Κακά τα ψέματα, δεν μας δίνεται συχνά η ευκαιρία στην Formula 1 να βλέπουμε καινούρια ονόματα, καινούριες εταιρίες. Αυτό το γεγονός ισχύει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό όταν μιλάμε για κατασκευαστές κινητήρων. Μέχρι τώρα, υπάρχει ένας κύκλος κατασκευαστών που ανά τα χρόνια έρχονται και φεύγουν ανάλογα με τους κανονισμούς και τα οικονομικά στο sport, όμως ίσως για πρώτη φορά μετά από ένας θεός ξέρει πόσα χρόνια, ένας νέος κατασκευαστής κάνει την εμφάνιση του στο σκηνικό με πολλά λόγια, υποσχέσεις και προσδοκίες. Ο λόγος για την P.U.R.E.

Ολόκληρο το όνομα του κατασκευαστή είναι Propulsion Universelle et Recuperation d’ Energie και το όλο project ηγείται ο Craig Pollock, ιδρυτής και team principal της B.A.R. Φυσικά ένας άνθρωπος και μία εταιρία δεν είναι δυνατόν να αναλάβουν αυτό το κολοσσιαίο έργο οπότε o Pollock έχει στο πλευρό του την Mecachrome η οποία δεν χρειάζεται συστάσεις στον χώρο της F1, την D2T, την TEOS και την IFP Energies Nouvelles όλες εταιρίες με χρόνια εμπειρίας στον σχεδιασμό, ανάπτυξη πρωτοτύπων, και κατασκευή κινητήρων και fuel efficient τεχνολογιών. Όσον αφορά στα άτομα, ο Pollock επιστράτευσε τον Jean Pierre Boudy που ήταν κεντρικό πρόσωπο στα προγράμματα κινητήρων της Renault τις δεκαετίες του ’70, του ’80 και του ’90, τον Christian Contzen επίσης από την Renault με θητεία και στην Williams F1. Τεχνικός διευθυντής θα είναι ο Gilles Simon που ήταν στην ουσία το δεξί χέρι του Todt στην Ferrari από το 1994 έως και το 2009 αλλά και στην Peugeot πριν από αυτό και ένας από αυτούς που έστησαν τους νέους κανονισμούς για τους κινητήρες που θα ισχύσουν από το 2014. Στον ρόλο του non-executive προέδρου επιλέχθηκε ο Robin Southwell, άτομο με σημαντική εμπειρία και διασυνδέσεις στον χώρο της αεροναυπηγικής και πρωτότυπων τεχνολογιών.

Το project έγινε γνωστό στον κόσμο πέρυσι τέτοια εποχή και μετά από έναν χρόνο στο παρασκήνιο το όνομα του Pollock εμφανίστηκε ξανά φέτος. Η είδηση ήταν ότι η P.U.R.E. θα μετέφερε τη γραμμή συναρμολόγησής της στις εγκαταστάσεις της Toyota Motorsport στην Κολωνία -αφού ήρθε σε συμφωνία με τον Ιαπωνικό κολοσσό-. Η λογική πίσω από την απόφαση είναι ότι ενώ η P.U.R.E. θα μπορούσε να είχε κατασκευάσει τις δικές τις εγκαταστάσεις, θα ήταν πολύ χρονοβόρο και δαπανηρό οπότε προτιμήθηκε αυτή η λύση. Προφανώς η νεοσύστατη εταιρία θα κατασκευάσει V6 turbo κινητήρες για το 2014 και οι φήμες αναφέρουν ότι θα έχουν το πρωτότυπο έτοιμο για τα πρώτα test –πάνω σε δυναμόμετρο φυσικά- μέχρι το τέλος του καλοκαιριού του 2012. Προς το παρόν οι ερωτήσεις που προκύπτουν είναι περισσότερες από τις απαντήσεις που έχουμε αλλά η αλήθεια είναι ότι έχουμε ακόμα πολύ χρόνο μπροστά μας δεδομένου ότι ακόμα δεν ξεκίνησε η φετινή σεζόν. Όπως και να έχει θεωρώ ότι είναι θετική εξέλιξη η προσθήκη ενός ακόμα κατασκευαστή κινητήρων και ακούγεται ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι για το 2014. Υπομονή, από ότι φαίνεται τα καλύτερα έρχονται!

[Πηγή: Purecorp]

  • Γνωριζουμε αν η Honda τελικα θα μπει και αυτη στο παιχνιδι με τους κινητηρες (απο φημες κυριως γιατι προς το παρων η ιδια επισημα λεει οτι καποια τετοια ανακοινωση δεν εχει υπαρξει)?

    • Για την Honda ακούγεται πολύ δυνατά αλλά είναι πολύ νωρίς ακόμα. Η απόφαση για turbo V6 μπορεί να ξενίζει λίγο τους μεγάλους (κυρίως την Ferrari) αλλά πάρθηκε για να προσελκύσει κι άλλους κατασκευαστές και από ότι φαίνεται αποδίδει…