H Mazda ανακοίνωσε σήμερα ότι τα πλήρη οικονομικά της αποτελέσματα για το οικονομικό έτους του 2011 όπου είχε έσοδα 2.033 δις Yen (19 δις ευρώ), λειτουργικά κέρδη 38.7 δις Yen (361 εκατ. ευρώ), με καθαρά έσοδα προ φόρων 55.3 δις Yen (517 εκατ. ευρώ).

Παράλληλα ανακοίνωσε ότι η παραγωγή του συλλεκτικού RX-8 Spirit R επεκτείνεται για ακόμη 1.000 μονάδες, αφού τα πρώτα 1.000 που ήταν να βγούνε αρχικά στη παραγωγή, έχουνε ήδη πουληθεί. Το RX-8 Spirit R πωλείται αποκλειστικά στην Ιαπωνία και μπορεί να είναι διαθέσιμο είτε με το 6-τάχυτο χειροκίνητο είτε με το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, και το όνομα του είναι ίδιο με αυτό της τελευταίας έκδοση του RX-7. Διαθέτει νέες ζάντες, νέα bucket καθίσματα, ειδικά σηματάκια, προβολείς ομίχλης, κόκκινες δαγκάνες, πλαϊνούς SRS αερόσακους και μαύρη γυαλιστερή κεντρική κονσόλα. Η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έχει bucket καθίσματα της Recarο και μπρονζέ 19″ ζάντες με ελαστικά 225/40,

Η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο έχει επίσης, δερμάτινο σαλόνι με κόκκινες ραφές, δερμάτινο τιμόνι και χειρολαβή χειρόφρενου με κόκκινες και μαύρες ραφές, κεντρική κονσόλα με κεντρικό υποβραχιόνιο από συνθετικό δέρμα με κόκκινες ραφές, σπορ ανάρτηση και μεγαλύτερα φρένα και ασημί ζάντες 18″ με ελαστικά 225/45.

Το μοντέλο είναι διαθέσιμο σε 3 χρώματα (ασημί, μαύρο και λευκό) και επειδή σταματά το RX-8 δεν σημαίνει τελικά ότι η Mazda σταματά να αναπτύσσει τον περιστροφικό Wankel κινητήρα. Η τιμή του Mazda RX-8 SPIRIT R ξεκινά από τα 3.120.000 Yen (€30.627) για την έκδοση με το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και 3.250.000 Yen (€31.903) για την έκδοση με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Επίσης το νέο Mazda6, το οποίο θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Παρισιού τον Σεπτέμβριο, θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με 4-κύλιδρους Skyactiv κινητήρες. Τέλος ανακοίνωσε ότι μαζί με την Ford, θα επενδύσουν από κοινού 27 εκατ. δολάρια στο κοινό εργοστάσιο της στην πόλη Rayong της Ταιλάνδης, AutoAlliance Thailand (AAT) ώστε να αναβαθμιστεί και να μπορεί να κατασκευάζει έως 20.000 μονάδες ετησίως, ενώ υπόγραψε συμφωνία με την Ρώσικη OJSC Sollers ώστε να δημιουργήσουν από κοινού, μια κοινοπραξία στη Ρωσία με έδρα το Βλαδιβοστόκ, η οποία θα κατασκευάζει τα CX-5 και το Mazda6 για την Ρωσική αγορά, με το εργοστάσιο να έχει δυνατότητα κατασκευής αρχικά 50.000 αυτοκινήτων ετησίως, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια θέλουν το νούμερο αυτό να αυξηθεί στις 70.000 μονάδες.

[Πηγή: Mazda, Autoweek]

Δελτίο Τύπου

Mazda Extends Production of Special Edition RX-8 SPIRIT R

– An extra 1,000 RX-8s are on their way due to popular demand –

HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation has decided to extend production of the Mazda RX-8 SPIRIT R by 1,000 units. Mazda initially intended to make 1,000 units of the special edition four-door, four-seat rotary engine sports car, but will extend production due to a large number of orders. Sales of the RX-8 SPIRIT R, the final special edition model, were launched in November of 2011.

Mazda has received orders for the special edition RX-8 SPIRIT R from a variety of customers of all ages including sports car fans and rotary engine enthusiasts. The 6-speed manual transmission version is proving most popular, constituting 66% of orders. It features aero parts and Bilstein dampers as well as RECARO bucket seats and 19-inch bronze-painted forged aluminum wheels. Orders are almost equally divided between the three available body colors, Aluminum Metallic, Sparkling Black Mica, and Crystal White Pearl Mica.

Mazda commenced sales of the RX-8 in April 2003, and as of the end of March 2012, has produced 192,094 units (figure includes those intended for overseas sale). Mazda plans to end production of the RX-8 in June 2012.

Main features of the limited Mazda RX-8 SPIRIT R series (disclosed on October 7, 2011)

Special equipment for RX-8 SPIRIT R
For both manual and automatic transmission models

  • Exclusive ornament
  • Front headlights, front fog lights and rear combination lights (with black bezels)
  • Front and rear brake calipers (red)
  • Larger brake rotors
  • Transmission tunnel trim (piano-black)
  • Curtain and front side SRS airbag system
  • Driving Stability Control and Traction Control System
  • Leather-wrapped steering wheel (black with red stitching)
  • Leather-wrapped parking brake lever (with red stitching)
  • Center console box with front seat armrest (synthetic leather with red stitching)
  • Rear console box with a lid (with synthetic leather)
Exclusive to the 6-speed manual transmission model
  • Bucket seats from RECARO (red and black leather* and fabric)
  • Hard suspension (with Bilstein dampers)
  • 225/40R19 89W tires and 19-inch forged aluminum wheels (bronze)
  • Aero parts
  • Aluminum pedal set
  • Leather-wrapped shift knob (black with red stitching)
Exclusive to the 6-speed electronically-controlled automatic transmission model
  • Black leather seats (with red stitching)* and 8-way power seat with memory function
  • Sports suspension
  • 225/45R18 91W tires and 18-inch alloy wheels (gun metallic)
  • Heated front seats
  • Leather-wrapped shift knob (black)

Manufacturer’s suggested retail prices

Model Engine Drive Transmission Price including tax (yen)
SPIRIT R Water-cooled two-rotor RENESIS (0.654L x 2) RWD 6-speed manual 3,250,000*
6-speed electronically-controlled automatic (Activematic) 3,120,000
  • * Price of the model in the attached photo
  • – If the special body color Crystal White Pearl Mica is selected, the price increases by 31,500 yen (including tax).
  • – A separate recycling fee of 12,900 yen is necessary in addition to the prices listed above.
  • *: Synthetic leather is partially used.

Mazda Signs Agreement with Sollers to Establish Joint Venture Manufacturing Company in Russia 

HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation has announced that it signed an agreement with OJSC Sollers today to establish a joint venture manufacturing company in Russia. Sollers is one of the leading automotive companies in Russia.

Based on this agreement, the joint venture company will locate its production facility in Vladivostok, in Russia’s Far Eastern Federal District and operations will begin in the fall of 2012. The joint venture facility will be used for the assembly of Mazda’s new CX-5 SUV, the next generation Mazda6 and a Sollers-owned brand vehicle, for the Russian market. Production capacity of the new plant will be 50,000 units per year at the start of operations with the aim of increasing that capacity to 70,000 units per year.

The automotive market in Russia has made a strong recovery since the financial crisis of 2009. In the calendar year of 2011, demand for new cars increased approximately 40% from 2010 to 2.65 million units, making it the second largest market in Europe after Germany. Furthermore, demand is expected to grow to around three million units in 2015.

In 2011, Mazda sold approximately 40,000 units in Russia, a roughly 60% increase year on year. Together with our joint venture partner Sollers, Mazda will expand its business in the fast growing Russian market and will accelerate its efforts to strengthen emerging market business and establish global production footprints in line with its Structural Reform Plan.

In accordance with the agreement, Mazda and Sollers plan to establish the local joint venture company as follows:

Summary of the production facility Company name: MAZDA SOLLERS Manufacturing Rus Location: Vladivostok, Far Eastern Federal District, Russia Investment ratio: Mazda 50%, Sollers 50% Business outline: Vehicle manufacturing

(Reference) Mazda’s fiscal year 2011 (April 2011 to March 2012) Russia Sales: 43,561 units (50.2% increase year on year)

  • jim

    vgalte 1001 thelo kai ego ena se lefko.afta ine nea

    • Tsou Kostas

      μηπως θελεις ενα μαυρο σαν καινουριο με 8 χιλιαρικα?

    • Yiannis Rossolatos

      κωστα το εχεις βαλει στο car?? ειδα ενα χθες κ μου φανηκε γνωστο… (μετα θυμηθηκα κατι φωτο που ειχες ανεβασει στο blog κ λεω αυτο ειναι :p

    • Tsou Kostas

      ναι το εχω βαλει. Αν ξερεις κανενα που να ψαχνει πες, προτιμω να το δωσω σε γνωστο για να μην χασω τα ιχνη του… :)     …κατα βαθος δεν θελω να το δωσω….

    • Mika

      Mosxato meneis re mpagasa???Emena Tayro gia xronia kai syxnaza ekei,menei o kollhtos mou konta sth gefyra, sth Peiraiws…..

    • Tsou Kostas

      τωρα τελευταια ηρθα λογω δουλειας, στην Αγια Παρασκευη μεγαλωσα.
      Απο εκει που λες στη γεφυρα πηρα το ρομεο… :)

    • Mika

      Pazaro, ee?? Einai akoma aytos h allakse???Nomizw exei ginei Sfakianakis twra…
      :p
      Exw kanei polles episkepseis ekei, kata kairous, gia ta Abarthakia, Mito, Giullieta, Delta, klp….
      :-))))))))

    • Tsou Kostas

      σφακιανακης εγινε τωρα

    • cfu

      αν μπορείς μη το δώσεις !!!!! πιστεψε με εκτος και στη μεση υπάρχει οικονομική-οικογενιακη ανάγκη

      αλλιώς αυτο το αυτοκίνητο δεν δίνετε,μετα θα θελεις να το ξανα πάρεις  

    • Tsou Kostas

      αν φτιαξουν τα πραγματα αδερφε θα παρουμε αλλο, δεν τελειωνουν τα καλα αυτοκινητα.

    • Yiannis Rossolatos

      εγινε ρε φιλε θα σου πω αν ειναι… ειμαι κ εγω στο ψαξιμο αυτον τον καιρο, αναμεσα σε mx5 mk2.5 κ rx8 γιατι βλεπω κυκλοφορουν κατι ευκαιριες σε rx… εχω βρει κ με 5μιση χιλιαρικα του 2005 με 60k km αλλα δεν ξερω κατα ποσο θα αξιζει…. με προβληματιζουν κ τα θεματακια που ακουω οτι βγαζει κ κυριωσ η καταναλωση του… θα δουμε τωρα, την κινηση θα την κανω τελη μαιου που θα γυρισω ελλαδα…

    • Tsou Kostas

      Γιάννη δεν στο λεω για να παρεις το δικο μου, αλλα να ξερεις οτι τα μισα RX που κυκλοφορουν εξω αυτην την στιγμη θελουν μοτερ. Με 5 και 6 χιλιαρικα ειναι για να φυγουν αρων-αρων. ΜΗΝ παρεις τετοιο αυτοκινητο, εγω εχω αλλαξει ηδη μοτερ πριν 20.000κμ και μαζι του πηρε αλλα 2,5 χιλιαρικα πραγματα για να μην χαλασει και το καινουριο. Τωρα ακομα ειναι χαρτι.

    • Yiannis Rossolatos

      ναι ρε κουβεντα κανουμε…. κλεινω περισσοτερο προς mx5 γιατι κ πιο οικονομικα θα μου ερθει κ ειμαι κ σχετικα απειρος ακομα με πισωκινητα οποτε καλυτερα 120 αλογα παρα 190 min…κ αφου λες να αποφυγω τα rx8 μεχρι 6-7 χιλιαρικα με βλεπω προς miata μερια…

    • Constantine

      Κώστα εμεινες ικανοποιημένος με τον Βανκελ ;; Κατανάλωση , αξιοπιστία , κτλ ;;;

    • Tsou Kostas

      φιλε μου ο βανκελ εχει 2 πλεονεκτηματα και 2 μειονεκτηματα. Ειναι βελουδινος σαν V12 και εχει ωραιο ηχο, αλλα καιει πολυ και ειναι ευαισθητος. Αν ολα γυρω του δουλευουν σωστα, δεν χαλαει με τιποτα, αλλα αν μεινει χωρις σωστη τροφοδοσια σε βενζινη και λαδι για λιγο, τον ηπιε. Αν το αυτοκινητο το συντηρεις σωστα και του αλλαζεις και μερικα πραγματακια (τρομπα, πολλαπλασιαστες, θερμοστατη) προληπτικα καθε 40-50.000 χλμ, δεν παθαινει τπτ. Φτηνο δεν ειναι, αλλα ειναι RX ρε φιλε, δεν ειναι Atos…

    • Constantine

      Σωστός . Απο γκάζι πιστευω σε καλύπτει απόλυτα !!! Το σκεφτόμουν μέχρι πέρσι , αλλά η βενζίνη με τσούζει για την ώρα και οχι μόνο 

      Σε νορμαλ συνθήκες κάιει κανονικά ή γενικά καιει περισσότερο απο τα αλλα ασχέτως το γκάζι ;; 

    • Tsou Kostas

      ε… ενταξει… δεν σου κοβει και τον σβερκο, αλλα δεν ειναι και αργο.
      Οτι και να κανεις θα καιει, στην καλυτερη να κανει 400χλμ με 60λιτρα.

    • Constantine

      Οκ ευχαριστώ !!!

    • jim

      poulas alithia file?se kokkino?

    • jim

      file kai esi se mavro vrikes?pos ginete na to kanoume kokkino?hehe

    • Tsou Kostas

      με μεμβρανη, εχω δει ασπρο και ηταν γαμάτο!!!

  • Renesis1

    Άλλα 1000 λοιπόν και όποιος προλάβει, πρόλαβε!.. Τα τελευταία κομμάτια  :)))

    • Tsou Kostas

      ποσα χλμ εχει το δικο σου?

    • Renesis1

      Το έχω 5,5 χρόνια (Cosmo) στα 35.600 χλμ και κάτι ψιλά.. Να σε ρωτήσω: Το προσέχω όσο μπορώ. Βενζίνη πάντα 100αρα από τσεκαρισμένο πρατήριο, ελέγχω τακτικότατα τα λάδια και συμπληρώνω ακόμα και το 1/10 αν χρειαστεί και πάντα – κυρίως το χειμώνα το “ζεσταίνω” καλά πριν ξεκινήσω. Μέχρι τώρα δόξα το Θεό, όλα ρολόι. Συμπίεση είμαι πάνω από 8. Στο επόμενο σέρβις θα πρεπει να αλλάξω πολ/σιαστές και μπουζί – καλώδια έτσι? Θα πρέπει να προσέξω / αλλάξω κάτι άλλο?..

    • Tsou Kostas

      κοιτα, τους πολλαπλασιαστες καλο ειναι να τους ξεφορτωθεις στα 40-45000 γιατι μπορει να το στειλουν το μοτερ αδιαβαστο, και η πλακα ειναι οτι και να τους μετρησεις οπως λεει το manual δειχνουν οκ…. μην παρεις απο το ebay τους κινεζικους με 150 ευρω κι ας γραφουν επανω mazda oem… Τα καλωδια δεν εχουν τοσο φοβο, αστα για τα 70.000, αυτο που ειναι καλο να κανεις ειναι να παρεις μια πιεση βενζινης (4bar+) και να βγαλεις την τρομπα να δεις αν το φιλτρακι ειναι τουβλο απο τα χωματα… (το πρωτο μοτερ μου απο αυτα πηγε). Το να βαζεις κατοσταρα δεν χρειαζεται, και μια απλη επωνυμη μια χαρα ειναι, αυτο που αν μπορεις ειναι καλο να κανεις ειναι να μην αφηνεις το ρεζερβουαρ να πεφτει κατω απο το 1/4 γιατι αυτο την τρωει την τρομπα. 
      Πιο καλα μπορει να σου πει τι να προσεχεις  ο Νικος http://www.rotaryxpert.gr/gr/index.html .
      Δεν ειμαι πελατης του, τυχαια τον ειχα συναντησει σε ενα συνεργειο, αλλα ακουω γενικα οτι όντως ξερει 5 πραγματα. Αν εισαι αθηνα περνα απο εκει, κατι θα μαθεις, εχει και πολλαπλασιαστες αμερικανικους με ψυκτρες που ειναι λεει για μια ζωη αλλα ειναι φαρμακειο…. εγω εβαλα της μανας του.

    • Renesis1

      Ναι σχεδόν πάντα γεμίζω στο 1/4  για την “υγεία” της τρόμπας, αλλά και για να μην σκάω 3ψήφιο αριθμό ευρώπουλων στο κάθε γέμισμα και μετά να αναγκάζω και το βενζινά να μου κάνει προτομή.. Για τους πολλαπλασιαστές εκεί το έκοβα και γω να τους αλλάζω, ευχαριστώ για το tip του τσεκαρίσματος της τρόμπας, θα το κοιτάξω στάνταρ.
      Θα περάσω μια μέρα από RotaryXpert μου πουν κάποια πράγματα, κυρίως για το θέμα του λαδιού. 5W-20 βάζουν στην Αμερική, τους μένουν τα apex seals στο χέρι. 5W-30 μη συνθετικό προτείνουν εδώ και στην Ιαπωνία, αλλά αφηνει περισσότερα κατάλοιπα μέσα στο κινητήρα. Ακολουθώ την Ιαπωνική σχολή λοιπόν, τα αλλάζω ευλαβικά όταν πρέπει, αλλά θέλω να το ψάξω καλύτερα το θεματάκι αυτο… Αν ξέρεις κάτι στείλε, thanks for the words of (rotary) wisdom!