Το F-Duct της Mercedes είναι το σύστημα που έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις, για το αν είναι νόμιμο ή παράνομο. Η FIA έχει δηλώσει ότι είναι νόμιμο, αλλά κάποιοι εξακολουθούν να έχουν αντιδράσεις. Σ’ αυτό το άρθρο, όμως, δε θ’ ασχοληθούμε μ’ αυτό, αλλά με το πόσο αποδοτικό είναι το F-Duct.

Έχουμε γράψει ότι η Mercedes έχει σημαντικό πλεονέκτημα στις κατατακτήριες, αφού ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί όποτε θέλει το DRS, σε αντίθεση με τον αγώνα, όπου μπορεί μόνο να το ενεργοποιεί μόνο στις ζώνες ενεργοποίησης, αν είναι σε απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου από τον οδηγό που είναι μπροστά του.

Το παρακάτω βίντεο μάς δείχνει ότι η W03 του Michael Schumacher δεν έχει τη συνηθισμένη επιτάχυνση που βλέπουμε στα υπόλοιπα μονοθέσια. Αυτό, φυσικά, συμβαίνει χάρη στο F-Duct. Τα γραφικά που βρίσκονται πάνω αριστερά είναι λίγο πιο “μπροστά” σε σχέση με το πού είναι το μονοθέσιο του Schumi. Αυτό φαίνεται από το στροφόμετρο και τις αλλαγές ταχύτητας, από το σημείο που ενεργοποιείται και απενεργοποιείται το DRS και το από το σημείο που δείχνει ότι φρενάρει κι επιταχύνει ο Γερμανό.

Παρ’ όλ’ αυτά, όταν το DRS flap ανοίγει (τότε μόνο λειτουργεί το F-Duct στην πίσω πτέρυγα), τα χλμ/ώρα ανεβαίνουν πολύ γρήγορα, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλο κέρδος στις ευθείες και την επιτάχυνση. Επιπλέον, αυτό μπορεί να βοηθήσει στα προσπεράσματα στις ζώνες φρεναρίσματος, αλλά και στην άμυνα απέναντι σε κάποιον οδηγό, όταν αυτός είναι πιο κοντά απ’ ό,τι ο οδηγός της Mercedes από κάποιον προπορευόμενο οδηγό. Φυσικά, σ’ αυτή την περίπτωση, πρέπει να υπάρχουν 3 οδηγοί που ο καθένας έχει απόσταση μικρότερη του ενός δευτερολέπτου από τον άλλον στα σημεία ανίχνευσης.

http://www.youtube.com/watch?v=kmB4bJeoBG4

[Πηγή: YouTube]