Μετά τις spy φωτογραφίες, η Porsche έδωσε η ίδια επίσημες φωτογραφίες από την πρωτότυπη 918 Spyder η οποία πλέον φορά τα σώμα του μοντέλου παραγωγής. Το μοντέλο θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2013 και οι πρώτες παραδώσει της θα ξεκινήσουν από στα τέλη του 2013.


Το πρωτότυπο είναι ντυμένο στα αγωνιστικά χρώματα των ιστορικών αγωνιστικών Porsche 917. H 918 θα βγει σε 918 αυτοκίνητα τα οποία ήδη έχουνε πουληθεί με κόστος 645.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ και φόρους) με την έκδοση παραγωγής να φορά έναν V8 4.6-λίτρων ο οποίος προέρχεται από το αγωνιστικό Porsche RS Spyder LMP2. Ο κινητήρας αποδίδει 570 άλογα, 50 περισσότερα από όσα αρχικά είχε σχεδιαστεί και σε συνδυασμό με τους 2 ηλεκτροκινητήρες του (3 διέθετε το πρωτότυπο), οι οποίοι είναι τοποθετημένοι ανά ένας σε κάθε άξονα, που αποδίδουν 90 kW (122 άλογα) και 80 kW (109 άλογα), θα αποδίδει συνολικά 770 άλογα. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 6.8 kWh.

Έχει μέση κατανάλωση μικρότερη από 3 λίτρα/100 χλμ και στεγνό ζυγίζει 1.675 κιλά με το σώμα να ζυγίζει 220 κιλά και έχει αναλογία 2.15 κιλά ανά ίππο, καλύτερη δηλαδή από την Lamborghini Aventador η οποία έχει αναλογία 2.25 κιλών ανά ίππο. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 3.1 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 325 χλμ/ώρα, ενώ στο Nurburgring Nordschleife γυρνά σε 7:22. Αν θέλεις να μάθεις την παραμικρή λεπτομέρεια για το νέο υβριδικό hypercar πρέπει να διαβάσεις αυτό το άρθρο.

[Πηγή: Porsche]

Δελτίο Τύπου

Development of the Porsche super sports car enters next phase

918 Spyder prototypes commence trials

Stuttgart. The Porsche 918 Spyder is on the road: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, has taken the driving trials of the super sports car of the future a step further with completion of the initial prototypes. The 918 Spyder will go into production at the end of September 2013 as planned, with the first customers receiving their vehicles before 2013 is out. “What we are doing with the 918 Spyder is redefining driving fun, efficiency and performance,” said Wolfgang Hatz, Member of the Executive Board Research and Development of Porsche AG.

The prototypes, their camouflage harking back to historical Porsche 917 racing cars, signal the final touches to the 918 Spyder. The focus is on the interplay between the highly sophisticated individual drive components. The combination of combustion engine and two independent electric motors – one on the front axle and one in the drive line, acting on the rear wheels – poses completely new demands on the development of the operating strategies. “They are therefore a critical component in this vehicle into which we have put all of our expertise and capacity for innovation,” said Wolfgang Hatz. These operating strategies and the development of the software to go with them are one of Porsche’s core competences. Both of them have a major influence on the extreme driving fun to be had with the 918 Spyder and they make possible a unique combination of minimal fuel consumption and maximum performance. The initial results of the driving trials are in line with the high expectations placed on the 918 Spyder.

The super sports car is designed as a plug-in hybrid vehicle combining a high-performance combustion engine with cutting-edge electric motors for extraordinary performance: on the one hand, the dynamics of a racing machine boasting more than 770 hp, on the other hand, fuel consumption in the region of three litres per 100 kilometres. Moreover, Porsche is breaking yet more new ground with the technology demonstrator with spectacular solutions such as the full carbon fibre reinforced plastic (CFRP) monocoque with unit carrier, fully adaptive aerodynamics, adaptive rear-axle steering and the upward-venting “top pipes” exhaust system. In the process, the 918 Spyder is offering a glimpse of what Porsche Intelligent Performance may be capable of in future.

  • MitsosDaBest

  • Hkjdnsms

    idate pou tis exei tis eksatmiseis????!?!?! gamato k asinithisto

  • sofokles5 (ex sofokles)

    sa ti gt den einai idio to sasi? i m fainetai?