Η ελληνική αστυνομία ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2011 σε όλη τη χώρα έγιναν λιγότερα τροχαία ατυχήματα και λιγότερες παραβάσεις. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν 190 λιγότεροι θανόντες και 151 λιγότερα θανατηφόρα δυστυχήματα. Το προηγούμενο έτος σε σύγκριση με το 2010 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια: 1.011 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έναντι 1.162 το 2010 (151 λιγότερα), 1.397 σοβαρά ατυχήματα έναντι 1.454 (57 λιγότερα), 11.223 ελαφρά ατυχήματα έναντι 12.456 (1.233 λιγότερα).

Επιπλέον, οι θανόντες και οι τραυματίες από τα ατυχήματα αυτά, είναι: 1.091 θανόντες έναντι 1.281 το 2010 (190 λιγότεροι), 1.675 βαριά τραυματίες έναντι 1.754 (79 λιγότεροι), 15.129 ελαφρά τραυματίες έναντι 17.024 αντίστοιχα (1.895 λιγότεροι).

Η πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (επαρχιακές οδούς) (424) και στις κατοικημένες περιοχές (319). Στη Ν.Ε.Ο.Αθηνών – Θεσσαλονίκης συνέβησαν (23), στη Ν.Ε.Ο.Αθηνών – Πατρών (13) και στην Εγνατία Οδό (29) ατυχήματα.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν κατά τις ώρες 24.00΄ έως 07.00΄ (242 ατυχήματα) και ακολούθως κατά τις ώρες 13.00΄εως 17.00΄ και 17.00΄ έως 21.00΄ (από 198 ατυχήματα).

Επιπλέον κατά το έτος 2011, από τις Υπηρεσίες Τροχαίας, βεβαιώθηκαν συνολικά (468.070) παραβάσεις σε όλη την Επικράτεια. Οι παραβάσεις, που βεβαιώθηκαν αφορούν:

  • 238.033 παραβάσεις ταχύτητας
  • 72.668 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
  • 47.250 μη χρήση κράνους
  • 37.120 μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • 34.992 οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
  • 27.988 παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)
  • 18.603 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου
  • 14.875 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 11.880 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη
  • 8.664 αντικανονικό προσπέρασμα
  • 5.365 φθαρμένα ελαστικά
  • 3.946 αντικανονικοί ελιγμοί
  • 2.678 κίνηση στην αριστερή λωρίδα
  • 1.229 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες
  • 2.143 παραβίαση προτεραιότητας
  • 825 μη χρήση παιδικών καθισμάτων

Αναλυτικά τα στοιχεία μπορείς να τα βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί. Thanks for the tip, Μπάμπη.

[Πηγή: ΕΛ.ΑΣ]

Δελτίο Τύπου

Απολογισμός τροχαίων ατυχημάτων και παραβάσεων έτους 2011 σε σύγκριση με το 2010  

Τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις έτους 2011.

Λιγότεροι είναι οι παθόντες από τα τροχαία ατυχήματα σε σύγκριση με το 2010.

Στις «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να οφείλονται τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Λιγότεροι είναι οι παθόντες από τα τροχαία ατυχήματα, που σημειώθηκαν το περσινό έτος 2011, σε σχέση με το 2010. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν (190) λιγότεροι θανόντες και (151) λιγότερα θανατηφόρα δυστυχήματα.

Υπενθυμίζεται ότι, στο πλαίσιο της αντεγκληματικής πολιτικής για την οδική ασφάλεια, από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, είχε καθοριστεί ως στρατηγικός στόχος η μείωση των θανόντων από τροχαία ατυχήματα, κατά (100) το έτος 2010, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σημειώνεται ότι ο στρατηγικός αυτός στόχος για μείωση των θανόντων από τροχαία ατυχήματα, κατά 100 ανά έτος σε σχέση με κάθε προηγούμενο έτος, καθορίστηκε και πάλι για την πενταετία 2011-2015.

Το προηγούμενο έτος σε σύγκριση με το 2010 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια:

  • 1.011 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έναντι 1.162 το 2010 (151 λιγότερα)
  • 1.397 σοβαρά ατυχήματα έναντι 1.454 (57 λιγότερα)
  • 11.223 ελαφρά ατυχήματα έναντι 12.456 (1.233 λιγότερα)

Επιπλέον, οι θανόντες και οι τραυματίες από τα ατυχήματα αυτά, είναι:

  • 1.091 θανόντες έναντι 1.281 το 2010 (190 λιγότεροι)
  • 1.675 βαριά τραυματίες έναντι 1.754 (79 λιγότεροι)
  • 15.129 ελαφρά τραυματίες έναντι 17.024 αντίστοιχα (1.895 λιγότεροι)

Ειδικότερα, ως προς τα αίτια των θανατηφόρων ατυχημάτων οι «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για την πρόκλησή τους. Τα περισσότερα από (1.011) θανατηφόρα ατυχήματα έχουν ως αίτια :

  • 111 την υπερβολική ταχύτητα
  • 127 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 43 την οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή
  • 62 την παραβίαση προτεραιότητας
  • 70 την απόσπαση προσοχής
  • 10 το αντικανονικό προσπέρασμα
  • 429 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη κ.λπ.)

Επίσης, από την ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, προκύπτει ότι οφείλονται (κατά είδος) :

  • 364 σε σύγκρουση,
  • 282 σε εκτροπή,
  • 204 σε παράσυρση πεζού,
  • 90 σε πρόσκρουση
  • 62 σε ανατροπή
  • 9 σε άλλη αιτία

Η πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (επαρχιακές οδούς) (424) και στις κατοικημένες περιοχές (319). Στη Ν.Ε.Ο.Αθηνών – Θεσσαλονίκης συνέβησαν (23), στη Ν.Ε.Ο.Αθηνών – Πατρών (13) και στην Εγνατία Οδό (29) ατυχήματα.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν κατά τις ώρες 24.00΄ έως 07.00΄ (242 ατυχήματα) και ακολούθως κατά τις ώρες 13.00΄εως 17.00΄ και 17.00΄ έως 21.00΄ (από 198 ατυχήματα).

Επιπλέον κατά το έτος 2011, από τις Υπηρεσίες Τροχαίας, βεβαιώθηκαν συνολικά (468.070) παραβάσεις σε όλη την Επικράτεια. Οι παραβάσεις, που βεβαιώθηκαν αφορούν :

  • 238.033 παραβάσεις ταχύτητας
  • 72.668 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
  • 47.250 μη χρήση κράνους
  • 37.120 μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • 34.992 οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
  • 27.988 παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)
  • 18.603 παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου
  • 14.875 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 11.880 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη
  •  8.664 αντικανονικό προσπέρασμα
  •  5.365 φθαρμένα ελαστικά
  •  3.946 αντικανονικοί ελιγμοί
  •  2.678 κίνηση στην αριστερή λωρίδα – μη κίνηση στο άκρο δεξιό της οδού
  •  1.229 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες
  •  2.143 παραβίαση προτεραιότητας
  •  825 μη χρήση παιδικών καθισμάτων

Υπενθυμίζεται σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
  • Τοποθετώ τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων
  • Georgecas11

    Λογικό δεν ειναι? Αφου ολοι μειωσαν τις μετακινησεις τους λογω μεγαλου κοσους χρησης του αυτοκινητου (ακριβη τιμη βενζινης κλπ)

    • συμφωνω γιωργο και να συμπηρωσω οτι μια τετοια μικρη μειωση δεν μου λεει τιποτα….θα μουσ πεισ 150 ατομα λιγοτερα δεν ειναι λιγο….αλλα οταν καθε χρονο χανουμε ενα χωριουδακι στουσ δρομουσ ειναι πολυ!!!!!!!
      παντωσ οποιοσ διαβαζει τετοιεσ στατιστικεσ μαραζωνει η καρδια του για 5-10 λεπτα????1 μερα??? 2???? ε μετα παλι τισ μαμακιεσ του θα αρχισει να κανει……..

  • MitsosDaBest

    Κάτι τέτοιες φωτογραφίες παλιότερα με έκαναν να μη θέλω ποτέ να οδηγήσω, παρόλο που αγαπάω τα αμάξια από 4 χρονών (τώρα κοντεύω 19)!!!

  • Kaulamans

    αφου ολοι καταθεσαν πινακιδες που να γινουν ατυχηματα????Χαχαχαχαχαχα

  • Super_Vlaxos

    Και μέτα κατηγορείται όλοι την κυβερνηση… Ορίστε που αποσκοπούσαν τα μέτρα… αλλά είστε ΌΛΟΙ ΑΧΑΡΙΣΤΟΙ… τώρα ετοιμάζουν να περιορίσουν την παχυσαρκία…

  • nick 028

    Το μονο που αυξηθηκε ειναι η τιμη για Parking!! Δεν το κουναει κανεις και ολοι ανεργοι !!!

  • freedoom1013

    Τα νούμερα πονάνε.
    Κάποια στιγμή θα ξυπνήσουμε κι εμείς, που θα πάει.