Κάνοντας ένα ταξίδι μέσα στις γιορτές εντός του εθνικού μας οδικού δικτύου και διασχίζοντας κάποιες από τις πιο σύγχρονες σήραγγες, αναρωτήθηκα ποια είναι τα μεγαλύτερα του κόσμου. Μετά από αρκετό ψάξιμο, οι μεγαλύτερες οδικής χρήσεως σήραγγες οι περισσότερες βρίσκονται στην Ευρώπη και τα τελευταία χρόνια έχουν δοθεί στη κυκλοφορία και αρκετές στην Κίνα και Ταΐβάν. Ας αρχίσουμε λοιπόν να δούμε μία μια, αρχίζοντας από τη μικρότερη:

  • cfu

    katapliktiko athro!!!
    exo perasi apo to Αrlberg!!!! to exo kai se video alla einai se caseta…..
    mou aresoun ayta pou einai mono petra opos ayto sti Norbigia

  • an0nymouS

    τέλειο το άρθρο! ..ωραίος :)

  • manos

    Μια 599 GTO να εχεις να κλεισεις και το τουνελ και αντε μετα στο πλυντιριο να πλυνεις το εσωτερικο

  • θεικό άρθρο!!! :D: :D :D

  • loeb

    Καταπληκτικο αρθρο συγχαρητηρια!

  • aiantas

    Πολύ ωραίο κα αξιόλογο άρθρο, αλλά θυμίζει λίγο τίτλο (άρθρο) τσόντας, νομίζω…

  • ελπίζω να μην κρατήσει κανείς την αναπνοή του μέσα στα τούνελ…
    όπως κάναμε μικροί στα ελληνικά κ μικρά τούνελ!!

  • freedoom1013

    Υπέροχο άρθρο, πολλά μπράβο!!
    Ήθελα επίσης να προσθέσω ότι συνάμα με το μήκος του τούνελ, εξίσου δύσκολο επίτευγμα είναι και το πλάτος της διάνοιξης. Γι’ αυτό στις φωτογραφίες βλέπουμε 2 λωρίδες το πολύ

  • Exo_polo

    φιλε πολυ καλο αρθρο.μπραβο.

  • cgtff

    πολυ ωραιο αθρο!!!
    αθλος της τεχνολογιας τα τουνελ,οπως επισεις και οι γεφυρες 

  • jim

    oreo arthro

  • Rabican

    St Gottard και Mont Blanc.. τα εχω περασει…. ειδικα στο St Gottard ελεγα δε θα τελειωσει ποτε!

  • Romy
    • Anonymous

       Ρε σεις όταν δανείζεστε άρθρο βάλτε και την πηγή.

    • Ο έξυπνος Έλληνας δεν θα καταλάβει ποτέ ότι όταν κλέβει ένα κείμενο χωρίς καν να ρωτήσει, πρέπει τουλάχιστον να βάζει πηγή. Τραγικοί κύριοι…. Και δεν είναι δυστυχώς ο μόνος. Πολλοί είναι εκείνοι που κλέβουν θέματα μας χωρίς να βάζουνε καν πηγη. Δηλαδή τι να κάνουμε; είναι πολύ εύκολο να απαγορέψουμε την αντιγραφή των κειμένων μας με κάποιο script κόβοντας την επιλογή του κειμένου και το δεξί κλικ αλλά δεν το κάνουμε.

    • Alexiptwto

      Αγαπητέ φίλε μου είμαι ένας απο τους διαχειριστές του Αλεξίπτωτο . Το άρθρα αυτό το βρήκα στος τσεκουράτους οι οποία δεν είχαν πηγή. Αυτά συμβαίνουν συχνά και έχουμε έρθει πολλές φορές στην θέση σου και δεν μας άρεσε καθόλου. Σε καμία περίπτωση δεν το κάναμε  σκόπιμα .Ελπίζουμε να μας καταλαβαίνεις

    • Καλή καρδία φίλε μου πάνω απ΄όλα! θα έχεις νοιώσει και εσύ αυτό το
      συναίσθημα πως είναι όταν σου κλέβουν ένα κείμενο χωρίς καν να αναφέρουν
      πηγή. το σχετικό άρθρο πάντως στους τσεκουράτους βλέπω ότι έχει μια
      αναφορά πηγής στο τέλος του κειμένου χωρίς λινκ, απλά με κείμενο
      “Πηγή autoblog.”. Δεν ξέρω πότε μπήκε βέβαια, εγώ τώρα το έψαξα ;)

      http://tsekouratoi.blogspot.com/2012/02/blog-post_7841.html

      Γενικά καλό θα ήταν όταν αναδημοσιεύει κάποιος ένα θέμα, να ψάχνει να βρίσκει την αρχική πηγή και να βάζει αυτή ως πήγη ;). Φιλικά πάντα ;)

    • ευχαριστώ φίλε μου!!
      αλλά δυστυχώς έτσι είναι…

    • Alexiptwto

      Αγαπητέ φίλε μου είμαι ένας απο τους διαχειριστές του Αλεξίπτωτο . Το άρθρα αυτό το βρήκα στος τσεκουράτους οι οποία δεν είχαν πηγή. Αυτά συμβαίνουν συχνά και έχουμε έρθει πολλές φορές στην θέση σου και δεν μας άρεσε καθόλου. Σε καμία περίπτωση δεν το κάναμε  σκόπιμα .Ελπίζουμε να μας καταλαβαίνειςΔιάβασε το πλήρες άρθρο εδώ: Τα δέκα μεγαλύτερα τούνελ του κόσμου – AutoBlog.gr 

    • Καλή καρδία φίλε μου πάνω απ΄όλα! θα έχεις νοιώσει και εσύ αυτό το
      συναίσθημα πως είναι όταν σου κλέβουν ένα κείμενο χωρίς καν να αναφέρουν
       πηγή. το σχετικό άρθρο πάντως στους τσεκουράτους βλέπω ότι έχει μια
      αναφορά πηγής στο τέλος του κειμένου χωρίς λινκ, απλά με κείμενο
      “Πηγή autoblog.”. Δεν ξέρω πότε μπήκε βέβαια, εγώ τώρα το έψαξα ;)

      http://tsekouratoi.blogspot.com/2012/02/blog-post_7841.html

      Γενικά καλό θα ήταν όταν αναδημοσιεύει κάποιος ένα θέμα, να ψάχνει να βρίσκει την αρχική πηγή και να βάζει αυτή ως πήγη ;). Φιλικά πάντα ;)

  • alkalk

    15 χρονια για 24.510 τουνελ στην νορβιγια…………………… και ειμαστε στα 7 για την αθηνων-πατρων…………καλά παμε !!!

    •  κάτσε με τέτοια κρίση θα το έχουμε περιμένουμε για πολλά χρόνια ακόμα!!!!!!

  • Panos225

     Τον Ιουνιο του 2007,η εταιρια που εργαζομαι-ο Α.Β. γνωριζει που,δεν θελω ομως να το πεις σε παρακαλω-,διοργονωσε (οπως καθε χρονο) εκπαιδευση στο Tunel du Frejus.Σκοπος της εκπαιδευσης μου-μας ηταν να μαθουμαι το πως πρεπει να αντιμετωπιζουμε τις καταστασεις φωτιας και ατυχηματων μεσα σε Tunels ή στα Ελληνικα Σηραγγες.Η εκπαιδευση κρατησε 7ημερες και περιλαμβανε:κατασβεση μικρης φωτιας με πυροσβεστηρα χειρος, απεγκλωβισμο τραυματια μεσα σε οχημα μετα απο ατυχημα σε σηραγγα,απεγκλωβισμο τραματιων μετα απο ατυχημα μεσα σε σηραγγα σε φλεγομενα οχηματα ομως θα επρεπε να κανεις και κατασβεση με τις μανικες και απεγλωβισμο,κατασβεση φωτιας σε οχηματα,τεστ αντοχης και προσανατολισμου σε σκοτεινο περιβαλλον,τεστ αντοχης και προσανατολισμου σε σκοτεινο γεματο καπνους περιβαλλον,τεστ αντοχης και προσανατολισμου με πληρη φορτο-εξοπλισμο διασωστη και κατασβεση-απεγκλωβισμο τραυματιων σε φλεγομενα οχηματα,παροχη πρωτων βοηθειων τραματιων.
    Για να σας προλαβω,δεν εργαζομαι στην Πυροσβεστικη ουτε στην ΕΜΑΚ. Διπλα ακριβως απ την σηραγγα στο Frejus υπαρχει ενα Πανευρωπαικο κεντρο εκπαιδευσης αντιμετωπισης καταστασεων σε σηραγγες.(δηλαδη εχουν φτιαξει μια μικρη σηραγγα 200 μετρων η οποια εχει κατασκευαστει με ολο τον εξοπλισμο που εχει κανονικα η σηραγγα αλλα και με ολα τα μεσα που χρειαζονται ωστε να γινει η εκπαιδευση)
    Η κοινοπραξια που ιδρυθηκε για την διαχειριση της σηραγγας ονομαζεται: SFTRF TUNNEL ALPIN DU FREJUS AUTOROUTE DE LA MAURIENNE A43
    Υπαρχουν δυο κεντρα κυκλοφοριας για την διαχειριση της σηραγγας,ενα στο Γαλλικο εδαφος (το βοηθητικο) και ενα στο Ιταλικο (το κυριο).Το κεντρο διαχειρισης κυκλοφοριας της σηραγγας καθοριζει το ποτε θα περασουν ολα ΜΑ ΟΛΑ τα φορτηγα ανω των 3,5τονων απο την σηραγγα.Υπαρχουν χωροι σταθμευσης ακριβως μετα τα διοδια και στις δυο κατευθυνσεις οπου σταθμευουν τα φορτηγα και οταν υπαρξει ενας αρκετος αριθμος φορτηγων (με επικινδυνα ή μη φορτια), η σηραγγα κλεινει για τους υπολοιπους χρηστες της οδου και απο τις δυο κατευθυνσεις και ξεκινουν τοτε ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ολα τα φορτηγα.Τον ρολο της εποπτευσης ΔΕΝ τον εχει η Γαλλικη ή η Ιταλικη Τροχαια Αυτοκινητοδρομων αλλα το βανακι της οδικης αφαλειας της κοινοπραξιας του Frejus(τα οχηματα που χρησιμοποιουνται ειναι της συνεργασιας FIAT-PEUGEOT CITROEN),ενα Γαλλικο και ενα Ιταλικο-(αν εχετε δει στην τα κιτρινα βανακια στην Αττικη Οδο ή στην Ολυμπια Οδο,Αυτοκινητοδρομος Μωραιας,Κοινοπραξια Γεφυρα Χ.Τρικουπης,λεγε με Ριο Αντιριο,Νεα Οδος,Αυτοκινητοδρομος Αιγαιου,Εγναντια Οδος,Κεντρικη Οδος).Ο τομεας ευθυνης της διαχειρησης της κυκλοφοριας εκτος του μηκους της σηραγγας ειναι 10 χιλιομετρα πριν την σηραγγα και 10 χιλιομετρα μετα απο αυτην (δηλαδη 10 σε Ιταλια και Γαλλια).
    Και στο Frejus ειχε γινει ατυχημα (νομιζω το 2003) με σοβαρα τραυματισμενους-νεκρους εξαιτιας πυρκαγιας που εκδιλωθηκε σε ΙΧ αυτοκινητο και ενος φορτηγου (δεν συγκρουστικαν μεταξυ τους) που ενω ολοι θα το θεωρουσαμε ακινδυνο (λογω οτι μετεφερε βουτυρο) εν τουτις αποδειχτηκε εξαιρετικα ευλεκτο οταν η φωτια μεταφερθηκε στο φορτηγο (αν τα θυμαμε ολα καλα). Θελω να σας πω οτι η σηραγγα χρωματικα μεσα αλλαζει οταν περνας απο το Γαλλικο τμημα στο Ιταλικο και αντιστροφα,οτι υπαρχουν πλεον (μετα το ατυχημα) μονιμα 2 πυροσβεστικοι σταθμοι ΜΕ οχηματα (συνολικα 4 οχηματα με τον αναλογο αριθμο αντρων-πυροσβεστων) οι οποιοι ανοιχτηκαν εγκαρσια στο μηκος της σηραγγας ,4 χωροι σταθμευσης για οχηματα,παρα μα παρα πολλες καμερες διαχειρισης και χιλιαδες ανηχνευτες πυρκαγιας ενω υπαρχει συστημα που μετρα την αποσταση που πρεπει να εχει το ενα οχημα απο το αλλο,που εχει οριστει στα 150μετρα αποσταση.Εαν παραβεις αυτη την αποσταση ασφαλειας τοτε στην εξοδο του τουνελ σε περιμενει μια ωραιοτατη βεβαιωση παραβασης της μη τηρησης της αποστασης ασφαλειας απο την τροχαια.
    Επισης το ”ταβανι” στο Frejus δεν ειναι κυκλικο μετα τα 5,5μετρα υψος οπως ολα τα κυκλικα τουνελ αλλα εχει χτιστει ενα ειδος σαν ”ταβανι” το ποιοι μεταφερει το οξυγονο απο τις τρυπες που εχουν ανοιξει στα βουνα των Αλπεων κατα μηκος της σηραγγας και λειτουργει διπλά: Και ως προς την μεταφορα οξυγονου απο το περιβαλλον προς την σηραγγα αλλα και ως εξοδος διαφυγης την πεζων σε περιπτωση αποκλεισμου μεσω των πορτων ασφαλειας που διατρεχουν ολη την σηραγγα.
    Να σας πω οτι η Πυροσβεστικη-ΕΜΑΚ που υπαρχει στο Frejus (δεν ξερω για ολη την Γαλλια ή την Ιταλια) ειναι ιδιωτικη,δηλαδη δεν ειναι κλιμακιο απεσταλμενο-αποσπασμενο στο Frejus,αλλα ανεξαρτητη που ο ρολος της ειναι ΜΟΝΟ η προλυψη των ατυχηματων και των πυρκαγιων.Εχουν ομως τα ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ πλεονεκτηματα με τους δημοσιους πυροσβεστες.Δεν ισχυει για την τροχαια η οποια ειναι και εκει κρατικη.
    Στο χωρο των κεντρων λειτουργιας, εκτος της πυροσβεστικης, που υπαρχουν σταθμοι και εκτος σηραγγας,υπαρχει πληρες μικρο νοσοκομειο ΜΕ μοναδα εντατικης παρακαλω,δυο ασθενοφορα,γυμναστιριο,εστιατοριο,κεντρο θεωριτικης εκπαιδευσης,χωρος διαμονης ολων των εργαζομενων (εργαζομενοι σε διοδια,οδικη ασφαλεια,συντηριση αυτοκινητοδρομου,χειριστες κεντρου λειτουργιας&κυκλοφοριας της σηραγγας,πυροσβεστων,νοσοκομιακων γιατρων και αστυνομιας) και βεβαια πληρης εξοπλισμος αποχιονισμου και ριξη αλατος.
    Η φωτογραφια του αρθρου δειχνει την Ιταλικη πλευρα της σηραγγας.

    •  ωραίες info πάνο!

    • cfu

      +1 respect για την εκπαιδευση που εχεις κανει,και για τις ωραις πληροφορίες που έδωσες 

    • ευχαριστούμε όλοι Πανο για τις πληροφορίες κ εμπειρίες που μοιράστηκες μαζί μας!!