H Audi μαζί με την εξαγορά της Ducati, ανακοίνωσε σήμερα ότι το διοικητικό και εποπτικό συμβούλιο της εταιρίας αποφάσισε να κατασκευάσει νέο εργοστάσιο στο Μεξικό. Η Audi θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις της στην Βόρειο Αμερική και πιστεύει ότι το νέο εργοστάσιο της θα την βοηθήσει στον στόχο της να πουλά 150.000 μονάδες έως το 2015 και 200.000 μονάδες έως το 2020. Το εργοστάσιο για να είναι βιώσιμο θα πρέπει η κάθε γραμμή παραγωγής που θα διαθέτει να κατασκευάζει τουλάχιστον 100.000 αυτοκίνητα ετησίως. Το 2016, θα κατασκευάσει εκεί ένα νέο SUV.


Το νέο εργοστάσιο δεν έχει ακόμη αποφασιστεί σε ποια περιοχή θα κατασκευαστεί. Η επιλογή του χώρου θα γίνει μέσα στο έτος, ενώ αυτό θα ξεκινήσει την λειτουργία του το 2016. Ο λόγος επιλογής του Μεξικό είναι φυσικά οι χαμηλοί μισθοί, αφού είναι μια από τις πρώτες 10 χώρες του κόσμου όπου κατασκευάζουν αυτοκίνητα με το VW Group να έχει ήδη 2 εργοστάσια στη περιοχή στις πόλεις Puebla και Silao. Η Audi δηλώνει ότι στο νέο εργοστάσιο θα συνεχίζει να κατασκευάζει τα αυτοκίνητα της, με την ίδια Γερμανική ποιότητα που έχουνε γίνει γνωστά.

Το εργοστάσιο είναι μέρος της στρατηγικής της Audi, και θα βοηθήσει να πιάσει τον στόχο να πουλά 2 εκατ. αυτοκίνητα έως το 2020. Δηλώσεις των υπευθύνων της Audi μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Audi]

Δελτίο Τύπου

Audi to build production plant in Mexico, maintaining its drive for internationalization

  • Supervisory Board welcomes plans for Audi plant in Mexico
  • Rupert Stadler, Chairman of the Board of Management of AUDI AG: “Excellent basis for sustainable growth”

The decision has been made: AUDI AG Board of Management and Supervisory Board of AUDI AG approved plans to build a North American plant in Mexico. The exact location for the new plant, which will manufacture an SUV model starting in 2016, will be chosen by AUDI AG later this year.

“As an established carmaking location, Mexico offers an excellent economic basis for Audi production operations,” declared Rupert Stadler, Chairman of the Board of Management of AUDI AG. Mexico is one of the world’s top ten automotive locations and offers a blend of tradition and experience. The group parent Volkswagen already has an automotive plant in Puebla and an engine plant in Silao. “Good infrastructure, competitive cost structures and existing free trade agreements played a significant role in the choice of Mexico,” emphasized Stadler. “This trailblazing move will help us safeguard our position on the world market. Our German locations, too, stand to benefit from it.”

“The new plant will become a fully fledged member of the Audi production network and will implement the very latest standards in terms of resource efficiency and production processes,” stated Frank Dreves, Member of the Board of Management of AUDI AG for Production. “Audi is all about premium quality no matter what the location.” Following on from the policy decision, the next step will be to conduct a detailed examination of various locations in Mexico. AUDI AG aims to choose the exact location within the course of the year. “The factors that we will take into account include not just the specifics of the real estate and its logistical links,” emphasized Thomas Sigi, Member of the Board of Management of AUDI AG for Human Resources. He also cited quality of life as a decisive criterion. “It is important for us to be able to find well-qualified employees there,” continued Sigi, referring to the need for an effective infrastructure of schools and universities.

Peter Mosch, Chairman of the General Works Council of AUDI AG, added: “Stepping up production capacity safeguards our growth and at the same time guarantees the capacity utilization of the main plants, which we envisage will increasingly take on the role of lead plants for our technologies. That means developing modern production methods and strategies, using new materials and joining technologies, and addressing the field of electric mobility. For the employees, this offers attractive, secure jobs and additional career prospects. An employment guarantee will also be agreed.”

“It will be possible to supply customers worldwide with cars built in Mexico to Audi’s renowned standard of quality,” said Peter Schwarzenbauer, Member of the Board of Management of AUDI AG for Marketing and Sales, emphasizing the importance of an international presence for international success. Schwarzenbauer added: “In launching production operations in Mexico, Audi will enhance its own competitiveness and move significantly closer to its sales target of two million units per year by 2020.”

  • κανενα εργοστασιο εδω στην ελλαδα δεν θελουν να ανοιξουν????? ουτε 400ευρω μηνιατικο εχουμε πλεον….. παλι οικονομικα 8α τουσ βγαινει……

    • νωρίς είμαστε ακόμη… σε μερικά χρόνια και με μισθους 200 ευρώ ίσως έρθουν….

    • Mika

      Etsi…O Mexikanos oute tosa den tha pairnei!!
      An kai problepw na kollane sth grafeiokrateia edw kai na mh patane podi…

    • μωρέ κάπου αποσκοπούν… δεν γίνεται να μας πιέζουν τόσο χωρίς λόγο.. κάτι έχουνε σκεφτεί να κάνουνε μαζί μας μετά από 5-10 χρόνια. BTW, η γερμανία δανείστηκε χθες με επιτόκιο 0.4% ! καλό ε;; τσάμπα!

    • Frost

      Aν θυμηθουμε τι εγινε με τις περιπτωσεις της Goodyear και της Pirelli στην Ελλαδα και γενικα με διαφορα εργοστασια που αρχισαν να κλεινουν μετα τη δεκαετια του 90′,δυσκολο να ερθει καποιος
      να στησει εργοστασιο εδω περα.

    • Καλυτερα. Μεγαλη αγοραστικη δυναμη δεν ειμαστε. Ας ανοιξουν στους ταμτακους απεναντι και πανω βουλγαρια, που οι μισθοι ειναι ψιχουλα. Μπορουμε να τα εισαγουμε ευκολα. Δεν υπαρχει λογος να ανοιξουν τετοια εργοστασια εδω. Αλλου ειδους αναπτυξη με εργοστασια πρεπει να αρχισει.