Ο Carlos Ghosn, CEO της Nissan και της Renault σε πρόσφατες δηλώσεις του ανέλυσε τη φιλοσοφία του για “λιτή καινοτομία”, την οποία την έχει εφαρμόσει για περισσότερα από 10 χρόνια στη Nissan και στη Renault. O Ghosn δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι σε θέση σήμερα να ξοδεύουν αλόγιστα για τη δημιουργία νέων αυτοκινήτων και ανέλυσε τα τέσσερα σημεία της φιλοσοφίας του.

Αρχικά να υπάρχουν low-budget οχήματα για αναδυόμενες οικονομίες, με το Logan να έχει κάνει τη Renault τη καλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία σε πωλήσεις στις αναδυόμενες αγορές της Ευρώπης. Το δεύτερο σημείο είναι η συνεργασία ανάμεσα στα τμήμα έρευνας και ανάπτυξης όλου του κόσμου της Nissan και της Renault και ανέφερε μάλιστα ένα παράδειγμα ότι ζήτησε από τρεις ομάδες μηχανικών σε Γαλλία, Ιαπωνία και Ινδία ώστε να λύσουν ένα συγκεκριμένο πρόβλημα. Η καλύτερη λύση ήρθε από τους Ινδούς με το κόστος να είναι το 1/5 από τις προτάσεις των δύο άλλων ομάδων.

Το τρίτο σημείο της φιλοσοφίας του είναι η ανάθεση των πωλήσεων σε εταίρους στις αναδυόμενες αγορές. Το pickup DOST κάνει μεγάλες πωλήσεις στην Ινδία, έχοντας περισσότερο από το 1/3 του μεριδίου της αγοράς. Τέλος είναι η αποστολή στελεχών των δύο εταιριών από την Γαλλία και την Ιαπωνία σε χώρες όπως η Βραζιλία, η Ινδία και η Νότια Αφρική. Από αυτούς περιμένει να γυρίσουν πίσω με νέες ιδέες οι οποίες θα είναι γρήγορα και εύκολα υλοποιήσιμες.

[Πηγή: Harvard Business Review | Photo Copyright: TORU YAMANAKA/AFP/GettyImages]