Οι μηχανικοί της Delphi ετοιμάζουν έναν νέο κινητήρας βενζίνης, ο οποίος λειτουργεί σαν πετρελαιοκινητήρας. Ο λόγος που επέλεξαν έναν κινητήρα βενζίνης, σύμφωνα με τους μηχανικούς της Delphi, είναι επειδή η βενζίνη έχει καθαρότερη καύση και απαιτούνται λιγότερο δαπανηρές συσκευές εκπομπών, από εκείνες που απαιτούνται σήμερα από τους κινητήρες πετρελαίου.

Ο πρωτότυπος μονοκύλινδρος κινητήρας έχει δοκιμαστεί σε κάθε είδους εργοστασιακή δομική και χρησιμοποιεί τη συμπίεση ώστε να γίνει η καύση, όπως ακριβώς λειτουργούν οι πετρελαιοκινητήρες, χωρίς να υπάρχει σπίθα από μπουζί, αφού ο αέρας με τη βενζίνη συμπιέζονται σε τόσο υψηλή πίεση μέσα στο θάλαμο καύσης, που κάνει τη βενζίνη να αναφλεγεί χωρίς να χρειάζεται η σπίθα του μπουζί. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την αρχή λειτουργίας των βενζινοκινητήρων απλά να πω ότι λειτουργούν συνήθως με συμπίεση μικρότερη των 10:1 ώστε να αποφεύγεται η κρουστική αυτανάφλεξη του μίγματος και να προκαλούνται τα γνωστά “πειράκια”. Ωστόσο, με την χρήση άμεσου ψεκασμού αρκετοί νέοι ατμοσφαιρικοί κινητήρες λειτουργούν με σχέση 12:1. Οι πετρελαιοκινητήρες από την άλλη, χρησιμοποιούν αναλογίες συμπίεσης από 14:1 έως 25:1.

Η Delphi ονομάζει την τεχνολογία αυτή “gasoline-direct-injection compression ignition” και δεν είναι η πρώτη εταιρία που ερευνά έναν τέτοιο κινητήρα, αφού αρκετές ήταν αυτές που ασχολήθηκαν στο παρελθόν με τη τεχνολογία αυτή, αλλά δεν είχανε καταφέρει να την υλοποιήσουν.

Ωστόσο, τα πράγματα πλέον είναι διαφορετικά και χάρη στη σημερινή τεχνολογία υψηλής πίεσης άμεσου ψεκασμού που απαιτούνται για έναν τέτοιο κινητήρα, η Delphi κατάφερε και υλοποίησε τον κινητήρα αυτό. Η Delphi ψεκάζει την βενζίνη στον θάλαμο καύσης σε τρεις συγκεκριμένες στιγμές, και μπόρεσε να δει το πότε ακριβώς γίνεται καλύτερα η καύση, κάνοντας τη έτσι να αξιοποιήσει στο έπακρο την ποσότητα του καυσίμου που ψεκάζεται. Η Delphi ήδη εργάζεται πάνω σε πολυκύλινδρες εκδοχές του νέου κινητήρα.

Τι θα μπορούσε να σημαίνει η νέα αυτή τεχνολογία στις αυτοκινητοβιομηχανίες; Ο νέος αυτός κινητήρας θα είναι το ίδιο αποδοτικός με έναν υβριδικό, αλλά θα κοστίζει λιγότερο, αφού θα μπορεί να κατασκευαστεί ευκολότερα και φθηνότερα.

Στην ουσία ενώνει τους δύο κόσμους, αυτών των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, αφού θα καταναλώνει 50% λιγότερη βενζίνη και θα είναι φιλικότερος προς το περιβάλλον. Υψηλή απόδοση, χαμηλές εκπομπές και όλα αυτά από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, κάνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τα κράτη, που ασχολούνται τόσο με τους υβριδικούς και τους ηλεκτρικούς κινητήρες, να φαίνονται ότι κινούνται στο λάθος δρόμο.

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχουνε πολύ ακόμη δρόμο μέχρι να χαρακτηριστούν ως μη φιλικοί προς το περιβάλλον και είναι θέμα χρόνου, να δούμε τους καρπούς από την τεχνολογία της Delphi. Ωστόσο η Delphi λέει ότι μπορεί ο κινητήρας αυτός να συνεργαστεί και με έναν ηλεκτροκινητήρα, κάνοντας τον ακόμη περισσότερο αποδοτικό.

[Πηγή: Technology Review]