Όλοι στη Formula 1 είμαστε επικεντρωμένοι στη μάχη για τον τίτλο, μεταξύ του Sebastian Vettel και του Fernando Alonso. Ωστόσο, σήμερα, ο νικητής δεν ήταν κανένας από τους δύο, αφού ο Lewis Hamilton ήταν αυτός που είδε πρώτος την καρώ σημαία, με την τύχη να μην του παίζει άσχημο παιχνίδι αυτή τη φορά. Οι Vettel και Alonso τού έκαναν παρέα στο βάθρο, κάτι που σημαίνει ότι η διαφορά μεταξύ των δύο διεκδικητών είναι ξανά στους 13 βαθμούς, δηλαδή η υπόθεση τίτλος θα κριθεί σε μία ακριβώς εβδομάδα, στο Interlagos της Βραζιλίας, αφού αυτός είναι ο τελευταίος αγώνας της σεζόν.

Πέρα από τους οδηγούς του βάθρου, ο Felipe Massa, κάνοντας εξαιρετικό αγώνα, ανέβηκε από την 11η, στην 4η θέση. Η Ferrari επέλεξε ν’ αλλάξει κιβώτιο στον Βραζιλιάνο, ώστε ο Alonso να εκκινήσει από την 7η θέση τού grid, δηλαδή την καθαρή πλευρά της πίστας. Στην 5η θέση τερμάτισε ο Jenson Button, που ξεκίνησε 12ος, ενώ τη 10άδα συμπληρώνουν οι Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Pastor Maldonado και Bruno Senna.

Καλύτερα, όμως, να ξεκινήσουμε την περιγραφή του αγώνα από την εκκίνηση, όπως, άλλωστε, κάνουμε πάντα. Ο Vettel ξεκίνησε πολύ καλά, όπως και ο Webber, ο οποίος, εκκινώντας από την καθαρή πλευρά της πίστας, προσπέρασε τον Hamilton, και ανέβηκε στη δεύτερη θέση. Εκπληκτική εκκίνηση, όμως, έκανε ο Alonso, κερδίζοντας 3 θέσεις, ανεβαίνοντας στην 4η! Μετά την εκκίνηση, η 10άδα ήταν η εξής: Vettel, Webber, Hamilton, Alonso, Schumacher, Hulkenberg, Raikkonen, Grosjean, Di Resta και Massa, με τον Button να είναι μόλις στην 16η θέση.

Οι επιθέσεις των οδηγών ξεκίνησαν πολύ νωρίς: ο Hulkenberg προσπέρασε τον Schumi, όπως έκανε και ο Raikkonen, αλλά ο Grosjean προσπέρασε και τους δύο (Raikkonen και Schumacher), με τον Φινλανδό να χάνει ξανά τη θέση του από τον πολυπρωταθλητή! Λίγο πιο μπροστά, ο Hamilton, σκεπτόμενος μόνο τη νίκη, πίεζε τον Webber. Δεν κατάφερε να τον περάσει στον 3ο γύρο τού αγώνα, αλλά το έκανε έναν γύρο μετά, ξεκινώντας το κυνήγι για τον πρωτοπόρο, εκείνη τη στιγμή, Vettel.

Ο Seb ήταν λίγο ταχύτερος από τον Lewis στον 5ο γύρο, με τον Grosjean να κάνει τετ-α-κε έναν γύρο μετά, με αποτέλεσμα να χάσει αρκετές θέσεις. Την ίδια ώρα, ο Hamilton άρχισε να μειώνει τη διαφορά του από τον Vettel. Στον 8ο γύρο, ο Button ξεκίνησε ν’ ανεβαίνει θέσεις, περνώντας τον Grosjean για την 12η θέση. Η διαφορά των Vettel-Hamilton έπεσε στα 2.1 δευτερόλεπτα. Έναν γύρο μετά, η διαφορά έπεσε στα 1.6 δευτερόλεπτα, ενώ ο Senna είχε προσπεράσει στον Schumacher, και ο Grosjean μπήκε για πρώτη φορά στα pits.

Ο Schumacher έχασε κι άλλη θέση, στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού, ενώ, στον 10ο γύρο η κατάταξη είχε ως εξής: Vettel, (1.5) Hamilton, (4.5) Webber, (3.5) Alonso, (8.5) Hulkenberg, (0.3) Raikkonen, (6.5) Di Resta, (0.5) Massa, (1.3) Perez, (1.6) Senna, (3.8) Button. Έναν γύρο μετά, ο Massa προσπέρασε τον Di Resta, στο τέλος της μεγάλης ευθείας, με τη βοήθεια του DRS, ενώ ο Raikkonen πίεζε τον Hulkenberg για την 5η θέση.

Στον 15ο γύρο, ο Lewis πήρε DRS από τον Vettel, με αποτέλεσμα να τον φτάσει στο τέλος της πίσω μεγάλης ευθείας, με τον Verne της Toro Rosso να εγκαταλείπει. Ο Hamilton συνέχιζε να χρησιμοποιεί το DRS, αλλά δεν μπορούσε μα φτάσει όσο κοντά θα ήθελε για κάποια επίθεση. Τα κακά μαντάτα για την Red Bull Racing ήρθαν λίγα δευτερόλεπτα μετά, αφού ο Webber εγκατέλειψε από πρόβλημα στον εναλλάκτη, με αποτέλεσμα ο Alonso ν’ ανέβει στην τρίτη θέση.

Ξαφνικά, ο Hamilton άρχισε να χάνει χρόνο, με τη διαφορά να φτάνει στα 3.2 δευτερόλεπτα από τον Vettel, καθώς ο Βρετανός έχανε πολύ χρόνο στα sector 2 και sector 3. Ο Alonso ήταν στα 15 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton, με τον “Billion Dollar Man” να μπαίνει στα pits, ώστε να βάλει τα σκληρά ελαστικά, όπως έκανε και ο “El Nano”. Οι μηχανικοί της McLaren τα έκαναν όλα τέλεια σε 2.4 (!) δευτερόλεπτα, σε αντίθεση με τους συναδέρφου τους στη Ferrari, οι οποίοι χρειάστηκαν 6.3 δευτερόλεπτα για ν’ αλλάξουν και τα τέσσερα ελαστικά, με το πρόβλημα στην αλλαγή να εντοπίζεται στον πίσω δεξί τροχό.

Έναν γύρο μετά, το ίδιο έκανε και ο Vettel, με την αλλαγή να γίνεται σε 2.7 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που ο Ferni βγήκε στην 6η θέση, πίσω από τον Hulkenberg. Ο Ισπανός, όμως, είχε ν’ αντιμετωπίσει και την πίεση τού Button, ο οποίος είχε χρησιμοποιημένα σκληρά ελαστικά, αφού ξεκίνησε με αυτά. Τελικώς, στον 23ο γύρο, ο Button προσπέρασε τον Alonso, ενώ ο Hamilton πίεσε τον δεύτερο Raikkonen, ο οποίος δεν είχε μπει στα pits, τον οποίο και πέρασε στο τέλος της μεγάλης ευθείας, ενώ, σ’ εκείνον τον γύρο, ο Kimi άλλαξε τα ελαστικά του.

Στον 25ο γύρο, η διαφορά του Hamilton από τον Vettel ήταν λίγο πάνω από δύο δευτερόλεπτα, με τον Massa ν’ αλλάζει ελαστικά και να βγαίνει πίσω από τον Alonso, στην 5η θέση, αλλά, όντας με κρύα σκληρά ελαστικά, δέχτηκε το προσπέρασμα από τον Ricciardo, ο οποίος δεν είχε μπει γι’ αλλαγή ελαστικών, κάτι που δεν είχε κάνει και ο Button, γεγονός που εξηγεί την τρίτη θέση εκείνη τη στιγμή. Ο Βραζιλιάνος οδηγός της Scuderia δέχθηκε το προσπέρασμα και του Raikkonen, ο οποίος ανέβηκε 6ος.

Στον 28ο γύρο, κι ενώ η διαφορά των Vettel-Hamilton είχε πέσει στο 1.5 δευτερόλεπτο, ο Βρετανός έκοψε λίγο ρυθμό, με αποτέλεσμα αυτή ν’ ανέβει στα 2.4 δευτερόλεπτα. Στον 31ο γύρο, και με τον Ricciardo να έχει μπει στα pits, η 10άδα ήταν: Vettel, (2.1) Hamilton, (23.7) Button, (2.9) Alonso, (9.6) Raikkonen, (1.1) Massa, (2.0) Grosjean, (3.5) Rosberg, (1.2) Hulkenberg, (0.7) Senna, ενώ ο Michael Schumacher βρισκόταν στην 14η θέση.

Στον 32ο γύρο, ο Hamilton αποφάσισε να κάνει την MP4-27 ταχύτερη, αφού μείωσε τη διαφορά στα 1.6 δευτερόλεπτα, για να την κάνει 1.2 δευτερόλεπτα, έναν γύρο μετά, με τον ταχύτερο γύρο που σημείωσε. Η διαφορά μεταξύ των δύο Πρωταθλητών έπεσε κάτω από το 1 δευτερόλεπτο, με αποτέλεσμα ο Hamilton να μπορεί να ενεργοποιεί το Drag Reduction System στην πίσω μεγάλη ευθεία, κερδίζοντας περίπου 15 χλμ/ώρα σε τελική ταχύτητα. Ο Γερμανός, όμως, κέρδιζε σχεδόν 3 δέκατα στο τελευταίο sector της πίστας, συνεπώς η διαφορά ήταν μεταξύ 6 κι 9 δεκάτων τού δευτερολέπτου.

Ταχύτερους γύρους άρχισε να γράφει με τη σειρά του και ο Vettel, όμως η διαφορά δεν μπορούσε να μεγαλώσει αρκετά, έτσι ο Hamilton ήταν σε κάθε γύρο στο DRS. Ο Button μπήκε στον 35ο γύρο στα pits, για τη μέση γόμα (τη μαλακότερη από τις δύο που έφερε η Pirelli στο Austin), με τον Vettel να συνεχίζει ν’ ανοίγει λίγο τη διαφορά. Η απάντηση, όμως, από τον Hamilton ήρθε γρήγορα, αφού η διαφορά άρχισε να μειώνεται. Ο Button, έχοντας φρέσκα ελαστικά, πέρασε τον Grosjean, ανεβαίνοντας στην 6η θέση, όπως έκανε και ο Massa στον Raikkonen για την 4η.

Στον 41ο γύρο, η 10άδα ήταν η εξής: Vettel, (0.6) Hamilton, (30.6) Alonso, (11.6) Massa, (3.0) Raikkonen, (1.6) Grosjean, (6.5) Hulkenberg, (1.1) Senna, (1.6) Maldonado. Ο Hamilton είχε αποφασίσει ότι έπρεπε να κάνει νωρίς την κίνησή του, βρίσκοντας την ευκαιρία να πλησιάσει, από τα μονοθέσια που έπρεπε να δώσουν γύρο αυτός και ο Vettel, ειδικότερα με τον Narain Karthikeyan, οποίος καθυστέρησε καθοριστικά τον Πρωταθλητή. Ο Βρετανός, έφτασε πιο κοντά από ποτέ πίσω από τον Γερμανό, τον οποίο κατάφερε να προσπεράσει στο τέλος της πίσω ευθείας, με τη χρήση τού DRS.

Επίθεση έκανε και η άλλη McLaren, με τον Button να πιέζει τον Raikkonen, τον οποίο πέρασε στον 44ο γύρο, για την 5η θέση. Ο Hamilton είχε ανοίξει τη διαφορά πάνω από 1 δευτερόλεπτο, συνεπώς ο Vettel δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το DRS. Η διαφορά τους ήταν σταθερά κοντά στα 1.3 δευτερόλεπτα, ενώ, στον 51ο γύρο, ο Maldonado προσπέρασε τον Bruno Senna στο τέλος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού, για την 9η θέση, με τους δύο οδηγούς της Williams να έρχονται σ’ επαφή, η οποία, όμως, δεν πλήγωσε κανένα μονοθέσιο.

Στο σημείο εκείνο, ο Hamilton έδειχνε να έχει τη νίκη στα χέρια του, γράφοντας, μάλιστα, πολύ γρήγορα περάσματα, όπως έκανε και ο Felipe Massa, με τον οποίο υπήρχε μια εναλλαγή στους ταχύτερους γύρους. Με όλα αυτά, φτάσαμε στον 56ο και τελευταίο γύρο, όπου ο Hamilton αντίκρισε πρώτος την καρώ σημαία, και ο Vettel έγραψε τον ταχύτερο γύρο τού αγώνα, με 1:39.347. Ο Γερμανός κατάφερε ν’ αυξήσει λίγο τη διαφορά του από τον Alonso, στους 13 βαθμούς, αλλά ο Ισπανός είναι ικανοποιημένος, αν σκεφτούμε ότι ξεκίνησε από την 7η θέση, και τερμάτισε στο βάθρο.

Στις βαθμολογίες, ο Sebastian Vettel έφτασε τους 273 βαθμούς, με τον Fernando Alonso ν’ ακολουθεί, έχοντας 260. Ο Kimi Raikkonen δεν έχασε την τρίτη θέση, αφού έχει 206 βαθμούς, 16 περισσότερους από τον Hamilton, ο οποίος έχει 190. Στους κατασκευαστές, η Red Bull είναι πλέον Πρωταθλήτρια, καθώς έφτασε τους 440 βαθμούς, 73 περισσότερους από τη Ferrari. Το ενδιαφέρον είναι στη δεύτερη θέση, αφού η ιταλική ομάδα είναι για μόλις 14 βαθμούς μπροστά από τη McLaren.

Το πρωτάθλημα των οδηγών θα κριθεί στη Βραζιλία, σε μία εβδομάδα, με όλα τα ενδεχόμενα να είναι ανοιχτά. Η RB8 είναι καθαρά ταχύτερη από την F2012, και ο Vettel δείχνει φαβορί για τον τίτλο. Η Βραζιλία, όμως, είναι απρόβλεπτη, και μία βροχή μπορεί να δώσει μια τελείως διαφορετική κι ενδιαφέρουσα τροπή στον τελευταίο αγώνα τής σεζόν. Επιπλέον, υπάρχει και ο Hamilton, ο οποίος δε θα κοιτάξει τη μάχη τού τίτλου, αλλά θα προσπαθήσει να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί, για να φύγει με πολύ καλά αποτελέσματα από τη McLaren, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να κόψει καθοριστικούς βαθμούς από τους δύο διεκδικητές. Όλα, όμως, θα ξεκαθαρίζουν σε 7 ημέρες, με το μεγάλο τελικό της χρονιάς!

Στη συνέχεια, μπορείς να δεις τ’ αποτελέσματα από τον σημερινό αγώνα, αλλά και τη βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών, όπως διαμορφώθηκε μετά από τον σημερινό αγώνα:

Formula 1 United States Grand Prix 2012

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Grid Βαθμοί
1 4 Lewis Hamilton McLaren 56 Winner 2 25
2 1 Sebastian Vettel RBR 56 +0.6 secs 1 18
3 5 Fernando Alonso Ferrari 56 +39.2 secs 7 15
4 6 Felipe Massa Ferrari 56 +46.0 secs 11 12
5 3 Jenson Button McLaren 56 +56.4 secs 12 10
6 9 Kimi Räikkönen Lotus 56 +64.4 secs 4 8
7 10 Romain Grosjean Lotus 56 +70.3 secs 8 6
8 12 Nico Hulkenberg Force India 56 +73.7 secs 6 4
9 18 Pastor Maldonado Williams 56 +74.5 secs 9 2
10 19 Bruno Senna Williams 56 +75.1 secs 10 1
11 15 Sergio Perez Sauber 56 +84.3 secs 15
12 16 Daniel Ricciardo STR 56 +84.8 secs 18
13 8 Nico Rosberg Mercedes 56 +85.5 secs 17
14 14 Kamui Kobayashi Sauber 55 +1 Lap 16
15 11 Paul di Resta Force India 55 +1 Lap 13
16 7 Michael Schumacher Mercedes 55 +1 Lap 5
17 21 Vitaly Petrov Caterham 55 +1 Lap 21
18 20 Heikki Kovalainen Caterham 55 +1 Lap 22
19 24 Timo Glock Marussia 55 +1 Lap 19
20 25 Charles Pic Marussia 54 +2 Laps 20
21 22 Pedro de la Rosa HRT 54 +2 Laps 23
22 23 Narain Karthikeyan HRT 54 +2 Laps 24
Ret 2 Mark Webber RBR 16 +40 Laps 3
Ret 17 Jean-Eric Vergne STR 14 +42 Laps 14

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 273
2 Fernando Alonso Spanish Ferrari 260
3 Kimi Räikkönen Finnish Lotus-Renault 206
4 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 190
5 Mark Webber Australian Red Bull Racing-Renault 167
6 Jenson Button British McLaren-Mercedes 163
7 Felipe Massa Brazilian Ferrari 107
8 Romain Grosjean French Lotus-Renault 96
9 Nico Rosberg German Mercedes 93
10 Sergio Perez Mexican Sauber-Ferrari 66
11 Kamui Kobayashi Japanese Sauber-Ferrari 58
12 Nico Hulkenberg German Force India-Mercedes 53
13 Paul di Resta British Force India-Mercedes 46
14 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Renault 45
15 Michael Schumacher German Mercedes 43
16 Bruno Senna Brazilian Williams-Renault 31
17 Jean-Eric Vergne French STR-Ferrari 12
18 Daniel Ricciardo Australian STR-Ferrari 10
19 Timo Glock German Marussia-Cosworth 0
20 Heikki Kovalainen Finnish Caterham-Renault 0
21 Vitaly Petrov Russian Caterham-Renault 0
22 Jerome D’Ambrosio Belgian Lotus-Renault 0
23 Charles Pic French Marussia-Cosworth 0
24 Narain Karthikeyan Indian HRT-Cosworth 0
25 Pedro de la Rosa Spanish HRT-Cosworth 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Red Bull Racing-Renault 440
2 Ferrari 367
3 McLaren-Mercedes 353
4 Lotus-Renault 302
5 Mercedes 136
6 Sauber-Ferrari 124
7 Force India-Mercedes 99
8 Williams-Renault 76
9 STR-Ferrari 22
10 Marussia-Cosworth 0
11 Caterham-Renault 0
12 HRT-Cosworth 0

 

[Photo Copyright: HOCH ZWEI/Vodafone McLaren Mercedes]