Στο Παρίσι η Renault παρουσίασε την estate έκδοση του νέου Clio και σύμφωνα με τον Anthony Lo, επικεφαλή σχεδίασης της Renault, η γαλλική εταιρία εξετάζει το ενδεχόμενο να το περάσει στη παραγωγή ώστε να τεθεί απέναντι από το Fabia Wagon RS.
Στις σχετικές ειδήσεις, η Renault ανακοίνωσε ότι η προηγούμενη γενιά του Clio θα συνεχίζεται να πωλείται στην αγορά της Γαλλίας με το όνομα Clio Collection. Θα έχει αρχική τιμή 9.990 ευρώ και θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες, τον 1.200αρη βενζινοκινητήρα 75 ίππων και με τον dCi κινητήρα πετρελαίου απόδοσης 75 ίππων.,
Σε ότι αφορά την πολυτελή φίρμα που ετοιμάζει, αυτή θα ονομάζεται Initiale και ήδη ετοιμάζονται τα μοντέλα του νέου brand τα οποία θα βγούνε στη παραγωγή με τη βοήθεια της Mercedes.
Τέλος στόχος της Renault είναι να βελτιώσει την επόμενη γενιά του Megane έτσι ώστε να μπορεί αυτό να σταθεί απέναντι από τα νέα Γερμανικά αντίστοιχα μοντέλα. Ο Lο δήλωσε ότι η επόμενη γενιά του Megane δεν θα αλλάξει σημαντικά, αλλά θα διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική και θα είναι ελαφρύτερο.
[Πηγή: Renault, Autocar (1), (2), (3)]
[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]
Clio III to continue its career alongside New Clio under the name ‘Collection’
- ‘Clio Collection’, the third-generation version of Renault’s city car will continue its career in the segment alongside New Clio, Modus and Twingo.
- Clio Collection will be available in a choice of two equipment levels (Alizé or Business) and two engines, the petrol 1.2 16V 75 and the diesel dCi 75.
- Prices in France will start from €9,990 and Clio Collection is made at Renault’s plant in Flins, near Paris.
The saga continues
With total sales of almost 2.4 million units since 2005, including more than one million in France, the third-generation of Clio – which will be known as ‘Clio Collection’ – rounds off Renault’s range in the city car segment, alongside Twingo, Modus and New Clio.
Two equipment levels will be available – Alizé and Business – while customers will be able to specify either the 1.2 16V 75 petrol engine or the dCi 75 diesel powerplant. Renault will continue to propose three- and five-door versions of Clio Collection.
Clio Collection is manufactured at Renault’s factory in Flins, near Paris, and, until March 2013, in Valladolid, Spain.
Equipment levels
ALIZE
– ABS with EBD electronic brakeforce distribution
– Frontal and lateral airbags
– Fixed front head rests
– Emergency brake assist
– Folding rear bench seat
– Manual climate control
– ISOFIX child seat anchorage for outer rear seats
– Tyre inflation kit
– Electric front windows
– Trip computer
– Remote central locking
– 40W radio-CD, with steering wheel-mounted remote control, mp3 playback and RCA jack socket
– Height-adjustable steering wheel
BUSINESS = ALIZE equipment level, plus…
– Carminat TomTom navigation (not ‘connected’)
– 80W radio-CD with steering wheel-mounted remote control, Bluetooth connectivity, USB port and jack socket
– Cruise control with speed limiter
– Fog lights
– Electrically-adjustable door mirrors
– Three rear head rests
– Height-adjustable driver’s seat
Tax-paid prices (in France)
Engine | CO2 emissions | State eco-subsidy | Alizé (3 doors) |
Alizé (5 doors) |
Business (5 doors) |
1.2 16V 75 | 130g/km | 0 | 9,99 | 10,59 | |
dCi 75 | 105g/km | 200 | * | 17,3 | |
* Available at a later date |
Options
Alizé | Business | |
Lateral thorax airbags for driver and front passenger | 250 € | |
Carminat TomTom navigation | 490 | |
European mapping | 120 | |
ESP | 350 | |
Metallic or pearlescent paint | 470 | 470 |
Audio Pack (Radio with steering wheel-mounted remote control, plus Bluetooth and Plug&Music connectivity) | 300 | |
Modularity Pack (height-adjustable driver’s seat, three rear head rests, 60/40-split folding rear bench seat) | 250 | |
Cruise control with speed limiter | 250 | |
Spare wheel | 120 | 120 |
[/learn_more]