Από το 2011, δηλαδή όταν η Pirelli έγινε ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στη Formula 1, οι στρατηγικές γύρω από τα ελαστικά έχουν αποκτήσει μια πολύ διαφορετική σημασία, εννοείται πολύ πιο σημαντική και καθοριστική, καθώς τα ελαστικά της είναι πολύ πιο μαλακά απ’ ό,τι της Bridgestone, ενώ οι Ιταλοί έχουν πιο επιθετική προσέγγιση, σε σχέση με τους Ιάπωνες.

Σύμφωνα με το Auto Motor und Sport, στους 18 πρώτους αγώνες τού 2011, πραγματοποιήθηκαν 1.058 pit stop, ενώ φέτος, στο αντίστοιχο διάστημα, έχουν γίνει 854 pit stops, δηλαδή έχει σημειωθεί πτώση κατά 19,2%.

Αφού η Pirelli έχει μαλακώσει τις γόμες της, πώς δικαιολογείται αυτή η μείωση; Οι λόγοι είναι απλοί: Κατ’ αρχάς, η Pirelli ακολουθεί μια πιο συντηρητική προσέγγιση στις διαθέσιμες γόμες για κάθε Grand Prix, χωρίς να ρισκάρει με τις επιλογές της· κατά δεύτερον, οι ομάδες έχουν κατανοήσει καλύτερα το πώς λειτουργούν τα ελαστικά της ιταλικής εταιρείας, καταφέρνοντας να παίρνουν καλύτερη απόδοση απ’ αυτά, ενώ η κατανόηση τους έχει οδηγήσει στο ν’ αυξήσουν τη διάρκεια ζωή τους.

Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, παραδέχεται ότι, το 2013, οι επιλογές για τις γόμες που θα υπάρχουν σε κάθε Grand Prix θα είναι πιο επιθετικές, αναγνωρίζοντας ότι, το 2012, υπήρξαν αγώνες που τα ελαστικά ήταν πολύ σκληρά για τις συνθήκες της πίστας.

[Πηγή: Auto Motor und Sport | Photo Copyright: activepictures/jiri krenek/Mercedes AMG]