Η Ferrari είναι η ομάδα που έχει δοκιμάσει τις περισσότερες διατάξεις στης εξατμίσεις της, από τις πρώτες χειμερινές δοκιμές, μέχρι και τις δοκιμές στο Mugello. Ωστόσο, χθες, είδαμε μια τελείως διαφορετική διάταξη από τις προηγούμενες, η οποία αναμένεται να μην επηρεάζει τη θερμοκρασία των ελαστικών, αλλά ίσως να είναι λιγότερο αποτελεσματικό στη δημιουργία κάθετης δύναμης, καθώς ο καυτός αέρας περνά από τα μπράτσα της ανάρτησης και την περιοχή ανάμεσα στον διαχύτη και την πίσω πτέρυγα.

Ο Fernando Alonso τονίζει ότι οι νέες εξατμίσεις δεν έχουν τόση σημασία όσοι νομίζουν πολλοί, καθώς και ότι η νέα διάταξη δεν απέφερε καμία διαφορά στην οδήγηση απ’ ό,τι η παλαιότερη διάταξη.

Δεν υπάρχει καμία διαφορά όσον αφορά την οδήγηση σε σχέση με τη διάταξη που δοκίμασα την Τρίτη. Οι εξατμίσεις δεν είναι η κρίσιμη περιοχή για φέτος, κάτι που μπορεί να φανεί και στα μονοθέσια που έχουν κερδίσει. Στο Μπαχρέιν, για παράδειγμα, η Red Bull κέρδισε με τις εξατμίσεις να “κοιτούν” προς τα κάτω, αλλά το ταχύτερο μονοθέσιο ήταν η Lotus, όπου οι εξατμίσεις της “κοιτούν” στην ευθεία.

Ο “El Nano” δήλωσε, επίσης, ότι είναι ικανοποιημένος με τις δοκιμές στην ιταλική πίστα, καθώς και ότι είναι θετικός για την εξέλιξη της F2012, η οποία χρειάζεται αρκετές και σημαντικές αναβαθμίσεις, για να πιάσει τα μονοθέσια της κορυφής.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τις 3 ημέρες των δοκιμών. Η αίσθηση που έχω μετά από τις δοκιμές είναι θετική. Έχουμε εισάγει μερικές μικρές, και τονίζω τη λέξη, αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, που μας έδωσαν την απόδοση που περιμέναμε, και αυτά είναι τα πιο σημαντικά νέα, κάτι που σημαίνει ότι έχω αυτοπεποίθηση για το μέλλον, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Αυτό σημαίνει πως ό,τι βλέπουμε στο εργοστάσιο στο Maranello, έρχεται και στην πίστα. Επίσης, έχουμε δουλέψει σκληρά σε όλους τους τομείς, ειδικά στα ελαστικά, να κάνουμε κάποια μικρά και μεγάλα stints, στο set-up, στις εκκινήσεις, δεδομένου ότι έχουμε δοκιμάσει έναν νέο συμπλέκτη.

Στη Βαρκελώνη, θα έχουμε πιο σημαντικές αναβαθμίσεις, κι ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε να κλείσουμε τη διαφορά που μας χωρίζει από τις ομάδες στην κορυφή. Αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη στην αεροδυναμική σήραγγα, και όχι να δοκιμάζουμε ό,τι νέο υπάρχει. Σίγουρα, θα ήταν ωραίο να μπορούσαμε να δοκιμάζουμε όλα τα νέο εξαρτήματα πρώτα στην πίστα, αλλά είναι επίσης καλό ότι μπορούμε να υπολογίζουμε όλες τις πιθανές δυνατότητες ανάπτυξης για κάθε τμήμα. Η Βαρκελώνη θα είναι ένα κρίσιμο Grand Prix για τη σεζόν, αλλά δε θα είναι καθοριστικό.

Δεν υποθέτω ότι θα βρεθούμε στη pole position, διότι δεν υπάρχει κανένα μαγικό ραβδί. Δεν πρέπει, πλέον, να δυσκολευόμαστε να περνάμε στο Q3, και να είμαστε πιο κοντά στους 6 πρώτους. Στη συνέχεια, συνεχίζοντας την ανάπτυξη στους επόμενους αγώνες, πρέπει να κάνουμε επιπλέον βήματα στο Μονακό, τον Καναδά και τη Βαλένθια, επίσης. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να βρούμε κάποια 7 ή 9 δέκατα -είναι δύσκολο να υπολογίσουμε πόσο μακριά είμαστε-, που μας χωρίζουν από τους πρώτους. Φυσικά, δεν αρνούμαι ότι το επόμενο Σαββατοκύριακο θα είναι σημαντικό· δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να παλέψουμε για να μπούμε στο Q4, αν θέλουμε να παλέψουμε για τον τίτλο.

Το φετινό ξεκίνημα ήταν δύσκολο για τη Ferrari και τον Ισπανό, αλλά κατάφεραν να κάνουν το “damage limitation”, καθώς ο Ferni είναι μόλις 10 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Sebastian Vettel, στην 5η θέση της βαθμολογίας. Ωστόσο, η F2012 θα πρέπει να γίνει πολύ πιο ανταγωνιστική (όχι μόνο πιο γρήγορη), ώστε ο δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής να μπορέσει να κατακτήσει ακόμα έναν τίτλο.

[Πηγή: Apex | Photo Copyright: FOTO ERCOLE COLOMBO/Scuderia Ferrari]

  • clioRS

    ρε παιδια η Ferrari δεν ειχε πει οτι θα εχει εντελως νεο μονοθεσιο στην Ισπανια η κανω λαθος? με νεο σασι και πολλες αλλαγες? 

    • Cosacher

      δυστυχώς ήταν φήμες…