Η Fiat θα παρουσιάσει την wagon έκδοση του 500 στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο, με την Fiat να πιστεύει ότι θα βοηθήσει τις πωλήσεις του 500 στην Αμερική, μιας και κατά τον πρώτο χρόνο της επιστροφής της Fiat στην Αμερική, μετά από 30 χρόνια απουσίας, οι πωλήσεις του ήταν απογοητευτικές, πουλώντας λιγότερα από 26.000 μονάδες, τα μισά από αυτά που υπολόγιζε η Fiat αρχικά. Η είδηση βγήκε από τον Olivier Francois, επικεφαλή του Fiat Brand, με τις πωλήσεις του 500 Wagon να ξεκινούν στην Ευρώπη μέσα στο 2012, ενώ στην Αμερική θα ξεκινήσει να πωλείται από το 2013.

[Πηγή: Bloomberg]

  • MitsosDaBest

    Αφού τα Αμερικανάκια δεν έχουν γούστο στ’ αμάξια…

  • ggarfe

    Πολλά τα λάθη που έγιναν στο λανσάρισμα του 500.
    Πρώτα απ’όλα άργησε πολύ η παρουσίαση του.
    Έπειτα άργησε επίσης υπερβολικά η ανάπτυξη του δικτύου.
    Με αυτά τα δεδομένα, πάλι καλά που πούλησε καί αυτά που πούλησε…
    Ο Μαρκιόνε ανέλαβε όλη την ευθύνη καί δεσμεύτηκε να γίνει το καλύτερο ώστε να αλλάξει η κατάσταση στις πωλήσεις.
    Καί δήλωση του για το λανσάρισμα του 500:
     
    CEO: We’ll fix Fiat launch
     
    DETROIT — Sergio Marchionne, CEO of Chrysler Group, said the automaker will “find a way” to help Fiat dealers overcome the poor launch of the Fiat 500 last year.
    Marchionne, 59, said Fiat dealers have had “zero support” from Chrysler and vowed to make things right. Many Fiat dealers spent $3 million or more setting up their separate Fiat showrooms last year.
    He declined to give specifics, though other Fiat executives said efforts are under way to increase both national and regional advertising support for the vehicle this year.
    At the Detroit show last week, Marchionne took responsibility for last year’s poor return of Fiat to North America.
    “It was a poorly executed plan. I take full blame,” he said.
    Last year, Marchionne required dealers to open separate showrooms and service areas for Fiat. Many dealers said that the investment was too large to sell one subcompact, the 500.
    Chrysler Group reported Fiat 500 sales of 26,294 units in the United States, Canada and Mexico between the car’s launch in March and the end of the year. The number was short of Marchionne’s 50,000-unit projection.
    Marchionne says he was trying to protect Fiat’s brand like a parent protecting a child among dealers’ sales operations for the Chrysler, Dodge, Jeep and Ram brands.
    “I was the biggest sinner because I said [Fiat’s] too small and it will just get squashed by the elephant,” he said. “Everything got carved out — special treatment, special fliers, special advertising agency, special this, special that, special birthday cake” in Los Angeles — “and at the end of the day, it didn’t need to be special.”
    In November, Laura Soave, then 39, left Chrysler after 20 months as head of the Fiat brand in North America. She was replaced by Tim Kuniskis, 44, the former head of marketing for the Chrysler brand.
    Kuniskis said he spent the past several weeks visiting all Fiat dealers to see what immediate help they needed.
    Read more: http://www.autonews.com/article/20120116/RETAIL07/301169937#ixzz1jjhJoqpB