Η Opel ανακοίνωσε ότι εξελίσσει μία ευφυή φιλοσοφία φώτων matrix LED που δεν “τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς. Πρόκειται για κάτι εντελώς νέο στην παραγωγή αυτοκινήτων που θα κάνει τη νυχτερινή οδήγηση ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη και άνετη για τον οδηγό.

Προς το παρόν, η Opel δοκιμάζει στο δρόμο ένα πλήρως ενσωματωμένο σύστημα φωτισμού matrix σε πρωτότυπα οχήματα. Το σύστημα matrix ενσαρκώνει μία νέα φιλοσοφία στην τεχνολογία φωτισμού. Η μεγάλη και όχι η μεσαία σκάλα φώτων είναι η στάνταρ επιλογή στη νέα φιλοσοφία matrix. Το σκεπτικό είναι η μεγάλη σκάλα να μην ενοχλεί τους άλλους οδηγούς και να προσαρμόζεται αυτόματα στις τρέχουσες οδηγικές συνθήκες. Με αυτή την έννοια, ο φωτισμός matrix βοηθά έξυπνα τον οδηγό, προσφέροντας μία πιο ξεκούραστη οδηγική εμπειρία και αυξάνοντας τα επίπεδα ασφάλειας. Τα φώτα προσαρμόζονται ταχύτερα στις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη λύση εξαρτάται από τον οδηγό ή βασίζεται σε μηχανικά κινούμενα εξαρτήματα.

Η Αντιπρόεδρος Μηχανολογίας της Opel, Rita Forst δήλωσε:

Η ενεργητική ασφάλεια είναι βασική προτεραιότητα στην τεχνολογική στρατηγική της Opel. Ήμασταν οι πρώτοι στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας που λανσάραμε την τεχνολογία AFL – το συνδυασμό δυναμικού φωτισμού στροφών xenon και διασταυρώσεων – στην αγορά το 2002. Η Opel φέρνει τώρα μία νέα τεχνολογική επανάσταση και πάλι στη νυχτερινή οδήγηση με ένα ευφυές σύστημα φωτισμού matrix, το πιο προηγμένο παγκοσμίως

Το σύστημα φώτων matrix λειτουργεί σε συνδυασμό με την εμπρός κάμερα Opel που τοποθετείται μεταξύ παρμπρίζ και εσωτερικού καθρέπτη. Μόλις οι αισθητήρες της εμπρός κάμερας ανιχνεύσουν πηγές φωτός από προπορευόμενα ή αντίθετα ερχόμενα αυτοκίνητα, τότε η ένταση φωτισμού στην περιοχή αυτή μειώνεται, ενώ ο υπόλοιπος δρόμος φωτίζεται κανονικά.

Με τον τρόπο αυτό, οι άλλοι χρήστες του δρόμου δεν “τυφλώνονται” από το έντονο φως ενώ τα πιθανά σκοτεινά εμπόδια είναι πάντα ορατά.

Η αποκλειστική χρήση στοιχείων LED στους προβολείς Matrix προσφέρει πλείστα σημαντικά πλεονεκτήματα, καθώς το νέο σύστημα φωτισμού είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά από τους συμβατικούς λαμπτήρες HID και αλογόνου. Χρησιμοποιεί μόνο τη μισή ενέργεια περίπου από αυτή που καταναλώνουν τα φώτα αλογόνου. Κάθε προβολέας matrix αποτελείται από τέσσερις μονάδες φωτισμού. Πίσω από κάθε μονάδα, υπάρχουν τέσσερις ανεξάρτητες πηγές φώτων που ανάβουν και σβήνουν ατομικά, παράγοντας δεκαέξι πιθανούς συνδυασμούς AFL ανά προβολέα. Οι αλλαγές ανάμεσα στις 256 διαφορετικές ρυθμίσεις είναι ομαλές, χωρίς να γίνονται αντιληπτές από τον οδηγό.

Μέχρι σήμερα μόνο τα φώτα ημέρας μπορούσαν να αντιγράψουν το σχήμα βέλους που αποτελεί ταυτότητα της Opel. Όμως τώρα, αυτό γίνεται και με τη μεσαία σκάλα με το συνδυασμό δύο λειτουργιών: τα φώτα ημέρας και η μεσαία σκάλα μοιράζονται μία σειρά επτά μονάδων φωτισμού. Η λύση προσφέρει στους σχεδιαστές περισσότερη ελευθερία για δημιουργική έκφραση.

Η νέα φιλοσοφία φώτων matrix σταδιακά θα εφαρμοστεί σε όλες τις σειρές μοντέλων Opel τα επόμενα χρόνια, όπως συνέβη το 2002 όταν η Opel ήταν η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που λανσάρισε στην αγορά το σύστημα φωτισμού AFL. Το πιο σύγχρονο σύστημα AFL (AFL+) περιλαμβάνει λαμπτήρες εκκένωσης, φωτισμό αντίξοων καιρικών συνθηκών, δυναμικό φωτισμό στροφών και φωτισμό διασταυρώσεων, υποστήριξη μεγάλης σκάλας και φώτα ημέρας LED.

[Πηγή: Opel]

Δελτίο Τύπου

Η Opel Φέρνει την Επανάσταση στην Τεχνολογία Φώτων Αυτοκινήτων

  • Η Opel εξελίσσει μία ευφυή φιλοσοφία φώτων matrix LED που δεν ‘τυφλώνουν’ τους άλλους οδηγούς
  • Πάνω από μία δεκαετία, η Opel πρωτοπόρος στα συστήματα φωτισμού

Rüsselsheim. Η Opel δημιούργησε το ευφυές, επαναστατικό σύστημα φωτισμού matrix LED που αναβαθμίζει την ασφάλεια. Πρόκειται για κάτι εντελώς νέο στην παραγωγή αυτοκινήτων που θα κάνει τη νυχτερινή οδήγηση ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη και άνετη για τον οδηγό.

Προς το παρόν, η Opel είναι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που δοκιμάζει στο δρόμο ένα πλήρως ενσωματωμένο σύστημα φωτισμού matrix σε πρωτότυπα οχήματα. Το σύστημα matrix ενσαρκώνει μία νέα φιλοσοφία στην τεχνολογία φωτισμού. Η μεγάλη και όχι η μεσαία σκάλα φώτων είναι η στάνταρ επιλογή στη νέα φιλοσοφία matrix. Το σκεπτικό είναι η μεγάλη σκάλα να μην ενοχλεί τους άλλους οδηγούς και να προσαρμόζεται αυτόματα στις τρέχουσες οδηγικές συνθήκες. Με αυτή την έννοια, ο φωτισμός matrix βοηθά έξυπνα τον οδηγό, προσφέροντας μία πιο ξεκούραστη οδηγική εμπειρία και αυξάνοντας τα επίπεδα ασφάλειας. Τα φώτα προσαρμόζονται ταχύτερα στις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη λύση εξαρτάται από τον οδηγό ή βασίζεται σε μηχανικά κινούμενα εξαρτήματα.

«Η ενεργητική ασφάλεια είναι βασική προτεραιότητα στην τεχνολογική στρατηγική της Opel» σύμφωνα με τη Rita Forst, Αντιπρόεδρο Μηχανολογίας της Opel. «Ήμασταν οι πρώτοι στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας που λανσάραμε την τεχνολογία AFL – το συνδυασμό δυναμικού φωτισμού στροφών xenon και διασταυρώσεων – στην αγορά το 2002. Η Opel φέρνει τώρα μία νέα τεχνολογική επανάσταση και πάλι στη νυχτερινή οδήγηση με ένα ευφυές σύστημα φωτισμού matrix, το πιο προηγμένο παγκοσμίως».

Το σύστημα φώτων matrix λειτουργεί σε συνδυασμό με την εμπρός κάμερα Opel που τοποθετείται μεταξύ παρμπρίζ και εσωτερικού καθρέπτη. Μόλις οι αισθητήρες της εμπρός κάμερας ανιχνεύσουν πηγές φωτός από προπορευόμενα ή αντίθετα ερχόμενα αυτοκίνητα, τότε η ένταση φωτισμού στην περιοχή αυτή μειώνεται, ενώ ο υπόλοιπος δρόμος φωτίζεται κανονικά.

Με τον τρόπο αυτό, οι άλλοι χρήστες του δρόμου δεν ‘τυφλώνονται’ από το έντονο φως ενώ τα πιθανά σκοτεινά εμπόδια είναι πάντα ορατά.

Η αποκλειστική χρήση στοιχείων LED στους προβολείς Matrix προσφέρει πλείστα σημαντικά πλεονεκτήματα, καθώς το νέο σύστημα φωτισμού είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά από τους συμβατικούς λαμπτήρες HID και αλογόνου. Χρησιμοποιεί μόνο τη μισή ενέργεια περίπου από αυτή που καταναλώνουν τα φώτα αλογόνου. Κάθε προβολέας matrix αποτελείται από τέσσερεις μονάδες φωτισμού. Πίσω από κάθε μονάδα, υπάρχουν τέσσερις ανεξάρτητες πηγές φώτων που ανάβουν και σβήνουν ατομικά, παράγοντας δεκαέξι πιθανούς συνδυασμούς AFL ανά προβολέα. Οι αλλαγές ανάμεσα στις 256 διαφορετικές ρυθμίσεις είναι ομαλές, χωρίς να γίνονται αντιληπτές από τον οδηγό.

Μέχρι σήμερα μόνο τα φώτα ημέρας μπορούσαν να αντιγράψουν το σχήμα βέλους που αποτελεί ταυτότητα της Opel. Όμως τώρα, αυτό γίνεται και με τη μεσαία σκάλα με το συνδυασμό δύο λειτουργιών: τα φώτα ημέρας και η μεσαία σκάλα μοιράζονται μία σειρά επτά μονάδων φωτισμού. Η λύση προσφέρει στους σχεδιαστές περισσότερη ελευθερία για δημιουργική έκφραση.

Η νέα φιλοσοφία φώτων matrix σταδιακά θα εφαρμοστεί σε όλες τις σειρές μοντέλων Opel τα επόμενα χρόνια, όπως συνέβη το 2002 όταν η Opel ήταν η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που λανσάρισε στην αγορά το σύστημα φωτισμού AFL. Το πιο σύγχρονο σύστημα AFL (AFL+) περιλαμβάνει λαμπτήρες εκκένωσης, φωτισμό αντίξοων καιρικών συνθηκών, δυναμικό φωτισμό στροφών και φωτισμό διασταυρώσεων, υποστήριξη μεγάλης σκάλας και φώτα ημέρας LED.

  • Bald

     Αντε να σου χαλάσουν!

  • Renesis1

    Μπράβο στην Opel για την καλή τεχνολογία στα φώτα, αλλά όπως είπε και ο προηγούμενος φίλος αν σου χαλάσουν ή τρακάρεις.. Ας το πώ έτσι: πας μετά στην αντιπροσωπεία με ένα μπουκαλάκι βαζελίνη μαζί, χρήσιμο θα είναι μάλλον το άτιμο..

  • JohnnyXP64

    ΓΑΜΑΤΑ, και ευχομαι γρηγορα να γινει μαζικη παραγωγη ωστε και το κοστος να πεσει και να στραβωνουν λιγοτερα ατομα, το ποιο γαματω θα ηταν να ειναι και δυνατον να φτιαχτουν after market για ολα τα γνωστα μοντελα!

    • Mpekas2000

       kala gia after market den to vlepo gia pola pola xronia akoma. theli olokrliso sistima.

  • jim

    elpizo na vgoune stin paragogi,giati iparxi thema me ta fota to vradi.poli kalo

  • kyperros

    Αλήθεια, οι Έλληνες οδηγοι πότε θα μάθουν να χρησιμοποιούν σωστά τα φώτα του αυτοκινήτου τους και θα σταματήσουν να τυφλώνουν τους πάντες και τα πάντα??

    • JohnnyXP64

      το θεμα ειναι οι τα στραβαδια δεν ρυθμιζουν τα γαμοφωτα τους ποτε!
      καλα εδω να δεις κυπρο φιλε, βλεπω ΚΑΘΕ βραδυ και δεν υπερβαλω
      καθε βραδυ γυναικες κυριως (τι να κανουμε) να ειναι ή με τα φώτα τελείως κλειστα, ή μεσα στην πολη με την μεγάλη σκαλα!!!!

      τις κορναρω τις κανω νοημα να τις μιλήσω και ή θα χαμογελάσουν γιατι νομίζουν οτι θελω να τις κανω καμάκι ή με αγνούν! κουκουρουκου!

    • loeb

       Φιλε μου δεν παιζει στην κυπρο να ειναι χειροτερη η κατασταση απο οτι ειναι στην Ελλαδα στην καμια. Οτι εχετε εσεις εκει το εχουμε εμεις εδω επι 10 φορες. Εκει εχετε αστυνομευση και τροχαια που καθετε στους 40+ βαθμους κατω απο τον ηλιο και σε βαραει με το ρανταρ και εδω κρυβονται σε κανενα μαγαζι με τυροπιτες και σουβλακια. Οχι φωτα δεν ανοιγουν, φλας ξεχνανε αλλα και που ειναι οι ταχυτητες και προς τα που θελουν να στριψουν ξεχνανε. Βεβαια υπαρχουν και γυναικες που βαζουν τα γυαλια σε πολλους ανδρες.
      Τα φλας στο αμαξι δεν ειναι διακοσμητικα τα αναβουν παντα οταν θελουν να αλλαξουν πορεια ανεξαρτητα αν ειναι καποιος απο πισω μας ή αν εχουμε ταχυτητα ακομα και πανω απο 250.
      Α και κατι αλλο, εχουν τα φωτα στο θεο και μολις τους παιξεις τα φωτα σου πετανε την μεγαλη σκαλα για να σου δειξουν οτι δεν εχουν τα μεγαλα σαν εξυπλοι που ειναι. Ενω ειναι και κατι αλλοι που σε στραβωνουν απο πισω και μολις τους κανεις συνιαλο ειτε αναβοντας τα φωτα ομιχλης ειτε απλα αναβοσβηνοντας τα φωτα και τα αλαρμ καμια 10 φορες εξακολουθουν και σε στραβωνουν. Ε μετα εμενα με εκνευριζουν τοσο που παω απο πισω τους με την δυνατη σκαλα και τους τυφλωνω οσο δεν παει.

    • JohnnyXP64

      κι ομως ετσι ελεγα κι εγω χειροτερα απο την Ελλαδα αποκλειεται…. κι ομως 1+ χρονο εδω ειπα αυτο που δεν φανταζομουν ποτε!

      στην Ελλαδα οδηγουν ΠΟΛΥ καλητερα! (μιλαμε και καλα για ευρωπαικες χωρες)
      αφου εδω ειναι μολις η 2γενια οδηγων!

      και το κακο ειναι οτι παραεχουμε αστυνομια!
      καθε 15 χιλιομετρα μπορει να στηνουν χαζομπλοκα, και οι παπαρες φοβουντε και πανε απο τα 100 που ειναι ετσι κι αλλιως αργα στα 80 στην λωριδα ταχειας κυκλοφοριες

      και μιας και μολις ΦΕΤΟΣ αποκτησαν τους πρωτους δρομου με 3+ λοριδες δεν εχουν ιδεα πως να οδηγησουν!

      γιαυτο και βαλαν 65ευρω και 1 βαθμο ποινης αμα κανεις χρηση λορηδας ασκοπα! 
      αλλα τιποτα ! χαμπαρι! κανουμε ζικ ζακ ολη την ωρα για να παμε στην δουλεια μας!

      σε προκαλω ελα κατω για λιγες μερες και θα με θυμηθεις!

      εμεις απο την αλλη το εχουμε γαμησει το θεμα με την ταχυτητα σε ασφαλτο γυαλι και γεμισαμε εκκλησακια!

      εδω σκοτώνονται στην ευθεία γιατι τους κλεινει το δρομο κανα χουφταλο και μετα λενε φταιει ο νεος που ετρεχε!

    • loeb

      Εχω ερθει πολλες φορες κυπρο λογω καταγωγης, αν και εχω καιρο τα τελευταια χρονια. Στην Ελλαδα και ειδικα στην αθηνα και να θελουν να οδηγησουν δεν μπορουν λογω κινησης εξου και οταν εχουμε μαζικες μετακινησεις λογω γιορτων τα θυματα ξεπερνουν ολα οσα γινονται ολο τον χρονο στις μεγαλουπολεις. Μακαρι να ειχαμε την αστυνομευση που εχει η κυπρος και μακαρι να εφάρμοζαν εστω και μια φορα τον νομο που ανεφερες και εδω στην Ελλαδα. Απορω με την τροχαια που δεν τον εχει εφαρμοσει τοσα χρονια ποτε. Ασκοπη χρηση λωριδας δεν υπαρχει στα βιβλια τους περι εφαρμογης του νομου. Μονο για ζωνη τους ενδιαφερει και καμια γκαζια! Το ξερω οτι ειναι αυστηρα περι ταχυτητας κατω αλλα μετα απο 10 χρονια θα υπαρξει βελτιωσει οδηγικης συμπεριφορας στον δρομο λογω αυτης της αστυνομευσης ενω εδω επειδη δεν εχουμε ουτε παιδεια ουτε αστυνομευση δεν εχουμε καμια ελπιδα. Αντε σε λιγα χρονακια θα φουλαρετε αεριο τσαμπα κι εμεις θα πληρωνουμε 3 Ευρω το λιτρο την βενζινα. Αληθεια ποσο εχει τωρα κατω? 1,25-1,30 ή εχει ανεβει. Εγω παντως το σκεφτομαι να κατεβω κατω γιατι η Ελλαδα τα επομενα χρονια δεν νομιζω να εχει να μου προσφερει τιποτα απολυτως.

    • kyperros

      Πείτε τα ρε παιδιά επιτέλους! Ειχα αρχίσει να πιστευω οτί εγώ ήμουν ο περιεργος που βγαζω φλας – αλαρμ και τα φώτα μου δεν φωτίζουν τα μπαλκόνια!!!

  • cfu

    teleia,aytes tis texnologies tis goustaro me 1000 makari na parasoun stin paragogi me ena logiko kostos 
    giati tis Bmw h Mercedes einai panakriba

  • gronholm89

    entupwsiako, alla as koita3ei kalutera na vgalei kana ama3i pou na strivei, k as afisei ta lampakia gia ta xristougenna….