Η Volvo είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου που εξοπλίζει αυτοκίνητο της με αερόσακο πεζών. Το V40, το οποίο θα είναι διαθέσιμο από τον Ιούλιο στην Ελλάδα, είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Σουηδικής εταιρίας που διαθέτει το εν λόγω σύστημα ασφαλείας, με την Volvo να έχει βάλει ως στόχο έως το 2020, κανένας άνθρωπος να μην τραυματίζεται ή να χάνει τη ζωή του, κατά τη διάρκεια πρόσκρουσης με ένα από τα αυτοκίνητα της.


Σήμερα, περίπου 1.3 εκατ. άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο στους δρόμους, με τον αερόσακο πεζών να συμβάλει στη μείωση κατά 14% των θανατηφόρων ατυχημάτων με θύματα πεζούς στην Αγγλία και 25% στην Κίνα.

Ο αερόσακος ενεργοποιείται σε ταχύτητες από 20 έως 50 χλμ/ώρα, μιας και το 75% των σχετικών ατυχημάτων γίνεται με ταχύτητα έως 40 χλμ/ώρα. Το σύστημα διαθέτει 7 αισθητήρες ενσωματωμένους στο μπροστά μέρος του αυτοκινήτου. Μόλις το αυτοκίνητο έρθει σε επαφή με ένα αντικείμενο, τότε η μονάδα ελέγχουν αξιολογεί τα σήματα που καταγράφουν οι αισθητήρες και αν αναγνωριστεί ως ανθρώπινο πόδι, τότε ενεργοποιείται ο αερόσακος με το καπό να ανασηκώνεται κατά 10 εκατοστά, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ο χώρος εκείνος που θα επιτρέψει την λαμαρίνα του καπό να παραμορφωθεί, ώστε να απορροφήσει την ενέργεια. O αερόσακος καλύπτει το 1/3 του παρπμπρίζ και το κάτω τμήμα των μπροστά κολόνων και όλη η διαδικασία διαρκεί μέσα σε λίγα εκατοστά του δευτερολέπτου.

[Πηγή: Volvo]

Δελτίο Τύπου

Νέο Volvo V40 με Αερόσακο Πεζού: πώς λειτουργεί

  • Μοναδική καινοτομία από τη Volvo, την πρωτοπόρο μάρκα στην ασφάλεια
  • Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο νέο Volvo V40 – ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του
  • Το νέο Volvo V40 στην Ελλάδα τον Ιούλιο

Επτά αισθητήρες, προηγμένη τεχνολογία και ένας αερόσακος που ανοίγει με αστραπιαία ταχύτητα στην περιοχή του παρμπρίζ. Αυτά είναι μερικά από τα κύρια στοιχεία της Τεχνολογίας Αερόσακου Πεζού (Pedestrian Airbag Technology) – του συστήματος που καθιστά την Volvo Car Corporation με το εντελώς νέο μοντέλο της, το V40, τον πρώτο κατασκευαστή στον κόσμο που προσφέρει αερόσακο πεζού. Και μάλιστα, όχι σε κάποιο “εξωτικό” μοντέλο αλλά στο νέο V40, ένα 5-θυρο μικρομεσαίο premium χάτσμπακ!

Στην Ευρώπη, το 14% των θανάσιμων τραυματισμών σε τροχαία ατυχήματα αφορούν πεζούς. Παρόμοιο είναι το ποσοστό στις ΗΠΑ, 12%, ενώ στην Κίνα ανεβαίνει στο εξωπραγματικό 25%! Ακόμη μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των πεζών που τραυματίζονται. Οι πλέον σοβαροί τραυματισμοί πεζών στο κεφάλι, από αυτοκίνητα, προκαλούνται από τα σκληρά τμήματα που βρίσκονται κάτω από το εμπρός καπό, το κάτω μέρος του παρμπρίζ και τις μπροστινές κολόνες.

Αυτά ήταν μερικά μόνο από τα στοιχεία που ελήφθησαν υπόψη όταν η Volvo άρχισε την εξέλιξη της Τεχνολογίας Αερόσακου Πεζού. Το σύστημα, αποτέλεσε μια παγκόσμια καινοτομία όταν ανακοινώθηκε επίσημα κατά την παρουσίαση του εντελώς νέου Volvo V40, πριν μερικούς μήνες, στην Γενεύη.

«Είμαστε περήφανοι που έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε ένα αυτοκίνητο με αερόσακο για πεζούς. Αποστολή του αερόσακου είναι να βοηθήσει να προστατεύσουμε τους πεζούς, στις περιπτώσεις εκείνες που προσκρούουν στο καπό, στην περιοχή γύρω από την εσοχή των καθαριστήρων του παρμπρίζ και στις μπροστινές κολόνες, όπου υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να έχουμε σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις», λέει ο Τόμας Μπρόμπεργκ (Thomas Broberg), Ανώτερος Τεχνικός Σύμβουλος Θεμάτων Ασφαλείας της Volvo Car Corporation.

Επτά αισθητήρες τοποθετημένοι στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου μεταδίδουν σήματα σε μια κεντρική μονάδα ελέγχου. Όταν το αυτοκίνητο έρχεται σε επαφή με κάποιο αντικείμενο, τα σήματα μεταβάλλονται. Η μονάδα ελέγχου αξιολογεί τα σήματα που δέχεται και εφόσον διαγνωστεί ότι αυτά αντιστοιχούν σε ανθρώπινο πόδι, ανοίγει ο αερόσακος πεζού.

Ανύψωση του καπό κατά 10 εκατοστά

Οι μεντεσέδες του καπό είναι εφοδιασμένοι με πυροτεχνικούς μηχανισμούς, που όταν το σύστημα ενεργοποιηθεί τραβούν μία περόνη και απελευθερώνουν το πίσω τμήμα του πλαισίου του καπό. Ταυτόχρονα ενεργοποιείται ο αερόσακος που βρίσκεται κάτω από το καπό και μπροστά από τη βάση του παρμπρίζ και αρχίζει να γεμίζει με αέριο. Καθώς φουσκώνει, ανασηκώνει το καπό, που ανυψώνεται κατά δέκα εκατοστά και παραμένει σε αυτή, την ανυψωμένη θέση.

Το επιπλέον κενό που δημιουργείται κατ’ αυτόν τον τρόπο, μεταξύ του καπό και των σκληρών τμημάτων του οχήματος στο χώρο του κινητήρα, προσφέρει στο καπό το χώρο που χρειάζεται για να παραμορφωθεί, απορροφώντας ενέργεια, όταν πέσει επάνω του ένας πεζός.

«Ο αερόσακος έχει δύο λειτουργίες. Πρώτον, ανυψώνει το καπό ώστε να δημιουργηθεί χώρος και δεύτερον, λειτουργεί σαν μαξιλάρι καλύπτοντας τα σκληρά τμήματα της περιοχής που βρίσκεται κοντά στο παρμπρίζ», εξηγεί ο Τόμας Μπρόμπεργκ.

Ο αερόσακος έχει σχήμα αντεστραμμένου “Π” και αποτελείται από ένα σάκο και μία υβριδική γεννήτρια αερίου. Κατά την ενεργοποίησή του, ο σάκος γεμίζει με αέριο μέσα σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Όταν έχει φουσκώσει πλήρως, ο αερόσακος καλύπτει ολόκληρη την εσοχή των υαλοκαθαριστήρων, το ένα τρίτο περίπου του παρμπρίζ και το κατώτερο τμήμα των μπροστινών κολονών. Η όλη διαδικασία, από την ενεργοποίηση του συστήματος μέχρι το πλήρες φούσκωμα του αερόσακου διαρκεί μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου.

  • cfu

    Volvo safety

  • πραγματικά ώρες ώρες είναι να τους ζηλεύεις εκεί στη Volvo…
    πιστεύω ότι το σύνολο των αυτοκινητοβιομηχανιών θα έπρεπε να την έχουν πρότυπο!!

  • loeb

    Αυτο μαλιστα ειναι καινοτομο!

    • Καινοτομο οχι. Απο τοτε που πρωτοεφαρμοστηκαν οι αερασακοι στα αυτοκινητα καποιες ψαχτηκαν και θελησαν να βαλουν αεροσακο μπροστα αλλα ειδαν οτι δεν και το παρατησαν. Αν θυμαμαι καλα και η BMW ειχε βγαλει μια μηχανη με αεροσακο αλλα απο οσο ξερω καμια αλλη εταιρια δεν εκανε κινηση και λογικο ειναι, πολυ απλα ειναι επιπλεον βαρος. Τι να το κανεις τον αεροσακο οταν δεν φορας κρανος? Τι να τον κανεις τον αεροσακο στο παρμπριζ οταν ο αλλος δεν εχει μυαλο και προχωραει σαν ζωο ορθιο στο δρομο? 

    • V_D

      Να του δώσεις την ευκαιρία μετά από ένα τέτοιο ατύχημα να βάλει μυαλό και όχι να το πληρώσει με την ίδια του τη ζωή και μάλιστα από εσένα (δεν αναφέρομαι προσωσοπικά)

    • AOWA

      Είναι καλό να βγαίνουν τέτοιες τεχνολογίες -έστω και αργά- στην παραγωγή. Ετσι αυξανεται ο ανταγωνισμός, και πάνω στον ανταγωνισμό κερδίζει η τεχνολογία και ο καταναλωτής. 
      Πάντως, αν δεν κάνω λάθος, *και* η Honda στην Goldwing έχει λανσάρει τον αερόσακο οδηγού. 
      Βέβαια, όπως πολύ σωστά είπες, ότι τεχνολογία και αν έχει το όχημα που καβαλάς, δεν υπερκαλύπτει την έμφυτη χαζομάρα του οδηγού, επιβάτη. 

    • Θα προτιμουσα π.χ. τα λεφτα που εδωσε για να γινει ολο αυτο το ενχειρημα να τα εκανε δωρεα στην πολιτεια της Σουηδιας να μαθει τους νεους πως να προσεχουν στο δρομο και τα βασικα περι οδηγησης και ασφαλειας. Ουτοπικα αυτα που λεω αλλα οταν μαθαινεις τα βασικα απο μικρος και στα επαναλαμβανουν καμια 10αρια φορες δεν χρειαζεται να τα μαθεις οταν εισαι μεγαλος και κυριως οταν τοτε δεν σου μενουν στο μυαλο

  • giannis1304

    όπως έχω γράψει και άλλες φορές οι κυβερνύσεις είναι αυτές που πιέζουν τους κατασκευαστές σε τέτοιες τεχνολογίες για να μειωθούν τα δισεκατομμύρια των αποζημιώσεων που προκαλούνται από τα τροχαία. Σε πολύ μικρότερο βαθμό ενδιαφέρονται λοιπόν κάποιοι για την υγεία μας και τις ζωές αφού η σύγκριση με το χρήμα είναι άνιση. 

    και κάτι μακάβριο, σε περίπτωση που κάποιος χτυπήσει πεζό με το όχημά του, καλύτερα να τον …σκοτώσεις, παρά να τον τραυματίσεις και τρέχεις μια ζωή στα δικαστήρια και πληρώνεις αποζημιώσεις για μια ζωή. Ξαναλέω μακάβριο, αλλά η νομοθεσία μας έτσι λειτουργεί. Να μην τύχει σε κανένα μας, αλλά έχετε και αυτό στο μυαλό σας όταν διαβάζετε για αερόσακο πεζών.

    Εγώ αυτό τον αερόσακο δεν τον βλέπω με καλό μάτι, γιατί κατά κάποιο τρόπο κλείνει και την ορατότητα και ίσως ωθήσει τον οδηγό να χάσει και τον έλεγχο.

  • Constantine

    Α ρε Βολβάρα ενα καλό σπορ κουπέ μοντέλο για νεους να βγαλεις θα κλεισεις πολλά στόματα . Ειδα το S60 εχθες το βράδυ και ο κώλος του με τα ωραια σχεδιαστικά του φώτα , ξεχώριζαν αναμεσα στα αλλα κουτια με ρόδες