H Mazda ανακοίνωσε σήμερα ότι η παραγωγή του RX-8 θα σταματήσει το καλοκαίρι του 2012 και για να το “γιορτάσει” παρουσίασε την έκδοση SPIRIT R ενώ ανακοίνωσε ότι η ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα θα συνεχιστεί.

To Mazda RX-8 SPIRIT R θα πωλείται αποκλειστικά στην Ιαπωνία και θα ξεκινήσει να πωλείται από τις 24 του Νοέμβρη με την παραγωγή του περιορίζεται σε μόλις 1.000 μονάδες. Το RX-8 SPIRIT R μπορεί να είναι διαθέσιμο είτε με το 6-τάχυτο χειροκίνητο είτε με το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, και το όνομα του είναι ίδιο με αυτό της τελευταίας έκδοση του RX-7. Διαθέτει νέες ζάντες, νέα bucket καθίσματα, ειδικά σηματάκια, προβολείς ομίχλης, κόκκινες δαγκάνες, πλαϊνούς SRS αερόσακους και μαύρη γυαλιστερή κεντρική κονσόλα. Η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο θα έχει bucket καθίσματα της Recarο και μπρονζέ 19″ ζάντες με ελαστικά 225/40,

Η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο θα έχει επίσης, δερμάτινο σαλόνι με κόκκινες ραφές, δερμάτινο τιμόνι και χειρολαβή χειρόφρενου με κόκκινες και μαύρες ραφές, κεντρική κονσόλα με κεντρικό υποβραχιόνιο από συνθετικό δέρμα με κόκκινες ραφές, σπορ ανάρτηση και μεγαλύτερα φρένα και ασημί ζάντες 18″ με ελαστικά 225/45.

Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε 3 χρώματα (ασημί, μαύρο και λευκό) και επειδή σταματά το RX-8 δεν σημαίνει τελικά ότι η Mazda σταματά να αναπτύσσει τον περιστροφικό Wankel κινητήρα. Ο Takashi Yamanouchi δήλωσε ότι η Mazda θα παραμείνει προσηλωμένη στο να αναπτύσσει τον περιστροφικό κινητήρα, αφού θα εκπροσωπεί πάντα το πνεύμα της, παρότι παλαιότερα είχαμε διαβάσει ότι η ανάπτυξη του είχε μπει στο συρτάρι.

Η τιμή του Mazda RX-8 SPIRIT R ξεκινά από τα 3.120.000 Yen (€30.627) για την έκδοση με το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και 3.250.000 Yen (€31.903) για την έκδοση με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο

[Πηγή: Mazda]

Δελτίο Τύπου

HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation has announced the Mazda RX-8 SPIRIT R, a special edition version of its four-door, four-seat rotary engine sports car. The RX-8 SPIRIT R will go on sale from November 24, 2011 at all Mazda and Mazda Anfini dealerships throughout Japan. Mazda RX-8 production will end in June 2012 and SPIRIT R will be the final special edition model. Mazda expects to sell 1,000 units.

The RX-8 SPIRIT R is based on the RX-8 Type RS (with six-speed manual transmission) and Type E (with six-speed electronically-controlled automatic transmission). It is named after the final limited edition Mazda RX-7, and this pedigree is reflected in stylish features that include exclusive seat design and colored alloy wheels. Additionally, Mazda’s curtain and front side SRS airbag system, which is available as a factory-installed option on the base models, will be offered as standard equipment. Following the launch, the Mazda RX-8 lineup will consist of the SPIRIT R and the Type G (with six-speed electronically-controlled automatic transmission) model grades only.

Takashi Yamanouchi, Mazda’s Representative Director, Chairman of the Board, President and CEO, said, “Mazda’s iconic rotary engine recorded its famous victory in the Le Mans 24-Hour endurance race 20 years ago. Throughout 2011, we have been celebrating the 20th anniversary of that victory by demonstrating the winning 787B racecar at Le Mans’ Circuit de La Sarthe and various other events around the world. At each one, the screaming rotary engine and the sight of the 787B have enthralled everyone from young children to race fans who witnessed its victory in 1991. These events have been a powerful reminder of the widespread passion for the rotary engine. Although RX-8 production is ending, the rotary engine will always represent the spirit of Mazda and Mazda remains committed to its ongoing development.”

Main features of the limited Mazda RX-8 SPIRIT R series

Base models
RX-8 Type RS (with six-speed manual transmission) and RX-8 Type E (with six-speed electronically-controlled automatic transmission)
Special equipment
For both manual and automatic transmission models

  • Exclusive SPIRIT R badge
  • Front headlights, front fog lights and rear combination lights (with black bezels)
  • Front and rear brake calipers (red)
  • Transmission tunnel trim (piano-black)
  • Curtain and front side SRS airbag system
Exclusive to the manual transmission model

  • Specially-made SPIRIT R bucket seats from RECARO
  • 225/40R19 89W tires and 19-inch alloy wheels (bronze)
Exclusive to the automatic transmission model

  • Leather seats (black with red stitching)
  • Leather-wrapped steering wheel (black with red stitching)
  • Parking brake lever (with red stitching)
  • Center console box front seat armrest and rear console box lid covered with synthetic leather (with red stitching)
  • Sports suspension, larger brakes
  • 225/45R18 91W tires and 18-inch alloy wheels (gun metallic)
Exterior body colors
  • Aluminum Metallic
  • Sparkling Black Mica
  • Crystal White Pearl Mica

Manufacturer’s suggested retail prices

* price of the model in the attached photo

Model Engine Drive Transmission Price (with tax)
SPIRIT R Water-cooled two-rotor (0.654L x 2) RWD 6-speed manual 3,250,000*
6-speed electronically-controlled automatic (Activematic) 3,120,000
  • – A separate recycling fee of 12,900 yen is necessary in addition to the prices listed above.
  • – If the special body color Crystal White Pearl Mica is selected, the price increases by 31,500 yen (including tax)

Mazda’s rotary engine history

1961 Jul Signs a technical contract with NSU and Wankel
1967 May Announces the completion of the rotary engine and introduces the Cosmo Sport 110S
1968 Jul Introduces the Familia Rotary Coupe/Mazda R100
1969 Oct Introduces the Luce Rotary Coupe/Mazda R130 Coupe
1970 May Introduces the Capella Rotary/Mazda RX-2 series
1971 Sep Introduces the Savanna Rotary/Mazda RX-3 is introduced
1972 Nov Introduces the Luce Rotary/Mazda RX-4 series
1973 Jun Cumulative production of rotary engine vehicles reaches 500,000 units
1975 Apr Introduces the Roadpacer
1975 Oct Introduces the Cosmo AP/Mazda RX-5
1977 Jul Introduces the Cosmo L (Landau top)
1977 Oct Introduces the Luce Legato/Mazda 929L
1978 Mar Introduces the Savanna RX-7/Mazda RX-7
1978 Nov Cumulative production of rotary engine cars reaches 1 million units
1981 Nov Introduces the new Cosmo and Luce/Mazda 929 rotary series
1986 Apr Cumulative production of rotary engine vehicles reaches 1.5 million units
1986 Sep Introduces the fully redesigned Luce
1990 Apr Introduces the Eunos Cosmo featuring a three-rotor rotary engine
1991 Jun The Mazda 787B wins the 59th Le Mans 24-Hour endurance race
1991 Dec Introduces the fully redesigned RX-7
2002 Mar Introduces the SPIRIT R final limited edition Mazda RX-7
2003 Apr Introduces the Mazda RX-8

  • hellboy

    η μαζντα θα μας τρελανει τελειως???????!!!!!!!!την μια σταματαμε τον βανγκελ(η) και την αλλη θα συνεχισουμε την αναπτυξη του?!!!!!!!!

  • nikxan1

    θα σταματησει να πινει 6.000lt καθε χιλιομετρο,
    θα σταματησει να παραγει διοξειδια του ανθρακα σε μεγεθος λαμπας,
    θα σταματησει να ειναι νεκρος κατω απο τις 300.000 σ.α.λ.,
    θα σταματησει να τσιμπαει λαδι,
    θα σταματησει να ειναι ευαισθητος σε κακες βενζινες????
    αν οι απαντησεις δεν ειναι σε ολα ΝΑΙ, δεν βρισκω τον λογο….
    το να δωσεις τοσα λεφτα, ενω ο ανταγωνισμος δινει πολλα περισσοτερα με πολυ λιγοτερα λεφτα, νομιζω ειναι μαζοχισμος!!!!
    εχω κολλητο με RX8 και τα ξερω πολυ καλα!!!

    • pariah

      Mια διόρθωση…Είναι σχεδιασμένο για να καίει λάδι και δεν είναι θέμα αστοχίας…Τους ρύπους, τα κεραμικά στα μαχαίρια του ρότορα να αντέχουν παραπάνω. 

      Στο θέμα ροπή ας κοιτάζει λίγο τα rx7 να κουμπώσει έναν υπερτροφοδότη…. Αυτό που δεν έδινε ο ανταγωνισμός σε αυτά τα λεφτά είναι όμορφο πισωκίνητο όχημα (οικονομικό σαν τιμή αγοράς) και όταν βγήκε το rx8 και δυνατό..

      Το μειονέκτημα όμως της υπερβολικής κατανάλωσης με την αξιοπιστία ήταν μεγάλο θέμα…Για αυτό και από μεταπωλητική αξία είναι στο ναδιρ…

    • nikxan1

      εχει ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ηχο στις (πολυ) υψηλες στροφες.
      ξερω καλα ομως, οτι ειναι υπερευαισθητα στις κακες βενζινες.
      επισης αν θυμαμαι καλα, η πρωτη αιτια να σκεφτουν να αφησουν πισω τον βανκελ, μαζι με την καταναλωση, ειναι και οι ρυποι. για τα apex-seals δεν πολυ-επιμενω, μαλλον για να το λες, κατι θα ξερεις.
      οσο για το “πισωκινητο” ξυνεις μια πληγη, που θα τρεξει αιμα. πλεον, για να παρεις ενα πισωκινητο αυτοκινητο, θα πρεπει να κοιταξεις λιγο πιο ψηλα σε κατηγοριες, διοτι ολα εχουν μπροστινη. δεν ξερω ρε φιλε, εμενα ποτε δεν με επεισε σαν αυτοκινητο. και ο κολλητος μου που το πηρε, το μετανιωσε πολυ, και εχει καταντησει να κυκλοφοραει με το πεζο 206 1.1 της γυναικας του….

    • loeb

      με τοσο υψηλη καταναλωση τι  να κανει ο ανθρωπος? Αυτο το αμαξι για να πεις οτι συμφερει να το παρεις επρεπε να πας σε εποχες 2003-2004 που φορολογουσαν τα κυβικα και που η τιμη της βενζινης ειχε 65 λεπτα το λιτρο και επαιρνες αμαξαρα για τα δεδομενα της εποχης. Τωρα δεν βρισκω τον λογο στην ελλαδα να παρεις ενα τετοιο αυτοκινητο ακομα κι αν εχεις τα λεφτα. Θα πρεπει να υπολογισεις στην τιμη του οτι θα καιει τα διπλασια απο ενα αυτοκινητο περιπου ιδιας ιπποδυναμης. Αυτο που με ειχε τρελανει οταν ειχα μπει μεσα ηταν ο ηχος και η ευκολια που κινοταν σταθερα με 8αρες λες και ηταν 5αρες στο δικο μου. Το κοιταγα και το ξανακοιταγα και δεν το χωνευα!  Παντως εγω δεν καταλαβαινω το προβλημα του οτι θα πρεπει να κινησε με παραπανω στροφες γιατι πολυ απλα εχει πολυ υψηλα ορια. Οπως στα ατμοσφαιρικα που εχουν κοφτη στις 7000 πρεπει να κινησαι απο τις 3500 και πανω ετσι και σε αυτο που εχει κοφτες στις 10000 θα πρεπει να κινησε απο τις 5000 και πανω. Απλα δεν μπορεις να το χωνεψεις οπως κι εγω.

  • kabamaru

    Επρεπε να κανουνε και κάτι για τον κινητήρα όμως, έτσι μια πιινελιά :)

  • Mika

    To protimousa opws einai, sto mple me tis anthraki zantes, thn allh ekdosh pou eixe bgalei dhladh..

    Den katalabainw giati theloun na synexisoun thn ekseliksh tou Wankel..Ok, mporei na ton beltiwsoun,alla logw filosofias sxediasmou to blepw para poly dyskolo na ton kanoun pio oikonomiko kai user friendly sto mellon, me ligoterous rypous, katanalwsh ladiou kai antistash sto kako kaysimo…Kserw egw…

    Den mporw na stamathsw na skeftomai,pws tha htan px enas diadoxos me tis arxes filosofias ths Mazda kai ena kinhthra daneismeno apo th Ford,sygkekrimena ton 2.0 Ecoboost me ta 240 ps…
    Pisteyw tha htan super…

    • Gggttti

      Ο Wankel είναι ιδανικός στην καύση του υδρογόνου.
      επειδή όμως οι κυψέλες δεν έχουν τελειοποιηθεί και το δίκτυο ιφίσταται μόνο σε λίγες περιοχές της Ευρώπης θα αναστηθεί λίγο αργότερα.

  • Tsou Kostas

    Δεν αξιζει να το συνεχισουν. το μοναδικο μειονεκτημα αυτου του αυτοκινητου ειναι ο wankel. αν ειχε το 2.3 του MPS δεν θα στεκοταν διπλα του τιποτα.

    • nikxan1

      με τετοιο πλαισιο που εχει, και τοσο προσεγμενο στησιμο που εχει, οχι απλα διπλα του δεν θα στεκοταν τιποτα, αλλα ουτε καν στις στροφες θα μπορουσε να το ακολουθησει τιποτα. εν τω μεταξυ, εχει καταπληκτικα διαφορικα, και θα μιλαγαμε για το απολυτο παιχνιδι στην τιμη του. και πιο χαμηλη καταναλωση, και ολα!!!!
      αλλα δεν το κανουν, γιατι θεωρουν ιεροσυλια η σειρα RX να εχει εμβολοφορο κινητηρα.

    • Gggttti

      Αν είχε, δε θα είχε σε καμία περίπτωση το χαρακτήρα που έχει τώρα.
      Ο Wankel πιάνει πολύ λιγότερο χρόνο από τα περιφεριακά που χρειάζεται για να δουλέψει σωστά.
      Τα οποία είναι πανάλαφρα (πολλαπλή εισαγωγής με αγωγούς και κλαπέτα).
      Τόσο “μαζεμένες” διαστάσεις έχει.

    • Tsou Kostas

      ναι ετσι ειναι.

    • Mika

      Mwre kai to dilitro ecopousth me ta 240 ps na eixe, mia xara tha htan,pou einai kai pio oikonomikos apo ton 2.3 ths Mazda..

    • Rabican

      τσου κωστα ειπες μεγαααλη κουβεντα…

      εχει ο φαδερ ενα CX7 και αυτο που μου ειχε καρφωθει σαν ιδεα, ηταν να ειχα λεφτα (λεφτα για πεταμα βεβαια), να μπορουσα να βρω ενα κουφαρι απο RX8 να ριξω πανω το μοτερ του CX…. αχχχχχχχ

    • Tsou Kostas

      κανε λιγο υπομονη, σε 3-4 χρονια τα μισα χωρις μοτερ θα ειναι. δεν ειναι αναγκη να τουμπαρεις το cx του ανθρωπου παντως για να του παρεις το μοτερ… παιρνει και sr20det, rb26, 2jz.

  • Guest

    Καλά όλα αυτά αλλά, ένας λόγος που η Mazda έχει πετύχει γαμιστερό στήσιμο στο RX8 είναι ο Βαγγελάκης, εξ αιτίας του χαμηλού του βάρους. Η τοποθέτηση οποιουδήποτε άλλου μοτέρ τα ακυρώνει όλα αυτά… Είχα ακούσει τύπο να λέει ότι θέλει να του βάλει το μοτέρ της S2000… Τι θα πας να κάνεις ρε φίλε του λέω, θα κάτσει όλο το αμάξι μπροστά και κατά συνέπεια θα σηκωθεί όλος ο κώλος όρθιος… 

    • nikxan1

      αυτο λυνεται φιλε μου.
      οι αναρτησεις πλεον ειναι πολυρυθμιζομενες, και η επιστημη στα πλαισια και στα στησιματα, συναγωνιζοντε την ιατρικη.
      ας
      πεταγανε κανενα μοτερ τετοιο, και θα ειχε τοση απηχηση, που εν ριπη
      οφθαλμου, θα το εβλεπες να κερναει τσαι σε πολυ κοσμο, και να
      πρωταγωνιστει σε ντριφτ αγωνες.

    • pariah

      Δες miata με μοτέρ από corvette και θα δεις αν γίνεται δουλειά ή όχι….Πάτα monster miata….

      Επίσης από τα rx7 έχει γίνει τρελό engine swap…Kaι από Ελλάδα: http://www.youtube.com/watch?v=UM6-NNZKYsU

  • Abtmps

    MPRABO MAZDA!!!

    • Al Voukalis

      ο υπάρχον vankel κινητηρας δε μπορει να καψει φυσικό αέριο ?

  • μονο εγώ πιστεύω ότι στο συγκεκριμένο μοντέλο το μοτέρ που θα φοράει θα έχει λύσει τα περισσότερα απο τα προβλήματα που εμφανίστηκαν???