Η Interbrand μετά τις 50 πιο “πράσινες” εταιρίες του κόσμου, παρουσίασε και τις 100 καλύτερες εταιρίες του κόσμου για το 2012, όπου σε ότι αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, στη πρώτη θέση βρίσκεται η Toyota, η οποία διατήρησε τη περσινή της πρωτιά. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά βρίσκεται στην 10η θέση της κατάταξης (11η το 2011) που περιλαμβάνει εταιρίες από όλους τους τομείς. Στη κορυφή της λίστας βρίσκεται για ακόμη μια φορά η Coca Cola, ενώ ακολουθούν η Apple, η IBM, η Google και η Microsoft.

Η Interbrand, χρησιμοποίησε αυτή τη μεθοδολογία για να βγάλει τους τελικούς νικητές, όπου υπολόγισε τρία βασικά πράγματα, τις οικονομικές επιδόσεις των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρουν, ο ρόλος της μάρκας στην απόφαση αγοράς και την ικανότητα να φέρνει κέρδη.

Η Toyota κέρδισε 9% σε σχέση με πέρυσι. Επόμενη στη λίστα είναι η Mercedes-Benz ενώ την πρώτη 5αδα σε ότι αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, την ολοκληρώνουν η BMW, η Honda και η VW. Τις 100 καλύτερες εταιρίες του 2012 μπορείς να τις βρεις εδώ, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο σχετικό PDF και στο δελτίο τύπου στη συνέχεια.

[Πηγή: Toyota, Interbrand]

Δελτίο Τύπου

Toyota retains crown for most valuable automotive brand

Brussels, Belgium – Toyota was again named the world’s most valuable automotive brand in the recently published Best Global Brands 2012 by Interbrand. This year’s report sees Toyota’s brand valuation by Interbrand surge 9% and securing an overall Top 10 spot across all industries.

According to Interbrand, Toyota’s success is due largely to the continued customer loyalty, an impressive line-up of environmentally friendly products (1) such as the Toyota Prius, and a strengthening appeal with younger customers.

In June this year, Toyota also emerged on top for the second year running as the Best Global Green Brand. Interbrand highlighted Toyota’s continued determination to maintain environmental sustainability as a top management priority as a key part to the company’s success story.

Interbrand looks at the on-going investment and management of the brand as a business asset when compiling the Best Global Brands report. The methodology of the report takes into account a multitude of ways in which a brand connects and adds value to the organisation.

The 2012 edition of the Toyota European Sustainability Report is now available online: http://toyota.eu/sustainability/

Interbrand’s Best Global Brands 2012 report can be found: http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/2012/Best-Global-Brands-2012.aspx

Interbrand’s 2012 Best Global Green Brands report can be found here: http://www.interbrand.com/Libraries/Press_Release/2012_BGGB_Press_Release_Final.sflb.ashx

(1) Toyota’s line-up of full hybrid vehicles in Europe includes: Toyota Yaris Hybrid, Toyota Auris Hybrid, Toyota Prius, Toyota Prius+, and Toyota Prius Plug-in Hybrid.