Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας είναι πολύ φθηνότερα, πιο εύκολα διαθέσιμα και περισσότερο αποδεκτά από την αγορά σε σχέση με τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό λέει ο πρώην Υπουργός Μεταφορών της Αμερικής Norman Mineta, μέσα από ένα white paper που έβγαλε. Στο paper ο πρώην υπουργός αναφέρει ότι οι κυβερνήσεις κινούνται προς την λάθος μεριά αφού αντί να προτείνουν τεχνολογικές λύσεις υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων που η αγορά ακόμη δεν μπορεί να τις υποστηρίξει, θα πρέπει να προσανατολίζονται προς την επίτευξη περισσότερο αποδοτικών κινητήρων εσωτερική καύσης με μικρότερες εκπομπές CO2.

Η αλλαγή από ένα βενζινοκίνητο σε ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο θα μπορούσε να βελτιώσει την οικονομία καυσίμου έως 30% ενώ μπορούν να μειωθούν οι εκπομπές CO2 έως και 25%, με ένα επιπλέον κόστος για τον καταναλωτή από $1.500 έως $2.000, σε σχέση με τις $8.000 που κοστίζουν περισσότερο τα υβριδικά μοντέλα. Οι πετρελαιοκινητήρες έχουνε μεγάλη ροπή στις χαμηλές στροφές κάνοντας την οδήγηση πιο απολαυστική σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες. Μάλιστα ο Mineta αναφέρει ότι οι κινητήρες αυτοί είναι ιδανικοί για τα pickup και τα μικρά φορτηγά, δύο κατηγορίες οχημάτων που λατρεύουν οι Αμερικάνοι, ενώ θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και στα SUV.

Επιτέλους ένας πολιτικός ο οποίος έχει σωστή άποψη. Άραγε στην Ευρώπη και στη χώρας μας υπάρχουν τέτοιοι; Αξίζει να διαβάσεις ολόκληρο το pdf μπορείς να το βρεις εδώ.

[Πηγή: Cleandieseldelivers]

  • cfu

    epitelous enas politikos pou leei kati sosto ta diesel skizoun,ta diesel tis teleytaias dekaetias aggizoun tin teleiotita,to mono meionektima einai h timi tous pou einai pio akriba me tis antistixes ekdoseis benzinis,ego pantos xtipiemai kato pou den pira to diko mou se diesel,alla  to pira 13.000 eyro me ta xartia,kai to diesel ekane 15.500 +ta xartia……kai akribos idia ekdosi
    Diesel Power!!!!!
    den tha me xalage katholou na do supercar me diesel kai o xaraktiristikos thoribos exei pleon eksafanistei teleios,isa-isa to mono pou akous einai to sfyrigma tou turbo

    h Audi kai Peugeot sto Leman epimenoun diesel kati kseroun ayth,kai sto 24oro nurburgring olo kai plithenoun ta diesel

    • KostasG7

      Αγορίνα κι’εμείς μαλώναμε με τον πατέρα μου γι’αυτό το πράγμα, και για να σου δώσω να καταλάβεις αποφασίσαμε για αγορά καινούριου αυτοκινήτου και κάναμε όπως καταλαβαίνεις μια έρευνα αγοράς τέλος πάντων να μην στα πολυλογώ καταλήξαμε ανάμεσα στο opel astra 1,4 turbo 120 hp ( βενζίνη ) και το opel astra 1,3 turbo 95 cdti ecoflex (πετρέλαιο) έλα που το πετρέλαιο όμως κόστιζε 1500 euro παραπάνω. Δύσκολη η απόφαση άλλα εν τέλη αποφασίσαμε ότι είναι καλύτερα το πετρέλαιο και ελπίζω να μην το μετανιώσουμε.

    • cfu

      oraios!!! kai na ta xerestai

      den tha to metanioseis katholou, exoun 3-4 geitones mou kai o thios mou diesel aytokinita,kai pragmatika einai asteria apo to Fiat panda mexri ti mercedes ML

    • KostasG7

      Θα δείξει, πάντως να’σαι καλά… ;))))))

    • hellboy

      πιστευω οτι πηρατε την καλυτερη αποφαση.1,3 ντιζελ θα κανει αποσβεση τα 1500ευρα σε 6 μηνες+οτι το αμαξακι θα σου δωσει εργονομια που δεν την φανταζεσε θα βγαλεις απιστευτα χιλιομετρα! και εγω αν ηξερα οτι θα βρεθω επαρχια ντιζελατο θα το επερνα!!!!!!!καλως να το δεχτειτε καλοριζικο,καλοταξιδο!!!!:)

    • KostasG7

      Να είσαι καλά φίλε μου. Ευχαριστώ πολύ

    • nikxan1

      φιλε, σαν κατοχος πετρελαιοκινητου, εχω να σου πω, οτι ειναι το μοναδικο πραμα που δεν θα μετανιωσετε ΠΟΤΕ!!!!
      2 πραγματα μονο:
      προσοχη που βαζετε πετρελαιο, και βαλτε μια νεροπαγιδα, (αν δεν εχει απ’το εργοστασιο) την οποια να ελεγχετε σε τακτα διαστηματα.
      να ξερεις, οτι ενας βενζινοκινητηρας που στα 200.000 αρχιζει ας πουμε και χανει την ζωντανια του, ο ντηζελοκινητηρας δεν εχει φτασει καν στην μεση της ζωης του.
      ζεσταματακι το πρωι, και βουρ. σε 3 χρονια, θα ξεχασετε την βενζινα!! θα εχετε κανει αποσβεση το ιδιο το αμαξι, και θα βαζετε και κερδος. ναι, κακαριζει, κανει θορυβο, αλλα ειναι απολαυστικο στις χαμηλες, ειναι πιο αργοστροφα, αλλα ΔΕΝ ΚΑΙΝΕ ΤΙΠΟΤΑ!!!!
      τωρα που εμαθα στα ντηζελ στο αμαξι δουλειας, να εισαι βεβαιος οτι δεν το ξαναλλαζω με τιποτα απολυτως!!!!
      πολυ καλη επιλογη!!!

    • KostasG7

      Ουπς να το το παλικάρι :))))))))))))))))
      Λοιπόν, αγορίνα αυτά που μου λες τώρα θέλω να ρωτήσω κάποια πράγματα……….
      Όταν λες νεροπαγίδα τι είναι αυτό το πράγμα; Δηλαδή σε τι σε βοηθάει;
      2. Απο που βρε αγορίνα να βάζω πετρέλαιο; Λέω να βάζω απο γνωστές εταιρίες και μόνο…
      Τι λές;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    • nikxan1

      το πετρελαιο μερικες φορες, ειναι νοθευμενο με νερο. η νεροπαγιδα, εχει ενα καδο, και κραταει το νερο μεσα στον καδο, που σημαινει οτι δεν φτανει ποτε στην αντλια υψηλης πιεσης.
      ετσι, δεν την θετεις σε κυνδυνο. απλα καθε μηνα πχ, λυνε την βιδα στην νεροπαγιδα, να φευγουν οι σταλες με το νερο, για να αδειαζει ο καδος.
      δεν εχιε να κανει αν ειναι γνωστες ή οχι. αν δεις, και γνωστων εταιρειων βενζιναδικα, τα νοθευουν.
      αν εχετε κανενα βενζιναδικο που να ξερεις οτι μαζευει πολλους ταριφες, βαζε απο’κει. κατι ξερουν.
      εμεις εδω, εχουμε βενζιναδικο που το εχουν ανοιξει μονο ταξιτζηδες. συναιτεριστικο ειναι, και εχει 5καθαρα πετρελαια.
      να ξερεις, οτι το πετρελαιοκινητο, αν το προσεξεις, δεν θα σε στεναχωρησει ποτε!!!!

    • KostasG7

      Ευχαριστώ :))))))))))

    • nikxan1

      να το ζεσταινεις λιιιγο παραπανω το πρωι αν κανει παγωνια, σε σχεση με τον αν ειχες βενζινα.
      να τηρεις τα σερβις, και μην το πειραξεις. ασε το οπως ειναι. μολις φτασεις τα 400.000χλμ, θα δεις οτι δεν θα εχει χασει ουτε ενα αλογο.
      θα τρελαθεις λεμε!!!!
      και ποτε-ποτε, παιζε του μια γκαζια καλη, να ξεκαπνιαζουν τα μπεκ.
      θερμανση, μην ξεκινησεις να καις ακομα, (αν και ετσι κιαλλιως καις θερμανσης, διοτι ολοι τα νοθευουν πλεον). περιμενε να περασεις τα 100-150 χιλιαδες χλμ, και μετα ξεκινα το.
      εγω γραφω περιπου 1500-2000 χλμ τον μηνα λογω δουλειας, και εχω μιενει τρομακτικα ευχαριστημενος!!! αλλα εμενα σκεψου, το πολυ που θα πιασει, ειναι τα 120. αντε 130 αν εχει λιγο κατηφορο!!

    • KostasG7

      Ναι, καλά όλα αυτά άλλα δεν μου είπες τη γνώμη σου για το opel… Τι λες δεν ήταν καλή επιλογή; Την αλήθεια πες μου…………

    • για το ήχο των diesel ειμαι σχεδον απόλυτος οτι ειναι ακομα τρισαθλιος…
      εχω ακουσει οτι πιο τελευταίο κυκλοφορεί κ απλα ειναι σα ραπτομηχανη

    • cfu

      θα τον βελτιωσουν και αυτον σιγουρα,αλλα ειναι το τελευταιο πραγμα που με απασχολει,αν ειναι καλος ο κινητήρας 

    • nikxan1

      οντως φιλε. το ξεχνας!!!
      εχει τοσα μειονεκτηματα, που δεν δινεις σημασια. εμενα αντιχει το κακαρισμα στην καροτσα της κλουβας, και μου σπαει τα νευρα, δεν μπορω να μιλησω στο τηλ κτλ.
      αλλα βαζεις πετρελαιο τωρα, και ξαναβαζεις σε 6 μηνες παλι.
      στις ανηφορες λιγο με στεναχωρει επειδη ειναι ατμοσφαρικο, αλλα χαλαλι του. ΔΕΝ ΚΑΙΕΙ!!!!

    • cfu

      einai kapos spastikos aytos o thoribos,alla tha to beltiosoun 100%
      an eixes to turbo tha petages stin anifora

    • cfu

      δεν ξερω αν εχεις δει αυτο το R8….καλο ειναι πριν το δεις κατσε κατω και παρε ενα ποτηρι νερο 
      https://www.autoblog.gr/2009/05/07/audi-r8-v12-tdi-production-model-development-halted/

    • nikxan1

      φιλε με 100 κιλα ροπη, πατας γκαζι, και η ασφαλτος μαζευεται πισω απο τις ροδες σαν χαλι.
      127 κιλα εχει η βευρον. και ολα αυτα, με λιγα καυσιμα, και μπορει να εχει και 4000 στροφες μαξιμουμ!!! αντε 5!!!

    • nikxan1

      κιλλερ, ειναι ΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ!!!
      κακαριζει σαν βραχνιασμενη κοτα. αλλα πιο ροπατο χαμηλα, πολυ οικονομικο, πιο αργοστροφα και ανθεκτικα μοτερ, πολυ πιο φτηνα στο σερβις κτλ.
      ξεχνας μπουζι, ηλεκτρονικες, μπουζοκαλωδια, ηλεκτρικες βλαβες στο συστημα αναφλεξης κτλ.
      ειλικρινα, και σαν ΙΧ δεν θα με χαλαγε ενα ντηζελ. (τριπλοτουρμπινο ομως)

  • Κώστας

    μακραν η καλυτερη επιλογη το diesel,ειναι πιο γρηγορο και συνολικα πολυ πιο οικομικο χωρις τις παιδικες ασθενεις των υβριδικων και χωρις να συντρεχουν εκατο προυποθεσεις…απλα μην σου τυχει νοθευμενο πετρελαιο…πας κατευθειαν για αντλια με πολυ τσουχτερες συνεπειες…

    • KostasG7

      Ε μη μου λες τώρα τέτοια και με τρομάζεις :((((( πάντως φίλε μου εμένα μου είπαν απλά να βάζω απο επιλεγμένα πρατήρια πετρέλαιο και όχι από οπουδήποτε. 

    • Κώστας

      ξερεις τι να κανεις?να ρωτησεις 2-3 ταριφες,αυτοι θα σου πουν σιγουρα,που να βαζεις και που οχι,καλοταξιδο και δεν θα το μετανιωσεις!!

    • nikxan1

      εγω βαζω πετρελαιο απο τον συνεταιρισμο των ταξιτζηδων. εχουν διαχωριστηρα, και βγαζουν το νερο εξω απο το πετρελαιο. βαλε μια νεροπαγιδα, και ενα επιπλεον φιλτρακι για σωματιδια, αν και ηδη εχουν πορωλιθους, και συγκρατουν τα σωματιδια. αλλα νεροπαγιδα αν δεν εχει, βαλε μια.
      αν τα κανεις αυτα, καις ανετα και θερμανση. χωρις κανενα φοβο!!! ειναι ακριβως το ιδιο πραμα!!!
      ξερω πααααααααρα πολλα αυτοκινητα, που καινε πετρελαιο θερμανσης, χωρις κανενα φοβο!!
      μιλαμε οτι, (εδω τουλαχιστον) το κινησης κανει 1,58 και το θερμανσης κανει 0,98.
      60 λεπτα κατω στο λιτρο!!!! μεγαλη υποθεση!!! με 20€ γεμιζεις μεχρι την μεση!!!!

    • KostasG7

      Καλή ιδέα αγορίνα δεν το είχα σκεφτεί πάντως να ‘σαι καλά :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  • σημερα οτι καλυτερο ειναι το ντιζελ!!!!!!! αλλα οταν θα γινουν τα υβριδικα σωστα ηακομα καλυτερα τα ηλεκτρικα τοτε δεν θα  εχουν αντιπαλο!!!!!!!!! οταν ομωσ ακουσ για υβριδικο με αυτονομια 40-60 χιλιομετρα απλα γελασ…οποτε και λογικο να γλυκοκοιτασ το ντιζελ!!!!!!
    αλλα σημερα αυτη τη στιγμη που μιλαμε οτι πιο καλο ειναι ειναι το υγραεριο για το οποιο λογοσ δεν γινετε καθολου……σχεδον μηδενικοι ρυποι…τιμη μιση του ντιζελ…….και πλεον πακετο μετατροπησ ουτε1000ευρω…….

    • nikxan1

      εχει ακριβυνει το φυσικο αεριο. και απ’οσο ξερω, εχει ενα θεματακι με τις βαλβιδες, διοτι δεν περιεχει λιπαντικες ουσιες. δεν επιμενω ομως.
      μπαμπη, το πετρελαιο, εινια αλλη φαση. ειδικα στα ΙΧ που ειναι και τουρμπακια, ειναι απιστευτη αισθηση. ειναι ψιλοφιμωμενα για να μην ακους το κακαρισμα, αλλα εχουν τρομακτικη ροπη απο χαμηλα, ειναι πολυ πιο αργοστροφα, και δεν καινε τιποτα απολυτως!!!!
      ουτε μπουζι, ουτε πολλαπλασιαστες (τ’ακουσες αυτο???) ουτε μπουζωκαλωδια, ουτε ηλεκτρονικες, και παμφτηνα σερβις!!!
      αλλαζεις μονο λαδια, φιλτρα λαδιου, και φιλτρα πετρελαιου και αερα!!! τιποτα αλλο!!!!
      και επειδη ειναι και πιο αργοστροφα, αλλαγες λαδιου, θες καθε 5.000.000 χλμ.

    • σε οποια κρινουν οτι δεν λυπαινοντε σωστα βαζουν ενα κιτακι λαδιου…στην Ε που εχει ενασ φιλοσ και σε γκετζ ενασ αλλοσ το εκαναν αυτο…..
      οσο για τη ροπη ναι εχεισ δικιο!!!! το 1.4 πχ τραβαει στισ μεσαιεσ σαν 2.0!!!!!! αλλα οκ!!!!!
      δεν κανουμε καθε μερα αγωνεσ για ρεπριζ….εγω ανετα εβαζα υγραεριο…αλλα ο tsi παιζει να ειναι ο μονοσ κινητηρασ που να μην σηκωνει υγραεριο…..
      by the way ωραια σχολια στο face!!!!!  axaxaaxxaxa

    • VICTH0R

      Παίρνει και το TSI υγραέριο, δες αυτό -> http://www.vialle.nl/producten/lpdi.html?L=1 
      Θέλει απλά σύστημα υγρού ψεκασμού, κατάλληλο για κινητήρα direct injection.

    • ρωτησα εδω σε κατι συνεργεια..αλλα ειπαν μακρια……..

    • nikxan1

      δεν εννοουσαν μακρυα απο υγραεριο.
      εννοουσαν μακρυα απο φοξβαγκεν.
      μηπως δεν καταλαβες και πολυ καλα???

    • axaxaxaaxxa
      οσο και να θεσ..ειπε μακρυα απο υγραεριο το fsi!!

      σημειωση πιο πανω εγινε τυπογραφικο λαθοσ!!!!! δεν εχω tsi….alla 1.6 fsi….
      εμενα για το fsi me eipan!!!!

    • hellboy

      ρε μπαμπινο αφου βαζουν και ποιο αρχαια μοτερακια και ποιο νεα και ολα βαζουν.το θεμα ειναι αυτος που κανει αυτη την δουλεια να σου κανει σωστη δουλεια και οχι καγκουριες!!και να σου πψω και το αλλο πιθανων να σου ειπαν μακρυα γιατι δεν εχουν ξαναβαλει σε μοτερ σαν το δικο σου…το σκεφτικες?!αλλα παραμενει και αυτο που ειπε ο νικος παραπανω!!!μακρυα απο την vw!!!!!!!!!!!

    • mexri prin ενα 6μηνο που το ειχα ψαξει ετσι μου ειχαν πει…..
      τωρα θα με κανεισ απο αυριο να παω να το ξαναδω…..

    • hellboy

      χιχιχιχι!!!!!!ξερεις τι απλα σημερα η σαρα και η μαρα βαζει υγραεριο και οι περισωτεροι μαθενουν στο  αμαξι σου/του/μου γι αυτο δεν εκανα την κινηση περισι.ξερω στον πειραια ενα που βαζει υγραεριο απο το 1980!!!!και αν μου πει 1000 και εισαι οκ εκει θα το βαλω χωρις ερωτηματικα!ο ανθρωπος ξερει και τα δουλευει χρονια οταν βαζανε λιγοι και ταριφες!!!!!

    • nikxan1

      asto mhn pas, pali na se koroideuoun??
      amartia, eisai kalo paidi. mpes gia ena lepto sto facebook!!!!

    • nikxan1

      σ’αρεσανε ε ???
      αφου δεν μπαινεις, αφησα το στιγμα μου στα σχολια!!!

      αν μπεις, στειλε μου μυνημα αμεσως, διοτι μπορει να ειμαι οφ λαιν

    • VICTH0R

      Το υγραέριο έχει ακριβός μισή τιμή βενζίνης, χθές έβαλα με 0,85 λεπτά το λίτρο. Και ναι, κάποια έχουν θέμα με λίπανση βαλβίδων αλλά αυτό διορθώνεται με ένα λιπαντικό που έχει το σύστημα όπως είπε και ο @babinos1983:disqus . Το μόνο που πρέπει να κοιτάς είναι αν ο κινητήρας σου δεν είναι σε Blacklist και παίρνει υγραέριο.

  • VICTH0R

    Σαφώς τα πετρελαιοκίνητα είναι πιο προτεινόμενα αφού είναι πολύ φτηνότερα από τα υβριδικά, αν όμως τα υβριδικά είχανε ίδια τιμή εκεί θα βλέπαμε άλλα αποτελέσματα. Εγώ είμαι υπέρ και των δυο. Και τα υβριδικά έχουν πολύ καλή οικονομία στα καύσιμα. Του φίλου μου το Prius καίει μόλις 4 λίτρα στα 100 χμ.

    • nikxan1

      το εχει μετρησει και καιει τοσο??
      το ιδιο αμαξι με ντηζελοκινητηρα, ισως να εκαιγε το ιδιο, ισως λιιιιιιγο παραπανω, αλλα θα ηταν σαφως πιο ροπατο, και λιγο πιο γρηγορο σε γενικες γραμμες.
      μην τα σνομπαρετε τα πετρελαια. εχετε ακουσει κανενα μενζινοκινητηρα να κανει 1.000.000χλμ??
      για δειτε κατι ταξι με 1,5 μυριο χλμ. μιλαμε για εξωπραγματικη αξιοπιστια και μακροζωια!!!

    • VICTH0R

      Ναι, το έχει μετρήσει σε νορμάλ οδήγηση βέβαια καίει 4 λίτρα γιατί άμα το πατήσεις εννοείται θα σου κάψει παραπάνω, εγώ σου λέω αν πας οικονομικά. Τα ντίζελ εννοείται πως είναι πολύ πιο ροπάτα και είναι πιο μακρόζωα, αλλά έχω δει τρελούς Αμερικάνους που γράφανε και 1 εκατομμύριο ΜΊΛΙΑ και σε βενζινοκίνητα!

    • nikxan1

      ΝΑΙ, το εχω δει και εγω. απλα με το πετρελαιο, ειναι πολυ πιο ευκολο να τα γραψεις αυτα τα χλμ.
      ειναι πολυ αργοστροφα ρε’συ, και πολυ ενισχυμενα μεταλλα τα μοτερ, λογω αυξημενων πιεσεων.
      ειδικα αμα ιεναι ατμοδφαιρικα, δεν προκειται να χαλασουν ποτε, αμα λιγο τα προσεχεις!!

    • pariah

      Ta βενζινοκίνητα των αμερικανων όμως είναι ατμοσφαιρικά και από 5.000cc και πάνω…..άλλος ένας λογος που τα προτιμούν ;)

    • nikxan1

      ναι, αλλα η βενζινα εκει, εχει μηδαμινο κοστος. πολυ φτηνη λεμε!!!
      ασυλληπτα φτηνη!!!

    • VICTH0R

      Το πρώτο κοντέρ είναι από Yaris 1100 κ.κ.
      Το δεύτερο είναι από Prius 1500 κ.κ.

  • Xenkri

    Ζω στην Αγγλία προσωρινώς και αγόρασα προ εξαμήνου το Μazda6 diesel 2.2  turbo 185PS luxury edition του 2010. ‘Εχω πάθει σοκ διότι το αυτοκίνητο καταναλώνει όσο ένα βενζινοκίνητο 1.6 και οι επιδόσεις του είναι εκπληκτικές για την κατηγορία του. Συστήνω ανεπιφύλακτα τα καινούργια ντίζελ.

    • nikxan1

      auto leme file. kai ta palia, an exaireseis oti kanoun ligo thoruvo parapanw, einai ERGALEIA!!!!