H Citroen πήγε στη Γενεύη το DS4 Racing Concept. Όπως και το DS3 Racing, έτσι και το DS4, διαθέτει “100% αγωνιστικά χαρακτηριστικά” με την απόσταση από το έδαφος να έχει χαμηλώσει κατά 35 mm σε σχέση με το απλό μοντέλο, έχει φαρδύνει κατά 55 mm μπροστά και κατά 75 mm πίσω. Διαθέτει νέο bodykit με carbon γρίλια, νέο μπροστά προφυλακτήρα, νέα πλαϊνά spoiler, φουσκωμένα φτερά, LED φώτα ημέρας, αεροτομή και νέο πίσω προφυλακτήρα με διαχύτη και διπλές απολήξεις των εξατμίσεων.

Μηχανικά, φορά τον 1.600αρη turbo κινητήρα απόδοσης 256 ίππων, με απόδοση 160 ίππους ανά λίτρο, ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής. Επιδόσεις δεν έδωσε η Citroen, εκτός του ότι το αυτοκίνητο έχει εκπομπές CO2 155 γρ/χλμ. Φορά τετραπίστονα φρένα με δίσκους 380 mm και πατά πάνω σε 19″ ζάντες αλουμινίου με ελαστικά διαστάσεων 235/40 ενώ είναι βαμμένο σε ματ γκρι χρώμα και διαθέτει χρωμιομένα διακοσμητικά. Η λογική λέει, ότι η έκδοση παραγωγής του θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Παρισιού το φθινόπωρο.

[Πηγή: Citroen | Live Photos: Autoblog.nl]

Δελτίο Τύπου

DS4 RACING CONCEPT: a hot-blooded concept car

Citroën has sold more than 180,000 DS line models worldwide since launch. The adventure continues at the Geneva Motor Show with the reveal of the DS4 Racing Concept. As with the DS3 Racing, the engineers at Citroën Racing and the styling team have firmly stamped the DS4 with the image of the Brand’s racing department.

Making its world debut at the Geneva Motor Show, the DS4 Racing Concept features “100% Racing” attributes. The chassis is 35 mm lower than the regular model and track is 55 mm wider at the front and 75 mm wider at the back. The concept car also sports an air diffuser, a front bumper panel, a lower-body belt line and wing extensions. Citroën Racing has tweaked the 1.6-litre turbo engine to develop 256 bhp, or 160 bhp per litre – a record for a series-production car. This spectacular performance comes hand in hand with controlled CO2 emissions of 155 g/km.

Citroën Racing engineers have also redeveloped the running gear with the utmost precision. The concept car is equipped with four-pot, fixed calliper brakes at the front, with special discs widened to 380 mm in diameter, and shod with larger, 19-inch wheels (235/40). Another stand-out feature of the Citroën DS4 Racing Concept is its matte grey, textured-effect paint – a first in the automotive sector. The grain of the paint catches the light differently and further enhances the body styling, while the colour is sober, modern and robust and ideally suited to a sports car. To refine the exterior aesthetic, the concept car gets a two-tone roof and specially-designed, twotone wheel rims.