Πέρα από το αγωνιστικό κομμάτι, υπάρχει και το κομμάτι των κανονισμών. Μέσα στα πολλά τα οποία θ’αλλάξει η FIA το 2014 ήταν και οι ηλεκτροκινητήρες. Λέμε, ήταν, γιατί πλέον τα σχέδια έχουν αλλάξει. Οι ολοκαίνουργοι υβριδικοί τούρμπο ηλεκτροκινητήρες μπαίνουν στο ψυγείο μετά από απαίτηση των Ferrari, Renault και Mercedes. Ας δούμε αναλυτικότερα τι είναι οι ηλεκτροκινητήρες και γιατί οι ομάδες δεν επιδιώκουν την κάθοδο τους.

Αρχικά, ήταν προγραμματισμένο να γίνει εισαγωγή των ηλεκτροκινητήρων στους V6 κινητήρες από το 2013. Εν τέλει, η FIA ένταξε τους νέους κινητήρες στο πρόγραμμα αλλαγών του 2014. Οι καινούργοι ηλεκτροκινητήρες των V6 θα δίνουν την ευκαιρία στο μονοθέσιο να κινείται στο pit-lane υβριδικά και σχεδόν αθόρυβα. Εξέλιξη που μπορεί αρχικά να θεωρηθεί επικίνδυνη αφού στο διάδρομο των Pits κινούνται πολλά άτομα με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος. Έτσι, οι ομάδες αποφάσισαν να αντιδράσουν και να απαιτήσουν από την FIA να καθυστερήσει η εισαγωγή των καινούργιων ηλεκτροκινητήρων.

Αναμφίβολα, το κόστος κατασκευής των συγκεκριμένων κινητήρων ήταν και είναι μεγάλο αλλά και η περίοδος προσαρμογής μικρή. Έτσι, οι κατασκευάστριες εταιρείες αποφάσισαν να συνταχθούν κατά της άμεσης εισαγωγής. Περί αυτού, μίλησε και ο Πρόεδρος της FIA, Jean Todt, τονίζοντας:

Έχω αποδεχθεί το συγκεκριμένο αίτημα των κατασκευάστριων εταιρειών. Θα πρέπει, πλέον, να περάσει από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και σίγουρα θα υπάρχει καθυστέρηση. Καθυστέρηση που ίσως έχει διάρκεια 3 χρόνια!

Η σχετική καθυστέρηση που υπάρχει στους ηλεκτροκινητήρες δεν θα καθυστερήσει και τους ολοκαίνουργιους V6, πράγμα που θα δούμε στις αρχές του 2014!

[Πηγή: AutoSport | Photo Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic]