Τα φώτα στον εκθεσιακό χώρο του Παρισιού λάμπουν από το πρωί της Πέμπτης, αλλά τα μεγάλα κεφάλια των Ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, δηλώνουν τουλάχιστον απαισιόδοξοι, σχετικά με το μέλλον τους, το οποίο φαίνεται δυσοίωνο λόγων των σκληρών πολιτικών λιτότητας και της εκρηκτικής ανόδου της ανεργίας, με αποτέλεσμα τις μειωμένες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες εμφανίστηκαν απαισιόδοξες για τις προοπτικές, επισημαίνοντας ότι η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί τα επόμενα δύο χρόνια. Ο Hans Dieter Pötsch, οικονομικός διευθυντής της Volkswagen υπογράμμισε ότι χωρίς οικονομική βοήθεια κάποιες εταιρείες θα κινδυνεύσουν με κατάρρευση. Συγκεκριμένα δήλωσε:

Είναι αβέβαιο εάν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβιώσουν χωρίς κρατική βοήθεια. Θα επηρεαστούν ιδιαίτερα οι βιομηχανίες στη νότιο Ευρώπη, που παράγουν μικρά αυτοκίνητα.

Τα ίδια, με άλλα λόγια, είπε και ο CEO της PSA Peugeot Citroen, Philippe Varin, ο οποίος βλέπει συρρίκνωση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου κατά 8% φέτος. Ο Varin τόνισε ότι δεν αναμένει ανάκαμψη της αγοράς το 2013, καθώς, όπως είπε, ακόμη και η άλλοτε κραταιά γερμανική αγορά έχει αρχίσει να εξασθενεί.

O CEO της Daimler, Dieter Zetsche, μίλησε για ένα οικονομικό περιβάλλον “γεμάτο προκλήσεις”, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι η εταιρεία θα μπορούσε να αναθεωρήσει το στόχο για τα κέρδη του 2013, μετά την αναθεώρηση του στόχου για το 2012.

Ο Sergio Marchionne, CEO της Fiat και πρόεδρος της ACEA (Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών) επανέλαβε το αίτημά του για πανευρωπαϊκή προσέγγιση στο πρόβλημα της πλεονάζουσας παραγωγής, που εντείνει τις πιέσεις στην κερδοφορία, κίνηση στην οποία, όμως, αντιτίθενται η Volkswagen και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Παράλληλα, έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι η Fiat δεν έχει ζητήσει βοήθεια από την ιταλική κυβέρνηση ή την Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν σκοπεύει να το κάνει. Ο Marchionne δήλωσε:

Έχουμε μια συλλογική ευθύνη στον κλάδο να προωθήσουμε μία προοδευτική αναδιάρθρωση σε ευρωπαϊκό επίπεδο,

Τέλος, ο διευθυντής πωλήσεων της Opel, Alfred Rieck, επισήμανε ότι είναι δύσκολο να προβλέψει το μερίδιο αγοράς που θα εξασφαλίσει η εταιρεία του το 2013.

[Πηγή: Autonews, Bloomberg]