Raikkonen-Grosjean

Η φετινή σεζόν ήταν πολύ καλή για τη Lotus: η E20 ήταν ένα μονοθέσιο που ήταν ανταγωνιστικό σε πολλούς αγώνες, ενώ, σε κάποιους, ήταν ένα από τα κορυφαία σε απόδοση. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του βρετανικού μονοθεσίου ήταν η εξαιρετική διαχείριση ελαστικών, κάτι που αποτέλεσε πλεονέκτημα σε πίστες που η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν πολύ ψηλές και οι γόμες των ελαστικών της Pirelli ήταν μαλακές. Η πρώτη και μοναδική νίκη ήρθε στο Abu Dhabi, με τον “Iceman”, αν και, για να είμαστε δίκαιοι, κατά πάσα πιθανότητα, δε θα ερχόταν αν ο Lewis Hamilton δεν εγκατέλειπε από την πρώτη θέση, την οποία “κρατούσε” με σχετική άνεση.

Η βρετανική ομάδα τερμάτισε στη τέταρτη θέση της βαθμολογίας, συγκεντρώνοντας συνολικά 303 βαθμούς, 75 λιγότερους από την τρίτη McLaren, και 161 περισσότερους από την πέμπτη Mercedes. Βέβαια, αυτό οφείλεται και στους οδηγούς της, Kimi Raikkonen και Romain Grosjean. Ο Φινλανδός ήταν πολύ ανταγωνιστικός σε όλη τη σεζόν, ενώ και ο Γάλλος είχε την ταχύτητα, αν και υπέπεσε σε μερικά σοβαρά οδηγικά λάθη, ενώ εκ των οποίων και η εκκίνηση στο Spa, όπου έβαλε τέλος στον αγώνα των Lewis Hamilton, Fernando Alonso και Sergio Perez, οι οποίοι δεν είχαν την παραμικρή ευθύνη γι’ αυτό. Έτσι, ο Grosjean δέχθηκε ποινή αποκλεισμού από το Ιταλικό Grand Prix, που ήταν το επόμενο στο πρόγραμμα.

Ο Πρόεδρος της Lotus, Eric Boullier, πιστεύει πως οι οδηγοί του θα είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικοί και δυνατοί την επόμενη σεζόν, ενώ όλη ομάδα θα πρέπει να είναι καλύτερη εν όψει του 2013, η οποία έχει μάθει από τα λάθη που έγιναν φέτος.

Θα ήμουν πολύ ευτυχισμένος αν ξεκινούσαμε τη σεζόν έχοντας την απόδοση που είχαμε πέρυσι σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες. Ξέρω ότι και οι δύο οδηγοί μας θα είναι έτοιμοι για τον αγώνα, και, ας πούμε, θα προσφέρουν περισσότερα απ’ ό,τι 12 μήνες πριν.

Όσον αφορά την ομάδα, πέρυσι, χάσαμε λίγο έδαφος κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού αλλά ξέρουμε πού το χάσαμε και ξέρουμε τι έγινε. Μάθαμε από το λάθος μας και δε θ’ ακολουθήσουμε την ίδια στρατηγική στην εξέλιξη του μονοθεσίου.

Είχαμε πολύ καλή απόδοση στο τέλος της σεζόν, και βρήκαμε κάποια επιπλέον απόδοση, επομένως ήταν μια καλή μάχη μέχρι το τέλος. Ήταν καλό να βλέπουμε το Enstone να κάνει ό,τι και οι μεγάλες ομάδες. Οπότε, είμαι αισιόδοξος, αλλά και προσεκτικός. Δεν ξέρω τι κάνουν οι άλλες ομάδες, κάτι που μπορείς να δεις μόνο από τα στατιστικά. Όμως, οι κανονισμοί είναι αρκετά σταθεροί, έτσι απλά θα εξελίσσουν τα μονοθέσια του 2012. Αυτό θα μπορούσε να είναι καλό για ‘μάς, να μας βοηθήσει να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας.

Αυτό που υπάρχει στο μυαλό των ομάδων για την επόμενη σεζόν είναι και οι τεράστιες αλλαγές για το 2014. Όλοι θα ξεκινήσουν να εργάζονται παράλληλα και για τα μονοθέσια του 2014, και ο Boullier λέει πως οι μηχανικοί του έχουν ήδη ξεκινήσει να δουλεύουν πάνω στο μεθεπόμενο αυτοκίνητο.

Προφανώς, δε θέλουμε η πίεση για το 2013 να επηρεάσει τη δουλειά για το 2014. Αλλά, τα παιδιά, εδώ στο Enstone, έχουμε καταφέρει να κάνουν ήδη κάποια δουλειά πάνω στο 2014, κι ελπίζω αυτό που καταφέραμε το 2012 να μας δώσει λίγο περισσότερη ευελιξία για το 2013.

Για να είμαι ειλικρινής, θα ήταν ένα ευχάριστο πρόβλημα το να σκεφτόμαστε αν θα πρέπει να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε το μονοθέσιο του 2013, ή αν πρέπει να σταματήσουμε, ώστε να επικεντρωθούμε στο 2014, αν και θα ήταν περίπλοκο να το διαχειριστούμε.

Όμως, πρέπει να είμαστε ρεαλιστές: αυτό είναι το τέλος ενός κεφαλαίου των κανονισμών, και, το 2014, θα έχουμε ένα νέο κεφάλαιο. Δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε πολύ μακριά από τους άλλους μ’ αυτούς τους κανονισμούς.

Η Lotus είναι μια ομάδα που έχει αξιόλογους τεχνικούς, κι ελπίζει πως, με τους turbo V6 κινητήρες τής Renault, θα μπορέσει να πλησιάσει σε απόδοση της κορυφαίες ομάδες τής Formula 1, καθώς οι νέοι κινητήρες μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην απόδοση ενός μονοθεσίου, κάτι που δε συμβαίνει με τους σημερινούς κινητήρες, αφού υπάρχει “πάγωμα” στην εξέλιξη τους, από το τέλος του 2006, εκτός από κάποιες μικρές βελτιώσεις που μπορούν να κάνουν οι ομάδες, κυρίως μέσα από τη βενζίνη, τα λιπαντικά και τις χαρτογραφήσεις. Φυσικά, ελπίζουμε να μην επιβάλλουν “πάγωμα” στην εξέλιξη και των V6 turbo κινητήρων.


[Πηγή: AutoSport | Photo Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic/Lotus F1 Team]