Οι μηχανικοί της Delphi ετοιμάζουν έναν νέο κινητήρας βενζίνης, ο οποίος λειτουργεί σαν πετρελαιοκινητήρας. Ο λόγος που επέλεξαν έναν κινητήρα βενζίνης, σύμφωνα με τους μηχανικούς της Delphi, είναι επειδή η βενζίνη έχει καθαρότερη καύση και απαιτούνται λιγότερο δαπανηρές συσκευές εκπομπών, από εκείνες που απαιτούνται σήμερα από τους κινητήρες πετρελαίου.

Ο πρωτότυπος μονοκύλινδρος κινητήρας έχει δοκιμαστεί σε κάθε είδους εργοστασιακή δομική και χρησιμοποιεί τη συμπίεση ώστε να γίνει η καύση, όπως ακριβώς λειτουργούν οι πετρελαιοκινητήρες, χωρίς να υπάρχει σπίθα από μπουζί, αφού ο αέρας με τη βενζίνη συμπιέζονται σε τόσο υψηλή πίεση μέσα στο θάλαμο καύσης, που κάνει τη βενζίνη να αναφλεγεί χωρίς να χρειάζεται η σπίθα του μπουζί. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την αρχή λειτουργίας των βενζινοκινητήρων απλά να πω ότι λειτουργούν συνήθως με συμπίεση μικρότερη των 10:1 ώστε να αποφεύγεται η κρουστική αυτανάφλεξη του μίγματος και να προκαλούνται τα γνωστά “πειράκια”. Ωστόσο, με την χρήση άμεσου ψεκασμού αρκετοί νέοι ατμοσφαιρικοί κινητήρες λειτουργούν με σχέση 12:1. Οι πετρελαιοκινητήρες από την άλλη, χρησιμοποιούν αναλογίες συμπίεσης από 14:1 έως 25:1.

Η Delphi ονομάζει την τεχνολογία αυτή “gasoline-direct-injection compression ignition” και δεν είναι η πρώτη εταιρία που ερευνά έναν τέτοιο κινητήρα, αφού αρκετές ήταν αυτές που ασχολήθηκαν στο παρελθόν με τη τεχνολογία αυτή, αλλά δεν είχανε καταφέρει να την υλοποιήσουν.

Ωστόσο, τα πράγματα πλέον είναι διαφορετικά και χάρη στη σημερινή τεχνολογία υψηλής πίεσης άμεσου ψεκασμού που απαιτούνται για έναν τέτοιο κινητήρα, η Delphi κατάφερε και υλοποίησε τον κινητήρα αυτό. Η Delphi ψεκάζει την βενζίνη στον θάλαμο καύσης σε τρεις συγκεκριμένες στιγμές, και μπόρεσε να δει το πότε ακριβώς γίνεται καλύτερα η καύση, κάνοντας τη έτσι να αξιοποιήσει στο έπακρο την ποσότητα του καυσίμου που ψεκάζεται. Η Delphi ήδη εργάζεται πάνω σε πολυκύλινδρες εκδοχές του νέου κινητήρα.

Τι θα μπορούσε να σημαίνει η νέα αυτή τεχνολογία στις αυτοκινητοβιομηχανίες; Ο νέος αυτός κινητήρας θα είναι το ίδιο αποδοτικός με έναν υβριδικό, αλλά θα κοστίζει λιγότερο, αφού θα μπορεί να κατασκευαστεί ευκολότερα και φθηνότερα.

Στην ουσία ενώνει τους δύο κόσμους, αυτών των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, αφού θα καταναλώνει 50% λιγότερη βενζίνη και θα είναι φιλικότερος προς το περιβάλλον. Υψηλή απόδοση, χαμηλές εκπομπές και όλα αυτά από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, κάνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τα κράτη, που ασχολούνται τόσο με τους υβριδικούς και τους ηλεκτρικούς κινητήρες, να φαίνονται ότι κινούνται στο λάθος δρόμο.

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχουνε πολύ ακόμη δρόμο μέχρι να χαρακτηριστούν ως μη φιλικοί προς το περιβάλλον και είναι θέμα χρόνου, να δούμε τους καρπούς από την τεχνολογία της Delphi. Ωστόσο η Delphi λέει ότι μπορεί ο κινητήρας αυτός να συνεργαστεί και με έναν ηλεκτροκινητήρα, κάνοντας τον ακόμη περισσότερο αποδοτικό.

[Πηγή: Technology Review]

  • Ενδιαφερον αλλα μονοκυλνδρος και με επιδοσεις και με μειωμενη καταναλωση και μειωμενους ρυπους? Ολα αυτα φανταζομαι σε σχεση με ηλεκτροκινητηρα

    • ο μονοκύλινδρος είναι καθαρά για ερευνητικούς σκοπούς. ήδη εξετάζουν τετρακύλινδρους κινητήρες

  • gronholm89

    na to ftia3ei i Honda kai na to kanei vtec…!!!!!!! k peite meta stous mlkes pou metrane tous rupous enan enan na pane na gam…8oun!!!!!!!

  • anagnwsths

    Θα σκήσω την διπλωματική μου !!!
    Εκτός των άλλων περιελλάμβανε γιατί ενας βενζινοκινητήρας δεν μπορεί να εργαστεί ως diesel και το ανάποδο.

    Υ.Γ
    Θα ήθελα να διαρεύσει το θερμοδυναμικό διάγραμμα (θεωρητικό-πραγματικό)  της Delphi

    • JohnnyXP64

      αντιθέτως φίλε μπορεις να τελειωσεις την διπλωματικη σου και για να διξεις ποσο μπροστα και ψαγμενος εισαι στο τελος κανεις και σε 1 κολα ακομα μια αναφορα οτι τελικά “οτι σας είπα παιζει να καταρριφθεί σε λιγα χρονια” διοτι το και το και το……

      και τους αφηνεις μαλακες! :P

  • cfu

    αυτες ειναι τεχνολογιες,και οχι μλκιες ηλεκρικες kai υδρογονο,ας εχει ενα κυλινδρο αν ειναι αποδοτικος δεν πειράζει
    αν το κανουν τετρακυκιλνδρο οπως θελουν απειρα Like

  • Constantine

    Ερώτηση…..

    Αν κανει τόση οικονομία θα τον αφήσουν να …..κυκλοφορήσει ;;; Λέω εγω τωρα το πονηρο μυαλο !!!

    • η καλύτερη ερώτηση από όλες! δεν ξέρουμε! θέλω να πιστεύω πως ναι! 

    • freedoom1013

      Το σκέφτηκα κι εγώ, αλλά και πάλι δε νομίζω.Too much conspiracy!!
      Ένα κάρο υβριδικές πατέντες κυκλοφορούν, τα πετρελαιοκίνητα σπάνε ρεκόρ διανυθέντων χλμ, έστω για διαφημιστικούς σκοπούς, το ένα μετά το άλλο, αυτό τους πείραξε;

    • Τα ιδια λεγαμε και για τα υβριδικα πριν 10 χρονια, οτι και καλα οι πετρελαικες εταιριες εχουν το πανω χερι κτλ κτλ. Αν δουν οτι αξιζει και οτι θα ειναι κερδοφορο οχι μονο θα το βγαλουν αλλα θα μπουν και οι υπολοιποι στο χωρο

  • freedoom1013

    Πολύ ενδιαφέρον το project και επιτέλους ξεμπροστιάζεται, όσο αυτό είναι εφικτό, η λάθος οδός που ακολουθούν πολλοί, με μπαταρίες, cylinder on demand, downsizing, που με τόσο τούρμπο όμως, πρέπει να χαϊδεύεις το γκάζι, αντί να το πατάς κτλ.
    Για να δούμε, μακάρι, να αποδώσει και με περισσότερους κυλίνδρους!!

  • pariah

    Θυμίζει DiesOtto σε τρόπο λειτουργίας και μια παρόμοια μελέτη της saab που είχε βγει. Το θέμα είναι ότι ακόμα περιμένουμε…εδώ η mercedes από το 2007 είχε έτοιμο πρωτότυπο και ακόμα δεν έχουμε δει κάτι…

    http://www.autoevolution.com/news/diesotto-engine-explained-5656.html 

  • jim

    ere gelia to akiro tou eona tha ine afto etsi kai vgi stin paragogi o sigekrimenos kinitiras haha

  • Funster

    1ον) Τι ακριβώς είναι η Delphi ?
    2ον) Δυστυχώς με αυτόν τον κινητηρα θα παραμείνει το θέμα των χαμηλών ροπών. Θα πρέπει είτε να καταφέρει να συνδυαστεί με τούρμπο, είτε με ηλεκτροκινητήρα, είτε να γίνει μια συλλογική κίνηση χρησιμοποίησησ νέων υλικών  που να μειώνουν το συνολικό βάρος των αυτοκινήτων.

    3ον) No matter what.. ειναι βήμα μπροστά!

    • pariah

      Xονδρικά είναι προμηθευτής των αυτοκινητοβιομηχανιών….Τεράστια εταιρία.

  • mother1russia

    Για ολα αυτα φταιει το ψεμα οτι το διοξειδιο του ανθρακα προκαλει αυξηση της θερμοκρασιας,
    σε λιγα χρονια θα γυρναμε ολοι με ηλεκτρικα αυτοκινητακια.
    Θελω να γυρισω πισω στην 10ετια του 90

  • “Υψηλή απόδοση, χαμηλές εκπομπές και όλα αυτά από έναν κινητήρα
    εσωτερικής καύσης που εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, κάνουν τις
    αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τα κράτη, που ασχολούνται τόσο με τους
    υβριδικούς και τους ηλεκτρικούς κινητήρες, να φαίνονται ότι κινούνται
    στο λάθος δρόμο”
    Μην πάμε στο άλλο άκρο ρε παιδιά! Ναι είναι σημαντική πρόοδος η συγκεκριμένη τεχνολογία, αλλά μήπως δεν πρέπει να είμαστε τόσο απόλυτοι σε χαρακτηρισμούς λέω εγω?
    Το καταλαβαίνετε φαντάζομαι ότι πρέπει στο μέλλον (άμεσο ή μακροπρόθεσμα δεν ξέρω) να απαλλαγούμε από τα ορυκτά καύσιμα, είτε το θέλουμε είτε όχι, αφού δεν είναι απεριόριστα…
    Η λύση πιστεύω και εγώ πως δεν θα είναι τα ηλεκτρικά αλλά οι εταιρίες/κράτη καλά κάνουν και εξερευνούν νέες πιθανότητες.

  • cbrr

    Αν τον σχεδιασε η delphi σωθηκαμε. Κολοεταιρια με χαλια ποιοτητα στα περισσοτερα εξαρτηματα που κατασκευαζει.