Η μεγάλη αλλαγή για τους turbo κινητήρες θα γίνει, τελικά, το 2014 (εσύ το έμαθες πρώτος), και ο Adrian Newey, επί κεφαλής στο τεχνικό τμήμα τής Red Bull Racing, υποστηρίζει πως οι νέοι turbo V6 κινητήρες 1.6 λίτρων θα είναι αυτοί που θα καθορίσουν την απόδοση των ομάδων, καθώς θα υπάρχει αρκετή διαφορά στην απόδοση κάθε κινητήρα, κάτι που δε συμβαίνει με τους σημερινούς κινητήρες, οι οποίοι έχουν πάνω-κάτω την ίδια απόδοση, ενώ οι διαφορά στην απόδοση αντισταθμίζεται από την κατανάλωση καυσίμου.

Το 2014, θα υπάρχει διακύμανση στην απόδοση του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας θα είναι από μόνος του ένας παράγοντας, ενώ θα υπάρχει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Είναι πιθανό ένα κατασκευαστής να κάνει πολύ καλύτερη δουλειά από τους άλλους, και τα μονοθέσια αυτού του κατασκευαστή να είναι μπροστά. Θα μπορούσε να καταλήξουμε σ’ ένα πρωτάθλημα κατασκευαστών κινητήρων.

Επιπλέον, οι κανονισμοί τού 2014 θα οριοθετούν ακόμα περισσότερο τη σχεδίαση που θα έχει ένα μονοθέσιο, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συνεχείς γρίφοι για τους σχεδιαστές, οι οποίοι, πάντα, θέλουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σχεδιαστική ελευθερία.

Οι κανονισμοί για το σασί και για την αεροδυναμική θα είναι μια πιο περιοριστική εκδοχή απ’ ό,τι είναι σήμερα. Η εγκατάσταση του κινητήρα είναι κάτι για τ’ οποίο, προφανώς, οι ομάδες θα συνεργαστούν με τους κατασκευαστές κινητήρων. Μένει να δούμε αν κάποιος θα έχει κάτι νέο και αν θα “κλέψει” κάποιο πλεονέκτημα.


[Πηγή: AutoSport | Photo Copyright: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Racing]