Η Porsche ανακοίνωσε σήμερα τις πωλήσεις της μέχρι τον Νοέμβριο και δηλώνει ότι από την αρχή του έτους, έχει πουλήσει 109.709 μονάδες, 25% περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2010. Μόνο τον Νοέμβριο πούλησε 9.318 αυτοκίνητα και μάλιστα χωρίς ακόμη να αρχίσουν οι πωλήσεις της νέας 911. Φετινός στόχος είναι 120.000 μονάδες ενώ για το 2012 έχει θέσει ως στόχο τις 140.000 μονάδες.

Ο παγκόσμιος ρυθμός ανάπτυξης έχει μειωθεί ελαφριά τον Νοέμβριο κατά -4%. Εντύπωση προκαλεί το νέο Porsche Centre που άνοιξε στο Μιλάνο και ήδη έχει παρουσιαστεί μια αύξηση των πωλήσεων κατά 31.2%.

Στην Ευρώπη η μείωση των πωλήσεων τον μήνα Νοέμβριο είναι μόλις -1.3% (3.298 μονάδες το 2011 έναντι 3.340 μονάδων το 2010), στην Γερμανία η ζήτηση έχει μειωθεί κατά -13.1%, στην Αμερική -9.1%, στην Ασία -3.1% και στην Κίνα -11.5%. Αυτό δεν ανησυχεί καθόλου της Porsche αφού στην Ρωσία είδε αύξηση +44.4% ενώ στην Ιαπωνία +36.5%.

Στόχος της Porsche είναι έως το 2015 να πουλά 200.000 αυτοκίνητα ετησίως και έτσι ήδη έχει ανακοινώσει ότι θα επεκτείνει την γκάμα της. Σήμερα η εταιρία από την Στουγκάρδη έχει 5 μοντέλα στην αγορά, τα Boxster, Cayman, Panamera, Cayenne και 911. To 2013 θα προστεθεί το μικρό SUV, η Cajun, ενώ το 2015 είναι πιθανό να βγει στη παραγωγή και η διάδοχος της 550, αλλά ακόμη δεν έχει πάρει το πράσινο φως, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας.

[Πηγή: Porsche]

Δελτίο Τύπου

Porsche sells 25 per cent more vehicles in the year to date

Worldwide customer deliveries in the current year exceed expectations

Stuttgart.So far this year, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, has delivered 109,709 units of the 911, Boxster/Cayman, Cayenne and Panamera model lines to its customers worldwide; one quarter more sports cars than between January and November of last year. In November, the Zuffenhausen-based company sold 9,318 units despite the changeover in sports car models.

“In the current year, we have already set new customer delivery and order book records,” said Bernhard Maier, Porsche AG Board of Management Member for Sales and Marketing. “The results prove how highly attractive our brand is and the intense fascination our products enjoy. In the next few weeks, the new Porsche 911 Carrera will provide an additional impetus.”

Global growth weakened slightly in November 2011 compared with the same month the year before. But there are strong variations by country: in Italy, where the sports car manufacturer opened a new Porsche Centre in Milan a few days ago, sales increased by 31.2 per cent. This was not enough, however, to compensate for customer caution in the domestic market, Germany, with Porsche posting negative pan-European growth of 1.3 per cent. The 3.1 per cent softening in Asia is explained first and foremost by long delivery times for the successful Cayenne and Panamera models. By contrast, Russia posted the biggest growth in this region, up 44.4 per cent. Porsche sold 36.5 per cent more new cars in Japan.

The Zuffenhausen model in greatest demand worldwide in November 2011 was again the Cayenne SUV, of which just less than 5,000 were delivered to customers. In the past month, Porsche delivered just over a fifth more of the Panamera sports saloons than in the same month the year before. In the process the top of the range Turbo and Turbo S versions exceeded all previous expectations with 228 units of the sports saloon being sold. A third shift will be introduced in Leipzig starting in January 2012 to meet the strong demand for the Cayenne and Panamera.

PORSCHE AG Deliveries November January – November
2011 2010 Variance (%) 2011 2010 Variance (%)
World 9,318 9,708 -4.0 109,709 88,033 24.6
Europe 3,298 3,340 -1.3 37,497 34,128 9.9
Germany 1,096 1,261 -13.1 13,857 12,176 13.8
North America 2,350 2,584 -9.1 29,342 24,627 19.1
USA 2,255 2,416 -6.7 27,189 22,754 19.5
Asia 3,365 3,472 -3.1 39,923 27,009 47.8
China 1,786 2,018 -11.5 22,473 13,317 68.8