Τέσσερα χρόνια χρειάστηκαν οι Κινέζοι για να κατασκευάσουν το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ της χώρας. Πρόκειται για το τούνελ Taihu που εκτείνεται κάτω από τη ομώνυμη λίμνη στην επαρχία Τσιανγκσού της ανατολικής Κίνας, περίπου 50 χιλιόμετρα ανατολικά της Σαγκάης.

Η σήραγγα μήκους 10,79 χιλιομέτρων και πλάτους 17,45 μέτρων, ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις 9 Ιανουαρίου του 2018, κόστισε 1,37 δισ. ευρώ (9,9 δισ, γουάν) και περισσότερα από 2 εκατ. κυβικά μέτρα σκυροδέματος χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της.

Πρόκειται για ένα τούνελ διπλής κατεύθυνσης, με έξι λωρίδες και στην οροφή του έχουν τοποθετηθεί πολύχρωμα φώτα LED, σχεδιασμένα να αποτρέπουν την κούραση των οδηγών.

Η σήραγγα αποτελεί τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου που ενώνει τις πόλεις Τσανγκζού και Βούξι, συνολικού μήκους 43,9 χιλιομέτρων, ο οποίος άνοιξε για το κοινό στις 30 Δεκεμβρίου του 2021. Παρέχει έναν εναλλακτικό δρόμο ταχείας κυκλοφορίας για ταξιδιώτες που ταξιδεύουν μεταξύ Σαγκάης, της πιο πυκνοκατοικημένης πόλης της Κίνας, και της Ναντζίνγκ, της πρωτεύουσας της επαρχίας Τσιανγκσού.

Συνδέοντας τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας των πόλεων Σουτσόου, Βούξι και Τσανγκζού, το νέο τούνελ κατασκευάστηκε για να μετριάσει την κυκλοφοριακή πίεση στις πόλεις δίπλα στη λίμνη Taihu, ενώ παράλληλα προωθεί την οικονομική ανάπτυξη των πόλεων στην περιοχή Δέλτα του ποταμού Γιαγκ-Τσέ, του μεγαλύτερου ποταμού της Ασίας και του 3ου μεγαλύτερου ποταμού του κόσμου.

Η μεγαλύτερη σήραγγα αυτοκινητόδρομου στον κόσμο είναι η σήραγγα Ryfast στη Νορβηγίας, μήκους 14,3 χιλιομέτρων, ενώ η σήραγγα του Tokyo Bay Aqua-Line έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων.

Σήμερα, η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου βρίσκεται στην Ιαπωνία -η σήραγγα Σεϊκάν, μήκους 54 χιλιομέτρων, που συνδέει τις νήσους Χονσού και Χοκάιντο και παραδόθηκε το 1988 ύστερα από δύο δεκαετίες κατασκευής. Ξεπερνά κατά τρία περίπου χιλιόμετρα τη σήραγγα της Μάγχης, η οποία συνδέει την Αγγλία με τη Γαλλία και έχει μήκος περίπου 51 χιλιομέτρων, με τα 37,9 χλμ να βρίσκονται κάτω από τον θαλάσσιο πυθμένα.