των δοκιμών εξέλιξης εντός της αγωνιστικής σεζόν έχει αναγκάσει τους δοκιμαστές να κάθονται ελάχιστα στο cockpit των μονοθεσίων, καθώς, λόγω των περιορισμένων ημερών, οι επίσημοι οδηγοί είναι αυτοί που διανύουν τα περισσότερα χιλιόμετρα, για να μάθουν όσο καλύτερα μπορούν τα νέα τους μονοθέσια, στις δοκιμές πριν από την έναρξη της σεζόν. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, είναι πολύ πιο δύσκολο για κάποιο ανερχόμενο αστέρι να δείξει τις ικανότητές του στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ. Υπάρχουν δοκιμές μόνο για τους νέους οδηγούς μετά το τέλος της σεζόν, αλλά και πάλι δεν είναι αρκετό.

Ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, προτείνει αλλαγές στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, οι οποίες θα είναι προς όφελος των νέων οδηγών. Πώς; Με την υποχρεωτική συμμετοχή τους σε μία από τις τρεις περιόδους. Τρεις; Δύο δεν έχουμε; Και αυτή είναι μια ακόμα αλλαγή που θέλει να κάνει. Τώρα, υπάρχουν δύο 90λεπτες περιόδους. Η πρότασή του κάνει λόγο για 3 περιόδους, διάρκειας 60 λεπτών, όπου στη μία θα συμμετέχον υποχρεωτικά άλλοι οδηγοί.

Το θέμα, μάλιστα, φαίνεται να έχει προχωρήσει, καθώς λέγεται ότι οι ομάδες έχουν έρθει σε συμφωνία για να κάνουν μια δοκιμή πριν να ξεκινήσει η ευρωπαϊκή περίοδο, το Μάιο στη Βαρκελώνη, το 2012. Τα ονόματα των νέων οδηγών ήδη έχουν ειπωθεί από τις φήμες, οι οποίες μιλούν για τον Gary Paffett της McLaren (προφανής επιλογή), τον Jules Bianchi της Ferrari και τον Γερμανό Christian Vietoris για τη Mercedes, ο οποίος οδηγεί στο DTM για λογαριασμό της γερμανικής ομάδας.

[Πηγή: GMM | Photo Copyright: GUILLAUME BAPTISTE/AFP/Getty Images]