2012 United States Grand Prix - Sunday

Το 2013 θα είναι η δυσκολότερη χρονιά για τις ομάδες, διότι, εκτός από την εξέλιξη των μονοθεσίων της νέας σεζόν, θα πρέπει να ξεκινήσουν μέσα στη χρονιά την προετοιμασία για το 2014, όταν και θα γίνει η μετάβαση στους turbo κινητήρες, και η Formula 1 θ’ αποκτήσει έναν διαφορετικό πρόσωπο. Φυσικά, οι ομάδες θα έχουν ομάδες μηχανικών που θα ξεκινήσουν να εργάζονται από νωρίς πάνω στον σχεδιασμό των μονοθεσίων του 2014, ωστόσο θα είναι καθοριστικός ο χρόνος που θ’ αφοσιωθούν 100% σ΄αυτά.

Ο Mark Gillan, επί κεφαλής μηχανικός λειτουργιών της Williams, παραδέχεται ότι αυτή η κατάσταση θα δυσκολέψει τις ομάδες, οι οποίες θα πρέπει να βρουν μια σωστή ισορροπία ανάμεσα στην εξέλιξη του 2013 και το μονοθέσιο του 2014.

Υπάρχουν περιοχές του μονοθεσίου που πρέπει να βελτιώσουμε αυτό τον χειμώνα, και θέλουμε να τις βελτιώσουμε για την επόμενη σεζόν αλλά θα πρέπει να βρεις και μια ισορροπία για το 2014. Είναι μια πολύ σημαντική σεζόν και αυτά που θα κάνεις το 2013 δεν έχουν σημασία για το 2014. Σ΄αυτή τη σεζόν, τα περιθώρια είναι πολύ μικρά, έτσι θέλουμε να πιέσουμε και για το 2014.

Είσαι σε δύο ταυτόχρονες εξελίξεις, επομένως, θα πρέπει να προσπαθήσεις να τα κάνεις και τα δύο. Ξεκάθαρα, η δουλειά στην αεροδυναμική σήραγγα θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτική όσον αφορά την ιεράρχηση. Όλες οι ομάδες θα βρίσκονται στην ίδια βάρκα. Έχει να κάνει με το διαβεβαιώσεις ότι είναι αρκετά μπροστά στο μονοθέσιο του 2014, για να αποφασίσεις σωστά ότι δεν αυτό δεν επηρεάζεται πολύ από τη βελτίωση για το 2013.

Δε θα πρέπει, λοιπόν, να εκπλαγούμε αν δούμε κάποια ομάδα να παρατά νωρίς το μονοθέσιου του 2013, προκειμένου να επικεντρωθεί, από νωρίς, σε πολύ μεγάλο βαθμό στο μονοθέσιο του 2014. Βέβαια, για να το κάνει αυτό, θα πρέπει το 2013 να πάει χαμένο. Από τις κορυφαίες ομάδες, αυτές που έχουμε δει αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια να εγκαταλείπουν νωρίτερα από τις άλλες την εξέλιξη του μονοθεσίου τους είναι η Ferrari και η Mercedes. Μπορεί και του χρόνου να κάνουν το ίδιο, αν η ανταγωνιστικότητά τους είναι στα φετινά.

[Πηγή: AutoSport | Photo Copyright: Alastair Staley/LAT Photographic/Williams F1 Team]