Έπειτα από κάποιες spy photos που είχαμε δει πριν από μερικές μέρες, ήρθε η ώρα να δούμε τη νέα Williams για το 2012, την FW34, στην πίστα της Χερέθ, λίγο πριν από την έναρξη των πρώτων δοκιμών του 2012. Όπως περιμέναμε, το βρετανικό μονοθέσιο διαθέτει νέο ρύγχος, με το “σκαλοπατάκι” να είμαι εμφανές, με αποτέλεσμα να γίνει το 8ο στα 9 νέα μονοθέσια που το έχουν. Μόνο η McLaren επέλεξε να έχει χαμηλό ρύγχος, όντας με άνεση μέσα στους κανονισμούς της FIA.


Γενικότερα, δεν υπάρχουν πολλές αλλαγές σε σχέση με πέρυσι, αλλά ας επικεντρωθούμε σ’ αυτές που βλέπουμε. Κατ’ αρχάς, η εμπρός πτέρυγα είναι ίδια με την τελευταία έκδοση της περσινής, ωστόσο παρατηρούμε αλλαγές στους εμπρός αεραγωγούς των φρένων, οι οποίοι έχουν πιο τριγωνικό σχήμα, με την εμπρός ανάρτηση να είναι γεωμετρίας push-rod.

Όσον αφορά το μέσον της FW34, νέο σχεδιασμό έχουν οι εισαγωγές αέρα για τα ψυγεία, αφού στον τριγωνικό σχεδιασμό, η… υποτείνουσα έχει πιο έντονη καμπύλη, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερο σκάψιμο. Τα pod wings και barge boards δεν έχουν αλλάξει, κάτι που δε συμβαίνει με τα στηρίγματα των καθρεφτών, τα οποία είναι μεγαλύτερα.

Αλλαγές υπάρχουν και στο κάλυμμα του κινητήρα, τον Renault RS27, καθώς στο τέλος του, δεν υπάρχει η οπή για την ψύχη των μηχανικών μερών. Η πίσω ανάρτηση είναι γεωμετρίας pull-rod, οι αεραγωγοί των πίσω φρένων είναι μικρότεροι, και η πίσω πτέρυγα είναι ίδια με την περσινή, αν εξαιρέσουμε τον διαφορετικό μηχανισμό για το DRS.

Όπως μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια η ομάδα του Grove, ο χρωματισμός του μονοθεσίου είναι ελαφρώς αλλαγμένος, με το σκούρο μπλε να είναι περισσότερο από πέρυσι. Δηλώσεις των ανθρώπων της Williams μπορείς να βρεις στο Δελτίο Τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Williams F1 | Photos Copyright: Andrew Ferraro/Williams F1]

Δελτίο Τύπου

The Williams F1 Team unveiled its 2012 FIA Formula One World Championship season entry, the Williams Renault FW34, at the Jerez circuit in Spain today. This year marks the team’s 35th year competing in the sport which it will do with a revitalised line-up.

The mechanical and aerodynamic design and development direction of the FW34 has been driven by a new technical leadership. Guided by Technical Director Mike Coughlan, this year’s car takes on a fresh design philosophy. Revised FIA technical regulations – of which the most significant are bans on exhaust blowing and exotic engine mapping and a drop in nose height, the FW34 carries fewer than five per cent of the parts from last year’s FW33.

The team will also race with a new driver pairing in 2012 as Bruno Senna partners Pastor Maldonado after a considered winter evaluation process. Finn Valtteri Bottas completes the driver line up as Official Reserve Driver, taking part in most of the season’s Friday practice sessions.

Williams rejoins Renault for its engine partnership. Williams and Renault enjoyed a nine-year association between 1989 and 1997 which produced four Drivers’ and five Constructors’ titles and 63 race wins. The French manufacturer’s RS27 V8 power unit is renowned for its drivability, flexibility and durability and will provide the FW34 with a strong performance platform for the forthcoming season.

Powering the team’s efforts in this year’s championship will be a broad partner group. Existing partners, including Petróleos de Venezuela S.A. (PDVSA), Venezuelan Tourism, Randstad, Thomson Reuters, Ridge Solutions, Hatch and McGregor will be joined by new additions confirmed today. Gillette, Embratel, Head & Shoulders, OGX and MRV, together with Michael Johnson Performance announced in January, will all be supporting the team as it works towards a competitive season of Formula One motor racing.

Frank Williams, Team Principal: “One could say that looking at the Williams F1 Team today we are off to a truly fresh start. We have a new car, new driver line up, new engine and new senior personnel. We also have a number of new partners who have joined the team in the past few months. I’d like to take this opportunity to welcome them formally and sincerely wish that they have an enjoyable and, most importantly, a valuable experience with us. The team has had a good winter at the factory and we feel ready and strong for the fight.”

Mark Gillan, Chief Operations Engineer: “We are really looking forward to this season and from a personal perspective I can’t wait to get the FW34 on to the race track. The factory has worked extremely hard over the winter to ensure that the car met its design, build and rig test targets and we start testing with the car prepared to a high standard. We’ve worked in close co-operation with all of our partners to achieve that, including Renault Sport F1. In the run-up to Australia, we will be working hard with our exciting new driver line-up to ensure that we maximise and unlock the full potential of the FW34. It is imperative that we demonstrate a continuous improvement in our performance and deliver results throughout the season.”

Pastor Maldonado: “I’m happy to be racing again with Williams. I have faith in the FW34 and the Renault engine and so have high hopes for the races ahead. It will be very important that we develop the car from the start of the season to the end. Now that I have a year’s experience, I can help in that area much more now. As we start a new year, it’s an exciting moment for my country Venezuela and I hope we can give them some good results to thank them for their continued support. We have many new components in the team so we will need to be focussed and work together well so that we may be stronger every day. I wish everyone in the team the best for the year and welcome Renault and Bruno.”

Bruno Senna: “I’m very excited to be back in action with the Williams F1 Team in Jerez. This is my ever first pre-season testing programme since I started in Formula One two years ago. I’m really motivated and looking forward to working hard and with everyone in the team. I hope we have a successful month testing and developing the car so we arrive in Melbourne as well prepared as possible.”

Valtteri Bottas: “I am really excited about the year ahead and grateful to the team for giving me this opportunity. I will be driving one practice session at 15 races which will give me some proper mileage with the car. This will give me a better understanding of the car as well as an insight into what happens at a race weekend. I will still spend a lot of time at the factory preparing for the practice sessions and helping the team to develop the car over the season.”

  • Fire_the_laser

     Γιώργο θα σε ενδιέφερε να γίνεις μηχανικός στην f1 και τα ψάχνεις τόσο πολύ?

    • έχεις καμιά δουλειά να προσφέρεις???
      χιχιχι

    • Fire_the_laser

      λοοοοοολ, και γαμω τα ελληνικα που ξερω

      Νομιζα οτι σαν οπαδος της f1 πρεπει να ξερεις καποια πραγματα αλλα αυτος γνωριζει τα παντα. Τουλαχιστον οπως εγω βλεπω το ”παντα” στην f1.

    • Θέλω να μάθω όσα περισσότερα μπορώ για F1… Ό,τι κάνω, το κάνω μόνος μου, χωρίς να μου έχει δείξει ΚΑΝΕΝΑΣ! Απλά λατρεύω αυτό που κάνω! Είμαι 20 χρονών, κάτι που με κάνει να πιστεύω ότι στο μέλλον, μπορώ να μάθω περισσότερα, διότι, σε καμία περίπτωση, δεν ξέρω τα πάντα! Μπορεί να κάποιους να ξέρω πολλά, αλλά εγώ θέλω περισσότερα!

      Επίσης, ΔΕΝ είναι η δουλειά μου, οπότε δεν μπορώ να γράφω όσα θέλω… Προσπαθώ να κάνω το καλύτερο που μπορώ, βάσει του χρόνου που έχω. Για παράδειγμα, τις επόμενες μέρες πρέπει να σταματήσω να γράφω για 20+ μέρες.. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή, γιατί δεν είναι η δουλειά μου.. Ήθελα πολύ να είναι η δουλειά μου, αλλά στη χώρα που ζούμε, είναι εξαιρετικά δύσκολο να μπορέσει κάποιος ν’ ακολουθήσει τ’ όνειρό του…

      Σ’ ευχαριστώ, πάντως, για όσα γράφεις. Αν μου έλεγες και τ’ όνομά σου, θα ήταν ακόμα καλύτερα…

      ;)))

    • Fire_the_laser

      Το ολο ονομα μου ειναι κλεισθενης νικολαος νικολης χατζηκυρκος
                                       (       ονομα            )(          επιθετο        )        xD ελπιζω πως ολοι εδω μεσα, δεν εχουν ιστορικο εγκληματικοτητας

      Βασικα και εγω 20 ειμαι και οταν πλεον απασχολουμαι η δουλεια μου θελω οπωσδηποτε να ειναι το αυτοκινητο. Παρολο που φοιτωντας στο φυσικο (θεσσαλονικης) δεν ξερω για τωρα πως ειναι εφικτο, αν και μου λενε οτι υπαρχουν πολλοι διοδοι.

      Παρεπιπτοντως, ειναι δυνατο να μου δωσεις μερικες πηγες που εχουν λεπτομερειες?

    • Δε μιλάω για λεπτομέρειες, αλλά γι’ αναλύσεις που δεν έχω χρόνο να γράψω, αλλά και για θέματα που αφορούν μικρότερες ομάδες… Κάνω ό,τι μπορώ, ελπίζω να μην έχετε πολλά παράπονα! ;)))

    • Fire_the_laser

      Αναφερομουν σε ιστοσελιδες στις οποιες βρισκεις οσα γραφεις εδω, αλλα υποθετω οτι δεν μπορεις μοιραστεις ενα ποσοστο αυτων.

    • Κάτω από τ’ άρθρα μας υπάρχει ΠΑΝΤΑ πηγή! Οπότε, δεν έχεις πρόβλημα!!  ;))

    • JohnnyXP64

      20 mono???? plaka kaneis re sy! apo to tropo grafeis sou se ekana poio orimo (ilikia) kapou sta 30!

      bravo PASCAL se goustaro giati epiases to noima noris!
      mono to pascal girnato more se .Net :P

      p.s an thes mellon stin f1, prepei arxika na fygeis apo ellada!
      an pas london exo kapia conne pou Isos (den yposxomai tipota) anoixoun portes stin f1! ;-)

    • Ναι, 20 είμαι. Προς το παρόν, γράφω στο καλύτερο site αυτοκινήτου στη Ελλάδα κι ένα από τα καλύτερα του κόσμου, έχοντας τους καλύτερος αναγνώστες! Θα δω τι θα κάνω στο μέλλον. Τ’ όνειρό μου είναι η παρουσίαση αγώνων F1, αλλά εδώ είναι εξαιρετικά δύσκολο…